Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Xsara I 1998 1.6i | nowe zdjęcia, na lato ;) |  (Przeczytany 25707 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Regulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Coupe 1.6i 8v 1998
  • Miejscowość: Warszawa
Xsara I 1998 1.6i | nowe zdjęcia, na lato ;) |
« dnia: Styczeń 13, 2011, 18:43:19 »
Witam serdecznie!

Dziś nabyłem drogą kupna Citroena Xsarę z 1998 roku. Wersja 3 drzwiowa z silniczkiem 1.6 8v o mocy 88KM. Wersja samochodu do przełknięcia, ABS, 2xPP, elektryczne szyby, prawe lusterko elektryczne, wspomaganie, nowiutkie radyjko JVC z ładnie komponującym się z deską zielonym podświetleniem. Przejechane 143.500km i jestem w stanie w to uwierzyć gdyż kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów noszą minimalne ślady wytarcia. OC i przegląd do października tak więc hulaj dusza.

Jest to drugi Citroen w "domu", ojciec porusza się Citroenem BX 1.4 :)

Xsara we wrześniu przyjechała z Włoch, komora silnika czysta, bez rdzy, wszystkie szyby w oryginale, od spodu jak nowy. Miał mocną przycierkę z prawej strony o czym poinformował mnie sprzedawca, potwierdziło się gdy przeleciałem samochód czujnikiem lakieru. Prawy bok robiony, reszta zdrowa i oryginalna. Lakier akrylowy, czarny, nie widać różnicy po malowaniu.

Sprzedający założył do cytryny nowiutkie zimowe opony Goodyear na których zrobił poniżej 2000 kilometrów od kiedy samochód trafił do Polski.

Samochodzik ma parę rzeczy do zrobienia. Padło podgrzewanie tylnej szyby, trzeba nabić klimatyzację, wymienić tuleje wahaczy z przodu i końcowy tłumik oraz sprawdzić "pocenie się" przy pompie wspomagania. Więcej poważnych grzechów nie zauważyłem. Wszystkie elektryczne rzeczy w samochodzie działają, wszystkie lampki działają, wszystko ślicznie podświetlone na zielono. Wnętrze utrzymane bardzo dobrze jak na 13 lat, malutkie przycierki materiału siedzeń są, ale ogólnie bardzo pozytywnie.

W razie problemów (tfu, tfu) z Xsarą, będę pisał na forum szukając pomocy  znawców :)
EDIT: na chwilę obecną mruga mi kontrolka chyba od ilości oleju, jeszcze nie sprawdzałem ile go jest :)

W tym wątku będę prowadził sprawozdanie z rzeczy zrobionych i robionych aktualnie przy Xsarze a także przedstawiał zdjęcia jeśli w samochodzie zajdą jakieś poważniejsze zmiany.

Pozdrawiam!

Offline Łukasz Masny

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara I 1,4 +LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Xsara I 1998 1.6i
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 13, 2011, 20:31:51 »
W benzynie ta kontrolka oznacza że jest mało oleju.

Offline Marcin Regulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Coupe 1.6i 8v 1998
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Xsara I 1998 1.6i
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 13, 2011, 21:38:46 »
Cytuj

Łukasz Masny napisał:
W benzynie ta kontrolka oznacza że jest mało oleju.


Ciekaw jestem ile oleju schodzi z powiedzmy połowy działki min-max w silniku 1.6i 8v do około 7-8mm powyżej minimum bo tyle oleju zeszło przez 3500km.

Offline Łukasz Masny

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara I 1,4 +LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Xsara I 1998 1.6i
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 13, 2011, 22:25:01 »
Tak, z tego co piszesz wynika że to dokładnie ta kontrolka. I jej mryganie oznacza niski poziom oleju.

Według książki WKŁ do silnika 1,6 wchodzi 3,5L oleju, między poziomem max i min jest 1,4L oleju. Z tego co zrozumiałem to tego oleju Ci dużo nie zeszło przez 3500 km. Do pół litra na 1000 jest teoretycznie norma (chociaż osobiście uważam że to już dużo), ale u Ciebie, z tego co mówisz, to nie wiem czy nawet 0,5 zeszło na te 3500 km więc raczej się nie ma czym przejmować. A kontrolka ostrzega odpowiednio wcześniej żeby zapobiedz poważnej awarii. Dolej oleju takiego jaki masz aktualnie (tylko nie myśl przypadkiem o jakichś uszczelniaczach czy czymś takim bo to syf) i powinno być ok.

Offline Marcin Regulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Coupe 1.6i 8v 1998
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Xsara I 1998 1.6i
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 16, 2011, 14:58:48 »
Nowa fotka - wnętrze :)

Offline Jakub Stanisławski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Goszcz
  • Posiadany samochód: Xsara II VTS
  • Miejscowość: Goszcz
Re: Xsara I 1998 1.6i
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 16, 2011, 15:43:21 »
Naprawdę zadbana bryka, posłuży na długo.

Offline Damian Mirecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 651
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1.4i SX 1998; Peugeot 207 RC
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Xsara I 1998 1.6i
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 16, 2011, 16:34:52 »
Bryczka prezentuje się zacnie. Widziałem ją chyba jakiś czas temu na allegro albo otomoto i już wtedy przykuła moją uwagę.
Kolorek miodny:D
Miałem zamiar kupić kiedyś 1.8 VTS w takim kolorze ale niestety jego stan był co najwyżej średni. I wylądowałem ze złotą dwulitrówka:)
Zauważyłem w innych wątkach że masz kilka małych rzeczy do zrobienia ze swoim autkiem. Mam nadzieję że wszystko sobie ogarniesz i xsarka będzie śmigać aż miło:))
Xsara 2.0 VTS Mk1 - bedzie mi jej brakowac...

Offline Marcin Regulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Coupe 1.6i 8v 1998
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Xsara I 1998 1.6i
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 16, 2011, 16:40:16 »
Szukam felg na lato od VTS 15" w jakiejś dobrej cenie ale na allegro strasznie zniszczone są :(

EDIT: chyba jednak będę brał jakieś ENZO lub DEZENT na lato, ładnie wyglądają i nie są drogie strasznie :) Jakieś 15" by wygoda została i opony nie kosztowały fortuny :)

Offline Damian Mirecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 651
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1.4i SX 1998; Peugeot 207 RC
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Xsara I 1998 1.6i
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 16, 2011, 16:51:51 »
To prawda trudno jest znaleźć oryginalne felgi w dobrym stanie.
Aczkolwiek wydaje mi się że najważniejsze żeby nie były pokrzywione bo przecież małe ubytki można zaszpachlować a felgi pomalować.
Z drugiej strony koszt takiej zabawy może się okazać porównywalny z kosztem zakupu całkowicie nowych alu.
Xsara 2.0 VTS Mk1 - bedzie mi jej brakowac...

Offline Marcin Regulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Coupe 1.6i 8v 1998
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Xsara I 1998 1.6i
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 16, 2011, 17:01:41 »
Dokładnie, a jeśli chodzi o nowe to nie mam pomysłu co by dobrze wyglądało na Xsarze...a kupować w ciemno nie lubię...

Offline Damian Mirecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 651
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1.4i SX 1998; Peugeot 207 RC
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Xsara I 1998 1.6i
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 16, 2011, 17:08:00 »
Adam Harych miał świetne felgi w swojej Xsarze. Jeśli się do niego odezwiesz to na pewno powie Ci co to za marka i jaki model:)
Xsara 2.0 VTS Mk1 - bedzie mi jej brakowac...

Offline Michał Ostrowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Ciechanów
  • Posiadany samochód: Xsara VTS
  • Miejscowość: Ciechanów
Re: Xsara I 1998 1.6i
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 17, 2011, 15:27:16 »
Autko super... zadbany egzemplarz:) i w dodatku czarna...:)

Jeżeli by Cię interesowały felgi ENZO Cup 15" nówki sztuki to kumpel z klubu 306team bodajże ma jeszcze na sprzedanie za 800zł komplet.
http://www.atc.com.pl/felgi_aluminiowe_i_opony/enzo_cup.html
...::Jest moc jest zabawa::...

Offline Marcin Regulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Coupe 1.6i 8v 1998
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Xsara I 1998 1.6i
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 17, 2011, 17:04:22 »
Do Xsary zostało kupionych trochę prezentów :)

- olej silnikowy 10W40 GM
- filtr oleju KNECHT
- filtr kabinowy FILTRON
- tuleje wahaczy przednich SASIC
- poduszki stabilizatora SASIC
- łożyska koła na tył [d]OPTIMAL[/d] - zamienione na SKF
- zestaw uszczelniaczy zaworów ELRING
- uszczelka pokrywy zaworów ELRING
- 2l oleju do skrzyni biegów COMMA (do przepłukania skrzyni)
- 2l docelowego oleju do skrzyni biegów CASTROL SMX-S
- cylinderki hamulcowe LPR
- szczęki hamulcowe TRW
- zamówione bębny 203x46,5mm DACO
- zestaw naprawczy hamulców tylnych QUICK BRAKE
- świece DENSO

Offline Michał Ostrowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Ciechanów
  • Posiadany samochód: Xsara VTS
  • Miejscowość: Ciechanów
Re: Xsara I 1998 1.6i
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 17, 2011, 17:31:54 »
Ładne zakupy... nakupiłes tych klamotów...:)
...::Jest moc jest zabawa::...

Offline Marcin Regulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Coupe 1.6i 8v 1998
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Xsara I 1998 1.6i
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 17, 2011, 17:36:04 »
Po prostu chcę by samochód jeździł sprawnie jak najdłużej :) Lekko mu falują obroty na jałowym więc za parę dni wezmę krokowca do czyszczenia, muszę zamówić bębny na tył a resztę zamontować :) + umówiłem się już na sprawdzenie/naprawę ogrzewania tylnej szyby :) Tak więc Xsarcia będzie jeździła długo i sprawnie mam nadzieję :)

Offline Michał Ostrowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Ciechanów
  • Posiadany samochód: Xsara VTS
  • Miejscowość: Ciechanów
Re: Xsara I 1998 1.6i
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 17, 2011, 17:42:02 »
Oby jak najdłuzej to jest najważniejsze:)
i co patrzyłes na te felgi co Ci link podrzuciłem... interesowały by Cię...??
...::Jest moc jest zabawa::...

Offline Marcin Regulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Coupe 1.6i 8v 1998
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Xsara I 1998 1.6i
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 17, 2011, 17:55:26 »
W tym momencie z $ krucho, szczególnie po nakupowaniu tych dupereli, raczej za 2-3 miesiące będę kupował niestety, teraz na głowie mam znalezienie bębnów na tył...

Offline Michał Ostrowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Ciechanów
  • Posiadany samochód: Xsara VTS
  • Miejscowość: Ciechanów
Re: Xsara I 1998 1.6i
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 17, 2011, 18:03:37 »
Ok... wrazie czego daj znac to moze coś znajdziemy w klubie 306team bo felgi z Peugeota pasuja róznież do citroena...:)
...::Jest moc jest zabawa::...

Offline Marcin Regulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Coupe 1.6i 8v 1998
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Xsara I 1998 1.6i
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 18, 2011, 10:28:41 »
Samochód zostawiony w serwisie na:

- wymianę świec
- czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego
- wymianę tulei tylnych wahaczy przednich
- wymianę gum drążka stabilizatora
- płukanie + wymianę oleju w skrzyni

Aktualny przebieg 144.000km

Offline Marcin Regulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Coupe 1.6i 8v 1998
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Xsara I 1998 1.6i
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 18, 2011, 18:43:02 »
Świece wymienione - nie były zasrane olejem, to dobrze. Przepustnica wyczyszczona, obroty troszkę się uspokoiły ale nie jest idealnie, będzie czyszczony krokowiec, gumy i tuleje wymienione - zupełnie inna jazda :) Aktualnie zalany olej do skrzyni Comma na którym mam zrobić max 30-40 kilometrów i jadę na spuszczenie i nalanie docelowego Castrola :)

Offline Michał Ostrowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Ciechanów
  • Posiadany samochód: Xsara VTS
  • Miejscowość: Ciechanów
Re: Xsara I 1998 1.6i
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 19, 2011, 16:25:50 »
jeszcze troche i bedzie jak z fabryki....:)
...::Jest moc jest zabawa::...

Offline Marcin Regulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Coupe 1.6i 8v 1998
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Xsara I 1998 1.6i
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 19, 2011, 20:30:34 »
Dziś 4 małe pierdoły zostały zrobione:

- zbieżność
- spuszczenie Commy ze skrzyni i zalanie Castrola SMX-S
- malutkie ubytki w skórzanej obwódce siedzeń (wygląda jakby we Włoszech ktoś hodował króliki/chomiki/szczury które lubiły podgryzać siedzenia) zamalowane na czarno - absolutnie nie rzuca się już w oczy
- totalne sprzątanie odkurzaczem ;)

Na kolejne dni:

- full serwis hamulców z tyłu
- naprawa podgrzewania tylnej szyby
- kupno lakieru zaprawkowego i maźnięcie odprysków i otarć

Offline Michał Ostrowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Ciechanów
  • Posiadany samochód: Xsara VTS
  • Miejscowość: Ciechanów
Re: Xsara I 1998 1.6i
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 20, 2011, 18:43:43 »
pogratulować samozaparcia do ogarniania cytryny:D
...::Jest moc jest zabawa::...

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Xsara I 1998 1.6i
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 20, 2011, 19:45:01 »
Cytuj

Marcin Regulski napisał:
- spuszczenie Commy ze skrzyni i zalanie Castrola SMX-S

Jakie wrażenia po zmianie oliwy? Da się w ogóle wbić drugi bieg jak olej jest zimny? Nie ma co ukrywać - niezbyt szczęśliwy olej wybrałeś.
 
Xsara
 

Offline Wojciech Wodzyński

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 618
  • Skąd: Barycz
  • Posiadany samochód: Fiat Bravo II 1.4 T-Jet
  • Miejscowość: Barycz
Re: Xsara I 1998 1.6i
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 20, 2011, 20:00:22 »
No właśnie na to samo chciałem zwrócić uwagę.