Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK I] pytane o lds  (Przeczytany 2999 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Zawracki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: rzeszów
  • Posiadany samochód: c5 2001 break 2.0 +gaz brc
  • Miejscowość: rzeszów
[MK I] pytane o lds
« dnia: Styczeń 20, 2011, 17:06:16 »
Witam przyjechał kolega swoim wielorybem instalowaliśmy nowe radio przy okazji wyszło na jaw że zamiast płynu LdS ma zalany płynem boxoil26 przejechane na tym ponad 50.000 tys kilometrów zalali mu to mechanicy przy wymianie, miałem okazje się przejechać wydaje mi się że wieloryb jest bardziej posłuszny. Jednak zastanawia mnie jaki może mięć wpływ na układy hydroactive  w jego wielorybie ??? wersja jak moja c5 break 2.0 zagazoway rocznik 2001

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [MK I] pytane o lds
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 21, 2011, 13:33:40 »
U mnie przy kupnie też dostałem na dolewkę zamiast LDS płyn LHM. Ale po jakimś czasie postanowiłem wymienić na LDS, co nie ukrywam wiązało się z tym, że warsztacie powiedzieli mi, że np. zimą z tego powodu mogłoby rozsadzić cały układ, a i tak powiedzieli, że po jakimś czasie z tego powodu może pójść maglownica.
Aczkolwiek co do pierwszej uwagi, w moim odczuciu samochód był sztywniejszy i lepiej prowadził się w zakrętach przy włączonej opcji sport, gdy był zalany LHM. Ale to moż etylko odczucie, wiadomo, że lepiej jak jest teraz, zalany LDS.
Wymiana wraz z kosztem płynu to w moim przypadku niecałe 200zł.

Offline Bartek Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 407
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Skoda Superb kombi 2.0 TSI 200 KM DSG
  • Miejscowość: Katowice
Re: [MK I] pytane o lds
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 21, 2011, 14:11:05 »
Panowie o tym dlaczego w C5 tylko i włącznie LDS było już wielokrotnie tu na forum.

Tak jak do silników diesla leje się olej napędowy, a do benzynowych benzynę, tak do zawieszenia w C5 jest LDS.
Były: C5 MK1 2.0 16V, C5 MK2 2.0 HDi BVA i C5 MK3 2.0 HDi BVA. Jest: Skoda Superb kombi 2.0 TSI 200 KM DSG

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Re: [MK I] pytane o lds
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 21, 2011, 15:44:14 »
Tylko zauważ, że silnik diesla pojedzie na OO, a silnik benzynowy pojedzie na LPG, tak samo uważam, że jeśli zamiast LDS'u zalejemy coś o tej samej lepkości i gęstości to nie zakończy się to szkodą dla całego układu.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK I] pytane o lds
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 21, 2011, 16:42:10 »
Jak do C5 mam lać LDS to będę lał tylko LDS, a nie LHM. Czemu? Jeden to mineral, drugi syntetyk. Do silnika w C5 leję olej syntetyczny a nie mineralny.

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [MK I] pytane o lds
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 22, 2011, 12:14:33 »
Radku - jak zalejesz opalowy tez pojezdzisz, ba na rzepakowym tez ;) Kwestia jak dlugo.. Byla tez dyskusja czemu nie lac opalowego ani rzepaku do naszych HDI.. Do starego diesel'a w popularnej beczce możesz nalać, chodzić będzie.. W HDI masz już znacznie więcej techniki i same wtryskiwacze nie zniosa opalowego/rzepakowego za dlugo.. a to co zaoszczedzisz na paliwie wydasz potem na wtryski i mycie silnika. A jak padnie Ci w trasie, np. w wakacje to jeszcze pol urlopu w plecy..
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Re: [MK I] pytane o lds
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 24, 2011, 07:12:58 »
W naszych realiach może okazać się, że olej opałowy jest lepszej jakości niż to co sprzedają pod szyldem ON na niektórych stacjach. Ale dyskusja nie o tym. Chodziło mi raczej o zwrócenie uwaga na fakt, że jeśli jakiś zamiennik oleju spełnia te same normy co LDS to dlaczego jego stosowanie miałoby się to odbić szkodą dla całego układu? I jak już Emil wyżej wspomniał LHM nie jest zamiennikiem dla LDS więc tu nie ma o czym dyskutować.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK I] pytane o lds
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 05, 2011, 16:40:18 »
Zeby nie zakładać nowego tematu napiszę tutaj. Dzisiaj przy sprawdzaniu odmy zauważyłem, że przy korku od zbiornika LDS przy tym odpowietrzniku są ślady płynu od wspomagania. Nie jest to pierwszy raz, dlatego wolę spytać. Korek i wszystko obok niego nie jest "zarzygane" tylko widać śladowe ilości płynu na górnej części korka.
Teraz moje pytanie, czy tylko u mnie tak jest, czy nie ?
Co może być powodem pojawienia się płynu? Za dużo oleju?
Ostatnio robiłem mu dolewkę, i jak już auto opadło to dolałem mu buteleczkę LDSu i było ok 1-2 ponad sitko.

Offline Konrad Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: okolice Kórnika
  • Posiadany samochód: jest C3, były: C5 MK1, Xsara MK1, Xantia MK1
  • Miejscowość: okolice Kórnika
Re: [MK I] pytane o lds
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 05, 2011, 18:08:39 »
Cytuj

 tak samo uważam, że jeśli zamiast LDS'u zalejemy coś o tej samej lepkości i gęstości to nie zakończy się to szkodą dla całego układu.

Zapominasz o uszczelkach, które mogą nie wytrzymać kontaktu z innym środowiskiem, pomimo zgodności niektórych parametrów zamiennika.

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MK I] pytane o lds
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 05, 2011, 23:32:17 »
Emil to chyba normalne bo też tak mam zasrany ten korek,nawet jak go wytrę to za jakiś czas to samo.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK I] pytane o lds
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 05, 2011, 23:54:45 »
Cytuj

Grzegorz Sługocki napisał:
Emil to chyba normalne bo też tak mam zasrany ten korek,nawet jak go wytrę to za jakiś czas to samo.



Cieszy mnie to, że nie jestem sam. Ewidentnie LDS ucieka przez tą [color=ff0000]piii[/color]ną dziurkę, a ja nie lubie jak mam bebechy w aucie zarzygane... ;/
Niby delikatnie się poci, ale mi to wystarczy...

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MK I] pytane o lds
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 06, 2011, 18:56:16 »
No ja też nie lubię ale co będę kombinował jak za bardzo nie ma co wymyślić,przecież nie owinę szmatą żeby mnie to nie denerwowało:)Ewentualnie wymiana korka ale nie wiem czy coś pomoże.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MK I] pytane o lds
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 07, 2011, 14:17:33 »
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
Zeby nie zakładać nowego tematu napiszę tutaj. Dzisiaj przy sprawdzaniu odmy zauważyłem, że przy korku od zbiornika LDS przy tym odpowietrzniku są ślady płynu od wspomagania. Nie jest to pierwszy raz, dlatego wolę spytać. Korek i wszystko obok niego nie jest "zarzygane" tylko widać śladowe ilości płynu na górnej części korka.
Teraz moje pytanie, czy tylko u mnie tak jest, czy nie ?
Co może być powodem pojawienia się płynu? Za dużo oleju?
Ostatnio robiłem mu dolewkę, i jak już auto opadło to dolałem mu buteleczkę LDSu i było ok 1-2 ponad sitko.


jak dolałeś na zimnym silniku i było ok. 2 cm ponad sitko to po dobrym nagrzaniu płynu może go być pod korek i dlatego Ci wyrzuca. Z tego co wiem i do czego się stosuję to płynu powinno byc do sitka. Możesz jeszcze mieć uszkodzony odpowietrznik w korku, ale optuje za za wysokim poziomem ldsu. Proponuję zmierzyć poziom na dobrze nagrzanym silniku i nadmiar spuścić jakimś wężykiem.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK I] pytane o lds
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 07, 2011, 14:37:05 »
A przypadkiem przy opcji SPORT nie powinno być troszkę więcej LDSu ?
Płyn dolewałem z tego co pamiętam to właśnie na zimnym silniku. W takim razie możesz mieć rację. Ale żeby aż tak się poziom zwiększył ? Jak będę wracał z roboty to sprawdzę poziom płynu na parkingu zaraz po opuszczeniu auta. Dam znać co i jak.
Cytuj

Możesz jeszcze mieć uszkodzony odpowietrznik w korku...


Czyli ewentualnie korek do wymiany, czy da radę jakoś odpowietrznik naprawić ?

[EDIT]

Sprawa ma się tak. Po ok 10 km ( droga z pracy do domu ) zatrzymałem auto, opuściłem na glebę wyłączyłem silnik, maska w górę, korek odkręcam a tam..... Ok 1 cm płynu nad sitko :)
Przy odkręceniu korka słychać jest syczenie jak przy odpowietrzaniu... To dorze czy źle ?

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MK I] pytane o lds
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 07, 2011, 18:33:24 »
Ja u siebie zawsze sprawdzałem na zimnym silniku,nawet do głowy mi nie przyszło że stan może się powiększyć,będę musiał też sprawdzić u siebie.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MK I] pytane o lds
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 07, 2011, 21:34:05 »
W zimie po 10 km poziom zwiększy się raczej nieznacznie, nie wiadomo czy woda w chłodnicy wogóle zdąrzyła się zagrzać i temperatura pod maską raczej nie jest za wysoka. Jak sprawdzałem w lecie to poziom na zimnym i gorącym silniku różnił się ok. 1 cm dlatego wg mnie jak się leje na zimnym to do sitka jest max, w serwisie powiedzieli, że do zgrzewu zbiornika czyli jeszcze mniej. Odnośnie syczenia to w zbiorniczku powinno być ciśnienie i jest to OK. Spuść sobie do sitka i poobserwuj czy nadal będziesz miał mokro koło korka, u mnie jest tam sucho. Wycieki ze zbiorniczka mogą spowodować zalanie silnika pompy i w konsekwencji awarię.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK I] pytane o lds
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 07, 2011, 21:56:03 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
W zimie po 10 km poziom zwiększy się raczej nieznacznie, nie wiadomo czy woda w chłodnicy wogóle zdąrzyła się zagrzać i temperatura pod maską raczej nie jest za wysoka. Jak sprawdzałem w lecie to poziom na zimnym i gorącym silniku różnił się ok. 1 cm dlatego wg mnie jak się leje na zimnym to do sitka jest max, w serwisie powiedzieli, że do zgrzewu zbiornika czyli jeszcze mniej. Odnośnie syczenia to w zbiorniczku powinno być ciśnienie i jest to OK. Spuść sobie do sitka i poobserwuj czy nadal będziesz miał mokro koło korka, u mnie jest tam sucho. Wycieki ze zbiorniczka mogą spowodować zalanie silnika pompy i w konsekwencji awarię.


Tego nawet nie można nazwać wyciekiem, LDS jest tylko na górze korka wlewu. Nigdzie obok śladów płynu nie zauważyłem.
Ale zrobię może jednak tak że spuszczę trochę płynu i zobaczymy co wtedy będzie.

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MK I] pytane o lds
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 07, 2011, 23:54:32 »
Ja mam tak jak Emil tylko u góry jest mokry korek wokół sucho.