Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine nowe zdjęcia!  (Przeczytany 6996 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine nowe zdjęcia!
« dnia: Marzec 06, 2011, 16:35:21 »
Widzę że każdy tu coś wrzuca więc i ja się skuszę. Autko mam już od października 2010, ale jakoś nie było czasu i motywacji aby tu coś naskrobać. A teraz kilka słów na temat auta. Rok produkcji 2001. Właścicielem do 2003r był salon Citroena w Warszawie ul. Chmielna gdzie auto było użytkowane do przebiegu 36tyś km. Następnie autko zostało sprzedane na raty. Użytkowane przez II właściciela do 2007r. i wtedy odsprzedany kobiecie z okolic Warszawa/Bemowo. I tak w 2010r. auto trafiło z "jej rąk w moje ręce". Uff. Dużo tego... Ale jakoś przebolałem. To już drugi Citroen (wcześniej Xantia 1.8i) z którego jestem piekielnie zadowolony. Auto kupiłem w stanie DOBRYM. Nie lubię używać słowa: IDEALNY czy BARDZO DOBRY bo używanie tego typu określeń w 9 letnim aucie mnie śmieszy. Do zakupu skłoniło mnie kilka rzeczy a przede wszystkim: stan techniczny, stan wizualny oraz cena (8500tyś). Na wyposażenie nie patrzyłem i szczerze powiem, że przy przebiegach rzędu 10km dziennie nie odczuwam zbytnio np. braku klimatyzacji. Pewnie latem by się przydała, ale obejdzie się i bez. Przy zakupie auto nie wykazywało żadnych puków i stuków w zawieszeniu, silnik suchy, ładna praca i zero dymu nie było też naciągane na ramach czy klepane i składane z trzech innych. Auto serwisowane u speca w Babicach Starych. Przez 7 ostatnich lat. Książka serwisowa dość pełna. Przy 80kk wymieniona uszczelka pod głowicą. Bezwypadkowe, lecz miało lakierowany lewy błotnik oraz zderzak - podjechałem na wysoki krawężnik i kawałek zderzaka pękł. Przy naprawie zderzaka okazało się, że był już w tym miejscu klejony, prawdopodobnie także od najazdu na krawężnik. Auto posiadało kilka profanacji typu: przyklejona tapicerka tylnej klapy zamiast spinek czy kołpaki od Peugota zamiast oryginalnych (to akurat mi się podoba - wg. mnie wyglądają lepiej niż Citroen'owskie) Mam także połamaną antenę i za chiny nie mogę jej wykręcić. Auto kupiłem z przebiegiem 123kk. Według mnie oryginalny o czym świadczyła książka serwisowa i stan faktyczny. Wnętrze czyste, nie po przypalane, popielniczka NOWA, więc bardzo możliwe że nie palone. Zresztą w dobie odkurzaczy piorących ciężko cokolwiek powiedzieć, bo nawet z padła da się zrobić cudo. Belka oryginalna, koła stoją prosto. Śmiało 30-40kk przede mną zanim oddam ją do regeneracji. Póki co przy obciążeniu idzie w dół lecz nie ociera i nie wytwarza żadnych dziwnych dźwięków. Ogólny stan lakieru naprawdę dobry. Na masce delikatny pęcherzyk rudej, ale wszystko będzie zrobione. Lampy ładne, czyste nie zmatowione. Od zakupu wymienione:

- Przebieg 124161

* olej silnikowy TOTAL QUARTZ 9000 5W40
* filtr oleju
* płyn chłodniczy BORYGO
* pasek wielorowkowy ASO
* bezpiecznik termiczny
* płyn wspomagania

- Przebieg 126640

* półosie napędowe - komplet przód
* łożysko podporowe półosi Febi
* uszczelniacz półosi ASO - komplet przód
* linka hamulca ręcznego - prawa i lewa
* olej w skrzyni biegów - ESSO 75W80

Auto przy naprawach powierzane w ręce fachowca. Na co dzień pracuje w ASO Citroen Białystok. Po robocie robi w garażu za przyzwoite pieniądze. Przy wymianie półosi (03.03) stwierdził że mam słabe tulejki wahaczy oraz uszkodzony czujnik wspomagania. Po niedzieli jadę na wymianę rozrządu bo mam jeszcze oryginał :evil: (nie krzyczeć - wiem powinno wymieniać się po 120tkm :P ja troszkę przeciągnąłem mam nadzieje że wybaczycie ) i jak fundusz pozwoli to przy okazji tulejki i sworznie. :) Do wymiany mam także tłumiki, auto nie "pierdzi" lecz w środku się pokruszyły i dzwonią. Zapewne do maja dam radę wszystko wykonać na tip-top.

- Citroen Xsara II Break 1.4i 75KM
- Przebieg 126kk
- elektryczne szyby, centralny zamek (był też TEXALARM ale  został gdzieś "zgubiony")
- wspomaganie, 4 poduszki powietrzne, radio kaseciak + 6 głośników (radio w super stanie, głośniki grają naprawdę czysto)

Ogólnie to taka uboga wersja, ale idzie się przyzwyczaić. Auto zaskoczyło mnie spalaniem - 5,5max trasa do 95km/h. Miasto średnio 8 z groszem. (mowa o lecie). Ogólnie z zakupu jestem zadowolony, auto posiada typowe problemy jak na Xsarę przystało np. przycinające się klamki ( jak każda ) i kilka innych drobnych które już naprawiłem ( bezpiecznik termiczny) lub mam zamiar naprawić. Zdjęcia zrobię i wrzucę kiedy to pogoda w Białymstoku się troszkę ustabilizuje. Wtedy doprowadzę autko do połysku (teraz też jest w miarę czyste, alee jak się chwalić to na całego:D) Na obecną chwilę śnieg, błoto, mokro więc nie bardzo widzę sens woskowania. Czekam na słońce i wtedy coś pomyślę. Sugestie, komentarze, złośliwości mile widziane (w granicach rozsądku)
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 06, 2011, 16:44:46 »
Do auta otrzymałem wszystkie książki, lecz brak karty kodowej oraz tylko jeden kluczyk (scyzoryk z pilotem do centralnego) Jeżeli fundusz pozwoli to chcę zrobić drugi kluczyk ale to nie na gwałt. Na razie pilnuje tego jednego jak oka w głowie. Tak czy siak służy tylko do uruchamiania, bo zamki były otwierane od nowości z pilota i kluczykiem nie idzie ich ruszyć co zapewne też naprawię/wymienię ale z tym mi się nie śpieszy. Auto kupiłem z nowym akumulatorem. To chyba wszystko co mi się przypomniało. Nie wiem jak było, ale na obecną chwilę auto jest i będzie garażowane aż do momentu sprzedaży co raczej prędko nie nastąpi :P
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler

Offline Mateusz Łuczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 361
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.4 2002
  • Zainteresowania: DUCATI...
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 06, 2011, 17:11:06 »
Silniki 1.4 wbrew pozorom są bardzo wdzięczne i bezawaryjne.

Z wyposażenia wnioskuję że to wersja X.

Powiedz tylko czemu zmieniłeś obie półosie ?

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 06, 2011, 17:28:05 »
Przed zimą na przeglądzie okazało się że mam zerwaną gumę na prawej + łożysko podporowe zmielone. Czytając posty na forum o przedłużaniu agonii i zakładaniu nowych gum i smaru, na przeguby do których prawdopodobnie dostał się piach nie zdecydowałem się i przejeździłem tak zimę aż zaczęło trzeszczeć na dobre. Szkoda było 150zł na wymianę, a okazało by się że za pół roku grom strzeli półoś. Lewa miała całe osłony - nowe. Przy zakupie auta nie miała luzów i nie stukała lecz odezwała się jakoś w styczniu. Więc teoria o ratowaniu i zakładaniu gum i smaru w miejsce zerwanych została obalona. Za półosie zapłaciłem 600 z groszami. Zakładanie gum + smar to ok 100zł. Żeby auto szło na sprzedaż to pewnie połakomił bym się na gumy, a że auto ma służyć to wydałem trochę kasy a efekt końcowy - SUPER. Półosie były jeszcze oryginalne.

ps. nie wiem jaka to wersja, nie wiem jak sprawdzić, w VIN znaleźć nie mogę chyba że się mylę?

RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY
ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU CITROEN
LINIA PRODUKTU XSARA II
TYP NADWOZIA KOMBI 5DRZW
WYKOŃCZENIE NISKI WYSOKI
SILNIK WTRYSK TU3JP
PRZENIESIENIE NAPĘDU SKRZYNIA MECHA 5
RODZAJ FARBY LAKIER METALICZNY DWUWARSTWOWY
KOLOR NADWOZIA KOLOR CZERWONY PIVOINE
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ TKANINA ITURI + EFKA "ML"
KOLOR OKŁADSZIN "FZ"
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA) SKRZYNIA MECHA MA WZMOCNIONA (A/B)
SILNIK (TYP) SILNIK TYP TU/TUD
MONOGRAM DODATKOWY BEZ MONOGRAMU DODATKOWEGO
MONOGRAM DODATKOWY, INNE XSARA
MONOGRAM MONOGRAM XSARA

Charakterystyka pojazdu
WYKOŃCZENIE NISKI WYSOKI
RODZAJ FARBY LAKIER METALICZNY DWUWARSTWOWY
KOLOR NADWOZIA KOLOR CZERWONY PIVOINE
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ TKANINA ITURI + EFKA "ML"
KOLOR OKŁADSZIN "FZ"
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA) SKRZYNIA MECHA MA WZMOCNIONA (A/B)
PRZEKŁADNIA PRĘDKOŚCIOMIERZA CT 21 X 18

Zasilanie silnika
SILNIK WTRYSK TU3JP
CZUJNIK WODY FILTRA PALIWA BEZ CZUJNIKA OBECNOŚCI WODY W OLEJU NAP
BLOK SILNIKA (MATERIAŁ) OBUDOWA CYLINDRÓW ALUMINIOWA
PALIWO BENZYNA BEZOŁOWIOWA
USUWANIE ZANIECZYSZCZEŃ (SILNIK) UKŁ OCZYSZ SPALIN CEE 2000 (SILNIK)
SILNIK (TYP) SILNIK TYP TU/TUD
CHŁODZENIE OLEJU BEZ WYMIENNIKA WODA/OLEJ
SILNIK (CHŁODZENIE) CHŁODNICA GRUB.: 18 - 21 DM2 ALU ŁĄCZ. MECH.
PODGRZANIE OBIEGU GAZU OBUDOWY BEZ PODGRZEWANIA OBIEGU GAZU
AUTODIAGNOSTYKA EOBD AUTODIAGNOST. "EOBD" BEZ PRZYSPIESZOMIERZA
TECHNIKA USUWANIA ZANIECZYSZCZEŃ POJAZDU UKŁ OCZYSZ SPALIN TECH POJAZD L4
WENTYLATOR 1 WENTYLATOR 1 PRĘDKOŚĆ 100W
WARIANT SKOJARZONY WTRYSK SYSTEM WTRYSKU SAGEM
SILNIK HYBRYDA BEZ ALTERNO-ROZRUSZNIKA
OBUDOWA PRZEPUSTNICY (DOLOT POWIETRZA DO SILNIKA) OBUDOWA PRZEPUSTN MECHAN (WLOT POW SILN)

Skrzynia biegów, Napęd
PRZENIESIENIE NAPĘDU SKRZYNIA MECHA 5
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA) SKRZYNIA MECHA MA WZMOCNIONA (A/B)
PRZEKŁADNIA PRZEŁOŻENIE CP 16 X 65
PRZEKŁADNIA PRĘDKOŚCIOMIERZA CT 21 X 18
KOŁO STYLIZOWANE KOŁO BLACHA STALOWA 15 CALI
SPRZĘGŁO SPRZĘGŁO STER LINKĄ Z SYST KAS LUZU
USZCZELNIACZ OD STRONY KOŁA USZCZELKA OD STRONY KOŁA AC2000I
USZCZELNIACZ OD STRONY MOSTU USZCZELKA OD STRONY MOSTU GI2000I
UKŁAD RÓŻNICOWY (OBUDOWA) MECHANIZM RÓŻNICOWY 77
OGUMIENIE (WYMIARY, TYP) OPONA 195X55X15 H
KOŁO (TYP) MONTAŻ KOŁA Z BLACHY STAL
SKRZYNIA BIEGÓW (TYP) SKRZYNIA MECHA MA

Zawieszenie, Układ kierowniczy, Hamulce
ABS BEZ SYST ZAPOB POŚLIZ KÓŁ PRZY HAM
STABILIZATOR POPRZECZNY TYLNY DRĄŻEK STABILIZATORA TYL ŚRED 20
STABILIZATOR PRZEDNI DRĄŻEK STABILIZATORA TYL ŚRED 20
HAMULEC GŁÓWNY KOREKTOR DOST DO OBCIĄŻENIA
HAMULEC TYP TARCZE PRZED WENTYLOWANE/BĘBNY TYL
ZAWIESZENIE ZAW NORMALNE
DYNAMICZNA KONTROLA STABILNOŚCI BEZ SYSTEMU ESP

Nadwozie, Wyposażenie
SYGNAŁ DŹWIĘKOWY KLAKSON STANDARDOWY
TYLNY SPOJLER MONTAŻ BEZ OWIEWKI TYL
ZDOBIENIA BOCZNE (WYGLĄD) LISTWY OCHRONNE BOCZNE BARWIONE
KOŁPAK (STYL) STYL ETNA 6 OTWORÓW 15-CAL.
OSŁONA DODATKOWA (POD SILNIKIEM) BEZ DODATKOWEJ DOLNEJ OSŁONY SILNIKA
WYCIERACZKA PRZEDNIA WYCIER PRZE PRZERYW BEZ WSKAŹ POZ PŁYNU
WYCIERACZKA REFLEKTORA BEZ WYCIERACZEK REFLEKTORÓW
PRZEPUSTNICA PRZEDNIEGO PASA PRZESŁONA PRZEDNIEGO PASA ŚREDNI WLOT POWIETRZA
CZUJNIK TEMPERATURY ZEWNĘTRZNEJ BEZ SONDY TEMP. ZEWN.
LUSTERKO ZEWNĘTRZNE KIEROWCY LUSTERKO ZEWN KIER STER RĘCZNIE
LUSTERKO ZEWNĘTRZNE PASAŻERA LUSTERKO ZEWN PAS STER RĘCZNIE
OSPRZĘT ZEWNĘTRZNY KLAMKI ZEWN + LUST ZEWN NEUTR
DACH OTWIERANY DACH SZTYWNY
MASKOWNICE ZDERZAKÓW PAS OCHR ZDERZAKA BARWIONY
SZYBA (WYGLĄD) BEZ SZYBY
SZYBA (TYP) PRZEDNIA SZYBA NIE ATERMICZNA
PAKIET "WYGLĄD ZEWNĘTRZNY" BEZ PAKIETU LOOK ZEWN. KOL.NADW.

Wyposażenie wnętrza
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ TKANINA ITURI + EFKA "ML"
ALARM ANTYWŁAMANIOWY BEZ ALARMU ANTYKRADZIEŻOWEGO
SIEDZENIE TYLNE KANAPA DZIELONA SKŁADANA
PODŁOKIETNIK SIEDZENIA TYLNEGO BEZ TYLNEGO PODŁOKIETNIKA
PAS BEZPIECZEŃSTWA TYLNY PAS BEZP TYL 3 ZWIJACZE 3DRZW
STOPNIOWANIE BIEGÓW PODZIAŁKA W KM/H
STRONA KIEROWNICY (STANOWISKO KIEROWCY) KIEROWNICA PO LEWEJ
OGRZEWANIE DODATKOWE BEZ DODATKOWEGO OGRZEWANIA
WYPOSAŻENIE TABLICY ROZDZIELCZEJ BEZ WYKOŃCZ.
ŚWIATŁA WEW. RÓŻNE BEZ LAMP. CZYT. MAP
TABLICA ROZDZIELCZA (CHARAKTERYSTYKA) SKALA DO 220 KM/H LUB 140 M/H TARCZA SZARO-NIEBIES
GŁOŚNIK MONTAŻ 4 GŁOŚNIKÓW PRZ. + 2 TLN.
STEROWANIE AUTORADIA ZDALNE STEROWANIE RADIOODTWARZACZEM
FILTR PRZECIWPYŁKOWY Z FILTREM PRZECIWYŁOWYM
NADSTAWKA SIEDZENIA PRZEDNIEGO PASAŻERA BEZ PODWYŻSZENIA PO STRONIE PASAŻERA
STEROWANIE SIEDZENIA PRZEDNIEGO KIEROWCY STER RĘCZNE FOTELEM PRZED KIEROWCY
REGULACJA SIEDZISKA PRZEDNIEGO KIEROWCY BEZ ELEM WSPOR LĘDŹW I BOCZ FOTEL KIE
REGULACJA SIEDZISKA PRZEDNIEGO PASAŻERA BEZ ELEM WSPOR LĘDŹW I BOCZ FOTEL PAS
ODTWARZACZ PŁYT KOMPAKTOWYCH BEZ INSTALACJI DO MONT ODTWARZACZA CD
SYSTEM NAWIGACJI BEZ SYSTEMU NAWIGACJI
PODNOŚNIK SZYBY TYLNEJ PODNOŚ SZYBY TYL STER RĘCZNE
PODNOŚNIK SZYBY PRZEDNIEJ KIEROWCY PODNOŚ SZYBY PRZED KIER STER SEKWENC
PODNOŚNIK SZYBY PRZEDNIEJ PASAŻERA PODNOŚ SZYBY PASAŻ STER ELEK NIE SEKWENC
WYŚWIETLACZ WYŚWIETLACZ (ZEGAR I OU T°)
LUSTERKO PODRĘCZNE PASAŻERA LUSTERKO KIER+PASAŻ Z OSŁONĄ BEZ OŚWIET
WSKAŹNIK OLEJU CZUJNIK POZIOMU OLEJU
MATA GRZEJNA FOTEL BEZ PODGRZEWANIA
PODUSZKA POWIETRZNA BOCZNA PRZEDNIA PODUSZKA POW BOCZNA PRZ STANDARD
ZABEZPIECZENIE TYLNEGO PASAŻERA BEZ OCHRONY PASAŻERA TLN.
PODUSZKA POWIETRZNA PASAŻERA PODUSZKA POW PASAŻERA
ELEKTRYCZNY PODNOŚNIK SZYBY (DZIAŁANIE) ZABEZP PRZED PRZYCIĘCIEM KIEROWCY+PASAŻERA ELEKTR+TYŁ RĘCZNE
KOMPUTER POKŁADOWY BEZ KOMPUTERA POKŁADOWEGO
PAKIET WYPOSAŻENIA BEZ PAKIETU WYPOSAŻENIA NAUKA JAZDY
BLOKADA PODUSZKI POWIETRZNEJ RĘCZNE WYŁĄCZENIE PODUSZKI POWIETRZNEJ
ZABEZPIECZENIE MIEJSC PRZEDNICH BEZ OSŁONY PRZEDNIEGO STANOWISKA
SZUFLADA (STANOWISKO KIEROWCY) SCHOWEK DLN. WTRYSK.
ODBIORNIK RADIOWY SYST. AUDIO KASETA RDS "RB2"
CHŁODZENIE KLIMATYZACJI BEZ MROŻENIA
REGULATOR SZYBKOŚCI BEZ REGULACJI PRĘDKOŚCI
NADSTAWKA SIEDZENIA PRZEDNIEGO (KIEROWCY) BEZ PODWYŻSZENIA PO STRONIE KIER
NAKŁADKA NA DYWANIK BEZ WYKŁADZINY WYKAŃCZAJĄCEJ
PODUSZKA POWIETRZNA KIEROWCY PODUSZKA POW KIEROWCY
SCHOWEK, PRZESTRZEŃ ŁADUNKOWA BEZ SIATKI W BAGAŻNIKU
KONTROLKA ZUŻYCIA BEZ KONTROLKI ZUŻYCIA KLOCKÓW HAM
WYKRYWANIE PRZESZKODY BEZ CZUJNIKA PRZEPŁYWU
STEROWANIE RYGLOWANIEM ZAMEK ZWYKŁA BLOKADA
SZYBA (TYP) PRZEDNIA SZYBA NIE ATERMICZNA
KIEROWNICA KIER ZAMSZ
WENTYLATOR 1 WENTYLATOR 1 PRĘDKOŚĆ 100W

Elektryka
ALTERNATOR ALTERNATOR KLASA 7
SYGNAŁ DŹWIĘKOWY KLAKSON STANDARDOWY
AKUMULATOR AKUMULATOR L1 250
ROZRUSZNIK ROZRUSZNIK KLASA 3
OŚWIETLENIE SPECJALNE BEZ OŚWIETLENIA SPECJAL
ŚWIATŁA WEW. RÓŻNE BEZ LAMP. CZYT. MAP
CZĘSTOTLIWOŚĆ ZDALNEGO STEROWANIA ZAMKIEM 433,92 MHZ HETERODYNA

Marki wyposażenia
WARIANT SKOJARZONY WTRYSK SYSTEM WTRYSKU SAGEM

Inne
KRYTERIUM ZMIENNOŚCI, KLIENCI, KONCEPCJA STANDARD
ATMOSFERA ATMOSFERA NORMALNA
STRONA KIEROWNICY (STANOWISKO KIEROWCY) KIEROWNICA PO LEWEJ
OSPRZĘT ZEWNĘTRZNY KLAMKI ZEWN + LUST ZEWN NEUTR
MODUŁ ZARZĄDZAJĄCY MODUŁ AKCESORIÓW
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler

Offline Mateusz Łuczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 361
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.4 2002
  • Zainteresowania: DUCATI...
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 06, 2011, 18:28:23 »
Vin nie podaje wersji wyposażenia za pomocą nazwy handlowej, ale to podstawa X - taka jak moja.

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 06, 2011, 19:09:37 »
Ogólnie do wyposażenia nie przywiązuje i nie przywiązywałem wagi. Głównym wyznacznikiem było kupić auto w stanie przyzwoitym, a nie jeżdżący "tamburyn". Do tego całkiem przyzwoita cena. Możliwe że dołożę jakiś czujnik parkowania, czy zmienię wyświetlacz na "B". Ewentualnie dodam jakąś felgę którą miałem w planach na wiosnę, ale chyba nie wyjdzie z funduszem. O wszystkim będę informował w temacie. A zdjęcia dodam kiedy tylko aura pozwoli.
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine - ZDJĘCIA !!!
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 07, 2011, 17:08:33 »
Dziś trochę słońca osuszyło Białostockie dziury, więc nie wytrzymałem i auto umyłem. Po czym wykonałem kilka zdjęć podglądowych. Rzeczy które mnie osobiście rażą w oczy, ale najpierw muszę zrobić rozrząd i tulejki a potem rozpocznę estetykę to: prawy przedni kołpak - wywalić i wstawić org. od Puga ewentualnie wywalę wszystkie cztery i wstawię oryginał Citroena, pokrowiec na kierownice - do wywalenia i będzie obszycie skórą, połamana antena - nie mogę jej wykręcić a rozbierać tapicerkę od wewnątrz i zmieniać całość nie bardzo mi się chcę :P, tylny zderzak wyskoczył z zaczepów z lewej strony - skutek używania samochodu przez tatusia, cofnął w zamrożoną zaspę... no i planuję pranie tapicerki, choć naprawdę nie jest źle, alee musi być SUPER, ramiona wycieraczek do odnowy na przyszły tydzień - czarny mat + wycieraczki płaskie (zastanawiam się nad Valeo albo Bosch) To chyba na tyle... Komora silnika nie ruszana po zimie, ale wygląda całkiem nieźle (chyba?) :)
Komentarze mile widziane !
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine NOWE ZDJĘCIA!
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 07, 2011, 23:33:10 »
Serwer się odwiesił więc dodaje zdjęcia na stronę:
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler

Offline Mateusz Łuczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 361
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.4 2002
  • Zainteresowania: DUCATI...
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine NOWE ZDJĘCIA!
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 13, 2011, 22:03:59 »
Ale wylizane pod maską!! ładny kolor - przydałyby się alufelgi i można jeździć....

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine NOWE ZDJĘCIA!
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 13, 2011, 22:53:42 »
Alusy miałem/mam zamiar kupić, tylko teraz były/są inne koszta. Ostatnio 900zł, we wtorek rozrząd + remont wahaczy = 650zł. Muszę wymienić czujnik wspomagania, ale to chyba na końcu. I zerknąć który tłumik dzwoni. I jak kasa pozwoli to wymienić komplet. Do tego potrzebuję dwie opony na przód - lato. Więc może być ciężko z tymi alusami... Kolor też mi się podoba, ale obiecałem sobie że już auta białego, czarnego i czerwonego nie kupię! Tylko i wyłącznie srebrne. A to dlatego, że po woskowaniu na myjce ręcznej na srebrnym nie widać białych zacieków! Choruję na jeszcze jeden kolor, ale on był chyba dostępny tylko w Xantii Activa, bo w Xsarach go nie widziałem. A silnik nie dotykany od zakupu (Październik 2010) Dopiero mam zamiar się za niego zabrać. Szczoteczki, benzyna, niedziela i jazda. Muszę jeszcze kupić plastik na lewą stronę pod maskę, bo komuś przeszkadzał...

Ale z drugiej strony jadąc na ryby wiosną, szkoda było by mi pięknych alu tatłać w błocie... :D Więc jeszcze się zastanowię, chyba zainwestuje w org. kołpaki na początek.
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler

Offline Mateusz Łuczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 361
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.4 2002
  • Zainteresowania: DUCATI...
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine NOWE ZDJĘCIA!
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 13, 2011, 23:39:24 »
Zmartwię Cię -  zacieki na srebrnym widać tak samo....

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine NOWE ZDJĘCIA!
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 14, 2011, 05:59:58 »
kurde, to na jakim nie widać ? :> Za każdym razem poświęcam godzinę aby wysuszyć auto i usunąć te białe "kropki". Myślałem że jak srebrny to nie widać ;D I przyznam szczerze, że nie widziałem srebrnego z zaciekami ;D
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler

Offline Albert Baran

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 117
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 2.0 HDI 2001r
  • Miejscowość: Radom
Re: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine nowe zdjęcia!
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 14, 2011, 14:43:18 »
A malowałeś to wzmocnienie górne przy silniku bo ma kolor nadwozia? dziwne bo wszystkie mają kolor czarny... A jak ogólnie silniczek chodzi? nie za mały do kombi 1.4? Daje rade?

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine nowe zdjęcia!
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 14, 2011, 16:24:04 »
Wzmocnienia nie malowałem, tak już było jak kupiłem. Przód przeleciałem wzdłuż i wszerz czujnikiem nie wykazało żadnych odchyłów. Jedynie lewy błotnik był poprawiany po zarysowaniu i muszę przyznać że został zrobiony super. Silnik sam w sobie super, nie bierze oleju, przechodząc obok auta nie słychać jak pracuje na jałowym. Wiadomo że 1.4 to nie wyścigówka i brałem to pod uwagę kupując auto. Do miasta wystarczy w zupełności, tym bardziej że robię max 10km dziennie (czasem tylko 3 km :)) Auto nie jeździ obciążone, więc 1.4 w zupełności daję radę na sprawne poruszanie się.
Wiadomo, że w dalekie trasy jazda 1.4 to mordęga, a o dźwięku silnika na autostradzie przy 170km/h nie wspomnę, ale coś za coś. Do 95-100km/h jest bardzo dobrze. W miarę cicho i spalanie na poziomie 5,5. Powyżej jest znośnie. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z silnika. Dla zwykłego zjadacza chleba wystarczy w zupełności, no chyba że położymy 400kg w bagażnik + 500kg na hak, wtedy może być ciężko.
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine nowe zdjęcia!
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 15, 2011, 13:27:19 »
Dziś kupiłem pasek rozrządu Gates Powergrip, rolkę napinającą SNR i pompę wody Airtex'a (Hiszpańska). Łącznie zapłaciłem 260zł (pasek - 50zł, rolka - 95zł, pompa wody 115zł) W czwartek wymiana. Koszt wymiany to 150zł. Pytałem też o cenę wymiany tulejek, silentblock'ów i sworzni - 100zł za całość + swoje części. Dużo?
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine nowe zdjęcia!
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 17, 2011, 19:12:06 »
Auto już po wymianie rozrządu. O dziwo 126900 i oryginalny pasek "wyglądał" ok. Żadnych rozwarstwień itp. Pompa na oko też ok. Wszystkie łopatki, żadnych luzów. Simering cały, brak wycieków. Jedynie rolka lekko nadgryziona zębem czasu. Wymieniłem wszystko jak zalecano. Czas wymiany to 50min!!! wraz z odpowietrzaniem układu chłodzenia. Koszt 160zł bo nie złapano całego płynu i trzeba było troszkę dolać. Okazało się że tłumiki są ok, muszę tylko wymienić jakieś dwie śrubo-sprężynki na połączeniu środkowego tłumika z katalizatorem. To one właśnie dzwonią.

ps. serdeczne dzięki dla Michała Pietroczuka z forum za namiar na tak cudownego mechanika
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine nowe zdjęcia!
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 01, 2011, 06:24:55 »
Do auta zakupiłem piękne 15' (kołpaki) Citroena. Mam sporo innych wydatków więc zrezygnowałem z zakupów alu. Wygląda super ;D Na dniach wrzucę podgląd !
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine nowe zdjęcia!
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 05, 2011, 13:01:05 »
Dziś auto dostało nowe tulejki wahaczy (4xSasic i 2XFebiBilstein)
Teraz prowadzi się jak po szynach. Żadnych stuków itp. Jeszcze tylko przeglądnąć tłumiki, wymienić czujnik wspomagania, kupić i zmienić opony, ustawić zbieżność i śmigać! :D Wtedy z czystym sumieniem powiem, że auto które kupiłem w stanie dobrym zmieniło się w stan idealny ;)
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler

Offline Marcin Regulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Coupe 1.6i 8v 1998
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine nowe zdjęcia!
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 05, 2011, 21:51:53 »
Mi Sasic zaczęły stukać po 1000km :P

PS. nie ma czegoś takiego jak stan idealny ;P

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine nowe zdjęcia!
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 05, 2011, 22:38:28 »
Teraz jest tylko stan dobry +. A stan idealny będzie, może jeszcze nie w tym sezonie, bo znając moje szczęście to zaraz znowu coś wylezie, alee zaplanowałem że auto ma mieć stan i wygląd fabryczny, nawet jeżeli ma mnie to kosztować tyle samo ile zapłaciłem za auto.

Udało mi się dorwać opony w ładnym stanie. Trzy dostałem za przysłowiową "flaszkę" od znajomego - Barum Bravuris 195/50/15, Bóg dał że przeglądając allegro trafiłem na czwartą sztukę z takim samym bieżnikiem w śmiesznej cenie. (49zł)
Miałem ten model i ten rozmiar w tamtym roku na tyle kiedy kupiłem auto. Wrażenia pozytywne. Pieniądze które miałem wydać na opony będę mógł położyć np. w lakier ;)
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler

Offline Marcin Regulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Coupe 1.6i 8v 1998
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine nowe zdjęcia!
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 05, 2011, 23:16:56 »
195/50/15 to troszkę za małe, będą przekłamania na liczniku prędkości :) Ale w sumie nie takie duże, przy 100km/h to różnica chyba 6km/h o ile pamiętam od oryginalnych opon.

Ja muszę kupić Goodyear UltraGrip 7 185/65/14 na zimę bo jedną mam dziurawą :/

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine nowe zdjęcia!
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 05, 2011, 23:39:19 »
Taką prędkością jechałem może z 3 razy od zakupu :D Nie było okazji. Najpierw długa zima, teraz sezon wędkarski jeszcze nie rozpoczęty, więc nie robię tras. A miasto to wiadomo, zawsze przepisowo :D Na prędkościomierz patrzę dość rzadko, częściej spoglądam na obrotomierz i staram się trzymać 2500obr/min. A przekłamanie to drobnostka, podłączę navi i sprawdzę dokładnie ile oszukuje. Wg. kalkulatora to plus 3.4 % i niżej o 20mm. I tak nie podjeżdżam na krawężniki więc jakoś to będzie :D
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler

Offline Krystian Wojtyczka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Xsara VTS 2.0i 16V RFS;]
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine nowe zdjęcia!
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 06, 2011, 00:48:44 »
Cytuj

Marcin Regulski napisał:
Mi Sasic zaczęły stukać po 1000km :P

PS. nie ma czegoś takiego jak stan idealny ;P

Mi sasic zerwała się po 5tys...;/
Co Ty kolego wędkujesz? powiedz że spining:
Na profilu 50 przynajmniej lepiej się będzie trzymał bo na 55 jeździ się szczerze jak na taczce panowie:D
Sprzedam Citroen Xsara VTS Sport



SNOWBOARD

http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=11870825

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine nowe zdjęcia!
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 06, 2011, 06:01:44 »
OFFTOP:
Na szczęście nie! :D Jestem spławikowcem, wędkuję na tyczkę.(13m <3) Od czasu do czasu, jak mnie najdzie to po sezonie spławikowym, ewentualnie np. na kilku dniowym wyjeździe poświęcam dobę dla okonia czy bolenia ale przeważnie to tak jak wspomniałem: tyczka oraz bat. Udało mi się w tamtym roku kupić za 120zł od wdowy po wędkarzu kilka(naście może) klasowych spiningów i kołowrotków, karpiówek więc może w tym sezonie przerzucę się na spining :D Ewentualnie sprzedam, i kase położę w Xsarę ;)
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler

Offline Krystian Wojtyczka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Xsara VTS 2.0i 16V RFS;]
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Xsara II 1.4i Break - Czerwony Pivoine nowe zdjęcia!
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 06, 2011, 13:36:35 »
Wal na priva co masz ciekawego na spining-ja tylko spin:)
Ale fajnie znaleźć na forum kogoś kto też ma drugie hobby takie jak ja:D
Sprzedam Citroen Xsara VTS Sport



SNOWBOARD

http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=11870825