Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK I 2,0 hdi] Silnik gaśnie! Pomocy!!!  (Przeczytany 3075 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Przemysław Padewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break (MKI) 2.0 HDI
[MK I 2,0 hdi] Silnik gaśnie! Pomocy!!!
« dnia: Styczeń 28, 2011, 16:28:57 »
Witam! Mam następujący problem z moją cytrynką. Otóż już pod koniec roku silnik zaczął mi gasnąć zaraz po włączeniu, lub pochodził chwilę i dopiero zgasł. Po podłączeniu go do kompa wykazało błędy P1112 i P1138, tj. zablokowany regulator ciśnienia paliwa i błąd czujnika ciśnienia paliwa. Wymieniłem regulator na nowy, skasowałem błędy i autko pojeździło około 300 km i ponownie zgasło. Obecnie nie gaśnie on od razu, tylko po przejechaniu kilkuset metrów, a czasami nawet kilku kilometrów. Po podłączeniu do komputera nadal pokazuje te same błędy. Ale zrobiłem mały eksperyment. Jak auto pracowało to odłączyłem najpierw wtyczkę od regulatora ciśnienia paliwa. Po chwili auto jednak zgasło. Po ponownym podłączeniu wtyczki do regulatora samochód odpalił, więc postanowiłem odłączyć wtyczkę od czujnika ciśnienia paliwa. I co się okazało? Auto pracuje cały czas, nie gaśnie, lecz jest w trybie awaryjnym tzn. obroty do 3200. I tu mnie trochę zaniepokoiła jeszcze jedna rzecz. Podczas jazdy w trybie awaryjnym jak samochód schodzi z obrotów tak pomiędzy 3000 - 2000, to słychać straszny klekot dobiegający spod maski. Można to porónać do klekoczących (dzwoniących) zaworów w benzynie. Przy utrzymywaniu stałych obrotów też słychać ten dźwięk. Na postoju przy dodawaniu i odejmowaniu gazu jest wszysto w porządku. Proszę o pomoc, bo nie wiem już co dolega cytrynie, a nie chciałbym w nieskończoność kupować nowych części i wszystkiego wymieniać.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MK I 2,0 hdi] Silnik gaśnie! Pomocy!!!
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 28, 2011, 16:38:07 »
kolego, zdjęcie wtyczki od czujnika ciśnienia robi się tylko dla sprawdzenia czy ten czujnik jest wadliwy a nie jeździ się bez niego. Czy zacząłeś od wymiany filtra paliwa i sprawdzenia czy nie masz syfu w układzie paliwowym?

Offline Przemysław Padewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break (MKI) 2.0 HDI
Re: [MK I 2,0 hdi] Silnik gaśnie! Pomocy!!!
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 28, 2011, 16:53:54 »
Oczywiście. Wymianę filtra i sprawdzenie układu zrobiłem jako pierwszą rzecz. Czy to, że silnik pracuje po odłączeniu czujnika ciśnienia paliwa oznacza,  że jest on wadliwy? A jakie zagrożenie sprowadza jazda w trybie awaryjnym. Chyba po to jest tryb awaryjny aby zabezpieczyć silnik i jego podzespoły przed większą usterką. Bynajmniej tak to rozumuje.

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: [MK I 2,0 hdi] Silnik gaśnie! Pomocy!!!
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 28, 2011, 17:06:19 »
Sprawdż żółtą wtyczkę (złącze) w okolicy rozrusznika. Najlepiej odpal silnik i poruszaj złączami, zobaczysz czy silnik gaśnie.

Offline Przemysław Padewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break (MKI) 2.0 HDI
Re: [MK I 2,0 hdi] Silnik gaśnie! Pomocy!!!
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 28, 2011, 17:17:09 »
A od czego jest to złącze z żółtą wtyczką?

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: [MK I 2,0 hdi] Silnik gaśnie! Pomocy!!!
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 28, 2011, 17:24:20 »
Nie sprawdzałem dokładnie, ale podejrzewam, że od czujnika położenia wału korbowego i dlatego w przypadku rozłaczenia silnik nie zapali abo natychmiast gaśnie. Sam to miałem i właśnie metodą "ruszania" udało się zlokalizować

Offline Przemysław Padewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break (MKI) 2.0 HDI
Re: [MK I 2,0 hdi] Silnik gaśnie! Pomocy!!!
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 28, 2011, 17:27:19 »
Ok. Sprawdzę to, ale wydaje mi się, że gdyby to był czujnik położenia wału, to przy diagnostyce wykazany byłby błąd co najmniej przerwy w obwodzie tego czujnika. Chyba, że się mylę.

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: [MK I 2,0 hdi] Silnik gaśnie! Pomocy!!!
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 28, 2011, 17:41:31 »
Musiałbyś zrobić diagnostykę w momencie braku styku...  Silnik ma drgania więc styk raz może być raz nie. Mnie to denerwowało chyba ze trzy lata, aż sam zrobiłem 'diagnostykę" Działo się to bardzo nieregularnie i czasem nawet pół roku był spokój.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MK I 2,0 hdi] Silnik gaśnie! Pomocy!!!
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 30, 2011, 11:24:29 »
Cytuj

Bohdan Gonczaruk napisał:
Musiałbyś zrobić diagnostykę w momencie braku styku...  Silnik ma drgania więc styk raz może być raz nie. Mnie to denerwowało chyba ze trzy lata, aż sam zrobiłem 'diagnostykę" Działo się to bardzo nieregularnie i czasem nawet pół roku był spokój.


Czy mógłbyś Bohdanie dokładniej naprowadzić mnie na tę żółtą wtyczkę? Też mam czasami objawy rzucania silnikiem i wtedy szarpię całą wiązką od silnika i problem nieraz znika na długi czas. W sumie bardziej podejrzewałem kostkę (też żółtą) ale od czujnika ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.