Cytaty z forum Puga, niezle sie zapowiada...Anti Pollution Sytem Faulty juz mialem, ale to jak widac moze byc ciag dalszy jeszcze...
“ witam koleżeństwo,
ja wprawdzie użytkuje Citroena C5 ale mam właśnie ów silnik 1.6 thp 156 KM. niestety musze potwierdzić wszystkie negatywne opinie:(
od ponad 6 m-cy ASO próbuje usunąć u mnie problem spadku mocy w moim aucie. zdążyli wymienić mi już sonde lambde, katalizator, pompe (niestety nie wiem jaką konkretnie - nie znam się na mechanice pojazdowej) aż w końcu stwierdzili że problem z utratą mocy po przekroczeniu 2 tys obrotów w moim samochodzie to przesunięty rozrząd. moje C5 stało u nich ponad 3 tyg. (tu potwierdzam opinie z zagranicznych forów że auta stoją dłuuuugo w ASO) i w końcu wyjechało. 2,5 miesiąca miałem spokój i w tygodniu przed Wielkanocą problem powrócił - ponownie auto przechodzi w tryb wolnossący i muli tak, że cinquecenta mnie wyprzedzają:( potwierdzam także, że zauważyłem ze mój Citroen chodzi głosno jak diesel (moze nie tak jak na filmikach na youtube, ale głośno). a teraz najgorsze - pierwszy raz zdażyło mi sie to ok 9 tys. km a teraz mam 19 tys. km (tylko pamiętajcie ze regularnie pojawiałem sie w tym okresie w ASO - 5 dni auto jeździ, od tygodnia do dwóch stoi). żenujące jest to ze Citroen Polska wogóle nie wie co z tym zrobić i nie potrafią zdiagnozować dokładnie tego problemu. to że wymieniano u mnie w/w elementy ukłądu spalania wynika z ich instrukcji postepowania gdy komputer pokaże komunikat jak to miało miejsce u mnie "Anti Pollution Sytem Faulty". zapytacie czemu wybrałem ten silnik? ano dlatego ze mało jeżdże (od stycznia 2010 do dziś mam przejechane 19 tys km), bo ten silnik uzytkowany jest w Citroenach od 2 lat (C4 i C4 Piccasso) więc byłem pewny ze nie ma własnie juz owych "błędów wieku dzieciecego", a przede wszystkim, bo to silnik BMW i pracuje juz dłuuugo w Mini Cooper-ach S. nie ma niestety żadnych opinie w necie na ten temat poza informacją na blog silnika "Mały Książe" gdzie porównuje się ów motor to silników TFSI VAG-a komplementując go podobnie jak w testach aut grupy PSA. obecnie czekam na wizyte w ASO i wysłałem mail-a do Citroen Polska (poprzednio kiedy wpadli w ASO aby sprawdzić mi rozrząd także napisałem do Citroen Polska i reakcja była błyskawiczna, obecnie czekam juz tydzień - wysłałem mail-a w Wielki Piątek). mam nadziej, ze moje perypetie przybliża koleżeństwu temat awarii w autach z tym silnikiem. będe Wam wdzięczny za wszelkie informacje dot. tego motoru. jako, że jest to najbardziej lansowany w grupie PSA silnik benzynowy to liczę, że do jasnej [color=ff0000]piii[/color]y, poradzą sobie w koncu z problemami dot. tego silnika bo inaczej cały ich miesterny plan związany z konkurencja dla motorów TFSI w p...du i poprawą jakości ich aut (vide kampania reklamowa z C Funf). Pozdrawiam “
“ już 2 serwisy zmieniłem bo w pierwszym własnie wymienili mi pół układu spalania bez efektu:( aaaa zapomniałem wam powiedzieć koledzy, że kiedy ustalano mi termin wizyty facet z ASO powiedział mi że w moim terminie też przyjmują Citroena C4 Piccasso z tym problemem. zapytałem czy w takim układzie to zbiorowy problem tych silników. usłyszałem, że..."ostatnio sporo robiliśmy przy tych silnikach" więc sądze że masowe problemy mogą się w tych silnikach dopiero zaczynać...w ogóle to miałem wrażenie, że koleś krępował się powiedzieć mi przez tel że problem jest ogólnie znany. może obok miał albo klienta albo kogoś z personelu czy nawet szefa. “