Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problemy z elektryka / elektronika  (Przeczytany 481 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zbigniew Wasilewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara I 1.9D (DW8)
  • Miejscowość: Warszawa
Problemy z elektryka / elektronika
« dnia: Kwiecień 10, 2011, 08:28:23 »
Witam,

Od jakiegos czasu obserwuje powolne umieranie mojej cytrynki. Pierwszym z objawow byla czasami swiecaca / gasnaca / falujaca kontrolka check engine. Pojechalem do ASO zeby to sprawdzili, ale jedyne co mi powiedzieli po 3 godzinach niby sprawdzania to ze prawdopodobnie jest jakies zwarcie w przewodach. Niestety wydruku z diagnostyki nie dostalem (o ile wogole sie podpinali do zlacza). Drugim objawem bylo falowanie predkosciomierza, czasami dzialal normalnie, czasami wogole az umarl kompletnie. Poczytalem tu i owdzie i doczytalem sie ze czesto padaja silniczki krokowe w tych ustrojstwach. Wiec kupilem drugi komplet zegarow i zamontowalem w swojej cytrynce. Oryginalne zegary mialy oczywiscie wielki oblesny zegarek, wiec kupilem takie z obrotomierzem. Obrotomierz, po podlaczeniu dzialal bez problemu ... szkoda tylko ze ok 2-3 minuty, po czym podobnie jak predkosciomierz zaczal dziwnie falowac az padl. Niestety predkosciomierz w tych zegarach nie drgnal ani mm do gory. Po wymianie zegarow, takze centralny zamek, buzer od wlaczonych swiatel i zostawionego kluczyka, oraz oswietlenie wewnetrzne kompletnie nie dzialaja. Podswietlenie zegarow oraz przyciskow w kabinie dziala prawidlowo.

Z tego co znalazlem na schemacie z Haynesa to podswietlenie kabiny i bagaznika oraz centralny zamek realizowane z wykorzystaniem czegos co sie nazywa Central Protection Unit.

Gdzie tego szukac ? Jak to wyglada ? Czy moglo to sie spalic ?

Xsara I 1.9D (DW8) `99 rok produkcji.

----- EDIT ------

Jako niedzielnemu elektrykowi ;) udalo mi sie usunac kilka z problemow:

Oswietlenie wewnetrzne
Buzer od swiatel
Buzer od wlozonego kluczyka
Centralny zamek

Pozostaly jednak:

Nie dzialajacy predkosciomierz
Nie dzialajacy obrotomierz
Zarzaca /swiecaca/ nie swiecaca sie kontrolka "check engine"

Jakies pomysly ?

----- EDIT ------

Ze schematu elektrycznego wnioskuje ze impulsy z czujnikow (impulastor od predkosci, oraz TDC od obrotow ?) ida prosto do zegarow. Dobrze to rozgryzlem ?