Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk I] Krata ciężarowa  (Przeczytany 2392 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Bytnar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Posiadany samochód: C5 Break 2,0 16V LPG 2002r
[Mk I] Krata ciężarowa
« dnia: Luty 13, 2011, 22:08:01 »
Witam

Jestem nowym posiadaczem C5-tki kombi z homologacją ciężarową. Kupiłem auto z homologacją ale bez kratki ciężarowej. Czy ktoś z was wie gdzie taką kratę można dokupić lub najlepiej może ktoś z was ma taką kratę do sprzedania. Będę wdzięczny za pomoc.  Samochód to Citroen C5 kombi z 2002 roku

pozdrawiam

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk I] Krata ciężarowa
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 13, 2011, 22:30:10 »
Najlepiej poszukaj na alledrogo. Tam powinieneś znaleźć  kratkę za stosunkowo niewielkie pieniądze. Jeśli Ci się nie uda to pozostaje latać po szrotach, albo kupić nową u producenta... Sam chciałem się swojej pozbyć ale jednak koszt wyrejestrowania jest dużo za duży, tak więc pozostaje mi jeździć z tym żelastwem.

Offline Tomasz Bytnar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Posiadany samochód: C5 Break 2,0 16V LPG 2002r
Re: [Mk I] Krata ciężarowa
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 13, 2011, 22:32:57 »
Allegro śledzę już od dłuższego czasu i nic. Gdzie można kupić nową kratę do tego modelu, niekoniecznie w ASO?

Offline Filip Marszałek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 183
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI 2001 Break; C5 2.0 HDI 2014 BVA 6 Exclusive Sedan
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [Mk I] Krata ciężarowa
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 13, 2011, 23:08:33 »
W teJ chwili i tak VAT-u od paliwa nieodliczysz, wiec nie wiem czy to zelastwo jest niezbedne. Ja w prawdzie mam kratke przykrecona, ale rok jezdzilem bez niej (a zalozylem ja w razie czego jak jechalem za granice) i nawet na przegladzie nic mi diagnosta nie mowil ...

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk I] Krata ciężarowa
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 14, 2011, 07:35:16 »
Cytuj

Filip Marszałek napisał:
W teJ chwili i tak VAT-u od paliwa nieodliczysz, wiec nie wiem czy to zelastwo jest niezbedne. Ja w prawdzie mam kratke przykrecona, ale rok jezdzilem bez niej (a zalozylem ja w razie czego jak jechalem za granice) i nawet na przegladzie nic mi diagnosta nie mowil ...

Z wiedzy jaką posiadam jak masz w dowodzie wbite "ciężarowy" to kratkę musisz mieć choćby nie wiem co.
Tak jak masz np. wbiete 4 osoby to jak Cię zatrzymają do kontroli a Ty będziesz miał w środku 5 to też masz problem.

Najlepiej jakby się wypowiedział jakiś diagnosta żeby rozwiać wszelkie wątpliwości.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [Mk I] Krata ciężarowa
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 14, 2011, 12:20:34 »
Ja rozciągnąłem tę fabryczną siatkę i tak latam już ponad rok. Z daleka wygląda jak żelastwo. Nie wiem, czy tak może być, ale też nie wiem gdzie kupić kratkę, która idealnie by pasowała do C5 kombi bez ingerencji w tapicerkę i robienie jakiś dodatkowych "dziur".
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk I] Krata ciężarowa
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 14, 2011, 12:40:52 »
Ja chyba kiedyś w końcu się zdecyduje żeby ją legalnie zdemontować. Najbardziej przeraża mnie ta biurokracja, ilość dokumentów potrzebnych, czas załatwiania, miłe panie w urzędzie komunikacji... Zwłaszcza, że urząd w którym jest zarejestrowane auto mieści się prawie 200 km od miejsca zamieszkania, czyli muszę mieć 2 dni wolne żeby pojechać i złożyć pismo i stosowne dokumenty, oraz kolejny dzień na odebranie nowych hologramów i dokumentów. Znając realia urzędników to te 2 dni które bym musiał poświęcić to minimum :) Kiedyś znalazłem firmę, która wszystkim się zajmuję. Przyjemność taka kosztuje 400 pln + koszty administracyjne.

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [Mk I] Krata ciężarowa
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 14, 2011, 14:21:15 »
Cytuj

Marek Bor napisał:
Ja rozciągnąłem tę fabryczną siatkę i tak latam już ponad rok. Z daleka wygląda jak żelastwo. Nie wiem, czy tak może być, ale też nie wiem gdzie kupić kratkę, która idealnie by pasowała do C5 kombi bez ingerencji w tapicerkę i robienie jakiś dodatkowych "dziur".


Nie wiem jak w Kombi, ale w hatchbacku (czy jak to zwal), dziury byly robione tylko na srednice sruby, tak by w podloge wkrecic srube - mialo to miejsce za kanapa, wiec widoczne bylo jedynie w bagazniku - widac bylo az leb sruby. Generalnie nie wygladalo zle. Dodatkowo w samej "kratce" wycieta byla dziura, by dalo sie skorzystac z dziury na narty w kanapie ;)
Krata dawno temu zostala zdemontowana, wiec nie posiadam dosjcia do niej niestety...
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Filip Marszałek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 183
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI 2001 Break; C5 2.0 HDI 2014 BVA 6 Exclusive Sedan
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [Mk I] Krata ciężarowa
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 14, 2011, 18:38:27 »
Cytuj

Emil Uzunow napisał:

Z wiedzy jaką posiadam jak masz w dowodzie wbite "ciężarowy" to kratkę musisz mieć choćby nie wiem co.
Tak jak masz np. wbiete 4 osoby to jak Cię zatrzymają do kontroli a Ty będziesz miał w środku 5 to też masz problem.

Najlepiej jakby się wypowiedział jakiś diagnosta żeby rozwiać wszelkie wątpliwości.


No właśnie ciekawy wątek się rozkręcił przy okazji bo ja np mam homologacje fabryczną wbitą w kartę pojazdu jako auto ciężarowe 5 osobowe i tak też mam w dowodzie rejestracyjnym. Nikt przy kontrolach drogowych ani przy badaniach nie zwracał uwagi na to, czy jest ta kratka, czy jej nie ma, ale teraz dla świętego spokoju jeżdżę z tym żelastwem jak już się umordowałem, aby to przykręcić. Tymczasem mój brat ma Peugota 206 też jako "ciężarówka" 4 osobowa ale kratki nie dostał od poprzedniego właściciela. Jeździ już od 5 lat i też przeglądy przechodzi bez problemu, a i podczas kontroli drogowych nic mu złego żaden policjant nie powiedział ...

Offline Dariusz Dusznikiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 1.6 HDI EX 2008r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk I] Krata ciężarowa
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 14, 2011, 19:54:05 »
Posiadam taką kratę na zbyciu. Zdemontowałem z mojej Mk II , ale myślę, że będzie pasowała do Mk I
Były: 126p(1987-1992), Łada Samara 1500s (1992-1997), ZX 1.4i 1995r(1997-2005), Xantia Mk2 1.8i 16v 1999r(2005-2009), C5 MkII 2.0i 16V SX Break 2005r(2009-2012).

Offline Dariusz Dusznikiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 1.6 HDI EX 2008r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk I] Krata ciężarowa
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 14, 2011, 20:05:51 »
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
Ja chyba kiedyś w końcu się zdecyduje żeby ją legalnie zdemontować. Najbardziej przeraża mnie ta biurokracja, ilość dokumentów potrzebnych, czas załatwiania, miłe panie w urzędzie komunikacji... Zwłaszcza, że urząd w którym jest zarejestrowane auto mieści się prawie 200 km od miejsca zamieszkania, czyli muszę mieć 2 dni wolne żeby pojechać i złożyć pismo i stosowne dokumenty, oraz kolejny dzień na odebranie nowych hologramów i dokumentów. Znając realia urzędników to te 2 dni które bym musiał poświęcić to minimum :) Kiedyś znalazłem firmę, która wszystkim się zajmuję. Przyjemność taka kosztuje 400 pln + koszty administracyjne.


Najpierw musisz zrobić rozszerzony przegląd techniczny na Okręgowej SKP za 280,-  :-(
Były: 126p(1987-1992), Łada Samara 1500s (1992-1997), ZX 1.4i 1995r(1997-2005), Xantia Mk2 1.8i 16v 1999r(2005-2009), C5 MkII 2.0i 16V SX Break 2005r(2009-2012).

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [Mk I] Krata ciężarowa
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 14, 2011, 21:47:42 »
ja mam rozciagana rolete co wyglada jak krata chyba jest to fabryczne. Auto przeglad przechodzi chociaz zawsze jestem pytany czy krata jest. Mowie ze jest
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Dariusz Dusznikiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 1.6 HDI EX 2008r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk I] Krata ciężarowa
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 14, 2011, 21:52:18 »
Trafiasz na dobrych diagnostów :-). Ci, których znam osobiście, nie byliby tacy wspaniałomyślni :-)
Były: 126p(1987-1992), Łada Samara 1500s (1992-1997), ZX 1.4i 1995r(1997-2005), Xantia Mk2 1.8i 16v 1999r(2005-2009), C5 MkII 2.0i 16V SX Break 2005r(2009-2012).

Offline Tomasz Bytnar

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Posiadany samochód: C5 Break 2,0 16V LPG 2002r
Re: [Mk I] Krata ciężarowa
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 14, 2011, 22:26:12 »
Panie Darku proszę o telefon w celu uzgodnienia szczegułów

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk I] Krata ciężarowa
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 15, 2011, 07:15:04 »
Cytuj

Dariusz Dusznikiewicz napisał:
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
Ja chyba kiedyś w końcu się zdecyduje żeby ją legalnie zdemontować. Najbardziej przeraża mnie ta biurokracja, ilość dokumentów potrzebnych, czas załatwiania, miłe panie w urzędzie komunikacji... Zwłaszcza, że urząd w którym jest zarejestrowane auto mieści się prawie 200 km od miejsca zamieszkania, czyli muszę mieć 2 dni wolne żeby pojechać i złożyć pismo i stosowne dokumenty, oraz kolejny dzień na odebranie nowych hologramów i dokumentów. Znając realia urzędników to te 2 dni które bym musiał poświęcić to minimum :) Kiedyś znalazłem firmę, która wszystkim się zajmuję. Przyjemność taka kosztuje 400 pln + koszty administracyjne.


Najpierw musisz zrobić rozszerzony przegląd techniczny na Okręgowej SKP za 280,-  :-(


No to kurde ładnie... W takim razie coś czuję że poczekam sobie ze zdjęciem tej kratki... Nie dość, że sporo trzeba się nabiegać to jeszcze taka kasa do wywalenia. Trzeba szefostwo o podwyżkę albo o premię poprosić to wtedy może ją zdejmę :)
Przez jakiś czas sam jeździłem bez kratki ale znajomy z SKP na przeglądzie mi powiedział, że niestety ale muszę ją mieć w aucie bo mogą dowód zatrzymać.

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [Mk I] Krata ciężarowa
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 15, 2011, 21:23:14 »
A co z ta fabryczna roleta patrzyłem dzisiaj to pieronstwo jest mocne jak [color=ff0000]piii[/color]a czy w naszym kraju to musi byc klasyczna stalowa krata
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Dariusz Dusznikiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 1.6 HDI EX 2008r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk I] Krata ciężarowa
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 15, 2011, 21:58:27 »
Niestety musi być krata, w dodatku od sufitu do podłogi, a nie tylko od zagłówków do sufitu. Takie są przepisy :-(
Były: 126p(1987-1992), Łada Samara 1500s (1992-1997), ZX 1.4i 1995r(1997-2005), Xantia Mk2 1.8i 16v 1999r(2005-2009), C5 MkII 2.0i 16V SX Break 2005r(2009-2012).