Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mkIII] wypalanie DPF'a  (Przeczytany 16838 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafal Jagielski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Posiadany samochód: C5 phIII 2.0 HDI (143KM FAP) Tourer
[mkIII] wypalanie DPF'a
« dnia: Marzec 05, 2011, 16:57:51 »
Witam na forum,

Jak w tym modelu wyglada wypalanie DPF'a? swieci sie jakas kontrolka? Jakies sugestie od uzytkownikow? Slyszalem ze jest jakis plyn potrzebny moglby ktos cos w tym temacie opisac?

Autko poki co robi niewielkie trasy jest autem raczej "niedzielnym" i wziete z salonu uzytkuje ojciec. Poki co nie slyszalem zeby wzrosly mu obroty itp wiec zastanawiam sie co i jak z tym DPF'em.

Sam jezdze Astra H na szczescie bez tego ustrojstwa ;)

Jeszcze raz witam na forum  :-)

pozdr.
Rafal
---------------
pzdr.
Rafal

CIII 2.0 HDI Tourer Dynamique 2009r.
Astra H 1.7 CDTI (100KM) 2006r.

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: [mkIII] wypalanie DPF'a
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 05, 2011, 19:37:40 »
Ile km jest przejechane, że się o FAP martwisz???
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Robert Pałys

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: C4 B7 1,4 VTI
  • Miejscowość: Elbląg
Re: [mkIII] wypalanie DPF'a
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 05, 2011, 21:48:20 »
Witam
Kolego myśle że nie masz sie czego obawiac szczególnie że z tego co zrozumiałem samochód ma niewielki przebieg. Wypalanie w Cytrynkach przebiega automatycznie i bezobjawowo, przynajmniej ja tego nie zauważyłem w 2.0HDI (a użytkuje takie autka juz od 3 lat). W silniku 1.6HDI mojej poprzedniej C5MKII kilka razy wentylator pracował jeszcze przez kilka minut po wyłaczeniu zapłonu ale w 2.0 juz tego efektu nie ma. Z informacji z ASO praca wentylatora po wyłaczeniu zapłonu zwiazana była z FAP-em.
Były: Citroen Xsara 1.6 SX 99r, Citroen C5 1.8X 2003r, Citroen C5 [Mk II] 1,6 HDi Tendance 2005r., Citroen C5 [Mk III] 2,0 HDi 136kM Dynamic 2008r, Citroen C5 MkIII 2.0HDI 163kM Seduction Gris Haria 2010, Citroen C4 1.6HDI 2007, Citroen C3 1.4VTI 2011
Jest:  C4 B7 1,4 VTI+ .....

Offline Rafal Jagielski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Posiadany samochód: C5 phIII 2.0 HDI (143KM FAP) Tourer
Re: [mkIII] wypalanie DPF'a
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 07, 2011, 17:10:33 »
moze z 8 tys km juz jest :evil:

Zastanawia mnie bo ojciec jest starej daty zeby np. nie wylaczyl samochodu (bo ponoc niezalecane) podczas wypalania jak mu jakas kontrolka sie zaswieci ;) Poki co auto jezdzilo w dlugie trasy choc wiele ich nie mial ;) wiec wypalalo sie mysle co mialo na lokalne trasy raczej nie jezdzi poki co
---------------
pzdr.
Rafal

CIII 2.0 HDI Tourer Dynamique 2009r.
Astra H 1.7 CDTI (100KM) 2006r.

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [mkIII] wypalanie DPF'a
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 07, 2011, 17:22:26 »
Nie sądzę, żeby przy takim przebiegu potrzebne było wypalanie. Ale można porządnie przegonić auto na autostradzie i powinno pomóc. Mi to pomagało. Auto jak jest mało jeżdżone lub bez wysiłku to katalizator nie ma nawet czasu się nagrzać. A do wypalenia FAPa potrzeba temperatury.

Offline Tadeusz Lorkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: honda logo, '99 i C5 mkII 2.0 HDI
Re: [mkIII] wypalanie DPF'a
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 07, 2011, 17:40:55 »
Cytuj

Robert Jesionczak napisał:
 A do wypalenia FAPa potrzeba temperatury.


FAP do wypalania potrzebuje temperatury ze spalania  eloys'u.
 DPF do wypalania potrzebuje temperatury z ze spalania dodatkowych dawek paliwa.

przejechałem moją cytryną już 10 kkm, i nigdy nie miałem żadnej informacji o procedurze wypalania sadzy w filtrze...

jak wygląda taki komunikat, bo do tej pory myslałem ze FAP w przeciwieństwie do DPF wypala się bez potrzeby jazdy przez okreslony czas z określoną prędkościa obrotową silnika...

pozdr.
pozdr.
Tadeusz

Offline Rafal Jagielski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Posiadany samochód: C5 phIII 2.0 HDI (143KM FAP) Tourer
Re: [mkIII] wypalanie DPF'a
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 07, 2011, 22:29:34 »
Aaa no to dzieki za uswiadomienie... myslalem ze podobnie do DPFa ida obroty w gore ... a tu nie ... juz sie przyzwyczailem do DPF oczywiscie w watku chodzi o FAP'a (tylko z przyzwyczajenia blednie uzylem ta nazwe)

Czy poziom eloys'u jest widoczny pod maska jak czesto sie uzupelnia ? jest sygnalizowany niski poziom ?

dzieki za info  ;)
---------------
pzdr.
Rafal

CIII 2.0 HDI Tourer Dynamique 2009r.
Astra H 1.7 CDTI (100KM) 2006r.

Offline Mirosław Wilk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 29
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0HDI break 2007r.
Re: [mkIII] wypalanie DPF'a
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 08, 2011, 10:31:05 »
Witam.

Kilka dni temu przeszedłem wypalanie FAP-a. Przebieg 91K km. Było to pierwsze wypalanie od kiedy mam auto tj. od przebiegu 70K km. Wypalanie trwało 8-10 min. na trasie w mieście z V około 70-80km/h. Objawy są.... burczenie silnika i drgania całej budy. Trochę się zdziwiłem objawami, ale ponieważ nie było dymu i innych nietypowych objawów to się szybko uspokoiłem. Lekko wzrosła temperatura silnika podczas wypalania. Żadnych komunikatów nie było.

Offline Wojciech Dubiel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 69
  • Skąd: Wieliczka
  • Posiadany samochód: C5 II 1,6 HDI
  • Miejscowość: Wieliczka
Re: [mkIII] wypalanie DPF'a
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 08, 2011, 15:56:28 »
Cytuj

Rafal Jagielski napisał:
Aaa no to dzieki za uswiadomienie... myslalem ze podobnie do DPFa ida obroty w gore ... a tu nie ... juz sie przyzwyczailem do DPF oczywiscie w watku chodzi o FAP'a (tylko z przyzwyczajenia blednie uzylem ta nazwe)

Czy poziom eloys'u jest widoczny pod maska jak czesto sie uzupelnia ? jest sygnalizowany niski poziom ?

dzieki za info  ;)


Poziom eloys'u nie jest widoczny pod maską, bo pod maską nie znajdziesz zbiornika. Poza tym, po takim przebiegu problemy z FAP-em są w zasadzie nie możliwe (choć różnie to bywa).

W zależności od sposobu użytkowania pojazdu ( miasto i korki czy trasa, wieksza prędkość obrotowa silnika przez dłuższy czas) przebieg przy którym mozna się martwić o wymianę FAP to około 60 - 100 kkm (to też zależy jaki jest poziom eloys'u i jak często sie regeneruje FAP)
   
Co do samej procedury wypalania (regeneracji), to tak jak koledzy wcześniej stwierdzili - przebiega praktycznie niezauważalnie.

W momencie kiedy wystąpią jakiekolwiek problemy w instalacją FAP-u, komputer powinien powiadomić o znikomej ilości eloys'u, prawdopodobieństwie zatkania lub zatakniu filtra itp.

A tak dla św. spokoju zawsze możesz wziąść C5 od taty i dotlenić ją na autostradzie (prędkość obrotowa silnika około 3 tyś, na odlagłości około 5-10 km wystarczy - TYLKO PAMIĘTAJ NA DOBRZE ROZGRZANYM SILNIKU, tylko wtedy eloys zacznie spelniać swoją funkcję.
obecnie C5 II 1,6 HDi, wcześniej X II 2,9 V6 :-)  kombi, początek  X I 2,0 8V

Offline Tomasz Stanek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 714
  • Skąd: Nottingham, UK
  • Posiadany samochód: Nissan Leaf 24KWh C4 Grand 2.0 HDI AM6
  • Miejscowość: Nottingham, UK
Re: [mkIII] wypalanie DPF'a
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 08, 2011, 16:17:40 »
Cytuj

Tadeusz Lorkiewicz napisał:
Cytuj

Robert Jesionczak napisał:
 A do wypalenia FAPa potrzeba temperatury.


FAP do wypalania potrzebuje temperatury ze spalania  eloys'u.
 DPF do wypalania potrzebuje temperatury z ze spalania dodatkowych dawek paliwa.

przejechałem moją cytryną już 10 kkm, i nigdy nie miałem żadnej informacji o procedurze wypalania sadzy w filtrze...

jak wygląda taki komunikat, bo do tej pory myslałem ze FAP w przeciwieństwie do DPF wypala się bez potrzeby jazdy przez okreslony czas z określoną prędkościa obrotową silnika...

pozdr.


ELOYS się nie spala, tak w woli ścisłości.
W dodatku tym znajdują się związki ceru, które reagują z sadza i obniżają temperaturę jej spalania o około 100 stopni. Sadza się wypala a związki ceru pozostają w filtrze. Dlatego po jakimś czasie samo wypalanie sadzy nie wystarcza i trzeba albo wymienić FAP na regenerowany (wypłukany) albo samemu to zrobić (lub w warsztacie). Ale te problemy mogą pojawić się dopiero po drugim uzupełnieniu ELOYSu, tak wiec spokojnie powinno się zrobić te 200 KKm
Bylo:
C4 2.0 HDI 16V
C3 1.4 HDI 8V
Renault 19 1.6i
C4 1.6 HDI SX [110]

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkIII] wypalanie DPF'a
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 08, 2011, 16:47:58 »
Cytuj

Tadeusz Lorkiewicz napisał:
FAP do wypalania potrzebuje temperatury ze spalania  eloys'u.
 DPF do wypalania potrzebuje temperatury z ze spalania dodatkowych dawek paliwa.


No troche mijasz sie z prawda...

Cytuj

 jak wygląda taki komunikat, bo do tej pory myslałem ze FAP w przeciwieństwie do DPF wypala się bez potrzeby jazdy przez okreslony czas z określoną prędkościa obrotową silnika...


To widac instrukcji auta nie czytales.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Tadeusz Lorkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: honda logo, '99 i C5 mkII 2.0 HDI
Re: [mkIII] wypalanie DPF'a
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 08, 2011, 18:39:29 »
Cytuj



ELOYS się nie spala, tak w woli ścisłości.

fakt, użyłem dużego skrótu myślowego,
chodziło mi o to, że "sadza dzięki temu wypala się także podczas normalnej jazdy" cyt. z auto świata

pozdr.
pozdr.
Tadeusz

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkIII] wypalanie DPF'a
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 09, 2011, 12:48:23 »
Wiesz, jak bedziesz czytal Auto Swiat to raczej niczego madrego sie tam nie dowiesz a co najwyzej bedziesz powielal mity jakie rozsiewa to "opiniotworcze pismo". Eolys ani sie nie spala z sadza ani nie pomaga spalac spadzy w normalnej jezdzie. Eolys pomaga w usuwaniu sadzy z FAPa poprzez obniznienie temperatury spalnia sadzy o 100 stopni ale nadal tak obnizona teperatura spalnia sadzy bedzie za wysoka aby moglo dochodzic do tego podczas normalnej jazdy i normalnego wysterowywania silnika. Dlatego na podstawie danych z czujnika roznicowego cisnienia przed i za FAPem, sterownik okresla zaplenienie FAPa sadzami i w razie koniecznosci inicjalizuje proces podwyzszania temperatury spalin wychodzacych z silnika aby dopalic sadze (zmiana sposobu wysterowania silnika przez ECU, wlaczenie dodatkowych obciazen itd). Rowniez katalizator umieszczony miedzy silnikiem a FAPem jest elementem podnoszacym temperature spalin trafiajacych do FAP.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Marek Opoka

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: ASTRA III ale wkrotce C5
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [mkIII] wypalanie DPF'a
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 09, 2011, 13:52:39 »
Troszke obok tematu ale probuje sie dowiedziec o C5 mk3 bo przymierzam sie do tego auta z rocznika 2008/2009
Niestety na FAP bede pewnie skazany i jak kolega wyzaj tez mam astre III bez DPF(odpowiednik FAP) a wiem ze z tym sa problemy czasami- ale wiadomo model ,uzytkownie itp.

Co to jest ten ELOYS ? A dokładniej jak go sie uzupełnia skoro mozna kupic plyny ? Jest jakis sygnalizator poziomu ?

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkIII] wypalanie DPF'a
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 09, 2011, 15:18:01 »
Nie wiem co to jest ELOYS ale o dodatku Eolys (Eolys 176 stosowany w C5 III zastapiony w lipcu zeszlego roku nowym srodkiem o nazwie Infineum F7995) przeczytasz w postach wyzej. Auto poinformuje Cie wyswietleniem na ekranie stosownego komunikatu o niskim poziomie dodatku. Uzupelnianie polega na zakupie zestawu skladajacego sie z pojemnikow (np 2+1 litr) ze stosownym dodatkiem do ktorych dolaczone jest narzedzie umozliwiajace podlaczenie i przetoczenie plynu z pojemnikow do zbiorniczka w aucie. Po takiej operacji nalezy auto podlaczyc pod komputer serwisowy celem wyzerownia licznika poziomu plynu.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Marek Opoka

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: ASTRA III ale wkrotce C5
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [mkIII] wypalanie DPF'a
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 09, 2011, 15:52:47 »
Te serwisy mnie dobijaja.... ale coz chce auto nowsze to bede chyba skazany na czeste wizyty w serwisie bo [color=ff0000]piii[/color]a nic nie ruszysz bez serwisu

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mkIII] wypalanie DPF'a
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 09, 2011, 18:41:48 »
FAP nie wymaga czestych serwisow, jest to jedna z tych spraw, ktore wymagaja serwisu bardzo rzadko.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Kuba Karlewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer HDi 2.2
  • Miejscowość: Kraków
Re: [mkIII] wypalanie DPF'a
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 03, 2011, 15:18:50 »
Rozwiązanie Citroena nie jest takie złe. Ba. Wręcz przeciwnie. W porównaniu do innych producentów, dzięki zastosowaniu płynu Eolys unikamy przypadkowi WZROSTU poziomu oleju, który jest spowodowany zwiększeniem dawek paliwa w trakcie wypalania filtra cząstek stałych (niespalony olej spływa do miski).

W C5 oleju nie przybywa, to i też się nie rozrzedza (tak np. jest w toyocie - co prowadzi do nieraz to BARDZO częstych wymian oleju - ekologia - olej tez trzeba wyprodukowac i zutylizować SIC!) oraz gorszego smarowania silnika i osprzętu.

Moje C5 2.2HDi ma już przebieg w granicach 90kkm i nie było z tym problemu (chyba TYLKO z tym). Faktem jest że auto jeździ na trasie ale i miasto nie jest mu obce...

Generalnie trzeba pamiętać by nie kupowac płynu Eolys na allegro tylko w ASO  był temat jak to zmaiast niego ktos sprzedawał zwykły.... ON !!!

Gdy filtr dokona śmierci (czyli pewno w granicach 180kkm w zal. od rodzaju pokonywanych tras) w naszych warunkach pozostaje fizyczne usunięcie filtra + modyfikacja sterownika. Co nie jest trdune dla osób mających z tym doczynienia na codzień.