Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: brak świateł mijania  (Przeczytany 1986 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Woźniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 8v
  • Miejscowość: Szczecin
brak świateł mijania
« dnia: Luty 13, 2011, 20:30:06 »
Witam,

zginęły mi światła mijania. Bezpieczniki są całe, działają światła pozycyjne i drogowe. Może ktoś naprowadzi?

Offline Sławomir Koliński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 567
  • Skąd: Słubice
  • Miejscowość: Słubice
Re: brak świateł mijania
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 13, 2011, 20:40:06 »
Żarówki są dwużarnikowe więc światła drogowe działają, a żarniki od świateł mijania spaliły się i ich nie masz.
colins

Offline Andrzej Woźniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 8v
  • Miejscowość: Szczecin
Re: brak świateł mijania
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 13, 2011, 20:44:43 »
Przy odpalaniu świateł krótko błysnęły - możliwe by spaliły się dwie na raz?

Offline Sławomir Koliński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 567
  • Skąd: Słubice
  • Miejscowość: Słubice
Re: brak świateł mijania
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 13, 2011, 20:53:00 »
Może jedna spaliła się nieco wcześniej i tego nie zauważyłeś, a teraz spaliła się druga i dopiero zwróciłeś na to uwagę. W każdym razie skoro świecą światła drogowe, to znaczy że prąd do żarówek dochodzi więc światła mijania również powinny działać. Skoro nie świecą to na 99% masz spalone żarniki mijania więc zacznij od wymiany żarówek.
colins

Offline Andrzej Woźniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 8v
  • Miejscowość: Szczecin
Re: brak świateł mijania
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 13, 2011, 21:02:25 »
sprawa bardzo dziwna... faktycznie spaliły się obie żarówki. W życiu bym nie pomyślał że to możliwe dlatego nie sprawdziłem najbardziej oczywistej możliwości. Sorry za zamieszanie :)

Offline Andrzej Woźniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 8v
  • Miejscowość: Szczecin
Re: brak świateł mijania
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 13, 2011, 21:04:43 »
dzięki za podpowiedź :)

Offline Arek Kasprzyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 705
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 II 2012 1.4 HDI 70
  • Miejscowość: Warszawa
Re: brak świateł mijania
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 13, 2011, 21:36:10 »
Cytuj

Andrzej Woźniak napisał:
Przy odpalaniu świateł krótko błysnęły - możliwe by spaliły się dwie na raz?


możliwe

ja miałem taki przypadek z podświetleniem klimatronika zaraz po odpaleniu błysneło i zgasło
i tak się zastanawiałem czy regulator napięcia działa prawidłowo ale jak narazie nie miałem więcej przygód
a juz kilka razy spotkałem sie z dziwnymi przypadkami regulatorów elektronicznych
ale jeszcze nie doszedłem dlaczego nieraz chwilowo coś się psuje

Offline Sławomir Koliński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 567
  • Skąd: Słubice
  • Miejscowość: Słubice
Re: brak świateł mijania
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 13, 2011, 22:59:16 »
Wirtualne piwko proszę za trafną diagnozę. ;-)
colins

Offline Andrzej Woźniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 8v
  • Miejscowość: Szczecin
Re: brak świateł mijania
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 21, 2011, 14:04:02 »
piwko jak najbardziej się należy! Dzięki

Offline Andrzej Woźniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 8v
  • Miejscowość: Szczecin
Re: brak świateł mijania
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 21, 2011, 14:04:14 »
piwko jak najbardziej się należy! Dzięki

Offline Rafał Kurnyta

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Szczawnica
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8i 16V+LPG(stag 4)
  • Miejscowość: Szczawnica
Re: brak świateł mijania
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 06, 2011, 22:41:39 »
Oż w morde u mnie jednak też się obie spaliły na raz Osram,dałem 50 zł miesiąc temu szkoda,no ale Citroen ponownie zaskoczył mnie negatywnie,co za złom, juz mnie wpienia.Pozdrawiam
9,1 L / 100km średnie ;-)

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 024
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Re: brak świateł mijania
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 06, 2011, 23:20:05 »
jesli spalily sie po miesiacu to lepiej sprawdz dokladnie instalacje, bo mozesz tak wymieniac w nieskonczonosc, musi byc jakis powod (regulator napiecia, alternator, itp), lub moze po prostu jakos sie przegrzewaja (brak oslon gumowych, dotkniecie paluchami przy zakladaniu)
U mnie wlasnie pare dni temu skonczyla sie pierwsza zarowka, dokladnie po roku. Myslalem ze wytrzyma dluzej, chociaz z drugiej strony znam sporo aut w ktorych zarowki wymienia sie regularnie jak olej.  Na razie wsadzilem jakas stara , kupie i wymienie obie, druga potencjalnie sprawna pojdzie jako zapas.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 935
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: brak świateł mijania
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 07, 2011, 09:32:17 »
Koledzy z tymi "lepszymi" żarówkami już tak jest. Mają jakąś żywotność przewidzianą i nie ma przeproś. Przepalają się i już. Mi kiedyś w nocy na skrzyżowaniu w Krośnie  obie mijania się spaliły praktycznie w jednym momencie. Obie żarówki miały ok roku i to były Osram Silverstar. Na szczęście na stację benzynową było ok 200m i oświetlenie uliczne było włączone.
Niestety tak już jest. Dobrze świecą, ale produkcją rządzą księgowi. Dobrym zwyczajem niech będzie to, że mamy w zapasie 2 nowe żarówki.

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 620
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: brak świateł mijania
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 07, 2011, 10:08:01 »
Cytuj

Rafał Kurnyta napisał:
Oż w morde u mnie jednak też się obie spaliły na raz Osram,dałem 50 zł miesiąc temu szkoda,no ale Citroen ponownie zaskoczył mnie negatywnie,co za złom, juz mnie wpienia.Pozdrawiam

"co za złom" masz na myśli żarówki czy samochód?
Ja kupuję zwykłe żarówki w cenie ok. 10-15 zł i wytrzymują średnio rok. Żadnych wynalazków 50% więcej światła , bo są drogie i mało żywotne.
Pozdrawiam! :-)  ;-)