Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Ballada o... VTS 1,6 16V  (Przeczytany 3563 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jakub Stanisławski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Goszcz
  • Posiadany samochód: Xsara II VTS
  • Miejscowość: Goszcz
Ballada o... VTS 1,6 16V
« dnia: Styczeń 10, 2011, 12:50:14 »
Ballada o Dziewczynie o perłowych włosach jak łza - czyli o mojej Xsarze  :]

Swoją Xsarę posiadam od około roku, jeżdżę nią od kwietnia ubiegłego roku (nie miałem kasy, żeby ją zarejestrować xD, bo jest sprowadzona z Włoch).

Jest to Dwójka VTS z 2002, kolor srebrna perła, silnik TU5JP4 czyli 1,6 16V 109KM fabrycznie.

Wyposażenie: Oprócz spryskiwaczy reflektorów, wbudowanej navi i skóry(była dostępna skora w Xsarze?) to chyba full wypas.

Audio: Fabryczne radio CD z komputerem pokładowym, fabryczne 6 głośników, fabryczna zmieniarka na 6CD firmy Clarion - jak dla mnie wystarczy :)

Modyfikacje optyczne: brak. Na wiosnę będą OZ Racing Ultraleggera, ale że przekladam osiągi nad wyglad, to będa to lżejsze 15".

Modyfikacje mechaniczne:
-Custom "Cold Air Intake" z nierdzewki z użyciem filtra stożkowego K&N by el-tec
-Custom sportowego układu wydechowego 2" z nierdzewki by el-tec
-sportowy katalizator metaliczny o wolnym przepływie spalin by el-tec
-mniej poważnie: świece "tuning" od Brisk'a, olej Total Quartz Racing
W planach: -sportowy kolektor wydechowy tzw baran wraz z cofnięciem kata z pozycji stojącej do tylnej leżącej, czyli tzw cat-back exhaust system.
-wersja GT w Chojnacki MS
-chiptuning
-odchudzanie?

Przydałoby się:-pomalować tylni zderzak, bo przyhaczyłem auto brata :(
-wymienić rozrząd
-hamulce są już na wykończeniu, zastanawiałem się nad Tarox'ami, ale pewnie jak usłysze cene to zbladnę :D
-nabić klimę

Zdjęcia: (daję linki bo coś nie mogę dać rady żeby wyswietlalo na stronie)
To z lata zeszłego roku:











To dzisiaj na szybko bez polerki:




http://www.youtube.com/watch?v=8m2WvAdCYMI - tak to mniej więcej chodzi.

Offline Michał Kielczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Trzemeszno
  • Posiadany samochód: citroen xsara ll 1.6 16v opel corsa b 1.2
  • Zainteresowania: piłka nożna motoryzacja
  • Miejscowość: Trzemeszno
Re: Ballada o...
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 10, 2011, 22:06:17 »
WITAM przejzalem watek i musze ci pogratulowac xsarcii
kolejny maniak wsrod nas

Offline Filip Presz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: Xsara II, C4 II
Re: Ballada o...
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 12, 2011, 10:24:47 »
Dolot wyglada naprawde imponujaco i fajnie.
Gdzie mozna taki kupic? Na allegro nie znalazlem. Czy ten stozek nie ciagnie syfu do silnika? Nie zauwazyles nic takiego? Jakas poprawa dzwieku czy osiagow;)?
Xsara II 1.6 16v 2004r.
Citroen C4 II 1.6 VTi 2014r.

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Ballada o...
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 12, 2011, 15:26:41 »
Syf można zobaczyć dopiero po zdjęciu głowicy i zobaczeniu gładzi. Inna sprawa, czy stożek poza wrażeniami akustycznymi poprawia osiągi.
 
Xsara
 

Offline Filip Presz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: Xsara II, C4 II
Re: Ballada o...
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 12, 2011, 15:35:54 »
Myślałem, że to widać np. na rurze w środku...
Nie wiem jak stożek, ale filtr papierowy jest nierówny filtrowi papierowemu. Przekonałem się o tym po zamontowaniu harta, a potem filtrona. Hart mocniej ograniczał dopływ powietrza, filtron przepuszcza go więcej i auto inaczej reaguje na gaz.

To może wymienię tylko rurę platikową na taką chromowaną bo podoba mi się strasznie:D a filtr zostanie taki jaki jest:P
Xsara II 1.6 16v 2004r.
Citroen C4 II 1.6 VTi 2014r.

Offline Jakub Stanisławski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Goszcz
  • Posiadany samochód: Xsara II VTS
  • Miejscowość: Goszcz
Re: Ballada o...
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 12, 2011, 19:53:11 »
@Filip Presz: W opisie modyfikacji zaznaczyłem, iż jest to custom - czyli robiony na zamówienie, dlatego nie znajdziesz czegos takiego samego na allegro. Odsylam do el-teca (http://www.el-tec.pl/pl/index.html)

Druga sprawa to taka, iż jest to dolot zimnego powietrza! A nie sam filtr stożkowy. Nie po to jechałem 300km w jedną stronę i zapłaciłem 900zł, żeby mi auto glosniej chodziło, może i mieszkam na wsi, ale nie wiestuninguje swojej Xsary, wkladam w nia naprawdę tylko najlepsze komponenty. Nie macie Panowie pojęcia ile pracy i starannosci włożył Pan Wojciech z ekipą, by to było tym czym jest w tej chwili!

Także - co do akustyki - raczej nie bardzo wiem, gdyż od razu robiono mi caly sportowy układ wydechowy z nierdzewki, Filipie odsylam do filmiku ktorego wrzucilem na YT, tak chodzi mniej więcej całosć...

A co do efektów poza akustyką - silnik zaczal reagować w momencie wcisnięcia pedału gazu, a nie chwilę po, stal się znacznie elastyczniejszy. A co dal wydech - moc, przedewszystkim na wyższych obrotach, nie wspominając jak teraz calkiem dociska w fotel na około ostatnim tysiącu przed red-linem.

Offline konrad muniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 240
  • Skąd: kraków
  • Posiadany samochód: xsara II 2.0 HDI 2001r (90KM)
  • Zainteresowania: akwarystyka
  • Miejscowość: kraków
Re: Ballada o...
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 12, 2011, 20:30:34 »
badzo fajne auto. widziałem filmik na YT. Nie szkoda Ci silnika i tak dawac mu po ''dupie'' na zimnym siniku?

Offline Jakub Stanisławski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Goszcz
  • Posiadany samochód: Xsara II VTS
  • Miejscowość: Goszcz
Re: Ballada o...
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 12, 2011, 20:36:04 »
Szkoda, ale ten jeden raz na potrzeby filmiku może mu tak bardzo nie zaszkodzi. Nie wiem czy zauważyłes, ale po odpaleniu dałem mu chwile na to, żeby chociaż olej troche obszedł...bo znam twardzieli, którzy odpalają już ze wrzuconym biegiem i heja z miejsca do przodu :)

Offline Filip Presz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: Xsara II, C4 II
Re: Ballada o...
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 12, 2011, 21:29:20 »
A na hamowni po tych zabiegach nie byłeś? Wydech pewnie też trochę $ pochłonął... Dlaczego nie kupiłeś VTSa 2.0? Jakbyś tam takie modyfikacje przeprowadził to efekt byłby na pewno świetny.
Xsara II 1.6 16v 2004r.
Citroen C4 II 1.6 VTi 2014r.

Offline Adam Harych

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 692
  • Skąd: Przygodzice
  • Posiadany samochód: E46 zastąpiło Xsare, Volvo S40 1.9Di 102km, E46 320D 136km, Mercedes A-class 1.7CDI 90k
  • Miejscowość: Przygodzice
Re: Ballada o...
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 12, 2011, 23:47:54 »
To czy dal efekty wyjdzie na papierze, dlatego dywagacje na temat lepszy gorszy uważam za bezcelowe.

Dodaj do linków od zdjęć na początku  [ img] a na końcu [ /img] (bez spacji w nawiasach) i będą się wyświetlać, bo krew chce człowieka zalać jak ma tak klikać i oglądać...


Będę za nią tęsknił :)

Offline Jakub Stanisławski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Goszcz
  • Posiadany samochód: Xsara II VTS
  • Miejscowość: Goszcz
Re: Ballada o...
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 16, 2011, 13:02:13 »
Czemu nie kupiłem wersji 2 litrowej? Jest to moje pierwsze auto, i wtedy przy wyborze kierowałem się nieco innymi aspektami - np: spalaniem i kosztem opłat. Dopiero potem, gdy już trochę więcej pojeździłem to mi odbiło i stwierdziłem, że potrzebuje więcej mocy. A gdy się już ma samochód na utrzymaniu to ciężej odlożyć kasę na lepszy, a w kredyt się nie chce pakować.

Co do hamowni - nie zdąrzyłem wtedy, po modach. Ze dwa dni temu byłem we Wrocku, więc pomyslałem że przy okazji zrobie pomiar, jednak gosc w ADT Tuning powiedział przez telefon "że ma touarega na hamowni i nie zdarzy się z nim wyrobić do wieczora". Tak więc, innym razem, sam jestem ciekawy ile to dało.

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Ballada o...
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 16, 2011, 15:51:49 »
To zrozumiałe co piszesz. Sam miałem kiedyś Xsare I 1.4 bez klimatyzacji - możesz sobie wyobrazić jak to jeździło, kombinowałem jak zmienić silnik, dołożyć klimatyzację, liczyłem koszty i myślałem co zrobić, żeby to jeździło i miało klimatyzację. Gdyby nie szkoda całkowita to pewnie do dziś bym tym jeździł, zmiana samochodu to jednak nie tak prosta sprawa jak zmiana pralki.

Minęło kilka lat, w między czasie w domu pojawił się ZX 2.0 16v, Impreza GT, Xsara VTS i dziś mam już inne podejście do tematu. Z perspektywy czasu wiem że zdecydowanie lepiej jest sprzedać stary i kupić mocniejszy samochód. Mody robiłem w Polonezie 2000 czy maluchu, znam temat. Dziś jednak każdemu komu brakuje mocy polecam zmienić auto na mocniejsze. Mody to fajna rzecz, dziś mi czasem brakuje grzebania się smarach przy różnych zmianach, ale wygodniej jest po prostu kupić mocniejsze auto. Tyle ode mnie, nie traktuj tego co piszę jako atak, po prostu to moje luźne przemyślenia. Twoje auto ładne, aż chyba u siebie w końcu pomaluje zderzaki, bo u Ciebie wszystko błyszczy, a u mnie rysy, ślady parkingowe itp. Twoje auto prezentuje się naprawdę ładnie, srebrny lakier, ładne oryginalne felgi.

PS. inna sprawa to spalanie. Więcej mocy musi swoje wypić, przy Xsarze 2.0 16v VTS jednocyfrowe spalanie to rzadkość. W Subaru to w ogóle nieosiągalne. A 1.6 16v pije prawie nic. I to główny powód, dla którego kolejny rok nie zmieniam samochodu.
 
Xsara
 

Offline Jakub Stanisławski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Goszcz
  • Posiadany samochód: Xsara II VTS
  • Miejscowość: Goszcz
Re: Ballada o...
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 16, 2011, 23:39:42 »
Każdy kto siedzi trochę w temacie powie, że lepiej kupić fabrycznie mocniejsze auto - sam się z tym zgadzam. Jednak auta, które mnie interesują i sa mocniejsze niestety są również poza moim obecnym zasięgiem finansowym, ale przecież nie można mieć wszystkiego od razu, a ja o tym od dziecinstwa dobrze wiem.

Druga sprawa, to taka, iż przez ten rok się przywiązalem do VTSa i jeżeli miałbym go sprzedawać, to chcialbym aby trafił w dobre ręce. Leję droższy olej i tankuję tylko Verve 98, a kolejny własciciel wątpie czy by się fatygował w szukaniu takiego oleju, a spalanie na poziomie 5,5 w trasie i srednio 7 uznałby i tak za wysokie i by zagazował bryke :/ może to co piszę wydaję się glupie, ale to zależy jakie kto ma podejscie - czy samochod to poprostu przedmiot jak szklanka czy dlugopis na biurku, czy może jednak cos więcej :)

Nadal się zastanawiam własnie, czy wkładać jeszcze kasę w Xsarę, czy może jednak pomału odkladać na cos innego.

Offline Jakub Stanisławski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Goszcz
  • Posiadany samochód: Xsara II VTS
  • Miejscowość: Goszcz
Re: Ballada o... VTS 1,6 16V
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 22, 2011, 11:39:09 »
Mały update:




Nowe opony Toyo Proxes T1R 195/55
Nowe przód tarcze Zimmermann Sport
Nowe tył tarcze Brembo
Nowe klocki przód i tył Ferodo DS Performance
Nowy plyn hamulcowy MOTUL Dot 5.1

Offline Mateusz Franc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V Exclusive
  • Miejscowość: Kielce
Re: Ballada o... VTS 1,6 16V
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 22, 2011, 19:11:15 »
Konkretne podejście do tematu, świetne wykonanie, gratuluję. :) Jednak jeśli chodzi Ci o osiągi lepiej było brać 2.0... :)