Witam. W moim aucie miałem kłopot z wolnymi obrotami (były nierówne oraz silnik gasł przy schodzeniu obrotów). Po czyszczeniu przepustnicy oraz czujnika ciśnienia powietrza zniknął problem gaśnięcia, ale wolne obroty = ok.750 (zamiast 850) oraz czas wtrysku na wolnych obrotach = ok.3,6 ms (podobno zdecydowanie za wysoki), przy wyższych obrotach ok.2,4 - 2,6 ms. Dzisiaj wyskoczył mi błąd P0170. Co może być przyczyną takiego zachowania? Dynamika na benzynie jest prawidłowa, trochę gorsza na gazie (Stag 3). Dodatkowo przy dynamicznym zwiększeniu obrotów przy ok. 4500 1/min słychać jakby gwizd (raczej nie pochodzenia mechanicznego). Po skasowaniu błędu obroty były prawidłowe, ale po kolejnym uruchomieniu silnika wróciły na "niższy" poziom. Obroty są identyczne na benzynie jak i na gazie. W załączeniu raport z "zamrożonej ramki" błędu. Z góry dziękuję za pomoc.
Zapisane kody b³êdów (DTC) (Mode 03)
P0170 Korekcja dawki paliwa dla bloku cylindrA3w nr 1 nieprawidA‚owo przeprowadzana korekcja
Sporadyczne Kody B³êdów (DTC) (Mode 07)
- Brak KODÓW B£ÊDÓW
Ramki zamro¿one Dane (Mode 02)
Kod B³êdu P0170 Uk³ad Paliwowy 1/2 Status -/-
Obliczone Obci¹¿enie 15 % Temperatura Silnika 84 °C
Chwilowa korekta wtrysku-Bank 1 6,3 % Korekta wtrysku-Bank 1 22,7 %
Chwilowa korekta wtrysku-Bank 2 99,2 % Korekta wtrysku-Bank 2 99,2 %
Ciœnienie Paliwa - kPa Czujnik Podciœnienia MAP 40 kPa
Obroty Silnika 2520 U/min Prêdkoœæ Pojazdu 71 km/h