Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Dźwigienki zaworów HDI  (Przeczytany 1990 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stanisław Woźniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Wola Mędrzechowska
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Wola Mędrzechowska
[Mk1] Dźwigienki zaworów HDI
« dnia: Luty 10, 2011, 11:12:29 »
Mam citroena C5 2.0 hdi 2004r.Po wymianie rozrządu łamią się kolejno dźwigienki zaworów.Rozrząd był sprawdzony- nie jest przestawiony.Silnik ma przejechane 120kkm.Może ktos spotkał się z takim przypadkiem.Za wszelką pomoc serdecznie dziękuję

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [Mk1] Dźwigienki zaworów HDI
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 10, 2011, 11:56:11 »
1. Czy zakładałeś blokady do wymiany rozrządu?
2. Jaką masz wersję
a) trzy śruby na kole wałka rozrządu?
b) luźne koło pasowe na wale?
Raczej wersja B bu mnie w tak jest

Czy ściągnąłeś blokady dopiero po przykręceniu koła pasowego osprzętu.
Czy kręciłeś kluczem w kierunku obrotów silnika (bez odpalania) przynajmniej dwa obroty wałem? Po co odpalasz od razu?

Polecam tą instrukcję Str 220

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk1] Dźwigienki zaworów HDI
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 10, 2011, 12:10:17 »
Jak Ci  się łamią dźwigienki to rozrząd na 100% masz przestawiony. Jak nie robiłeś tego na blokady to masz problem. Przy dobrze ustawionym rozrządzie nic takiego nie może mieć miejsca. Blokując górne koło wałka rozrządu trzeba się upewnić, że klin na wale jest w odpowiedniej pozycji (na godz. 11 dla 2.2hdi). Po założeniu paska trzeba kilkakrotnie pokręcić wałem w prawą stronę i sprawdzić czy bez oporów się kręci oraz po ponownym zablokowaniu ma być w punktach.

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [Mk1] Dźwigienki zaworów HDI
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 10, 2011, 12:21:30 »
Kolega ma 2.0 Hdi więc na godzinie 8 ma blokadę na wałku rozrządu i za rozrusznikiem. Zdejmij te dźwigienki i pokręć wałem. Zobaczysz blaszkę na kole zamachowym z otworem po zdemontowaniu blachy obok miski olejowej. Podczas odkręcania koła pasowego akcesoriów zablokuj wał. Sama blokada na wale podczas tej operacji spowoduje uszkodzenie blaszki w którą wchodzi blokada wału. Napinaj pasek z blokadami. Koło pasowe wałka rozrządu musi swobodnie ruszać się na wieloklinie.

Z ciekawości ile tych dźwigienek już wymieniłeś i jaki to koszt?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk1] Dźwigienki zaworów HDI
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 10, 2011, 16:00:02 »
Pisałem o klinie na wale korbowym, górne koło w 2,2 jest na 16. Instrukcja wymiany  w 2.0 jest tutaj

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [Mk1] Dźwigienki zaworów HDI
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 11, 2011, 10:09:17 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
Pisałem o klinie na wale korbowym, górne koło w 2,2 jest na 16. Instrukcja wymiany  w 2.0 jest tutaj

Kolega ma luźne koło na wale więc ta instrukcja pasuje połowicznie

Offline krzysztof kulesza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Skąd: wysokie mazowieckie
  • Posiadany samochód: citroen C5 2001r 2.0 HDI
  • Miejscowość: wysokie mazowieckie
Re: [Mk1] Dźwigienki zaworów HDI
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 23, 2011, 10:48:07 »
Witam


Tez tak mialem


ustaw PRAWIDŁOWO zapłon i zapomnisz o problemie ;)

Offline Stanisław Woźniak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Wola Mędrzechowska
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Wola Mędrzechowska
Re: [Mk1] Dźwigienki zaworów HDI
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 24, 2011, 08:19:47 »
Dzięki za posta.Proszę jednak żebyś trochę bardziej przybliżył temat.
Pozdrawiam
wstachu

Offline krzysztof kulesza

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Skąd: wysokie mazowieckie
  • Posiadany samochód: citroen C5 2001r 2.0 HDI
  • Miejscowość: wysokie mazowieckie
Re: [Mk1] Dźwigienki zaworów HDI
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 24, 2011, 09:50:02 »
po założeniu nowej dźwigienki max 100km przejechane i pękała jedna objawy to:
-dymienie z wydechu
-praca na 3 cylinkrach (szarpanie silnimiem)
-spalanie srednie 12 litrow
-najważniejsze to brak mocy słabo wkręca się na obroty

wyjmij rozrusznik za nim nasz otwór do zablokowania kola zamachowego. Zdejmij również gorę osłony rozrządu na wałku.
Weź lusterko (niewielkie 5x10cm większe się tem nie zmieści) kręć wałem, aż zobaczysz w otworze w kółku wałka rozrządu otwór. Jeśli się nie myle wchodzi w niego pret okolo 8mm średnicy

Jesli będziesz widzał, że otwory się nakładaja włóż pret 6mm w otwor za rozrusznikiem  delikatnie krec walem w lewo i prawo aż zaskoczy (pret wskoczy w otwor i zablokuje kolo zamachowe)

Wtedy za pomoca lusterka sporz na kolo wałka rozrzadu. otwory powinny sie pokrywać. u Ciebei naprwawdopodobniej tak nie jest.
Wtedy silnik od strony kolka pasowego na lewarek i wyjmuj gorna lape trzymajaca silnik zdejmuj olony od rozrzadu i go przestaw zeby otwory sie pokrywaly



u mnie byl jedenn zabek do tylu ale w dizlu to bardzo duzo

jeszcze jedno mi zawsze lamalo tą samą dzwigienkę czyli pierwsza od kółka wałka rozrządu.

Co do wymieny dzwigienki to mam taką wprawę, że bez wyjmowania wałka rozrządu potrafię ją założyć :))