Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Kapie olej  (Przeczytany 1367 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Pałka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 340
  • Skąd: Nisko
  • Posiadany samochód: XM 2,0i 1990 automat, z HA
  • Zainteresowania: języki obce - obecnie szlifuję fiński
  • Miejscowość: Nisko
Kapie olej
« dnia: Marzec 21, 2011, 21:10:36 »
Witam!
Mam pytanie: czy ktoś walczył z kapaniem oleju?
Z tego, co widziałem, to do wymiany mam uszczelkę miski olejowej, ale to nie koniec. Podczas naprawy silnika wymieniłem oring wałka rozrządu, ale nie wymieniłem oringa na wale głównym i chyba stamtąd cieknie (z tego, co widać).
Jaki tam idzie oring? Albo co robić z tym fantem?
Był XM 2,0i 1992 (???) HA

GS 1220 Club

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: Kapie olej
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 21, 2011, 22:12:28 »
Masz na myśli simering na wale korbowym od strony skrzyni biegów (za kołem zamaszystym)?

Według service.citroen.com siedzi tam simer 90X110-7 SFCM, ale lepiej kup szerszy - 90X110-10, bo możesz mieć już wyrobiony wał.

Przy okazji powinno się też wymienić uszczelniacze półosi w skrzyni, przynajmniej od strony tej "długiej". Rozmiar 29X47-11. Jeśli tego nie zrobisz, to jak zacznie tam ciec, będziesz musiał znowu zrzucać skrzynię biegów.

Offline Paweł Bielecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 74
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: xm 2138 D '93. xm 2088td '00
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kapie olej
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 22, 2011, 13:00:24 »
wymień uszczelkę pod miską olejową, powinno wystarczyć. Ja też tak miałem, że  wszyscy myśleli, że to uszczelniacz wału od strony skrzynia, a to tylko uszczelnienie michy poległo.
Paweł Bielecki
Warszawa-Mokotów
xm 2138 D 1993 498 tyś. km. ale z klimunią
xm 2088 td A.D.2000-322 tyś km
romet pony 49 cm3
peugeot elyseo 50/100 cm3
było :xm 2088 TD 1990
bx 1,4 KDY lpg golas  1991
clio III 1,5 dci 2007
piaggio free 49 cm3
2cv razy 2 i renault 4 też razy 2 ...

Offline Adam Pałka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 340
  • Skąd: Nisko
  • Posiadany samochód: XM 2,0i 1990 automat, z HA
  • Zainteresowania: języki obce - obecnie szlifuję fiński
  • Miejscowość: Nisko
Re: Kapie olej
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 22, 2011, 20:59:00 »
Dzięki!
Daniel, fajnie, że zawsze jesteś! Skąd ty masz takie szczegóły?
Jutro będę wymieniał uszczelkę miski olejowej.
A co z uszczelnieniem wału od strony rozrządu?
Był XM 2,0i 1992 (???) HA

GS 1220 Club

Offline Marcin Książek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 39
  • Skąd: Bogatynia
  • Posiadany samochód: XM MK1 z HA(już sprawne) 2.0i + LPG sekwencja
  • Miejscowość: Bogatynia
Re: Kapie olej
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 22, 2011, 21:34:52 »
Myślę że trafiłem w odpowiedni temat, gdzie można sprawdzić stan oleju w skrzyni i ewentualnie dolać. Wersja 2.0i 8v (rozdzielacz). I jaki to ma być olej.

Offline Adam Pałka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 340
  • Skąd: Nisko
  • Posiadany samochód: XM 2,0i 1990 automat, z HA
  • Zainteresowania: języki obce - obecnie szlifuję fiński
  • Miejscowość: Nisko
Re: Kapie olej
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 22, 2011, 22:01:40 »
Hej Marcin! O olejach jest tutaj. W CitroLinkach jest trochę ciekawych odnośników.
Był XM 2,0i 1992 (???) HA

GS 1220 Club

Offline Michał Szmyt

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: XM MKI 2,0i Automat
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: Kapie olej
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 09, 2011, 17:31:45 »
Podepnę się do tematu bo mam ten sam problem tzn olej kapie u mnie z uszczelniacza wałka rozrządu. mam takie pytanie czy żeby go wymienić muszę wyciągnąć cały wałek rozrządy czy wystarczy tylko odkręcić od niego koło i jaki jest profil i rozmiar tego uszczelniacza. Jeśli ktoś przerabiał ten temat bardzo proszę o wskazówki.
Tylko Citroen

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Kapie olej
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 12, 2011, 18:22:23 »
Uszczelka miski olejowej jest do kupienia czy po prostu jakiś specjalny preparat się nakłada zamiast uszczelki ? Pytam bo u mnie kapie jakby spod uszczelki miski czy cokolwiek tam siedzi.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kapie olej
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 27, 2011, 21:33:28 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Uszczelka miski olejowej jest do kupienia czy po prostu jakiś specjalny preparat się nakłada zamiast uszczelki ? Pytam bo u mnie kapie jakby spod uszczelki miski czy cokolwiek tam siedzi.


Pracowałem kiedyś krótko z człowiekiem, który był wczesniej mechanikiem w ASO Renault i mówił, że nasze silniki (sam miał Lagunę 2.9) zawsze kapią z miski. Nowa uszczelka występuje tylko z michą, a jedyna rada to dobry silikon. Jutro będę uszczelniał swój :D
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Kapie olej
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 03, 2011, 18:49:08 »
Cieżko t miskę odkręcić ? Jakieś problemy mogą się pojawić czy bez problemu powinno to pójść ?
Pozdrawiam

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Kapie olej
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 03, 2011, 22:12:46 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Cieżko t miskę odkręcić ? Jakieś problemy mogą się pojawić czy bez problemu powinno to pójść ?
Pozdrawiam


Trzy śruby w prawym tylnym rogu są wredne, bo zasłonięte, ale daje radę je wykręcić nasadką 1/4 na przegubie. Flex jest za słaby. Reszta to bajka. Polecam użyć jakiegoś kręcioła bo machanie grzechotką męczy. Wyjęcie jest proste, ale przy wkładaniu uwaliło się wszystko wokół na beżowo silikonem ^^

Strasznie dużo syfu miałem w tej misce. Z 5 mm szlamu, jakby ktoś na Castrolu jeździł.

U mnie trochę też pocił się spod osłon wałków rozrządu, zwłaszcza wydechowego przedniego banku. Doszczelniłem od razu. Myślę, że warto to zrobić bo wtedy wszystko schnie za jednym zamachem.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'