Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: '02 Xsara II 1.6 16V  (Przeczytany 4371 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mateusz Franc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V Exclusive
  • Miejscowość: Kielce
'02 Xsara II 1.6 16V
« dnia: Marzec 21, 2011, 13:01:54 »
Witam, to mój pierwszy post, z uwagi, że jestem nowy na forum. :)

Moja Xsara została sprowadzona z Francji w połowie 2009 roku z przebiegiem 68 000km, na chwilę obecną jest już 98 000km, miała lekko uszkodzony przód (zderzak, lampy, maska, błotnik, wszystko inne zdrowe, z uszkodzeń prawdopodobnie wynika, że ktoś nią podjechał w tył cieżarówki lub tira, ponieważ uszkodzenia były pod kątem, z góry). Rok produkcji 2002, pierwsza rejestracja na początku 2003. Jest to wersja Excusive, pięciodrzwiowa, z silnikiem 1.6 16V. Jak na swój rocznik wydaje mi się że jest stosunkowo zadbana, żadnych poważniejszych usterek do tej pory nie uświadczyłem (jedynie pękła sprężyna w przednim zawieszeniu, ale to z mojej czystej głupoty :-) ). Wszystkie przeglądy itp. wykonywane na bieżąco, posiadam książkę serwisową, a że w rodzinie mam ASO Citroena, to wszystko jest na tip top :-) Stoi na oryginalnych felgach 15" Speedline, opona na tą chwilę to oczywiście zimówka, Bridgestone Blizzak, na lato mam Michelin Energy. Wyposażona jest w m.in. automatyczną klimatyzację, el. szyby i lusterka, czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, nagłośnienie Clarion, komputer pokładowy. pseudodrewniane wykończenie deski, itp. Auto do tej pory nie sprawia najmniejszych problemów, śmiga aż miło, i jestem pozytywnie zaskoczony dynamiką silnika.
:-)

Z jedynych "modyfikacji" jakie przeprowadziłem jest jedynie osłona pod silnik oraz układ dolotowy powietrza własnego patentu :-) więcej ingerencji pod maskę nie przewiduję.

W planach mam kupno jakiejś ładnej felgi, 16 lub 17 cali oraz może lekkie przyciemnienie szyb (w granicach rozsądku - tzw. przydymienie). Auto użytkuję na co dzień, więc żadne zabawy typu "gleba", hałasujący wydech itp. nie wchodzą w grę. :-)

Pozdrawiam serdecznie! :-)

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: '02 Xsara II 1.6 16V
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 21, 2011, 17:41:14 »
co za żarówki w przeciwmgłowych ?
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler

Offline Mateusz Franc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V Exclusive
  • Miejscowość: Kielce
Re: '02 Xsara II 1.6 16V
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 21, 2011, 19:16:32 »
Normalne, nie żadne ice blue czy ksenony, to po prostu odbicie flesza z aparatu. :)

Offline Albert Baran

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 117
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 2.0 HDI 2001r
  • Miejscowość: Radom
Re: '02 Xsara II 1.6 16V
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 22, 2011, 10:37:11 »
fajny kolorek... Ale spoilerek na klapie przydałby się i to od zaraz:D duużo daje;)

Offline Mateusz Franc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V Exclusive
  • Miejscowość: Kielce
Re: '02 Xsara II 1.6 16V
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 23, 2011, 00:06:31 »
Nie mam ochoty bawić się w żadne spojlerki, pasują mi jedynie do wersji trzydrzwiowej. :-) Pierwotnie taka właśnie miała być, byłem o krok od kupna 2.0 VTS 167km z 2001 roku, ale doszedłem do wniosku, że na codzień wolę coś bardziej ekonomicznego i oszczędnego i wybór padł na tą, auto ma być niepozorne, "zwykłe" i nie prowokujące na światłach amatorów ulicznych potyczek w zdezelowanych Calibrach, Golfach itp. :) Do szaleństwa (tylko szaleństwa, czyt. "wybebeszenie" wnętrza, slicki itp.) osobno mam w najbliższych planach BMW E36 M3, tam seryjny spojlerek i mocny silnik ma sens. :-)

Offline Krystian Wojtyczka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Xsara VTS 2.0i 16V RFS;]
  • Miejscowość: Wrocław
Re: '02 Xsara II 1.6 16V
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 23, 2011, 09:35:34 »
Normalny RFS wyglądał dokładnie tak samo jak Twoja-nie mowie tu o wersji sport, i tu niby niepozorny wygląd a można się zdziwić.
A co do RFSa to żałuj, ale może jeszcze kiedyś dosiądziesz go.
Co do Autka to ładne i zadbane, miejmy nadzieję że długo posłuży.
3.2L? za taką trzeba albo dobrze położyć albo będzie to ruina:) bo ciężko znaleźć w dobrym stanie, chyba że mowa o innej M3
Ps. ile spala 16.16V?
Sprzedam Citroen Xsara VTS Sport



SNOWBOARD

http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=11870825

Offline Mateusz Franc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V Exclusive
  • Miejscowość: Kielce
Re: '02 Xsara II 1.6 16V
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 23, 2011, 11:52:10 »
VTSem nie jeździłem, ale słyszałem o nim kilka pozytywnych opinii. Brat miał okazję się przejechać parę razy, i stwierdził, że zbiera się bardzo podobnie jak jego Clio (2.0 16V 172km), i tak jak pisałem powyżej byłem o krok od kupna, lecz zdecydowałem się na 1.6 ze względów ekonomicznych. :-) Latem spalanie w mieście przy spokojnej, miejskiej jeździe mam około 7,5-8 litrów (korki, non stop światła itp, wiadomo - jak to praktycznie w każdym wojewódzkim mieście), w zimę może koło litra więcej (zazwyczaj przejeżdzam krótkie dystanse, 4-6km - silnik nie ma się kiedy zagrzać). Przy naprawdę szybkiej jeździe, wykręcaniu silnika na wysokie obroty itp spalanie jest w granicach 11-12 litrów. :)

Co do emki miałem na myśli raczej 3.0, czyli E36 produkowana do bodajże 1994 roku, słabsza ale podobno wytrzymalsza jednostka, i nie ma tyle kłopotów z vanosami. :) Na otomoto jest też do sprzedania 3.2 przerobiona już pod KJSy itp którą 2 lata temu posiadał znajomy, ale powątpiewam w żywotność jej silnika po tych latach, skoro stoi za ledwo ponad 20 tys. Jednak póki co jeszcze jestem na etapie zdobywania funduszy, i będę musiał jeszcze troszkę poczekać, bo nie chcę kupić jakieś padliny. :-) Cóż, powiadają, że każdy facet ma w sobie coś z dziecka, to i zabawka odpowiednia do wieku mi potrzebna. :D

Pozdrawiam.

Offline Krystian Wojtyczka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Xsara VTS 2.0i 16V RFS;]
  • Miejscowość: Wrocław
Re: '02 Xsara II 1.6 16V
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 23, 2011, 13:25:39 »
No to co do ekonomiki to za różnice 2litrów na 100km to wg mnie warto mieć VTSa:) Mi spalał na benzynie w trasie około 8l a w mieście koło 11 więc myślę że się opłaca.
Sprzedam Citroen Xsara VTS Sport



SNOWBOARD

http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=11870825

Offline Mateusz Franc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V Exclusive
  • Miejscowość: Kielce
Re: '02 Xsara II 1.6 16V
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 24, 2011, 00:16:36 »
To już jest kwestia własnego zdania, 2 litry na 100km niby niewielka różnica, jednak przy obecnych cenach paliwa odkładając sobie te pieniądze z tych zaoszczędzonych "2 litrów" można sobie sprawić coś fajnego, a co do jazdy na codzień naprawdę nie robi mi różnicy czy jeżdżę 1.6 czy VTS, dynamika 1.6 jest w zupełności wystarczająca jak dla mnie do sprawnego poruszania się po mieście czy np. wyprzedzenia zawalidrogi w trasie. :-) jak kto woli.

Dodam jeszcze, że moja Xsara w porównaniu z innymi Xsarami 1.6 16V wydaje mi się stosunkowo szybka, w przyspieszeniu od 0 do 100km/h mieści się w 10 sekundach. (jak zrobi się jeszcze odrobinkę cieplej i wrzucę letnie opony to nagram jakiś on-board i pokażę) :-) Może to kwestia zmodyfikowanego przeze mnie dolotu powietrza (filtr stożkowy Simota umiejscowiony dalej od silnika niż seryjna puszka, osłona termiczna od strony silnika, doprowadzenie powietrza spod zderzaka), odkąd go zmontowałem odczuwam o wiele żwawszą reakcję auta na pedał gazu, zwłaszcza w niższym zakresie obrotów. Dla przykładu również dodam, że parę razy zdarzyło mi się mierzyć Xsarą ze znajomymi, i auta które nie dały rady to np. Passat B5 TDI 131km, Toyota Avensis D-4D 126km, Hyundai Coupe 1.6 115km, Golf IV TDI 110km, Nissan Primera 1.8 115km, BMW E36 1.8 140km w gazie. Może to też kwestia stosunkowo niskiego przebiegu i stanu auta, ale jestem z tego faktu bardzo zadowolony. :-)

Offline Filip Presz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: Xsara II, C4 II
Re: '02 Xsara II 1.6 16V
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 24, 2011, 10:40:55 »
To wrzuć fotki spod maski;)
Xsara II 1.6 16v 2004r.
Citroen C4 II 1.6 VTi 2014r.

Offline Mateusz Franc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V Exclusive
  • Miejscowość: Kielce
Re: '02 Xsara II 1.6 16V
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 24, 2011, 13:40:23 »
Zdjęcie jeszcze przed montażem izolacji od silnika. :-)

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: '02 Xsara II 1.6 16V
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 25, 2011, 05:57:33 »
Albo te auta z którymi się mierzyłeś (mowa o każdym powyżej 120KM) są padłami, i po latach eksploatacji pozostało im połowę kucy.
ps. Czy mi się wydaję, czy połączyłeś to na taśmę klejącą i opaski bardzo łatwo pękające ? :D
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler

Offline Mateusz Franc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V Exclusive
  • Miejscowość: Kielce
Re: '02 Xsara II 1.6 16V
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 26, 2011, 00:08:38 »
Pod taśmą jest opaska metalowa, przykręcana, podobna do seryjnej przy puszce filtra, a taśma jest termoizolacyjna, dla pewności. :) A wszystko się trzyma kupy bez tej plastikowej opaski, jednak dla pewności przyłapałem nią o obudowę akumulatora. Poza tym wcale ta opaska łatwo pękająca nie jest, jest gruba i szeroka, nie taka jak większość podobnych. :-)

A co to tamtych aut, żadne z nich nie jest padliną, wszystkie poza BMW (które jest już lekko zdezelowane) są w podobnym stanie jak moja Xsara. Zresztą w sumie nic dziwnego nie widzę w tym, że objechałem np. Passata czy Avensis, różnica masy robi swoje, poza tym obydwa to diesle. :-)

Offline Albert Baran

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 117
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 2.0 HDI 2001r
  • Miejscowość: Radom
Re: '02 Xsara II 1.6 16V
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 26, 2011, 12:02:23 »
Jeśli chodzi o  te autka co wymieniłeś to musiały być naprawdę jakieś padaki:D Bo nie wierzę  że odstawiasz 1.6 autka z większą pojemnością i mocą. Chyba że twoją xsarka miała jakiegoś swapa i o tym nie wiesz lub w silniku są jakieś modyfikacje :D hehe

Offline Tomasz Lewandowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 092
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: 1. C4 Grand Picasso 2.0 HDi AUT Exclusive Mk I 2008. 2. Kia Ceed 1.6 CRDI MkI. 3. (Kiedyś) Citroen Xsara II 1.6i 16V Break
  • Miejscowość: Wrocław
Re: '02 Xsara II 1.6 16V
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 26, 2011, 12:26:08 »
Cytuj

A co to tamtych aut, żadne z nich nie jest padliną, wszystkie poza BMW (które jest już lekko zdezelowane) są w podobnym stanie jak moja Xsara. Zresztą w sumie nic dziwnego nie widzę w tym, że objechałem np. Passata czy Avensis, różnica masy robi swoje, poza tym obydwa to diesle. :-)


Nie wierzę w takie opowiastki, jeżdżę Xsarą 1.6 16V trzy i pół roku i niejedną sytuację miałem na drodze. Faktem jest, że Xsara ciągnie całkiem nieźle, ale nie aż tak. Poniżej wykresy momentu i mocy dla TU5JP4 oraz TDI 1.9 130 KM. Masa własna Xsary to 1141 kg , Passata B5 z powyższym silnikiem to 1435 kg. Wnioski niech każdy wyciągnie sam.
"Nie kupuj używanego Peugeota lub Citroena, jeśli ktoś Ci mówi, że belka była regenerowana po za naszą firmą".  :D

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: '02 Xsara II 1.6 16V
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 26, 2011, 13:45:15 »
Wg. mnie nawet super zadbana Xsara nie ma najmniejszych szans z w/w autami z mocą powyżej 120KM, a tym bardziej Passatem 131KM (B5 FL) Dane mi było jechać Avensis D4D oraz 2.0TD, A4 90KM, Golfem 110KM oraz Passatami 90-150KM, a także posiłkowałem się z większością aut swoją ex Xantią 1.8i (105KM) Owszem Golfy 3 czy stare BMW, Calibry padały, ale nic po za tym. Każdy inne auto o podobnej masie i mocy powyżej 110KM było po prostu szybsze. Powiem szczerze że nawet z VW T4 2.5 TDI miałbyś problem z 1.6 16V a o innych autach nie wspomnę.
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: '02 Xsara II 1.6 16V
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 26, 2011, 13:49:40 »
Przy autach o podobnej mocy ważne są umiejętności kierowcy. Spokojnie Xsarą 1.6 16v (tu jest o 50% więcej mocy niż w 1.4 !!!! ) da się objechać sporo aut o podobnej i trochę większej mocy jeśli kierowca w mocniejszym aucie nie potrafi wykorzystać potencjału samochodu. 1.6 16v świetnie jedzie w przedziale obrotów 4000-5500.
 
Xsara
 

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: '02 Xsara II 1.6 16V
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 27, 2011, 12:24:18 »
Jeżeli kierowca jest niedzielny to nawet w Subaru nie podoła 1.6 16V :) My raczej mówimy tu o normalnych kierowcach i normalnych autach (porównywalny stan) I w takim przypadku na pewno 1.6 nie ma najmniejszych szans z autami o mocy powyżej 120KM. Dziś specjalnie ze znajomym śmigaliśmy od świateł do świateł (on 1.6 16V ja vw t4 2.5tdi 102KM) i Xsara niestety ale nie mogła odejść na dalej niż 1m ;) Później to samo tylko vs moja 1.4 i tutaj różnica była duża. Reasumując ciężko widzę Xsarę 1.6 16V vs w/w Passat 130KM i BMW 1.8 is 140KM (niezdezelowana)
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler

Offline Mateusz Franc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V Exclusive
  • Miejscowość: Kielce
Re: '02 Xsara II 1.6 16V
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 27, 2011, 13:48:46 »
Avensis D-4D liftback do około 140km/h ze startu od 0 miała jakieś 10-15 metrów w plecy, 2006 rok, przebieg podobny jak moja Xsara :-), Passat 1.9 TDI 131km (skrzynia 5 biegów) jest w kombi, i dostał może niewiele słabiej niż Avensiska, przebiegu dokładnie nie znam, ale pewnie ponad 200 000 ma. BMW 1.8 IS 140km tak jak pisałem jeździła na gazie, 2 generacji, który lubił strzelać itp, najechane miała wg licznika 250 000, jednak sądząc po jej stanie i właśnie osiągach miała conajmniej drugie tyle. Teraz ten sam znajomy ma kolejnego ISa w wiele lepszym stanie, i po przejażdzce z nim nawet nie mam zamiaru się z nim mierzyć, ogromna różnica pomiędzy tym a jego poprzednim. :-) Jak zrobi się jeszcze trochę lepsza pogoda i wrzucę letnie opony, postaram się nagrać jakiś film Xsara vs Passat TDI 131 Variant przy okazji jak gdzieś się spotkam z kumplem, z Avensiską niestety nie dam rady, ponieważ właściciel zmienił ostatnio na nową, 2.0 152km - również nie mam zamiaru się z nią nawet mierzyć, odchodzi wiele zdrowiej niż Xsara. :-)

Silnik u mnie w Xsarze to żaden swap, zdrowiutkie 1.6 16V, przejechane ma niecałe 98 000km, wszystkie przeglądy robione na bieżąco (co rok wymiana wszystkich filtrów, oleju itp), ostatnio wymieniany nawet olej w skrzyni. No i jeszcze kwestia tego dolotu powietrza, niby taka pierdoła, ale skoro nawet moja matka gdy się przejechała wyczuła różnicę w zbieraniu się Xsary, to coś w tym jest. :-) Auto lepiej się zbiera z dołu obrotów.

Jeszcze takie pytanie w stronę Forumowiczów - czy Wasze Xsary też mają tendencję do dość sporej nadsterowności, gdy ujmie się gazu pokonując szybko zakręt? Bo momentami zachowuje się wręcz jak RWD, tyle że stawia ją bokiem po ujęciu gazu zamiast po dodaniu. :-) Jeździłem już sporą ilością podobnych kompaktów z przednim napędem, i w sumie w większości przy podobnych prędkościach w zakręcie uślizgiwał się przód, a po ujęciu gazu wszystko wracało do normy, a u mnie nawet gdy troszkę zaczyna się ślizgać przód i ujmuję gazu to zaczyna mnie ustawiać w nadsterowność i "trza kontrować" :-). Wszystkie Xsary tak mają?

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: '02 Xsara II 1.6 16V
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 27, 2011, 14:53:33 »
I najważniejsza sprawa to B5 131KM wychodziły z dwoma rodzajami skrzyń biegów: 5 i 6 biegowa. Piątka zbiera się o wiele szybciej i setkę ma po 8 sekundach. Zaś szóstka w kombi to tragedia i potrzebuję aż 10 sekund. Więc jeżeli walczyłeś z B5 kombi 6 biegów z licznikowym 200kk to zwracam honor. :)
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: '02 Xsara II 1.6 16V
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 27, 2011, 14:53:53 »
Cytuj

Wojtek Korzeniecki napisał:
I w takim przypadku na pewno 1.6 nie ma najmniejszych szans z autami o mocy powyżej 120KM. Dziś specjalnie ze znajomym śmigaliśmy od świateł do świateł (on 1.6 16V ja vw t4 2.5tdi 102KM) i Xsara niestety ale nie mogła odejść na dalej niż 1m ;) Później to samo tylko vs moja 1.4 i tutaj różnica była duża. Reasumując ciężko widzę Xsarę 1.6 16V vs w/w Passat 130KM i BMW 1.8 is 140KM (niezdezelowana)


Czyli napisałeś mniej więcej tyle: kierowca Xsary 1.6 16v nie był w stanie wykorzystać potencjału auta, nie potrafił zrobić sprintu, albo ma zdechłego trupa. A kierowca T4 lepiej potrafi wykorzystać ten samochód (co zresztą nie dziwne, bo statystyczny kierowca nie potrafi wykorzystać mocy w benzynowym silniku, a potrafi w dieslu).
Osiągi są mniej więcej takie (0-100 km/h):
Xsara 1.6 16v (80 kW) - 11,4 s
T4 2.5 tdi (75 kW) - 18,1 s
T4 2.5 tdi (111 kW) - 12,5 s

Jak widać powyżej, dobry kierowca powinien wygrać w sprincie do 100 km/h nawet z T4 150 KM. A wersję 102 KM powinien odstawić daleko w tyle. Jeśli ledwo wygrywa z 2.5 tdi to po prostu nie potrafi wykorzystać potencjału auta. I nie ma tutaj w ogóle znaczenia większy moment obrotowy czy większa elastyczność diesla, powyższe suche dane da się przełożyć na rzeczywistość.

Podejrzewam, że kierowcy Avensis, Passata czy BMW, z którymi się mierzył Mateusz również nie potrafili wykorzystać potencjału auta.
 
Xsara
 

Offline Marcin Regulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara Coupe 1.6i 8v 1998
  • Miejscowość: Warszawa
Re: '02 Xsara II 1.6 16V
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 27, 2011, 15:59:17 »
Ja swoim 1.6 8v 88KM zrobiłem Corsę 1.6 16v 106KM...wystarczy dobrze i szybko zmieniać biegi i liczyć, że osoba z którą się ścigasz tego nie umie.

Offline Tomasz Lewandowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 092
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: 1. C4 Grand Picasso 2.0 HDi AUT Exclusive Mk I 2008. 2. Kia Ceed 1.6 CRDI MkI. 3. (Kiedyś) Citroen Xsara II 1.6i 16V Break
  • Miejscowość: Wrocław
Re: '02 Xsara II 1.6 16V
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 27, 2011, 16:29:44 »
Na zasadzie słabego kierowcy obok, tudzież padliny technicznej, to ja Fiatem CC 900 41 KM robiłem teoretycznie mocniejsze samochody. Ale mówimy chyba o samochodach sprawnych technicznie i o kierowcach mających przynajmniej podstawowe pojęcie o wykorzystywaniu potencjału?
Osobiście nie wierzę w tego Passata 131 km, bo akurat miałem okazję ścigać się z takowymi, zarówno 5 i 6 biegowymi. W obu przypadkach Xsara pozostała z tyłu, chociaż nie była to wstydliwa odległość. Nie wiem, jak operowali biegami kierowcy Passatów, ja cały czas byłem w górnym zakresie obrotów.
"Nie kupuj używanego Peugeota lub Citroena, jeśli ktoś Ci mówi, że belka była regenerowana po za naszą firmą".  :D

Offline Mateusz Franc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V Exclusive
  • Miejscowość: Kielce
Re: '02 Xsara II 1.6 16V
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 27, 2011, 17:48:47 »
Cytuj

Jan Ferde napisał:
Podejrzewam, że kierowcy Avensis, Passata czy BMW, z którymi się mierzył Mateusz również nie potrafili wykorzystać potencjału auta.


Dzisiaj rozmawiałem z kolegą od Avensis, i jednak myliłem się do silnika - to inna jednostka, też 2.0 D-4D, tyle że słabsza, 116km. Passat wydaje mi się, ze swoje tez ma przejechane i jego stan może budzić wątpliwości, ponieważ dzisiaj właśnie mierzyłem się z innym Passatem innego znajomego, też B5, w sedanie po liftingu, 1.9 TDI 131 koni, 5 biegów, w bardzo dobrym stanie, i ten mnie już delikatnie odjechał. :-(

Cytuj

Wojtek Korzeniecki napisał:
I najważniejsza sprawa to B5 131KM wychodziły z dwoma rodzajami skrzyń biegów: 5 i 6 biegowa. Piątka zbiera się o wiele szybciej i setkę ma po 8 sekundach. Zaś szóstka w kombi to tragedia i potrzebuję aż 10 sekund. Więc jeżeli walczyłeś z B5 kombi 6 biegów z licznikowym 200kk to zwracam honor. :)


Tamten był 5ciobiegowy. B5 Variant TDI 131 koni setka w 8 sekund? Nie uwierzę, brat ma na codzień Leona TDI Top Sport z 2003 roku, przejechane 180 000, na hamowni niecałe 160 koni, i nawet nie wiem czy on ma 100 po 8 sekundach. :-)

A co do BMW 1.8 IS, tak jak pisałem - zdezelowane było, gaz drugiej generacji który lubił strzelać, i sądząc po stanie przebieg conajmniej 500 000km.

PS. Odpowie mi ktoś odnośnie moje pytania z powyższego mojego postu, odnośnie nadsterowności w Xsarze? :-)

Offline Wojtek Korzeniecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 562
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: XSARA II 1.4 Break 2001
  • Zainteresowania: wędkarstwo,kickboxing
  • Miejscowość: Białystok
Re: '02 Xsara II 1.6 16V
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 27, 2011, 19:44:20 »
180 000 to nie 46 000 jakiego mam okazję od czasu do czasu użytkować ;) Na pusto z małą ilością paliwa wynik 8 + do osiągnięcia.
"Polacy są najbardziej inteligentnym narodem ze wszystkich, z którymi spotkali się Niemcy podczas tej wojny w Europie." A.Hitler