Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości  (Przeczytany 22807 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tadeusz Lorkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: honda logo, '99 i C5 mkII 2.0 HDI
Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 14, 2013, 19:09:08 »
Przeczytałem kilka podobnych wątków i wyczytałem, że podczas wypalania FAPa komputer włącza wiele urządzeń, w tym ogrzewanie lusterka zewnętrznego w celu większego obciążenie silnika.
 
Niedawno jadąc przez niewielkie miasteczko, (oczywiście wilgotno, choć od deszczu minęła chyba z doba, bo drogi suche tylko kałuże były) znowu poszarpywanie...
Zatrzymałem się, już miałem odczepić dla pierwszego eksperymentu przepływomierz, ale dotknęłam, tak dla sprawdzenia, lusterek. Były ciepłe, choć ich na pewno nie włączałem.

Wniosek taki mi się nasuwa - to wypalanie FAPa powoduje osłabienie silnika, że na 4-5 biegu przy stałej prędkości samochodu, w obrotach ok 1800 -2000, poszarpuje...

Tylko nie kumam dlaczego dzieje się to przy większej niż zazwyczaj wilgotności powietrza...
pozdr.
Tadeusz

Offline Jacek Obłękowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 440
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: C5 MK2 1,6HDI 2008r
  • Zainteresowania: MOTO
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 15, 2013, 13:07:20 »
Co ma FAP do szarpania? Ewentualnie może wpłynąć na delikatnie mniejsze osiągi. Skoro szarpie to EGR się odzywa. Wypalanie następuje powyżej 3500obr.
:-) FAP & EGR FREE  :-)

Offline Tadeusz Lorkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: honda logo, '99 i C5 mkII 2.0 HDI
Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 15, 2013, 22:49:10 »
sorry, ale kto jeździ dieslem ze stałą prędkością przy obrotach 3500?
pozdr.
Tadeusz

Offline Rafał Sapieszko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 167
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0i 16v MCP Exclusive
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 18, 2013, 09:04:59 »
Cytuj

Jacek Obłękowski napisał:
Co ma FAP do szarpania? Ewentualnie może wpłynąć na delikatnie mniejsze osiągi. Skoro szarpie to EGR się odzywa. Wypalanie następuje powyżej 3500obr.


Fap ma dużo do szarpania, zapewne dla kolegi zepsuł się dozownik powietrza ( którty podczas wypalania FAP-u zamiast zimnego daje ciepłe powietrze do silnika) bądź któryś wężyk od tego dozownika ma dziurę. Na forom peugeota jest nawet poradnik " Jak naprawić dozownik powietrza" w 2.0hdi który wg serwisu jest nierozbieralny ;) ( kosztuje nowy około 600zł :P).

Sam mam taką samą przypadłość że jak wypala się Fap to też szarpie tak, że się tempomat wyłącza ;)
Był: Fiat Brava SX 1996 1.4 nitro-LPG 55Kw
Był: Ford Focus ghia Mk1 2000 2.0 nitro-LPG 96Kw
Był: Citroen C5 exclusive Mk2 break 2004  2.0 HDI 100Kw
Jest: Citroen C4 Grand Picasso 2.0i Exclusive MCP LPG
oraz: DS3 1.4 vti LPG :-)

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 18, 2013, 11:04:52 »
Tak, podczas wypalania fapa - lekko podszarpuje jakby paliwa brakowało. Ale wypalanie trwa przez ok. 10 do nawet 20 km w zależności od warunków w jakich jedziemy.
U mnie zawsze zajmuje to 10 km, ale mam diodę informującą o wypalaniu i jak się zapala (w nocy wali po gałach jak latarka) nie schodzę z obrotami poniżej 2,5 tys. Staram się utrzymywać go koło 3 tysięcy.
Za każdym razem po wypaleniu - silnik nabiera wigoru.
Nie wiem jak jest w 2.2 hdi ale w 2.0 hdi warto przeczyścić czujnik ciśnienia powietrza i czujnik temperatury które są obok siebie w łatwo dostępnym miejscu - tuż przed kolektorem ssącym. (na łączniku dwóch przewodów powietrznych). Jeżęli tego nie robiliście - zdziwicie się ile smoły na nich jest.
Warto też kupić płyn Liqui Moly do czyszczenia przepływomierzy i wymyć przepływomierz. Tutaj oleju nie będzie bo czujnik przepływu powietrza jest przed turbo i odmami, spodziewać się tu można grubej warstwy kurzu.
Uwaga - nie używać sprężonego powietrza przy tych czynnościach bo można rozkalibrować czujniki.
Po tym warto przegonić na trasie Cytryne w zakresie 3-4 tysięcy obrotów i problem powinien ustąpić.
Pozdrawiam

Offline Tadeusz Lorkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: honda logo, '99 i C5 mkII 2.0 HDI
Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 18, 2013, 17:07:48 »
to by trochę tłumaczyło: podszarpuje, czyli daje jasny sygnał "nie wlecz się na niskich obrotach, tylko daj mi po garach";-)
pozdr.
Tadeusz

Offline Rafał Sapieszko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 167
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0i 16v MCP Exclusive
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 19, 2013, 09:24:18 »
Cytuj

Michał Karnowicz napisał:
Tak, podczas wypalania fapa - lekko podszarpuje jakby paliwa brakowało.


Tak samo jest u mnie jakby brakowało paliwa podczas wypalania, jednak w poprawnie działającym wypalaniu nie powinny się dziać takie cudawianki.
Dlatego na 99,99% obstawiam problem z dozownikiem powietrza lub sprawdzić szczelność połączeń przepustnicy z elektrozaworem ;)

Mam nadzieję że nie łamię regulaminu forum, wklejając link do forum kuzynów z PSA którzy zrobili " jak naprawić" ;) :
http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=50990.msg502958#msg502958

Jeśli tak proszę o informację to usunę linka ;)


Sam na weekend zamierzam się bawić w "regenerację" nienaprawialnego dozownika ;)
Był: Fiat Brava SX 1996 1.4 nitro-LPG 55Kw
Był: Ford Focus ghia Mk1 2000 2.0 nitro-LPG 96Kw
Był: Citroen C5 exclusive Mk2 break 2004  2.0 HDI 100Kw
Jest: Citroen C4 Grand Picasso 2.0i Exclusive MCP LPG
oraz: DS3 1.4 vti LPG :-)

Offline Tadeusz Lorkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: honda logo, '99 i C5 mkII 2.0 HDI
Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 20, 2013, 21:51:20 »
trzeba być zarejestrowanym użytkownikiem forum pugów...
pozdr.
Tadeusz

Offline Jacek Obłękowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 440
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: C5 MK2 1,6HDI 2008r
  • Zainteresowania: MOTO
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 20, 2013, 23:29:19 »
Warto się zarejestrować - informacji znajdziesz wiecej niż tutaj. No i nikt tam Ci nie powie ze samochod szarpie z powodu FAPa...
:-) FAP & EGR FREE  :-)

Offline Konrad M. Karnowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 369
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2005 kombi, 2.0 hajdi, KCWD, manual, fabrycznie bez fapa :)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 21, 2013, 00:51:55 »
Cytuj

Tak samo jest u mnie jakby brakowało paliwa podczas wypalania, jednak w poprawnie działającym wypalaniu nie powinny się dziać takie cudawianki.


Jesteś pewien?  Bo gdzieś wyczytałem że to normalne podczas wypalania. Nie zawsze jest wyczuwalne i nie trwa to cały czas tylko momentami. Jest chyba związane z podawaniem dodatkowej ilości paliwa w celu zwiększenia temperatury w wydechu.
Ale poruszyliśmy tutaj dwa rodzaje szarpania. Jedno to podczas wypalania a drugie- którego dotyczy wątek - to lekkie szarpanie przy utrzymywaniu stałej prędkości w zakresie obrotów cirke 1800-2000. Niektórzy mogą się pogubić.

A na forum Peugeota warto się zarejestrować jak najbardziej. To nic nie kosztuje a baza wiedzy ogromna. Mamy przecież tyle wspólnych części :)
Pozdrawiam

Offline Marek Janota

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Bielsko Biała
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II 2.0 HDI 138KM 2007r , Berlingo 1.6 HDI 75KM 2007r
  • Miejscowość: Bielsko Biała
Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 02, 2017, 21:53:01 »

Odkopałem stary temat szarpania podczas jazdy ze stałą prędkością .
Mam to samo od kilku dni. Podczas jazdy auto co chwilę jakby samo delikatnie przyśpiesza po czym samo zwalnia , dzieje się to podczas jazdy ze stałą prędkością , widać to na obrotomierzu który co około sekundę podnosi się o 100 obrotów i zaraz spada.
usterka bardzo denerwująca . Lexia pokazuje od dawna błąd potencjometru gazu i nie działa limiter (tempomat działa) , ale szarpania nigdy nie było.
Ale ciekawa sprawa jest taka że czuję to szarpanie nawet na tempomacie !? , choć jest to dużo słabsze szarpanie to jednak czuję że auto nie jedzie idealnie równo, i tu mam pytanie czy tempomat ma coś "wspólnego" z potencjometrem gazu ?




Offline Michał Pawlak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Ford Focus MK1 3d 1.8 TDDi było kilka uno, pare fiest, 406tek pare, następnie C5 II, który skutecznie zraził mnie do francuzów :)
  • Zainteresowania: spokój ducha
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 28, 2017, 23:27:27 »
Mam to samo na 2.0 16v...
W historii był błąd kalkulatora czasu wtrysku czy inny tego typu badziew...
Podmiana cewki i sprawdzenie świec - nic.
Codziennie podłączam elm'a, bo lexia jakoś nie chce dojść, jedyny błąd to ten od termostatu - czyli norma.
Miarowa jazda z niską prędkością i ewidentnie czuć przeskoki w zapłonie. Sprawdzane u mechanika chyba 5x - parametry wszystkie w normie.
Silnik młody - 182kkm, spalanie ok. 12l wychodzi.
Krótkie trasy w mieście - ale miał przebłysk, że nagle palił po lekko 15l - po grzebaniu w kompie spadło do 12, ale to podobno nadal nie jest norma.
Brak diagnozy i około 1k wrzucone w diagnostykę.
Jakby ktoś coś wiedział, piszcie.

Offline Michał Pawlak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Ford Focus MK1 3d 1.8 TDDi było kilka uno, pare fiest, 406tek pare, następnie C5 II, który skutecznie zraził mnie do francuzów :)
  • Zainteresowania: spokój ducha
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 29, 2017, 22:44:32 »
A tak mi przyświeciło, by dodać, że przy włączonym tempomacie od razu spada średnie spalanie na kompie i szarpanie zanika. Testowane i w mieście i na obwodnicy. Już kilkukrotnie nagrywałem jazdę prostymi odcinkami przy 240FPS i ewidentnie widać, że dzieje się to tylko przy jeździe w trybie "manualnym".

Offline Krzysztof Kreczko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 395
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 mkII 1.8
  • Zainteresowania: podróże / fotografia
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 30, 2017, 08:27:26 »
A tak mi przyświeciło, by dodać, że przy włączonym tempomacie od razu spada średnie spalanie na kompie i szarpanie zanika. Testowane i w mieście i na obwodnicy. Już kilkukrotnie nagrywałem jazdę prostymi odcinkami przy 240FPS i ewidentnie widać, że dzieje się to tylko przy jeździe w trybie "manualnym".


Pedał gazu sprawdź - można lexią we wtrysku (chyba we wtrysku - nie pamiętam dokładnie) jest test pedału przyśpieszenia, sprawdź czy pokazuje dobre wartości przy maksymalnym wciśnięciu, na połowie i na 1/3 i 2/3. Warto przeczyścić styki pedału contact spray'em i adaptacja elementów samodostosowujących się.

Offline Michał Pawlak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Ford Focus MK1 3d 1.8 TDDi było kilka uno, pare fiest, 406tek pare, następnie C5 II, który skutecznie zraził mnie do francuzów :)
  • Zainteresowania: spokój ducha
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 30, 2017, 09:30:03 »
A tak mi przyświeciło, by dodać, że przy włączonym tempomacie od razu spada średnie spalanie na kompie i szarpanie zanika. Testowane i w mieście i na obwodnicy. Już kilkukrotnie nagrywałem jazdę prostymi odcinkami przy 240FPS i ewidentnie widać, że dzieje się to tylko przy jeździe w trybie "manualnym".


Pedał gazu sprawdź - można lexią we wtrysku (chyba we wtrysku - nie pamiętam dokładnie) jest test pedału przyśpieszenia, sprawdź czy pokazuje dobre wartości przy maksymalnym wciśnięciu, na połowie i na 1/3 i 2/3. Warto przeczyścić styki pedału contact spray'em i adaptacja elementów samodostosowujących się.
Spróbuje jak tylko znajdę kogoś z lexia.
I tak zawieszenie do regulacji więc jak będę miał trochę wolnego to podejmę temat. Czasami też lekko nim zatrzesie na jalowym, no ale to może być powiązane raczej.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 24, 2019, 19:35:08 »
Przepraszam, że odgrzewam kotleta ale właśnie mam od kilku dni to samo - jazda ze stałą prędkością około 1600 - 1800 obrotów powoduje, że silnik zaczyna poszarpywać a obrotomierz idzie to do góry, to do dołu, do góry, do dołu, około 100 - 200 obrotów. Dodanie gazu ponad 2000 obrotów stabilizuje pracę silnika ale po czasie ponownie problem wraca. Czasami przejeżdżam całą trasę i problemu nie ma w ogóle.

U mnie pompa wysokiego ciśnienia sprawdzona, oba regulatory nowe, podobnie jak czujnik ciśnienia paliwa. Całe podciśnienie sprawdzone i wszystkie gumki łączące wymienione na nowe. EGR wymieniony w tamtym roku aczkolwiek nie przeszedł adaptacji podobnie jak stary. Nie znam jeszcze stanu elektrozaworów dozownika powietrza jak i samego dozownika...

Offline Piotr Kuczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 171
  • Posiadany samochód: C5 Mk II 2,0 HDI Exclusive; 2007 r.
Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 25, 2019, 00:30:30 »
W! Spróbuj wyczyścić lub wymienić (koszt ok. 50 zł) czujnik temperatury zasysanego powietrza. Lubi "zachodzić" taķim zwęglonym olejem i fałszować dane. Wymieniłem go rok temu,  po 110 tys. km na nowy i była rewelacja. Ostatnio auto zaczęło znowu szarpać, więc go  wyjąłem (wystarczy zdjąć pokrywę silnika i odkręcić jedną śrubkę kluczykiem "8"), przemyłem spreyem do hamulców i jak ręką odjął :)
Sugeruję też wymianę czujnika doładowania turbiny, który siedzi też na jednej śrubce na klucz "8", poniżej czujnika temp. zasysanego powietrza. Koszt to tylko 100 zł a auto odżyło i ciągnie znacznie lepiej od dołu, ale u mnie ten czujnik padał i lexia go wskazała jako odpowiedzalnego za pierwszy od 11 lat komunikat "depulution...", gdy zmuszony byłem depnąć nagle i b. głęboko pedał gazu.
Pozdr.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 25, 2019, 08:04:15 »
W! Spróbuj wyczyścić lub wymienić (koszt ok. 50 zł) czujnik temperatury zasysanego powietrza. Lubi "zachodzić" taķim zwęglonym olejem i fałszować dane. Wymieniłem go rok temu,  po 110 tys. km na nowy i była rewelacja. Ostatnio auto zaczęło znowu szarpać, więc go  wyjąłem (wystarczy zdjąć pokrywę silnika i odkręcić jedną śrubkę kluczykiem "8"), przemyłem spreyem do hamulców i jak ręką odjął :)
Sugeruję też wymianę czujnika doładowania turbiny, który siedzi też na jednej śrubce na klucz "8", poniżej czujnika temp. zasysanego powietrza. Koszt to tylko 100 zł a auto odżyło i ciągnie znacznie lepiej od dołu, ale u mnie ten czujnik padał i lexia go wskazała jako odpowiedzalnego za pierwszy od 11 lat komunikat "depulution...", gdy zmuszony byłem depnąć nagle i b. głęboko pedał gazu.
Pozdr.
Wiem o co biega - kiedyś już czyściłem oba czujniki i faktycznie były w mazi. Czujnik doładowania mam nowy - od grudnia ubiegłego roku i po wymianie było BARDZO dobrze. Czujnik temperatury, jak ostatnio sprawdzałem, nie fałszował odczytów. Sprawdzę dzisiaj oba. Teraz przy około 50 - 60 km/h i obrotach rzędu 1800 zaczyna silnik pracować tak ły ły ły ły (obrotomierz skacze lekko góra - dół) jakby kursant uczący się za szybko popuszczał sprzęgło i samochód "żabkował". Wystarczy mocniej nacisnąć gaz i zjawisko znika.

Offline Marcin Specylak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 90
  • Skąd: Trąbki Wielkie k/Gdańska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 2007, 2.0 HDI automat
  • Zainteresowania: Reklama, Nowe technologie IT
  • Miejscowość: Trąbki Wielkie k/Gdańska
Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 05, 2019, 11:04:21 »
Witam
Ostatnio mam podobne problemy czasem jadę 800 km w jeden dzień i nic a następnego dnia po 10 min mam szarpanie i skoki obrotów.
Może ktoś wrzucić fotkę gdzie te czujniki powietrza się znajdują bo mam wrażenie że to własnie problem dozowania powietrza
Specy

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 05, 2019, 13:05:40 »
Przepraszam, że odgrzewam kotleta ale właśnie mam od kilku dni to samo - jazda ze stałą prędkością około 1600 - 1800 obrotów powoduje, że silnik zaczyna poszarpywać a obrotomierz idzie to do góry, to do dołu, do góry, do dołu, około 100 - 200 obrotów. Dodanie gazu ponad 2000 obrotów stabilizuje pracę silnika ale po czasie ponownie problem wraca. Czasami przejeżdżam całą trasę i problemu nie ma w ogóle.

Z postów na forach to szarpanie w tym zakresie pomagało:

Wymiana EGR
Czyszczenie dolotu
Klapa ciepłe zimne
Aktualizacja oprogramowania
Konwerter w automacie
Powietrze w paliwie
i pewnie coś jeszcze
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #45 dnia: Lipiec 05, 2019, 22:11:43 »
Przepraszam, że odgrzewam kotleta ale właśnie mam od kilku dni to samo - jazda ze stałą prędkością około 1600 - 1800 obrotów powoduje, że silnik zaczyna poszarpywać a obrotomierz idzie to do góry, to do dołu, do góry, do dołu, około 100 - 200 obrotów. Dodanie gazu ponad 2000 obrotów stabilizuje pracę silnika ale po czasie ponownie problem wraca. Czasami przejeżdżam całą trasę i problemu nie ma w ogóle.

Z postów na forach to szarpanie w tym zakresie pomagało:

Wymiana EGR
Czyszczenie dolotu
Klapa ciepłe zimne
Aktualizacja oprogramowania
Konwerter w automacie
Powietrze w paliwie
i pewnie coś jeszcze
Po części dochodzę co może być przyczyną. Zaślepiłem EGR - szarpanie zniknęło ale moc / przyspieszenie raz dobrze, raz tak sobie, a innym razem kiepsko. Dzisiaj odpiąłem wtyczki od obu przepustnic. Efekt? Samochód zaczął jeździć, czuć turbinę, czuć wbijanie w fotel. Teraz muszę zrobić śledztwo, które ustrojstwo jest winne.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #46 dnia: Lipiec 05, 2019, 22:54:40 »
Ja poszarpywanie silnika mam jak mi się włącza wypalanie FAP'a. Na początku się wystraszyłem bo zaczęło się to robić zaraz po zakupie. Założyłem sobie diodę sygnalizującą wypalanie i zauważyłem, że to jest tylko przy wypalaniu.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #47 dnia: Lipiec 06, 2019, 11:14:46 »
Ja poszarpywanie silnika mam jak mi się włącza wypalanie FAP'a. Na początku się wystraszyłem bo zaczęło się to robić zaraz po zakupie. Założyłem sobie diodę sygnalizującą wypalanie i zauważyłem, że to jest tylko przy wypalaniu.

To pewnie masz problem z klapą od ciepłego powietrza - ona powinna się otworzyć przy wypalaniu FAPa bo zamyka się klapa od zimnego powietrza. Skoro ta zależność nie działa, to masz szarpanie / dławienie.

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 054
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 05, 2019, 20:46:54 »
Co do szarpania w 2.0 HDI. Przerobiłem to ostatnio u siebie.
Dodam że błędów żadnych nie było na w sterowniku silnika.
Samochód szarpał w przedziale około 1500 a potem 2000 obrotów.
Temat został rozwiązany przez wymianę elektorzaworu dawkującego paliwo w pompie wtryskowej w sekcji niskiego ciśnienia.
Szarpanie wynikało z tego że on się po prostu zacinał. Czyszczenie tu nie wiele pomagało.
Przed taką wymiana polecam zdemontować obudowę filtra paliwa i ją porządnie wyczyścić. Lubią sie na jej dnie zebrać opiłki ten syf co zostanie zaciągnięty z baku.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 608
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 06, 2019, 23:22:43 »
Ja poszarpywanie silnika mam jak mi się włącza wypalanie FAP'a. Na początku się wystraszyłem bo zaczęło się to robić zaraz po zakupie. Założyłem sobie diodę sygnalizującą wypalanie i zauważyłem, że to jest tylko przy wypalaniu.

To pewnie masz problem z klapą od ciepłego powietrza - ona powinna się otworzyć przy wypalaniu FAPa bo zamyka się klapa od zimnego powietrza. Skoro ta zależność nie działa, to masz szarpanie / dławienie.

A gdzie jest ta klapa. To w sumie nie zawsze jest ale różnica jest w porównaniu do normalnej jazdy. Teraz już się przyzwyczaiłem ale za pierwszym razem miałem niezłego stracha.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.