Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] 2.0 HDI regeneracja rozrusznkia, ktoś robił sam? porady mile widziane  (Przeczytany 4105 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
Przyszedł czas na przegląd i ewewntualną regenerację rozrusznika. Sam się za to wezmę i chciałem szanowne Towarzystwo zapytać o ewewntualne porady i triki przy tej robocie. Jakieś trudności?
PS. Jakoś pomimo zapewnień moderatorów moduł wyszukiwarki nie poradził sobie ze znalezieniem odpowiednich wyników. Czy to tylko ja nie mogę nic znaleźć, czy ta wyszukiwarka tak kiepsko działa?

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MkI] 2.0 HDI regeneracja rozrusznkia, ktoś robił sam? porady mile widziane
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 30, 2011, 14:56:53 »
Jeżeli można podepnę się pod temat bo też mam taką operację na myśli,ja mam rozrusznik Mitsubishi,wiem że jest kilka rodzai.Krzysiu podobno można kupić zestaw naprawczy w ASO ale musisz znać markę rozrusznika,ja musiałem odkręcić go od skrzyni,ale nie wiem jak cała operacja przebiega w środku z demontażem i montażem,byłbym wdzięczny za jakieś wskazówki jak go dokonać.

  • Gość
Re: [MkI] 2.0 HDI regeneracja rozrusznkia, ktoś robił sam? porady mile widziane
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 30, 2011, 15:58:41 »
A jak z demontażem? Łatwo idzie, jkieś specjalne narzędzia były Ci potrzebne?

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MkI] 2.0 HDI regeneracja rozrusznkia, ktoś robił sam? porady mile widziane
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 30, 2011, 16:06:17 »
Nie ma problemu tylko 3 śruby torx,odkręcasz i musisz kabel odkręcić,dostęp do śrub dość przystępny ale do kabla od zasilania to pożal się Boże masakra,ale ja nie odkręcałem tego kabla z 2 powodów,nie miałem części zamiennych do rozrusznika bo nie wiedziałem do jakiego modelu kupić,a drugie  nie miałem drugiego auta pod ręką aby ewentualnie podjechać po te części i dlatego skręciłem z powrotem,ale mam zamiar wziąść się za to niedługo.

  • Gość
Re: [MkI] 2.0 HDI regeneracja rozrusznkia, ktoś robił sam? porady mile widziane
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 30, 2011, 16:08:42 »
Z kanału trzeba robić, czy da się od góry dostać?

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MkI] 2.0 HDI regeneracja rozrusznkia, ktoś robił sam? porady mile widziane
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 30, 2011, 16:13:30 »
Jeżeli chodzi o śruby to dasz radę z góry ale jeżeli chodzi o zasilanie to chyba lepiej od dołu odkrecić kabelek,bo dostęp paskudny i dużo kabli tam dynda które przeszkadzają.

Offline Kamil Kozak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Daihatsu Applause II 1.6 16v
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [MkI] 2.0 HDI regeneracja rozrusznkia, ktoś robił sam? porady mile widziane
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 30, 2011, 20:23:48 »
Wykręcenie rozrusznika nie jest żadnym problemem, nawet z poziomu maski. Faktycznie zasilanie sprawia pewne problemy, ale i temu można zaradzić- trochę kombinacji. Rozkręcałem rozrusznik, gdyż po przekręceniu zapłonu słychać było "szuranie". Samo rozkręcenie rozrusznika jest banalnie proste, 2 lub 3 śruby, wyjmuje się szczotki, wirnik i po sprawie. W moim przypadku minimalnie wyrobiona była tulejka, którą się wybija z obudowy rozrusznika- koszt tulejki 3 zł!!! Wszystko zależy od tego, jaki element trzeba wymienić, ale wszystko jest do kupienia w sklepach z częściami do rozruszników i alternatorów- w Szczecinie Bendiks na ul. E. Plater (nie trzeba przepłacać w ASO), a nawet w pospolitym sklepie motoryzacyjnym:). Podstawą jest określenie typu rozrusznika- po lewej stronie obudowy rozrusznika (za wiązką kabli) można odczytać jego model- bez konieczności demontażu. Wyrobienie tulejki wskazuje przytarcie na magnesie rozrusznika, niedziałający elektromagnes sprawdza się poprzez podłączenie rozrusznika kablami pod akumulator- jeśli jest sprawny to rozrusznik zacznie pracować, a bolec wysunie się z elektromagnesu.

Ceny części (średnie)- szczotki ok 50zł, tulejki ok 3-5 zł, elektromagnes ok 80zł.

W Szczecinie za robociznę regeneracji chcą 180zł!! + części. Jeżeli posiadacie choć minimalne zdolności manuale połączone z chęcią zabawy to zabierajcie się do roboty:-)
Był:
Daihatsu Applause 1.6 16v 1994 r.
Ford Escort 1.6 16v LPG 1995 r.
Fiat Brava 1.2 16v 2000 r.
Citroen C5 2.0 HDI 2002 r.
Jest:
Daihatsu Applause II 1.6 16v 1999 r.
Seat Cordoba 1.6i 1995 r.

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [MkI] 2.0 HDI regeneracja rozrusznkia, ktoś robił sam? porady mile widziane
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 30, 2011, 22:36:27 »
Kamilu, dzięki wielkie za dokładny opis! Jeszcze parę fotek i na manual się nada ;) W takim układzie chyba i u siebie się zabiorę za przejrzenie rozrusznika niedługo, jak będę miał chwilę wolnego, żeby wykluczyć moje podejrzenia co do dłuższego kręcenia..
Po tej regeneracji zauważyłeś u siebie jakieś plusy? Szybsze kręcenie, łatwiejsz odpalanie, etc?
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MkI] 2.0 HDI regeneracja rozrusznkia, ktoś robił sam? porady mile widziane
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 31, 2011, 07:58:46 »
To nie są torxy tylko IMBUSY. Do tej operacji najlepiej zdemontować obudowę filtra powietrza i odłączyć akumulator. Ja kupowałem regenerowany rozrusznik za 240zł z przesyłką i roczną gwarancją bo nie miałem czasu na zabawę i szukanie części.

Offline Kamil Kozak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Daihatsu Applause II 1.6 16v
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [MkI] 2.0 HDI regeneracja rozrusznkia, ktoś robił sam? porady mile widziane
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 31, 2011, 09:10:27 »
Pawle, rozrusznik szybciej kręci i nie słychać "szurania". Samochód przede wszystkim w zimie, szybciej odpala. W moim przypadku wyrobiona była tulejka, która powodowała ocieranie wirnika o magnesy- skutek- po wyłączeniu zapłonu wirnik był przyciągany siłą magnetyczną do ściany obudowy wirnika i ciężej my było wystartować. W ferworze pracy wyleciało mi z głowy, aby zrobić fotki:).
Ogólnie rzecz ujmując- po wymianie tulejki rozrusznik chodzi cichutko, tak jak powinien. Przeraziłem się dzwoniąc do firmy zajmującej się regeneracją rozruszników, gdzie powiedziano mi, że samo rozkręcenie kosztuje 180zł i dodatkowo części. Domyślam się, że gdybym oddał mój rozrusznik do regeneracji, na pewno nie powiedzieliby o tulejce, tylko wcisnęli by nowy elektromagnes itp itd.

Tak jak pisze kolega Tomasz- zapomniałem dodać, że OBOWIĄZKOWO należy odłączyć AKUMULATOR i niezbędnym jest demontaż całej obudowy filtra powietrza (góra, dół i rura). Rozrusznik zamocowany jest na trzech śrubach imbusowych i chyba takimi samymi jest skręcona jego obudowa.
Był:
Daihatsu Applause 1.6 16v 1994 r.
Ford Escort 1.6 16v LPG 1995 r.
Fiat Brava 1.2 16v 2000 r.
Citroen C5 2.0 HDI 2002 r.
Jest:
Daihatsu Applause II 1.6 16v 1999 r.
Seat Cordoba 1.6i 1995 r.

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [MkI] 2.0 HDI regeneracja rozrusznkia, ktoś robił sam? porady mile widziane
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 31, 2011, 09:33:52 »
I pytanie czy by Ci to zrobili dobrze ;) Mój niestety padł latem do zera (nie kręcił), dzień przed wyjazdem, więc musiałem oddać auto po sholowaniu, aby to zrobili.. Latem kręcił ok, ale zimą przy -12 odpalając auto, sam zdążyłem się obudzić czy zapali.. Nie zostaje nic innego jak doczekac okazji i zabrac sie za to. Moze nie zapomne o fotkach i cos zmontuje bazujac na opisie Kamila.
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Kamil Kozak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Daihatsu Applause II 1.6 16v
  • Miejscowość: Szczecin
Dobrze to będzie zrobione jak się samemu to zrobi, jakkolwiek to rozumieć:):) Pawle regeneruj rozrusznik, a my czekamy na tzw. manuala:)
Był:
Daihatsu Applause 1.6 16v 1994 r.
Ford Escort 1.6 16v LPG 1995 r.
Fiat Brava 1.2 16v 2000 r.
Citroen C5 2.0 HDI 2002 r.
Jest:
Daihatsu Applause II 1.6 16v 1999 r.
Seat Cordoba 1.6i 1995 r.