Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI 2001] temperatura  (Przeczytany 2676 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Hering

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Starogard Gdański / Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 Hdi 136KM
  • Zainteresowania: motocykle, koszykówka
  • Miejscowość: Starogard Gdański / Tczew
[MkI 2001] temperatura
« dnia: Styczeń 13, 2010, 13:13:18 »
Witam od kilku dni zauważyłem, że moja cytryna zaczyna trochę wariować, najpierw zaczęła pokazywać dziwną temperaturę na zewnątrz ( w tej chwili około 50 stopni), później zauważyłem, że zaczęła też coś słabo grzać, kiedy jest ustawiona maksymalna temp 28 to czuć jakieś ciepło, kiedy jednak zniżymy na mniej to od razu leci chłodne powietrze, od czasu do czasu sam załaczy się tzw. obieg wewnętrzny...dzwiwne to, może jakiś wirus świńskiej grypy?:P Dziwi mnie też, że nie mogę dolać za dużo płynu do spryskiwaczy, ciśnienia nie ma, wyskakuje alert, że uzupełnić poziom, ale kiedy uzupełniam to do zbiornika wchodzi zaledwie 0,5l i jest aż pod korek....może coś się zapchało, przymarzło? Dodam też, że co jakiś czas muszę uzupełniać płyn chłodniczy...coś ta cytrynka ostatnio choruje:) pozdrawiam i czekam na jakieś dobre rady:)

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Re: [MkI 2001] temperatura
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 13, 2010, 13:32:11 »
Witaj!!
Było niedawno o tym na forum, uszkodzony masz czujnik temperatury zewnetrznej, a że też w jakiś tam sposób klimatyzacja z nim wspólpracuje to tak jest:) Do wymiany termistorek z w lusterku pasażera. Co do spryskiwaczy ja także miewam w zimie z tym problemy też było na forum. Te typy tak mają:)
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Karol Winczewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Kościerzyna
  • Posiadany samochód: c5 2,0 HPI Break 2001r.
  • Miejscowość: Kościerzyna
Re: [MkI 2001] temperatura
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 13, 2010, 19:57:21 »
Przeżyłem to samo...Wymiana czujnika temperatury zew. rozwiązuje sprawe...Co do spryskiwacza mojej cytrynie przeszlo jak sie zrobilo troszke cieplej...Myśle że część winy leży po stronie taniego płynu do spryskiwaczy...
c5 2,0 HPI

  • Gość
Re: [MkI 2001] temperatura
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 13, 2010, 20:45:17 »
dla przypomnienia: sciagamy zderzak z prawej strony auta,
wyjmujemy czujnik i czyscimy zasniedziale styki.
pozdrawiam
ps
ja czyscilem jesienia a teraz znowu mam "pusty"zbiornik:)
nastepnym razem chyba dolutuje kawalki zlota do stykow:)
pps
zeby klima prawidlowo dzialala musi byc sprawny czujnik temp.zewnetrznej.

Offline andrzej raszke

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: gdynia
  • Posiadany samochód: C5 MkI 2.0 16v break 2003
  • Miejscowość: gdynia
Re: [MkI 2001] temperatura
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 13, 2010, 21:03:50 »
Ja niedawno wymieniałem czujnik temperatury zew.koszt w serwisie 103.00 zł.wymiana tak jak opisane wdziale porady,co do spryskiwacza  najprawdopodobniej zabrudził się czujnik poziomu,ja miałem to samo wystarczyło go przeczyścić :)

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MkI 2001] temperatura
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 01, 2010, 20:59:38 »
Mam podobny problem odnośnie komunikatu " TOP UP WASHER FLUID". Zbiornik zalany do pelna, czujnik poziomu plynu oczyszczony z wszelkiego nalotu... Co może być przyczyną pojawiania się tego komunikatu ?

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [MkI 2001] temperatura
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 01, 2010, 21:33:18 »
złe założenie go :) u mnie tak było. Czyściłem go octem wlewając go do zbiornika. Powtarzałem to kilka krotnie i nic. Kiedyś znalazłem chwile i wyciągnąłem go, oczyściłem ręcznie i dalej nic. Aż kiedyś dokładnie mu się przyjrzałem i okazało się, że jest źle włożony. Jak go wyciągałem to zawsze patrzyłem jak siedzi, żeby tak samo go włożyć. Był źle włożony, przekręciłem go i już wszystko jest ok.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MkI 2001] temperatura
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 01, 2010, 22:13:44 »
A pamiętasz może w którą stronę powinny być widelki skierowane (BOK - "=" ,czy dól - "II") ? Nie pamiętam jak to jest u mnie ale wydawalo mi się, że tylko w jednej pozycji można go zamontować. W inną stronę chyba mi nie pasowal, ale tego już nie pamiętam....

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [MkI 2001] temperatura
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 01, 2010, 22:16:53 »


Masz taki czujnik? Jak tak, to tym białym (styropianem) do góry.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MkI 2001] temperatura
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 02, 2010, 07:36:54 »
A jest jeszcze jakiś inny typ czujnika poza tym co pokazałeś ?
W tej chwili kompletnie nie pamiętam jak wygląda. Przy wolnej chwili rozbiorę nadkole i postaram się dobrać do zbiornika. Jest jakaś możliwość sprawdzenia czy czujnik nie spalił się ? Czy wogóle przepalenie czujnika jest możliwe ?

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [MkI 2001] temperatura
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 02, 2010, 09:53:13 »
Nie rozbieraj nadkola, tylko zdejmij zderzak - 5x lepszy dostep do tego zbiornika, a robota nawet latwiejsza, nie trzeba zdejmowac kola (lub bawic sie przy zalozonym z tymi wszystkimi mocowaniami). Zderzak ma srube przy laczeniu z karoseria nadkola, na dole, kolo kola oraz przy grilu 4 sruby. Do tego laczenie z oslona pod silnikiem).
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MkI 2001] temperatura
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 02, 2010, 10:28:04 »
No i jeszcze zaślepki spryskiwacza reflektora :)
Może rzeczywiście byłoby łatwiej... Tylko teraz na to muszę znależć chwilę, no i miejsce.

Wracając do moich pytań: Jest jakaś możliwość sprawdzenia czy czujnik nie spalił się ? Czy wogóle przepalenie czujnika jest możliwe ?

Offline Piotr Guziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 MKI Break SX 2.0 HDI 2004
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [MkI 2001] temperatura
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 29, 2011, 22:17:29 »
Raczej nie ma możliwości przepalenia się czujnika - po pierwsze nie płyną przez niego żadne duże prądy a po drugie jest on chyba kontaktronowy więc jest raczej odporny na większość warunków. Jedyna opcja to zawias się zaciął albo magnes się rozmagnesował.

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [MkI 2001] temperatura
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 29, 2011, 22:46:47 »
O, to dobrze, że piszecie, że sama wymiana czujnika temp. zew. rozwiązuje problem, bo wczoraj u mnie to samo się zrobiło i temp. dochodzi nawet do 80st C. Zamówiłem już nowy czujnik, z tym, że zamiennik, bo oryginał 120zł, więc nie ma co. Mam nadzieję, że zamiennik będzie ok. Na szczęście widzę, że to nie jest odosobniony przypadek, ale "seryjny".
Co do czujnika poziomu płynu też mi padł, denerwujące jest to, że zawsze jak się używa spryskiwacza, to piszczy service i się zapala. Muszę się za to zabrać, myślę, że dużym ułatwieniem byłoby jakby ktoś zrobił instrukcję z fotografiami, jak to rozebrać itd., gdyż jest to dość powszechny przypadek. A i sam bym z chęcią z takowej instrukcji skorzystał.

Offline Mirosław Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Roma
  • Posiadany samochód: C5 kombi 2.2HDI Excl. 2002r
  • Miejscowość: Giżycko
Re: [MkI 2001] temperatura
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 30, 2011, 17:49:19 »
Jesli chodzi o czujnik poziomu plynu do spryskiwaczy to sa dwa typy czujnika, jeden to plywakowy jak na zdjeciu w poscie powyzej i drugi typ ktory nie ma plywaka ale ma dwe elektrody. Brak przeplywu pradu pomiedzy elektrodami swiadczy o braku plynu w zbiorniku, plyn robi tu za przewodnik. Problem w tym ze elektrody pokrywaja sie naloten (kamieniem lub tlenkami) ktory uniemozliwia przepyw pradu i wtedy przy pelnym zboirniku sygnalizuje brak plynu pomimo ze faktycznie plyn jest. Rozwiazanie jest proste - albo dodaje sie octu aby usunac nalot z elektrod albo jesli ocet nie pomoze trzeba zdemontowac czujnik i oczyscic elektrody papierem sciernym. Czujnik jest prostym elementem, poza elektrodami nie ma nic wiecej wiec zepsuc sie  nie moze. Jedyny problem to pokrywajace sie nalotem styki. Aby uniknac problemu trzeba trzymac zawsze wysoki poziom plynu i nie dopuszczac aby poziom spadal ponizej czujnika. Marka plynu jest raczej bez znaczenia. Ja leje zawsze normalny plyn do mycia szyb i uzupeniam do pelna woda destylowana i od lat nie mam problemow no ale u mnie w zime temperatura nigdy nie spada ponizej zera