Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+  (Przeczytany 10002 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
[Mk1] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« dnia: Kwiecień 19, 2011, 21:50:32 »
Panowie, wiem, że było tego dużo na forum ale mój przypadek jest inny.

Otóż miałem przypadek ze skrzynią biegów. Przy tej okazji zdemontowano przewód który idzie pod chłodnicą i spuszczono płyn LDS - nie wiem dlaczego. Tłumaczenie  "było im wygodniej wymontować i zamontować nową skrzynie."
Ale do sedna mechanik który to robił to sąsiad i od mojego domu to ma z 400m. Po załozeniu skrzyni przyjechał tym autem z zawieszeniem opuszczonym na dole i brakiem płynu w zbiorniku bo tego starego już nie wlewał. Kupiłem 2 litry płynu LDS i wlałem do zbiorniczka. Na pocztku było słychać wspomaganiem bo pompa była pusta,  potem się ustabilizowała i wspomaganie chodzi O.K.

Natomiast zwieszenie się nie podnosi jest opuszczone na sam dół nawet lewarka nie moge włożyć a co najwazniejsze pompa od LDS-u cały czas pracuje gdybym jej nie wyłączył z wtyczki pewnie by chodziła całą noc i cały dzień.

CO JEST PRZYCZYNĄ, że pompa pracuje cały czas czy to na włączonym silniku czy bez, czy z kluczykiem włożonymw stacyjkę czy wyciągniętym itp....  Pompa chyba pracuje bo widziałem po wspomaganiu , że najpierw pompa była pusta bo wspomagania nie było a później wspomaganie zaczeło chodzic normalnie. Więc przypuszczam , że pompa chodzi bo napompowała do wspomagania płyn.

PRosze o pomoc.

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk I 2.0 16V 136KM 2002] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 19, 2011, 22:02:41 »
A wlałeś już LDS?

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Re: [Mk I 2.0 16V 136KM 2002] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 19, 2011, 22:05:43 »
Tak kupiłem 2 litry i wlałem do zgrzewu w zbiorniku w/d instrukcji.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk I 2.0 16V 136KM 2002] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 20, 2011, 07:19:02 »
Cytuj

Jacek Wielebski napisał:
Tak kupiłem 2 litry i wlałem do zgrzewu w zbiorniku w/d instrukcji.


Odpowietrzyłeś układ ?

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Re: [Mk I 2.0 16V 136KM 2002] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 20, 2011, 22:32:52 »
Tzn co masz na myśli mówiąc odpowietrzyłeś układ. Chyba odpowietrza się sam, podnosząc samochód dół góra. Ale on ani drgnie a pompa cały czas pracuje. Musiałem ją wyłączyć sam z zasilania które idzie za lampą prawą.

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: [Mk I 2.0 16V 136KM 2002] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 20, 2011, 23:57:53 »
Wydaje mi się, że pompa może chodzić na sucho. Odnośnie odpowietrzania to przy dużym ubytku lds samo sie już nie odpowietrzy tylko trzeba podać ciśnienie do zbiorniczka.
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [Mk I 2.0 16V 136KM 2002] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 21, 2011, 07:11:51 »
po pierwsze 2 litry ?! za mało, po drugie trzeba odpowietrzyć, możesz spróbować odpowietrznikami na tylnej belce. przy okazji pogratulować mechanika... MASAKRA ;-)

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk I 2.0 16V 136KM 2002] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 21, 2011, 07:33:43 »
Cytuj

Maciek Słowik napisał:
Wydaje mi się, że pompa może chodzić na sucho. Odnośnie odpowietrzania to przy dużym ubytku lds samo sie już nie odpowietrzy tylko trzeba podać ciśnienie do zbiorniczka.


A pamiętasz może jakie to ma być ciśnienie, bo nie chciałbym wprowadzać kolegi w błąd, ale wydaje mi się że było to 0,5 bara. Jak będzie źle to usunę ten post.
__________________________________________________
EDIT:

 Jednak się nie myliłem :)

Dokłądne info znajdziesz kolego tutaj.

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Re: [Mk I 2.0 16V 136KM 2002] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 21, 2011, 09:49:40 »
Panowie proszę przeczytać mój pierwszy post.  Dla wyjasnienia sytuacji.

1. Zalałem 2 l LDS-u do zgrzewu zbiornika
2. Podałem przez korek ciśnienie 0,5 Bara nawet 1 bar aż zbiorniczek sie wybrzuszał.
3. pompa raczej nie pracuje na sucho ponieważ lds został napompowany do wspomaganie, którego wcześniej nie było. ( pompa była pusta bo jak skręciłem kierownica był straszny odgłos z niej.) Teraz wspomaganie chodzi pieknie. Więc pompa raczej pompuje płyn.

Natomiast auto ani sie nie podnosi ani nie opuszcza. na wyświetlaczu tylko pokazuje że podnosi - opuszcza ale bez efektów.

 i po drugie pompa cały czas pracuje muszę ją wyłączać manualnie z wtyczki zasilającej ją.

CO JEST GRANE POMOCY !!! JESTEM UZIEMIONY.

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: [Mk I 2.0 16V 136KM 2002] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 21, 2011, 10:41:55 »
Ja teraz piszę z telefonu to Ci nie znajdę, ale poszukaj na forum jest temat, że pompa chodzi, na wyświetlaczu auto się podnosi a w rzeczywistości ani drgnie. Aha spróbuj podczs podnoszenia auta kręcić kierownicą w prawo i w lewo. Chyba że już tak robiłeś.
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [Mk I 2.0 16V 136KM 2002] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 21, 2011, 10:48:30 »
Jeżeli podajesz ciśnienie do zbiornika to chyba logiczne jest że musisz odkręcić odpowietrznik żeby wypchnąć powietrze znajdujące się w instalacji? No chyba że chcesz rozwalić układ... Po drugie pompa od wspomagania nie ma nic wspólnego z pompą od zawieszenia! Lepiej żeby pompa nie chodziła na sucho bo skończy jak moja-> zatrze się. Na przyszłość nie oddawaj samochodu do mechanika którego C5`tka przerasta.

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Re: [Mk I 2.0 16V 136KM 2002] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 21, 2011, 15:54:17 »
Polak mądry po szkodzie. Czy możesz powiedzieć mi gdzie znajduje się ten odpowietrznik którego trzeba odkręcić i wtedy podać ciśnienie 0,5 do zbiornika z LDS-em.

Ale pozostaje jeszcze fakt, ze ta pompa pracuje cały czas.
piszesz, że pompa od hydrauliki nie ma nic wspólnego z pompą od wspomagania więc nie rozumiem jak pompa od wspomagania napełniła się sama płynem Lds. Bo na 100% gdy odebrałem auto była pusta nie zalana bo przy skręcaniu kołem wyła jak......

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [Mk I 2.0 16V 136KM 2002] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 21, 2011, 21:19:19 »
pompa od zawieszenia i pompa od wspomagania pracuje na tym samym płynie i na tym samym zbiorniczku, Pompa będzie pracować tak długo aż nie podniesie auta albo się zatrze, nie radzę włączać pompy, u mnie tez nie chodziła niby długo a jednak wystarczyło. Co do odpowietrznika szczerze mówiąc nie wiem gdzie on jest dokładnie, nie byłem pod autem w momencie odpowietrzania...

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Re: [Mk I 2.0 16V 136KM 2002] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 21, 2011, 22:06:57 »
Cytuj

Piotr Krawczyk napisał:
pompa od zawieszenia i pompa od wspomagania pracuje na tym samym płynie i na tym samym zbiorniczku, Pompa będzie pracować tak długo aż nie podniesie auta albo się zatrze, nie radzę włączać pompy, u mnie tez nie chodziła niby długo a jednak wystarczyło. Co do odpowietrznika szczerze mówiąc nie wiem gdzie on jest dokładnie, nie byłem pod autem w momencie odpowietrzania...


Odpowietrznik jeden znalazłem na środkowej kuli z tyłu auta. odkręciłem odpowietrznik i delikatnie sie saczyło. Prawie nic . podając cisnienie do zbiorniczka też zadnej reakcji nie bylo na tym odpowietrzniku.

Zostaje w kropce.

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [Mk I 2.0 16V 136KM 2002] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 21, 2011, 22:18:22 »
Może to ci pomoże.

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [Mk I 2.0 16V 136KM 2002] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 22, 2011, 00:01:24 »
Z tego, co przejrzałem forum znalazłem takie pokrewne tematy:

1

2

3

4

5

[color=FF0000]/Linki skracamy
Marcin[/color]

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Re: [Mk I 2.0 16V 136KM 2002] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 22, 2011, 19:33:34 »
robiłem w/g instrukcji a auto ani drgnie po nalaniu płynu i zapaleniu silnika. Po zgaszeniu pompa cały czas pracuje. Na przyciski nie reaguje( pokazuje na wyświetlaczu a samochód stoi opadnięty do samego dołu)

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [Mk I 2.0 16V 136KM 2002] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 22, 2011, 20:24:39 »
Powiem tak, jeżeli masz takiego "mądrego" mechanika to odwieź mu samochód, niech on to naprawi. Powiem tylko że ASO w ostrowie jest na Wrocławskiej, miła obsługa ;-) Wybacz żartowałem.

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Re: [Mk I 2.0 16V 136KM 2002] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 22, 2011, 21:04:13 »
Cytuj

Piotr Krawczyk napisał:
Powiem tak, jeżeli masz takiego "mądrego" mechanika to odwieź mu samochód, niech on to naprawi. Powiem tylko że ASO w ostrowie jest na Wrocławskiej, miła obsługa ;-) Wybacz żartowałem.


Dzięki Piotr za pomoc :) Moja wina bo dałem po znajomości aby zmniejszyć koszty, niestety pretensje mogę mieć tylko do siebie.
To ze ASO jest na wrocławskiej to wiem, poza miła obsługa nie oferują nic więcej. Niestety dojechać nawet nie mogę ponieważ auto stoi prawie na ziemi.

chciałbym jakis konkret bo czytam watki i nikt nie pisze o przyczynach tego. Jeden watek zakończył sie wymianą pompy BHI. ale jak mam sprawdzić czy pompuje silnik chodzi na 100% wiązka sprawna nie poprzecierana bezpiecznik O.K. LDS w normie a auto chodzila na silniki dzisiaj prawie 1,5 h i nic.

Jedyne co zaobserwowałem to po tej 1,5 h pracy odkręcając zbiornik LDS było słychać ciśnienie. Jaki to objaw ?? pracującej pompy czy padniętej.

Offline Jan Kos

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 210
  • Posiadany samochód: nie posiadam
Re: [Mk I 2.0 16V 136KM 2002] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 22, 2011, 21:44:06 »
Wszystko wskazuje na to, że BHI jest do wymiany - na sucho absolutnie nie może pracować. Następnym razem jak chcesz uruchamiać silnik ze spuszczonym LDSem to wyciągnij bezpiecznik od pompy BHI albo wypnij wtyczkę przy jej silniku.

2l LDS to za mało, w sumie go tam jest ponad 5 litrów, nie wiadomo ile poszło podczas spuszczania ale 4 powinieneś mieć przygotowaną do zalania.

Jeżeli pompa mimo podawanego do zbiorniczka ciśnienia nie podnosi zawieszenia to poluzuj delikatnie wyprowadzenia przewodów wysokiego ciśnienia z bloku pompy i zobacz co się będzie działo - jeżeli zacznie sikać olejem to skręć i spróbuj go podnieść, jeżeli nie - zajrzyj na allegro czy tam mają jakieś BHI w dobrej cenie.

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [Mk I 2.0 16V 136KM 2002] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 22, 2011, 21:47:22 »
pompę musisz słyszeć, nie ma cudów, Miałem podobny pomysł, ale udało się podnieść auto, nie potrafię ci już bardziej pomóc, przykro mi.

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Re: [Mk I 2.0 16V 136KM 2002] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 22, 2011, 22:27:17 »
Cytuj

Piotr Krawczyk napisał:
pompę musisz słyszeć, nie ma cudów, Miałem podobny pomysł, ale udało się podnieść auto, nie potrafię ci już bardziej pomóc, przykro mi.


Pompę tak jak pisałem wcześniej slyszę, że silnik pompy pracuje.

Płynu kupiłem 3 L zalałem 2 bo w instrukcji odpowietrzania jest napisane aby zalać płynem do zgrzewów Zbiornika LDS i tak zrobiłem i weszło tylko 2 litry.

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk I 2.0 16V 136KM 2002] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 23, 2011, 06:41:00 »
Cytuj

Jacek Wielebski napisał:
 Niestety dojechać nawet nie mogę ponieważ auto stoi prawie na ziemi.

Dojedziesz, lepiej jechać dalszą drogą, ale po równym. Ja tak 20 km dojechałem, tylko że u mnie leżał tył.
Chyba czas odżałować kasę na ASO, bo dalsze próby i być może nietrafione zakupy mogą kosztować tyle samo, albo i więcej.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk I 2.0 16V 136KM 2002] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 23, 2011, 10:13:19 »
Tak śledzę ten wątek i się nic nie odzywam bo nie wiem jak pomóc ale... Tak sobie pomyślałem, że może to jest wina czujników wysokości. Na odpalonym silniku poruszaj czujnikiem np przy tylnej belce.

Offline Jan Kos

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 210
  • Posiadany samochód: nie posiadam
Re: [Mk I 2.0 16V 136KM 2002] problem z zawieszeniem Hydroactiw 3+
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 23, 2011, 10:57:57 »
Cytuj

Marcin Golonka napisał:
Tak sobie pomyślałem, że może to jest wina czujników wysokości.

Nie wygląda na to bo pompa BHI nie zasysa w ogóle płynu. Nawet jeśli czujniki "ciągną" zawieszenie w dół to pompa musi wytworzyć ciśnienie wstępne w układzie aby skompensować ciśnienie pod membranami gazowymi z masą pojazdu - a w tym celu zassać 1,5-2,5 litra LDSu. Tu nie ma nic, pompa nie wciąga płynu.
Puste BHI po włączeniu zapłonu i uruchomieniu pojazdu od razu załącza pompę, jeśli ta pracuje na sucho - zaciera się.