Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] Zatykające się spryskiwacze mgiełkowe  (Przeczytany 2720 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Kolera

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Posiadany samochód: Renault Laguna
[Mk2] Zatykające się spryskiwacze mgiełkowe
« dnia: Lipiec 12, 2011, 23:26:10 »
Cześć,

Niedawno wymieniłem dysze spryskiwaczy bo już ledwo co leciało. Fajnie działało dopóki nie skończył się płyn i nie dolałem kolejnych 5litrów. Dysze kompletnie się zatkały. Pewnie w zbiorniku zebrał się jakiś syf.

Pojadę kupić kolejne dwie dysze ale nie chce żeby się znów zatkały. Co myślicie o zamontowaniu zwykłego taniego filtra w układ? (np. w miejscu gdzie przewód łączy się z maską)

Np. coś takiego


lub takiego


Zda to egzamin? (wiem, że lepiej wyczyścić zbiornik ale łatwiej będzie wymienić filtr za 10zł raz na rok niż robić operację czyszczenia zbiornika z demontażem zderzaka...

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk2] Zatykające się spryskiwacze mgiełkowe
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 13, 2011, 07:26:26 »
Jak dla mnie pomysł nie jest głupi. Sam nad czymś takim pomyślę - bo i u mnie czasem jedna z dysz się blokuje. Swoją drogą wyczyszczenie zbiornika też by się przydało :)

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 148
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive, C4 Cactus 1,6 HDI
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: [Mk2] Zatykające się spryskiwacze mgiełkowe
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 13, 2011, 08:26:49 »
Przerabialem to parę lat temu w Xantii,  tam zdało to egzamin. Jedyny minus to że trzeba kontrolować stan filterka. Ją miałem raz taką sytuację, że wkład papierowy się częściowo rozpuscil

Były

Xantia MkII 2,0 16V

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
C5 MkII 2,0 16V HDI
C4 Cactus 1,6 HDI

Offline Michał Suchecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 749
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break GT by Suchy
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [Mk2] Zatykające się spryskiwacze mgiełkowe
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 13, 2011, 08:42:36 »
Ciekawe czy ciśnienie będzie w C5 odpowiednie, żeby płyn leciał ze sprysków... :)

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 148
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive, C4 Cactus 1,6 HDI
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: [Mk2] Zatykające się spryskiwacze mgiełkowe
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 14, 2011, 08:49:19 »
Niepowinno być żadnych problemów, filterek nie stawia dużego oporu dla przepływy cieczy. Zawsze można sprawdzić i wrazie problemów wrócić do poprzedniego stanu. Koszt modernizacji to w sumie tylko koszt filterka. Druga opcja to plukanie zbiornika na płyn. A do tego trzeba zdjąć przedni zderzak.

Były

Xantia MkII 2,0 16V

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
C5 MkII 2,0 16V HDI
C4 Cactus 1,6 HDI

Offline Grzegorz Kulicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: C5 `04r 1,8 LPG
  • Miejscowość: Opole
Re: [Mk2] Zatykające się spryskiwacze mgiełkowe
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 29, 2011, 00:16:17 »
Witam, u mnie jak spryskiwacze nie działają
 to muszę otworzyć maskę silnika
i poprawić  przewód "podający" płyn
aby podczas zamykania maski się nie załamał.

W prosty sposób można sprawdzić drożność spryskiwaczy poprzez dmuchnięcie w przewód
( podnieść maskę, z lewej strony przy szybie ściągnąć przewód z plastikowej złączki 90*)

  • Gość
Re: [Mk2] Zatykające się spryskiwacze mgiełkowe
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 05, 2011, 09:57:21 »
A jak demontuje się te dysze spryskiwaczy? (Tylko ja mam MK I)

Zdjąłem tą gumę od wewnętrznej strony maski i nie widzę, coś tam trzeba ścisnąć, przekręcić, wypchnąć czy wepchnąć?

Chciałem sobie poszukać może niedrogich zamienników a jak nic nie znajdę to i tak wymienię na te org. Tych co mam już nie da się naprawić.

Offline Wojciech Maziarz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 118
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Break mkI, 2.0i 16v + LPG
  • Miejscowość: Kraków
Re: [Mk2] Zatykające się spryskiwacze mgiełkowe
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 06, 2011, 08:53:38 »
Cytuj

Radek Slawecki napisał:
A jak demontuje się te dysze spryskiwaczy? (Tylko ja mam MK I)

Zdjąłem tą gumę od wewnętrznej strony maski i nie widzę, coś tam trzeba ścisnąć, przekręcić, wypchnąć czy wepchnąć?



Musisz podważyć delikatnie od góry jakimś płaskim śrubokrętem, dla komfortu psychicznego możesz też od wewnątrz nieco popchnąć. Zobacz jak ona wygląda i jakoś pójdzie ;): link.

Offline Damian Haltof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: C5 MK1 Break EXCLUSIVE 2.2 HDi .02
  • Miejscowość: Lubliniec
Re: [Mk2] Zatykające się spryskiwacze mgiełkowe
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 06, 2011, 22:17:32 »
Do umycia zbiorniczek spryskiwaczy
Zdjąć zderzak
Odłączyć pompki (jak xenon to są dwie) - pompki najlepiej wyjąć ze zbiornika są na wcisk w gumowej uszczelce
To samo czujnik poziomu wyjąć
Odkręcić zbiornik
Płukać aż przestanie lecieć syf.....
Wyjąć spryskiwacze udrożnić je
Udrożnić węże
Poskładać

Żadne półśrodki nie pomogą

P.S.
Zawsze zamykać niebieską klapką wlewkę do płynu

To by było tyle
Citroen C5 MK1 2.2 HDi 2002 Break EXCLUSIVE
Citroen C5 MK1 2.0 HDi 2004 Break
Citroen C5 MK2 1.8 16V 2006
PEUGEOT 406 2.0 HDi 2000
PEUGEOT Partner 2.0 HDi 2002 ZENITH
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 jtd CF3
SIERRA MK1 RS 500 Cosworth
[URL=http://i...

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [Mk2] Zatykające się spryskiwacze mgiełkowe
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 07, 2011, 07:42:32 »
Cytuj

Damian Haltof napisał:
Do umycia zbiorniczek spryskiwaczy
Zdjąć zderzak...Poskładać

Żadne półśrodki nie pomogą

To by było tyle


Kolega to Radykał (straszne wizje) a ludzie lubią "półśrodki" a nawet "ćwierćśrodki" aby nie narobić się...jakoś to będzie.

PS: popieram "radykalne" metody naprawy - raz a dobrze...a nie cackanie się.

Offline Jarek Strokosz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Jaworze
  • Posiadany samochód: citroen C5 SX kombi 2002r 2.0 16V
  • Miejscowość: Jaworze
Re: [Mk2] Zatykające się spryskiwacze mgiełkowe
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 07, 2011, 07:42:33 »
Cytuj


P.S.
Zawsze zamykać niebieską klapką wlewkę do płynu



Heh he- no jasne, ale co zrobić jak ktoś jej nie ma? Jak kupiłem auto nie było tej klapki... na chwilę obecną mam prowizoryczną zatyczkę bo nigdzie nie mogę znaleźć oryginalnej klapki. Wiecie gdzie ją mozna kupić? (w ASO zaproponowali mi cały zbiornik....)
Kiedyś:
- Fiat 126p 1993r
- Ford fiesta GHIA 1.25 16V 1996r
- Fiat Brava 1.4 12V 1996r
- Ford Mondeo kombi GHIA 1.8TD 2000r
Obecnie:
- Citroen C5 kombi SX 2.0 16V 2002r
- Citroen SAXO 1.1 2000r (autko żony) :)

Offline Wojciech Maziarz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 118
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Break mkI, 2.0i 16v + LPG
  • Miejscowość: Kraków
Re: [Mk2] Zatykające się spryskiwacze mgiełkowe
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 07, 2011, 09:39:33 »
Cytuj

Jarek Strokosz napisał:
Cytuj


P.S.
Zawsze zamykać niebieską klapką wlewkę do płynu



Heh he- no jasne, ale co zrobić jak ktoś jej nie ma? Jak kupiłem auto nie było tej klapki... na chwilę obecną mam prowizoryczną zatyczkę bo nigdzie nie mogę znaleźć oryginalnej klapki. Wiecie gdzie ją mozna kupić? (w ASO zaproponowali mi cały zbiornik....)


Oj tam, oj tam... ;)
Moze nie najtaniej, ale jest: link.

Offline Jarek Strokosz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Jaworze
  • Posiadany samochód: citroen C5 SX kombi 2002r 2.0 16V
  • Miejscowość: Jaworze
Re: [Mk2] Zatykające się spryskiwacze mgiełkowe
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 10, 2011, 09:06:52 »
Cytuj

Wojciech Maziarz napisał:

Oj tam, oj tam... ;)
Moze nie najtaniej, ale jest: link.


Heh, dzięki.. cóż by człowiek począł bez forum... już zakupione, czekam na przesyłkę :)
Kiedyś:
- Fiat 126p 1993r
- Ford fiesta GHIA 1.25 16V 1996r
- Fiat Brava 1.4 12V 1996r
- Ford Mondeo kombi GHIA 1.8TD 2000r
Obecnie:
- Citroen C5 kombi SX 2.0 16V 2002r
- Citroen SAXO 1.1 2000r (autko żony) :)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk2] Zatykające się spryskiwacze mgiełkowe
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 10, 2011, 09:15:02 »
Są 2 rodzaje zatyczek i nie wiem czy przed zakupem sprawdziłeś jakie masz zakończenie wlewu bo ta co w linku do mojego C5 nie pasowała. Ja do swojego bez problemu kupiłem w ASO peugeota przy okazji wizyty serwisowej z 307. Też płaciłem ok. 6-7 PLN, ale nie musiałem płacić za przesyłkę :)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk2] Zatykające się spryskiwacze mgiełkowe
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 18, 2011, 13:00:15 »
Sorki za post pod postem, ale problem ze spryskiwaniem (tylko chyba w kontekście pompki) dotknął i mnie. Po zalaniu nowego zimowego płynu z OBI przestały działać mi przednie spryskiwacze. Tylni działa. Po ściągnieciu wężyka zasilającego z maski i właczeniu spryskiwania przedniej szyby nie leci płyn z wężyka chociaż słychać pompkę i słabym strumyczkiem płyn leci z tyłu. Po przełaczeniu na tył działa normalnie. Rozumiem, że muszę dostać się do pompki. Czy na tył i przód jest tylko jedna pomka? Ile kosztuje pompka w serwisie i czy jest rozbieralna?

edit
pompka w sklepie kosztuje ok. 40 PLN więc szkoda czasu na bawienie się w naprawy, dla breaka i berline jest taki sam symbol więc chyba jest uniwersalna (tylko na przód i na przód/tył)

Offline Mirosław Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 535
  • Skąd: Swiętochłowice
  • Posiadany samochód: miałem Cytrynki
  • Miejscowość: Swiętochłowice
Re: [Mk2] Zatykające się spryskiwacze mgiełkowe
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 18, 2011, 19:18:00 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
... Czy na tył i przód jest tylko jedna pomka? ...

Tak, jest tylko jedna pompka spryskiwaczy szyb. Jeżeli masz spryskiwacze reflektorów to do nich będzie druga pompka.

Offline Damian Haltof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: C5 MK1 Break EXCLUSIVE 2.2 HDi .02
  • Miejscowość: Lubliniec
Re: [Mk2] Zatykające się spryskiwacze mgiełkowe
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 18, 2011, 22:09:56 »
Zdejmj wężyk ze spryskiwaczy pod maską niech druga osoba Ci włączy spryskiwacz a Ty na rozłączonym spryskiwaczy zaciągnij płynu z wężyka aż poleci
Przyciął się zaworek przy pompce
Pompka działa tak jak kręci w lewo to leci przednia szyba jak w prawo to leci tylnia szyba
Po prostu złapało Ci zaworek
Citroen C5 MK1 2.2 HDi 2002 Break EXCLUSIVE
Citroen C5 MK1 2.0 HDi 2004 Break
Citroen C5 MK2 1.8 16V 2006
PEUGEOT 406 2.0 HDi 2000
PEUGEOT Partner 2.0 HDi 2002 ZENITH
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 jtd CF3
SIERRA MK1 RS 500 Cosworth
[URL=http://i...

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk2] Zatykające się spryskiwacze mgiełkowe
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 22, 2011, 16:04:35 »
Więc wymieniłem pompkę. Cały zabieg to ok. 15min a koszt pompki 32 PLN.
Przy okazji w audi a4 też wymieniłem bo tam padła juz jakiś czas temu, ale tam zabieg trwał ok. 2 godzin plus jazda po sklepach i szukanie właściwej pomki bo mi sprzedali nie ten typ a jak się okazało to chyba z 5 typów było tych pompek do tego modelu. Cena podobna, ale bez starej części w ręku do audi/vw nie da się kupić żadnej części bo ryzyko pomyłki jest bardzo duże.