Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza  (Przeczytany 110103 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Slawomir Kamela

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Stalowa Wola
  • Posiadany samochód: C 5 1.6 HDI 2006
  • Miejscowość: Stalowa Wola
[MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« dnia: Styczeń 20, 2011, 19:07:01 »
Koledzy jak zabrac sie do demontazu nagrzewnicy(prawa strona nie reaguje na zmiane temperatury a na kompie wszystko ok silniczki chodza) Prosze o jakies wskazowki.Pozdrawiam.

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [MKII]1.6hdi 2006 nagrzewnica
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 20, 2011, 21:54:36 »
To, że silniczki chodzą może nie zmieniać faktu, że przy wyrobionym gnieździe będą chodzić, ale mimo to nie zmienią nastawu mieszalnika powietrza, bo po prostu ślizgają się po wyrobionym plastiku..
Wątek o naprawie o naprawie tych gniazd jest tutaj
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MKII]1.6hdi 2006 nagrzewnica
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 20, 2011, 22:59:19 »
To MK 2 też cierpią z tymi zasranymi motoreduktorami?Myślałem że wyeliminowali tę wkurzającą przypadłość chyba każdego modelu w MK 1 a się okazuje że jednak nie:/ Tragedia

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [MKII]1.6hdi 2006 nagrzewnica
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 21, 2011, 07:15:48 »
Witam.
W modelu MkII motoreduktory i gniazda zostały poprawione ale problem stanowią pękające ośki klap mieszacza ciepłe/zimne. Lewa niebieska, prawa szara na zdjęciach poniżej. Niestety bez wyjęcie całej deski nie da się tego naprawić.

PS.
Znów użytkownicy modeli MkI wiedzą lepiej  ;)
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Michał Suchecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 749
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break GT by Suchy
  • Miejscowość: Sosnowiec
[Mk2] połamane klapy mieszalnika powietrza! "prawa grzej, lewa chłodzi"
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 13, 2011, 08:35:40 »
Witam.
Zakładam nowy temat, ponieważ w niedzielę znów musiałem wypruwać deskę, żeby naprawić te nieszczęsne klapy mieszalnika powietrza.

UWAGA!! Wszelkie pryskania w nawiew "doktorem klimą" czy innym dziadostwem do czyszczenia/dezynfekcji/odgrzybiania układu klimy skończy się wypłukaniem wazeliny z miejsc "pracujacych" mieszalnika powietrza i skończy się to usterką!! Testowałem to na własnej klapie :-(  (kiedyś), a teraz jeszcze dla pewności zrobiłem próbę zrobiłem poza autem i wynik ten sam.

Doszedłem do wniosku, że klapy te po iluś tam latach pracy tracą smarowanie (wazelinkę) w miejscach, gdzie stykają się z obudową całego "systemu nawiewu".
Po 2 latach od ostatniej rozbiórki (wtedy nie smarowałem tych miejsc) i naprawy lewej klapy tym razem "strzeliła" prawa.
Nadchodzący urlop zmusił mnie do naprawy. Przy okazji zauważyłem, że lewa klapa również pękła w tym samym miejscu, gdzie była klejona.
Jak chciałem ją przekręcić to chodziła ze strasznym oporem.

Mechanizm tych klap jest bardzo delikatny i "wyparowanie" wazeliny w zasadzie jest równoznaczne z pęknięciem klap. Motoreduktor jest mocny i kręci nią mimo wszystko, potem albo pękają ośki tych klap, albo tryba motoreduktora.
Jak wiadomo klima jest dwustrefowa (w wiekszości) więc prawa i lewa działa niezależnie. A zrobione to jest w ten sposób, że końcówka prawej osi klapy wchodzi w większy otwór w lewej. Jeśli to się zatrze to pęknięcie jest pewne.

Jak wrócę z urlopu to zrobię wreszcie ten manual, jak wypruć deskę i naprawić to dziadostwo.
Tym razem kleiłem na poxilinie. Połączenie super pewne (tak mi się wydaje :-) ). Nasmarowałem wszystkie łączenia i mam nadzieję, że teraz podziała dłuzej!


No i na koniec jeśli ktoś z okolic potrzebowałby pomocy z wytarganiem deski to chętnie podjadę i pomogę :) Potrzebuję jeszcze kilku zdjęć do manuala, a specjalnie teraz deski nie będę wyjmował.

Trzeba sobie załatwić komplet Torx-ów, klucz 10, 13, 15, 16, Poxilinę, wazelinę techniczną i ok. 7 godzin wolnego.

A manual ze zdjęciami postaram się zrobić jakoś w sierpniu!


Pozdrawiam
Suchutki

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk2] połamane klapy mieszalnika powietrza! "prawa grzej, lewa chłodzi"
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 13, 2011, 09:14:38 »
Sam bym się za to zabrał, ale właśnie brak manuala. U mnie dopiero zaczyna się wyrabiać gniazdo motoreduktora, ale myślę, że jeszcze ten sezon przejeżdże bez większych problemów. A jak mnie przypili to napewno przyjadę do Ciebie. Torxy i wazelinę mam a poxilinę się kupi :)

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk2] połamane klapy mieszalnika powietrza! "prawa grzej, lewa chłodzi"
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 13, 2011, 09:19:12 »
Ale grzeje u Ciebie ta strona czy po prostu nie chłodzi. U mnie jest tak od wczoraj, że strona kierowcy chłodzi przy włączonej klimie jak mam ustawione na 16 a grzeje jak mam na 28. Normalne ale strona pasażera jak ma ustawione na 28 to grzeje a jak zjadę niżej na np 16 to nie grzeje ale nie chłodzi. Dmucha tak jak by powietrzem z zewnątrz.

Offline Witold Fendrych

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0HDI SX 2006
  • Miejscowość: Kraków
Re: [Mk2] połamane klapy mieszalnika powietrza! "prawa grzej, lewa chłodzi"
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 13, 2011, 10:12:00 »
Byłoby super z tym manualem, mnie też czeka zamontowanie zestawu naprawczego. Czekam(y) z niecierpliwością. Szkoda, że Kraków-Sosnowiec to już nie jest tak blisko siebie.

Offline Michał Suchecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 749
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break GT by Suchy
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [Mk2] połamane klapy mieszalnika powietrza! "prawa grzej, lewa chłodzi"
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 13, 2011, 10:24:59 »
Witold - do wymiany dodaj 2 godzinę na dojazd w 2 strony :P
jakbym miał warsztat to bym zapraszał klubowiczów za jakąś rozsądną cenę, bo teraz już prawie z zamkniętymi oczami bym to wymienił... A tak to ani kasy brać, a znów poświęcić czas dla każdego to bym musiał charytatywnie pracować :P


Marcin - to znaczy, że albo się gniazdo wyrobiło, albo pękła już oś mieszalnika, ale jeszcze się trzyma jakoś. Ja też tak miałem przez chwilę, potem już wcale nie reagowało na zmianę temp.


Aha!! :-D chciałem się jeszcze pochwalić, że przy składaniu nie została mi ani jedna śrubka :D hehe baaa, nawet 2 brakło... :-|

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk2] połamane klapy mieszalnika powietrza! "prawa grzej, lewa chłodzi"
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 13, 2011, 10:34:20 »
Cytuj

 Szkoda, że Kraków-Sosnowiec to już nie jest tak blisko siebie.


Bliżej niż Wawa- Sosnowiec :) ale myślę, że w razie padnięcia motoreduktora warto jechać - nauczyć się i potem wiedzę przekazywać innym z innych województw :)

Offline Andrzej Grzybowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2003r
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [Mk2] połamane klapy mieszalnika powietrza! "prawa grzej, lewa chłodzi"
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 13, 2011, 13:08:23 »
Kolego  Michale !

Ja też jestem z Sosnowca. Z chęcią wymienię się doświadczeniem.
Trochę już majstrowałem przy wielorybie. A myślę, że na nowe usterki też będzie lepiej spojrzeć wspólnie.
Podaj namiary do  siebie.

AG

Offline Michał Suchecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 749
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break GT by Suchy
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [Mk2] połamane klapy mieszalnika powietrza! "prawa grzej, lewa chłodzi"
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 13, 2011, 14:20:11 »
lacmargeaux ( a.t ) hotmail.com.

Jak coś to pisać :) w piątek wyjeżdżam na urlop, ale będę tu z pewnością zaglądał :)
No i jakby ktoś był chętny do operacji jak wrócę z urlopu w celu sfotografowania bebechów to też pisać :) |
Stworzy się ładny manualik dla potomstwa ;-)

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [Mk2] połamane klapy mieszalnika powietrza! "prawa grzej, lewa chłodzi"
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 14, 2011, 08:54:54 »
Cytuj

Trzeba sobie załatwić komplet Torx-ów, klucz 10, 13, 15, 16, Poxilinę, wazelinę techniczną i ok. 7 godzin wolnego. [/b]

Wszystko mam barakuje tylko tych 7 godzin ale to i tak mało bo wstepnej weryfikacji zdjeć myślałem że beda to dwa dni
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [Mk2] połamane klapy mieszalnika powietrza! "prawa grzej, lewa chłodzi"
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 14, 2011, 09:34:25 »
Temat klap mieszalnika w modelu MkII był opisywany tutaj
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline piotr kalota

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: szczecin
  • Posiadany samochód: citroen c5 2001
  • Miejscowość: szczecin
Re: [Mk2] połamane klapy mieszalnika powietrza! "prawa grzej, lewa chłodzi"
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 14, 2011, 18:42:38 »
mam to samo,prawa regulacja dziala , a lewa tylko grzeje,moze znacie kogos kto by cos takigo naprawil z okolic szczecina.

Offline Michał Suchecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 749
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break GT by Suchy
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [Mk2] połamane klapy mieszalnika powietrza! "prawa grzej, lewa chłodzi"
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 14, 2011, 21:49:59 »
Maciek - wiem, ale założyłem go bardziej z myślą, żeby znaleźć kogoś chętnego do "pomocy" w zrobieniu zdjęć do manuala... po kolei - śrubka po śrubce... dla opornych :)

Sam myślałem, że mi to więcej zajmie ( ostatnim razem robiłem to z nogą w gipsie, sam, i zeszły mi prawie 3 dni), a że jutro jade na urlop do Chorwacji to średnio mi się widziało robić to i jeszcze fotki na spokojnie cykać :-)

Offline Bartek Kuciak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Posiadany samochód: Citroen C5
Re: [Mk2] połamane klapy mieszalnika powietrza! "prawa grzej, lewa chłodzi"
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 20, 2011, 09:45:13 »
Witam,
ja również mam do wymiany połamaną prawą klapę mieszalnika.
W Warszawie - mile widziana była by instrukcja demontażu deski rozdzielczej. W warsztacie krzykneli mi za to 1500 - ale dowiedziałem się, że ponieważ problem nie jest rzadkością można kupić wzmocnione klapy. Jeśli mi nie podpowiecie gdzie to spróbuję się dowiedzieć w tym warsztacie...

Offline Bartek Kuciak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Posiadany samochód: Citroen C5
Re: [Mk2] połamane klapy mieszalnika powietrza! "prawa grzej, lewa chłodzi"
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 08, 2011, 08:43:36 »
Witam ponownie,
już jestem po operacji, ledwo przez to przebrnąłem - jeżeli ktoś będzie ciekaw szczegółów - proszę o kontakt na maila [email protected]

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk2] połamane klapy mieszalnika powietrza! "prawa grzej, lewa chłodzi"
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 08, 2011, 18:14:47 »
jakby była potrzeba służę pomocą .

Offline Witold Fendrych

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0HDI SX 2006
  • Miejscowość: Kraków
Re: [Mk2] połamane klapy mieszalnika powietrza! "prawa grzej, lewa chłodzi"
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 09, 2011, 10:02:53 »
zestaw naprawczy kosztował mnie w ASO ok. 250zl z 10% rabatem. Są zestawy do klimy dwustrefowej i jednostrefowej o różnych numerach. Mój zestaw (made in Czech Rep.) o numerze bodaj 680cośtamE ma dwie klapy: brązową i niebieską, komplet uszczelek (gąbek) i jakiś innych drobnych elementów. Oś klap jest wzmocniona-widać dodatkowe żebra w miejscu, gdzie to [color=ff0000]piii[/color]stwo się łamie. W sobotę planowana wymiana z człowiekiem, który wie, jak zdemontować deskę. Będę focił i manual obiecuję zrobić. Jeśli macie jakieś sugestie i wskazówki, proszę wyślijcie jeszcze dziś: [email protected]

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [Mk2] połamane klapy mieszalnika powietrza! "prawa grzej, lewa chłodzi"
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 09, 2011, 10:40:42 »
W związku z tym, że problem klap dotyczy coraz większej liczby klubowiczów wrzuciłem oryginalnego manuala.
Do pobrania tutaj.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Witold Fendrych

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0HDI SX 2006
  • Miejscowość: Kraków
Re: [Mk2] połamane klapy mieszalnika powietrza! "prawa grzej, lewa chłodzi"
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 09, 2011, 14:55:09 »
Panie Macieju, wielkie dzięki za manuala, czy można prosić ładnie o manual demontażu deski w mkII?

EDIT: Już mam - otrzymałem w ASO, jestem w trakcie 2h rozbiórki auta, obiecuję też zrobić dokładniejszy manual ze zdjęciami. Trzymajcie kciuki...

EDIT2: Już po robocie. Generalnie masakra, cała sobota wycięta. Do rzeczy:

1. Do wymiany klap potrzebne są torx 10, 15, 20, 35, 50; klucz 5.5, 10, 13; małe śrubowkręty (Np. zegarmistrzowskie), płaski śrubowkręt, smar TOTAL marson SY2 (poproście jakiś serwis ASO o kapkę, bo cała tuba to koszt 75pln)
2. Zestaw pudełek i kartonów, aby odkręcone elementy i wkręty grupować.
3. Labelki i pisak do opisu złączek elektr. (mimo, że mają kolory. W zależności od modelu zdarzają się konektorki nieużywane lub są np. 2 identyczne)
4. Chwilowa pomoc 2 osoby, aby wyjąc dość ciężka deskę na zewn. auta oraz przy wyciąganiu zespołu ogrzewania
5. Przeczytany i wydrukowany forumowy manual wymiany klap, zdjęcia koła kierownicy, ściągnięcia deski z wersji mkI


a) opróżniamy klimę w zaprzyjaźnionym zakładzie
b) przed robotą podnosimy na maxa samochód, otwieramy bagażnik tył (np. mogą być tam przydatne dla nas narzędzia), owijamy folią fotele
c) odpinamy "-" aku i czekamy 10min. (deaktywacja poduszek)
d) demontujemy:
-całą deskę: konsolę centralną wraz ze środkową (tam gdzie jest zapalniczka i dźwignia ham. ręcznego), schowek, zegary, wyświetlacz komputera, boczne klapki nawiewne, głośniczki wys.-tonowe, poduszkę kolan kierowcy zostawiamy w spokoju
-kierownicę: koło, poduchę, przełącznik zespolony, stacyjkę zostawiamy w spokoju, odpinamy wał kierownicy nad pedałem gazu, przy ściąganiu kierownicy wcześniej znaczymy pozycję koła kierownicy w stos. do "gniazda", w którym siedzi
-mech. wycieraczek (od komory silnika) - konieczny demontaż wycieraczek,
-odpinamy wiązki kabli od elementów deski, od poduszek (kolana kierowcy, pasażera), od radia, przycisków konsoli, podświetleń kratek wywiewnych, zegarów, głośniczków pamiętając o naklejaniu podpisanych labelek
-cały zespół "ogrzewania" wraz z wiatrakiem. Przy wyciąganiu odpiąć od strony silnika dochodzące rurki klimatyzacji oraz płynu chłodzącego silnika, nie trzeba spuszczać całego, gdyż po dopięciu wystarczy rurki podnieść lekko do góry i tak je umocować na czas naprawy.  
Przy wyciąganiu na zew. pojazdu pamiętać o odpięciu rurki odprowadzającej skropliny (jest od strony pasażera) i pamiętać aby nie przechylać zespołu, bo resztka borygo może się wylać. Tę resztkę odlać sobie do szklanki już na zewn. auta.

EDIT3:
Po wymianie pękniętej klapy (odpowiedni manual dostępny na forum), przed złożeniem, dobrze przesmarować gumowe wargi pozostałych klap, oczyścić wnętrze zespołu szmatką (odkurzacz), nasmarować silnik wiatraka, itp.)

Odpowiednie fotki, jako uzupełnienie, prześlę adminowi.

Offline Adam Butryn

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Inowrocław
  • Posiadany samochód: CITROEN C-5 2,2 HDI; obecnie MKII C5 1,6 HDI
  • Miejscowość: Inowrocław
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 09, 2011, 16:58:23 »
Witam
Przy naprawie lub wymianie klapek zwróćcie Koledzy uwagę na ogranicznik (ten przy silniczku). U mnie zauważyłem, że przy wychyleniu na maxa klapki na ciepło wszystko było ok - czyli klapka doszła do końca a ośka oparła się na ograniczniku. Natomiast przy wychyleniu klapki na zimno - klapka doszła do oporu a ośce brakowało jakieś 1,5mm do ogranicznika. Jezeli w takim układzie silnik "ciągnął" do końca, powodował skręcanie ośki co mogło doprowadzić  do jej pęknięcia. Myślę, ze podklejenie kawałka plastiku rozwiąże problem.
Pozdrawiam.

Offline Grzegorz Bardo

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Posiadany samochód: Citroen C5/MKII/2007 2.0Hdi 138KM
Re: [MKII] Klapy mieszalnika powietrza
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 12, 2011, 18:17:36 »
Witam.
Od razu chciałbym wszystkim podziękować za wcześniejsze posty, wskazówki i rady. Były bardzo przydatne. U mnie strona kierowcy nie grzała, pasażera była ok. Po rozebraniu połamana klapa mieszalnika. Zrobiłem coś w rodzaju kątownika z wypustkami które po założeniu można dogiąć. Oczywiście wszystko potraktowałem poxiliną. Kątownik z aluminium żeby było jak najlżej. Całość operacji zajęło około 12,5 godziny. Jedna uwaga: Nie wiem jak poprzednikom się udało samodzielnie to zrobić? Mi pomagał ojciec. Samemu to byłaby mordęga.
Jak będą pytania - pytajcie. Jak na razie chodzi. I została tylko jedna śrubka:-)
Pozdrawiam

Offline piotr biniek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 Break 1.8 - 125 km
  • Miejscowość: Łódź
Re: [Mk2] połamane klapy mieszalnika powietrza! "prawa grzej, lewa chłodzi"
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 12, 2011, 07:07:57 »
Cytuj

Maciej Szcząchor napisał:
W związku z tym, że problem klap dotyczy coraz większej liczby klubowiczów wrzuciłem oryginalnego manuala.
Do pobrania tutaj.


masz może do tego oryginalnego manuala manuale dodatkowe szczególnie dotyczącą "demontażu tablicy rozdzielczej"
Niestety poza mniej-więcej opisowymi nic na forum nie znalazłem
Idzie zima a mi ledwo grzeje więc w przyszły weekend będę to musiał zrobić