Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Demontaz zbiornika podcisnienia (vacum) JAK?  (Przeczytany 556 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krystian Lis

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI 2002 Break exclusive, zona Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI Familiade 2000r
  • Miejscowość: Rzeszów
[Mk1] Demontaz zbiornika podcisnienia (vacum) JAK?
« dnia: Maj 01, 2011, 22:00:57 »
j/w jak go zdemontowac mam urwany jeden z "dziubkow" na ktory nachodzi wezyk silnik 2.2 HDI :)

Offline Mirosław Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 238
  • Skąd: Roma
  • Posiadany samochód: C5 kombi 2.2HDI Excl. 2002r
  • Miejscowość: Roma
Re: [MK1] Demontaz zbiornika podcisnienia (vacum) JAK?
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 02, 2011, 16:41:44 »
Naprawa jest prosta.Zeby bylo wygodnie zdemontuj obudowe filtra powietrza, przeplywomierz i rure powietrza za przeplywomierzem. Ja dodatkowo wyjolem tez akumulator, jest wiecej miejsca na rece i latwiej jest wsadzic dlonie pod serwo aby namacac srubki i wezyki Zdemontowac zbiorniczek. Jest mocowany na dwie srubki chyba 8 lub 10mm. Dostep jest paskudny ale z gory mozna to zrobic najlepiej gietkim kluczem. Jak wsuniesz palce pod servo to poczujesz czy rurki siedza na swoim miejscu, zreszta ruszajac rurkami widac czy siedza dobrze. Wyciagnac zbiorniczek, tam gdzie jest urwana koncowka otworek rozwiercic i nagwintowac, nastepnie wkrecic na paste uszczelniajaca koncowke. Pasuja koncowki teflonowe od odsysaczy do cyny uzywane w serwisach rtv, kosztuja grosze. u mnie dziala to juz ze dwa lata bez problemu.
Prawdziwa zabawa zaczyna sie w momencie montazu. Rurki sa krotkie i ciezko je zalozyc ale jest to mozliwe przy odrobinie sprytu i cierpliwosci wszystko trzeba robic po omacku "po palcu". Przy wyjmowaniu zbiorniczka tez jest troche gimnastyki, rzeba go ustawic w takim polozeniu ktore umozliwi jego wyjecie. Zbiorniczek ma wiecej koncowek, te nie uzywane sa zaslepione gumowymi korkami. Problem polega na tym ze nie nie mozna sie do nich podlaczyc bo wezyki sa "na wymiar" i nie siegaja wolnych koncowek. Jednym slowem naprawa mozliwa do wykonania we wlasnym zakresie przy odrobinie cierpliwosci. Powodzenia zycze.

Offline Krystian Lis

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI 2002 Break exclusive, zona Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI Familiade 2000r
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MK1] Demontaz zbiornika podcisnienia (vacum) JAK?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 05, 2011, 14:36:57 »
Mirku jeszcze jedno pytanie jak zdemontowac ta plastikowa rure powietrza za przeplywka

Offline Mirosław Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 238
  • Skąd: Roma
  • Posiadany samochód: C5 kombi 2.2HDI Excl. 2002r
  • Miejscowość: Roma
Re: [MK1] Demontaz zbiornika podcisnienia (vacum) JAK?
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 05, 2011, 21:43:33 »
Za przepywka na rurze jest opaska, poluzowac ja i zsunac rure. Jak jest mocowany drugi koniec rury nie pamietam ale pewnie tak samo. Sama naprawa to przyjemnosc ale wyciagniecie tej puszki a tym bardziej jej powtorne zalozenie i podlaczenie koncowek to prawdziwa szkola cierpliwosci.Powodzenia zycze.