Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk3] Silnik 1.6 THP  (Przeczytany 34669 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Maczek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: C4 1.6 HDi
  • Miejscowość: Gdynia
[Mk3] Silnik 1.6 THP
« dnia: Maj 06, 2011, 08:55:26 »
Cytaty z forum Puga, niezle sie zapowiada...Anti Pollution Sytem Faulty juz mialem, ale to jak widac moze byc ciag dalszy jeszcze...

“ witam koleżeństwo,
ja wprawdzie użytkuje Citroena C5 ale mam właśnie ów silnik 1.6 thp 156 KM. niestety musze potwierdzić wszystkie negatywne opinie:(
od ponad 6 m-cy ASO próbuje usunąć u mnie problem spadku mocy w moim aucie. zdążyli wymienić mi już sonde lambde, katalizator, pompe (niestety nie wiem jaką konkretnie - nie znam się na mechanice pojazdowej) aż w końcu stwierdzili że problem z utratą mocy po przekroczeniu 2 tys obrotów w moim samochodzie to przesunięty rozrząd. moje C5 stało u nich ponad 3 tyg. (tu potwierdzam opinie z zagranicznych forów że auta stoją dłuuuugo w ASO) i w końcu wyjechało. 2,5 miesiąca miałem spokój i w tygodniu przed Wielkanocą problem powrócił - ponownie auto przechodzi w tryb wolnossący i muli tak, że cinquecenta mnie wyprzedzają:( potwierdzam także, że zauważyłem ze mój Citroen chodzi głosno jak diesel (moze nie tak jak na filmikach na youtube, ale głośno). a teraz najgorsze - pierwszy raz zdażyło mi sie to ok 9 tys. km a teraz mam 19 tys. km (tylko pamiętajcie ze regularnie pojawiałem sie w tym okresie w ASO - 5 dni auto jeździ, od tygodnia do dwóch stoi). żenujące jest to ze Citroen Polska wogóle nie wie co z tym zrobić i nie potrafią zdiagnozować dokładnie tego problemu. to że wymieniano u mnie w/w elementy ukłądu spalania wynika z ich instrukcji postepowania gdy komputer pokaże komunikat jak to miało miejsce u mnie "Anti Pollution Sytem Faulty". zapytacie czemu wybrałem ten silnik? ano dlatego ze mało jeżdże (od stycznia 2010 do dziś mam przejechane 19 tys km), bo ten silnik uzytkowany jest w Citroenach od 2 lat (C4 i C4 Piccasso) więc byłem pewny ze nie ma własnie juz owych "błędów wieku dzieciecego", a przede wszystkim, bo to silnik BMW i pracuje juz dłuuugo w Mini Cooper-ach S. nie ma niestety żadnych opinie w necie na ten temat poza informacją na blog silnika "Mały Książe" gdzie porównuje się ów motor to silników TFSI VAG-a komplementując go podobnie jak w testach aut grupy PSA. obecnie czekam na wizyte w ASO i wysłałem mail-a do Citroen Polska (poprzednio kiedy wpadli w ASO aby sprawdzić mi rozrząd także napisałem do Citroen Polska i reakcja była błyskawiczna, obecnie czekam juz tydzień - wysłałem mail-a w Wielki Piątek). mam nadziej, ze moje perypetie przybliża koleżeństwu temat awarii w autach z tym silnikiem. będe Wam wdzięczny za wszelkie informacje dot. tego motoru. jako, że jest to najbardziej lansowany w grupie PSA silnik benzynowy to liczę, że do jasnej [color=ff0000]piii[/color]y, poradzą sobie w koncu z problemami dot. tego silnika bo inaczej cały ich miesterny plan związany z konkurencja dla motorów TFSI w p...du i poprawą jakości ich aut (vide kampania reklamowa z C Funf). Pozdrawiam “

“ już 2 serwisy zmieniłem bo w pierwszym własnie wymienili mi pół układu spalania bez efektu:(  aaaa zapomniałem wam powiedzieć koledzy, że kiedy ustalano mi termin wizyty facet z ASO powiedział mi że w moim terminie też przyjmują Citroena C4 Piccasso z tym problemem. zapytałem czy w takim układzie to zbiorowy problem tych silników. usłyszałem, że..."ostatnio sporo robiliśmy przy tych silnikach" więc sądze że masowe problemy mogą się w tych silnikach dopiero zaczynać...w ogóle to miałem wrażenie, że koleś krępował się powiedzieć mi przez tel że problem jest ogólnie znany. może obok miał albo klienta albo kogoś z personelu czy nawet szefa. “

Offline Bartek Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 407
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Skoda Superb kombi 2.0 TSI 200 KM DSG
  • Miejscowość: Katowice
Re: [MK III] Silnik 1.6 THP
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 06, 2011, 10:03:58 »
Nie wiem na ile to reguła, a na ile nie, ale znajomy miał dwa razy problem z tym właśnie silnikiem - raz z DS3, raz w MINI.
Były: C5 MK1 2.0 16V, C5 MK2 2.0 HDi BVA i C5 MK3 2.0 HDi BVA. Jest: Skoda Superb kombi 2.0 TSI 200 KM DSG

Offline Jacek Gałczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 559
  • Skąd: Suchedniów
  • Miejscowość: Suchedniów
Re: [MK III] Silnik 1.6 THP
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 06, 2011, 10:58:24 »
Hehe, jakaś ogólnopolska kampania THP dzisiaj? To już 3 forum na którym ktoś to wrzucił :D
Była - Xantia I 2.0 Turbo CT - Turboksiężna
Było - Saxo I 1.1 SX - Różowa Pantera

Offline Mirosław Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 535
  • Skąd: Swiętochłowice
  • Posiadany samochód: miałem Cytrynki
  • Miejscowość: Swiętochłowice
Re: [MK III] Silnik 1.6 THP
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 06, 2011, 11:16:27 »
A czy to nie jest problem jakości paliwa? Może podobna historia jak miała miejsce z silnikami HPI, które zostały wycofane z oferty na Polskę?

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK III] Silnik 1.6 THP
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 06, 2011, 11:47:01 »
Nie, to jest problem kaprawego rozrzadu i jego napedu by germanskaja balszoja tjechnika rodem z BMW (Valvetronic, Vanosy, naped rozciagliwym lancuchem + jego awaryjny napinacz)...
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Grzegorz Maczek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 121
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: C4 1.6 HDi
  • Miejscowość: Gdynia
Re: [Mk3] Silnik 1.6 THP
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 15, 2011, 10:10:02 »
Rozumiecie cos z tego ? Czyli ze ten typ tak ma i ekologia wazniejsza ???

" Marka Citroen opracowała bardzo precyzyjny sposób rozwiązania tego zjawiska. Powstał specjalny dokument INFO RAPID, który dokładnie określa sposób naprawy w zależnosci od nieprawidłowych elementów wchodzacych w skład układu rozrządu. Błąd zapisany w sterowniku wtrysku jest prawidłową reakcją systemu elektronicznego, w momencie kiedy nawet minimalna nieprawidłowość w napięciu lub w ustawieniu rozrządu, powoduje że układ nie jest wstanie sprostać nowej normie czystości spalin i wprowadza silnik w tzw stan awaryjny, wylączając między innymi doładownie, ogranicza w ten sposó osiagi, prędkość obrotową silnika, ale jednocześnie zapobiega nadmiernemu zanieczyszczeniu środowiska. "

Offline Maciej Warczynski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Posiadany samochód: C5 1.6 THP DYNAMIQUE
Re: [Mk3] Silnik 1.6 THP
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 25, 2011, 10:26:02 »
Mam te same problemy, poki co wymienieli ( niestety nie moge sei dowiedziec co wymienili) i poki co nie pracuje jak kamaz nei szarpie , ale zrobilem dopiero tysiac km i minelo 2 tygodnei wiec za wczesnei by wpadac w zachwyt :)

Offline Leszek Kuczera

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6THP 2009
  • Miejscowość: Rybnik
Re: [Mk3] Silnik 1.6 THP
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 01, 2011, 12:02:28 »
Dodam swój przypadek.
Sprawa zaczęła się około grudnia 2010. Auto zaczęło tracić moc. Oczywiście większość przypadków nie dawała żadnych komunikatów. W końcu w grudniu 2010 zapaliła się kontrolka autodiagnostyki silnika, komunikat "anty pollution system faulty", brak mocy - wizyta w ASO - sprawa zakończyła się zapisem  "diagnostyka silnika" (w moim mniemaniu reset kompa + usunięcie bledów komputera). Jakiś czas auto jeździło  poprawnie ale sytuacja z brakiem mocy znów powróciła - brak jakichkolwiek komunikatów (dla kierowcy). Dopiero około maja 2011 udałem się na naprawę silnika - wyciek oleju z uszczelniacza wału od strony rozrządu - przy okazji zgłosiłem problem z spadkiem mocy - ta wizyta zakończyła się naprawieniem wycieku i kolejną adnotacją "diagnostyka silnika". Auto oczywiście po odebraniu z serwisu znów wykazywało spadki mocy - w czerwcu 2011 na moje szczęście/nieszczęście znów zapaliła się kontrola diagnostyki silnika, "błąd anty pollution system faulty" i brak mocy - udałem się do ASO ale ta wizyta niestety też skończyła się tylko 2 godzinnym sprawdzeniem silnika. Zirytowała mnie taka sytuacja i okazywanie bezradności serwisu więc zebrałem się na napisanie pisma do Citroen Polska z sugestią wskazującą iż problem może dotyczyć rozrządu - wiele materiałów na francuskich forach właśnie wskazywało że jego uszkodzenie jest powodem spadku mocy. Oczywiście nie liczyłem na odpowiedź. W międzyczasie udałem się samochodem na wakacje poza Europę - do Azji. Tam na miejscu znowu dopadł mnie problem braku mocy. Nie byłem w stanie na 3 biegu wyjechać pod górkę. udałem się tam do serwisu - wymieniono pedał gazu. Ta wymiana (czytaj wymiana pedału+restart komputera +kasowanie błędów) pozwoliły mi na dojechanie do kraju. W kraju znowu dopadł mnie spadek mocy, zapalenie kontrolki diagnostyki silnika, komunikat "anty pollution system faulty". Tym razem jednak nie udałem się pierwsze do ASO tylko udałem się mechanika który odczytał mi kody błędów -tak na wszelki wypadek. Co się okazało samochód sypał błędami typu 2178 - zbyt bogata mieszanka. Udałem się do ASO a następnego dnia miałem telefon z Citroen Polska że zlecono serwisowi sprawdzenie stanu łańcucha rozrządu. To był strzał w dziesiątkę - okazało się że łańcuch rozrządu jest rozciągnięty - dokonano wymiany kompletnego rozrządu. Trudno mi przesądzać czy naprawa jest w pełni skuteczna bo od czasu naprawy nie przejechałem zbyt wiele kilometrów. Poza tym rodzi się pytanie czy ten nowy łańcuch z napinaczami różni się technologicznie od tego poprzedniego  - jak nie to sprawa może powrócić w każdej chwili jak bumerang.

Ponadto na stronie service.citroen.com można znaleźć dokument INFO RAPID dla serwisów dla silnika 1.6 THP opisujący podobny przypadek tj. iż przy zapaleniu się kontrolki diagnostyki silnika + komunikat 'anty pollution system faulty" + spadek mocy +błędy 2191 (zbyt uboga mieszanka) - należy sprawdzić rozrząd a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości wymienić go.

Offline Robert Pałys

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: C4 B7 1,4 VTI
  • Miejscowość: Elbląg
Re: [Mk3] Silnik 1.6 THP
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 02, 2011, 20:21:55 »
Witam
W aktualnym Auto Świecie pojawił się artykuł o silniku 1.6THP w którym opisuja wszystkie problemy występujące w tej jednostce. Z tego co piszą to wersje od połowy 2010 są już poprawione i nie powinny stwarzać takich problemów. Ale to akurat okaże się dopiero za jakiś czas. W przypadku C5 oznacza to że wersja poprawionego silnika pojawiła się prawdopodbnie w modelach po lifcie które produkowane były od pażdzienika 2010.
Ciekawe czy jest na forum ktoś kto posiada C5 poliftingową z silnikiem 1.6THP i ma już przebieg rzędu 30 tys km.
Tak z ciekawości pytam czy Fordowskie 1.6 Ecoboost to sa te same silniki co PSA 1.6THP ?
Były: Citroen Xsara 1.6 SX 99r, Citroen C5 1.8X 2003r, Citroen C5 [Mk II] 1,6 HDi Tendance 2005r., Citroen C5 [Mk III] 2,0 HDi 136kM Dynamic 2008r, Citroen C5 MkIII 2.0HDI 163kM Seduction Gris Haria 2010, Citroen C4 1.6HDI 2007, Citroen C3 1.4VTI 2011
Jest:  C4 B7 1,4 VTI+ .....

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk3] Silnik 1.6 THP
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 03, 2011, 11:49:49 »
Cytuj

Robert Pałys napisał:
Tak z ciekawości pytam czy Fordowskie 1.6 Ecoboost to sa te same silniki co PSA 1.6THP ?


Nie. PSA wspopracuje z Fordem jesli chodzi o diesle, jesli chodzi o benzyniaki to PSA wspopracuje z BMW (przez jakis czas w ramach tej wspolpracy silnik 1.6HDi byl tez napedem w BMW New Mini).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Marcin S.

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 94
  • Posiadany samochód: C5 1,6 THP AT6
Re: [Mk3] Silnik 1.6 THP
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 19, 2012, 22:38:42 »
Czy kolegom, ktorym wymieniali rozrzad problem juz nie powrocil? Czy dalej sa problemy z tym silnikiem?

Offline Kamil Janus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 333
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: C5 1,8 16V '05; Ka 1,3 '02
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [Mk3] Silnik 1.6 THP
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 20, 2012, 08:56:44 »
1,6 THP 156 KM to konstrukcja powstała we współpracy z niemolami. Do tej pory silniki benz. Citroena były bardzo dobre. Czy to nie aby jakiś sabotaż?
Właśnie najciekawsze jest to, że jeśli jakieś części są wadliwe we francuzach, albo prowadzona jest akcja serwisowa, to z powodu wadliwych części Boscha, Siemensa, albo innych niemieckich firm.
Jest:
       C5 1,8 16V 2005 MkII
       C2 1,1 2006
Był:
       Ford Ka 1,3 2000
       Ford KA 1,3 2002
       AX 1,0 1995 MkII
       C5 1,8 16V 2004 Mk I
       ZX Break 1,6i 1997 Mk II
       AX 1,0 1991 Mk II
       PF 126p 1993

Offline Jarosław Bulik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Bedburg Niemcy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2002r 2.2HDI
  • Miejscowość: Bedburg Niemcy
Re: [Mk3] Silnik 1.6 THP
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 21, 2012, 05:28:10 »
Eh powiem tylko tyle że coraz mniej niemców pracuje a coraz więcej obcokrajowców  :-)  :-)

Offline Mariusz Szawernoga

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: wrocław
  • Posiadany samochód: C4 II 1.6 HDI i trochę innego sprzętu
  • Zainteresowania: samochody , fotografia
  • Miejscowość: wrocław
Re: [Mk3] Silnik 1.6 THP
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 21, 2012, 18:11:19 »
moje 1.6 thp /w c4 vts /  ma 50000 na liczniku i nie doszukałem się w dokumentacji zagranicznej ingerencji w rozrząd /auto przyjechało z hiszpanii/ . w naszym serwisie panowie pokiwali głowami i czane chmury zawiesili nad moim nabytkiem . wymieniłem w czasie przeglądu olej filtry i świece i na razie jeździ . nawet nieźle . po kilkumiesięcznym staniu odpaliłem silnik i było słychać głośny rozrząd , ale po wymianie oleju jest ok . prawdopodobnie duży wpływ na trwałość rozrządu w thp ma rodzaj oleju wlanego do silnika , moim zdaniem /i nie tylko moim.../ oleje totala nie są odpowiednie do tych silników i tu jest pies pogrzebany . może zalanie motulem 5w30 pomoże . ciekawe jaki olej jest wlewany w fabryce . i ciekawe kto składa te silniki finalnie - bmw czy psa ? jak bmw to olej jest w specyfikacji bmw , jak psa to leją totala .
"Ludzie nadal będą używać koni. Samochód to tylko ciekawostka, przelotna moda"

Offline Bartek Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 407
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Skoda Superb kombi 2.0 TSI 200 KM DSG
  • Miejscowość: Katowice
Re: [Mk3] Silnik 1.6 THP
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 21, 2012, 22:04:48 »
Cytuj

Mariusz Szawernoga napisał:
 i ciekawe kto składa te silniki finalnie - bmw czy psa ? jak bmw to olej jest w specyfikacji bmw , jak psa to leją totala .


W BMW na pierwsze zalanie idzie Castrol.
Były: C5 MK1 2.0 16V, C5 MK2 2.0 HDi BVA i C5 MK3 2.0 HDi BVA. Jest: Skoda Superb kombi 2.0 TSI 200 KM DSG

Offline Arkadiusz Borzęcki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 910
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Gs300
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk3] Silnik 1.6 THP
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 22, 2012, 22:35:51 »
Cytuj

Mariusz Szawernoga napisał:
moje 1.6 thp /w c4 vts /  ma 50000 na liczniku i nie doszukałem się w dokumentacji zagranicznej ingerencji w rozrząd /auto przyjechało z hiszpanii/ . w naszym serwisie panowie pokiwali głowami i czane chmury zawiesili nad moim nabytkiem . wymieniłem w czasie przeglądu olej filtry i świece i na razie jeździ . nawet nieźle . po kilkumiesięcznym staniu odpaliłem silnik i było słychać głośny rozrząd , ale po wymianie oleju jest ok . prawdopodobnie duży wpływ na trwałość rozrządu w thp ma rodzaj oleju wlanego do
 silnika , moim zdaniem /i nie tylko moim.../ oleje totala nie są odpowiednie do tych silników i tu jest pies pogrzebany . może zalanie motulem 5w30 pomoże . ciekawe jaki olej jest wlewany w fabryce . i ciekawe kto składa te silniki finalnie - bmw czy psa ? jak bmw to olej jest w specyfikacji bmw , jak psa to leją totala .
Mariusz nie bardzo rozumiem co ma marka oleju do znanego problemu tego silnika , jakim jest rozciąganie łańcucha rozrządu ? Ale mimo to życzę ci jak najbardziej jak najdłuższej bezawaryjnej jazdy :)
był Ls 430,C6 2.7 HDI, Lexus GS 430, C5 2.0 HDI Exclusive 2009, C5 1.6HDi Break 2005 oraz Activa V6 :-)

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk3] Silnik 1.6 THP
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 23, 2012, 13:10:54 »
Ja mimo wszystko, ze wzgledu na zastosowanie komponentow i technologii made by BMW, zalecam stosowanie olei preparowanych pod silniki BMW (spelniajacy normy ACEA A3/B3/B4 C2/C3, BMW LL-04) oraz co wazne to zawsze ma byc syntetyk 5W-30.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Re: [Mk3] Silnik 1.6 THP
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 23, 2012, 17:04:28 »
Piotr ,czy ten olej  będzie odpowiedni?

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk3] Silnik 1.6 THP
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 24, 2012, 14:17:36 »
Odpowiedz jest dziecinnie prosta i wynika wprost z tego co napisalem w #17:
syntetyk 5W-30 - tak
ACEA A3/B3/B4 C2/C3 - nie
BMW LL-04 - nie
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Tomasz Stoszko

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Dżwirzyno
  • Posiadany samochód: renault kadjar 1,3 Tce był C5 x7 2,0 blue hdi crosstourer
  • Miejscowość: Dżwirzyno
Re: [Mk3] Silnik 1.6 THP
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 24, 2012, 17:36:25 »
Jakby była dziecinnie prosta to bym nie pytał.Pewno masz do czynienia z olejami na codzień ,to pewno odp.jest dla Ciebie prosta.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk3] Silnik 1.6 THP
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 25, 2012, 01:13:47 »
Dziecinnie proste poniewaz skoro napisalem w #17 jakie olej powinien miec parametry a jak widzisz w opisie oleju do ktorego link podales tych parametrow nie ma bo sa podane inne to chyba odpowiedz nie jest trudna do wywnioskowania (nawet kogos kto nie wie za wiele o olejach).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk3] Silnik 1.6 THP
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 25, 2012, 10:57:02 »
Cytuj

Tomasz Stoszko napisał:
Piotr ,czy ten olej  będzie odpowiedni?


Wejdę między wódkę a zakąskę - czy Ty przypadkiem nie szukasz oleju do 1.6 HDI? Ten wątek jest o 1.6 THP, a to całkiem inne silniki.
 
Xsara
 

Offline Leszek Kuczera

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6THP 2009
  • Miejscowość: Rybnik
Re: [Mk3] Silnik 1.6 THP
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 02, 2012, 14:31:23 »
Cytuj

Marcin Starczewski napisał:
Czy kolegom, ktorym wymieniali rozrzad problem juz nie powrocil? Czy dalej sa problemy z tym silnikiem?


Miałem wymieniony rozrząd ale niestety problem nie znika do końca. Problem ze spadkiem mocy może tak ale silnik ma teraz jeszcze inne objawy nieprawidłowej pracy. Po jakimś czasie od wymiany auto zaczęło szarpać w okolicach 1500-17000 obr. wyczuwalne głównie na 3 biegu - uznane przez ASO Gliwice za normalne (bez komentarza). Z uwagi że nie było to zbyt uciążliwe zostawiłem sprawę (dostałem też oficjalne negatywne pismo w tej sprawie na podstawie informacji przesłanych przez ASO Gliwice). Trwało to około miesiąc po czym się uspokoiło i jakby auuto w zakresie do 2000 obr. stało się żwawsze. Niestety moje zadowolenie nie trwało zbyt długo. Gdy umówiłem się do ASO w Pszczynie przy okazji wymiany silnika wyciraczki (akcja serwisowa) akurat szarpanie nie występowało  I tak było do końca gwarancji. Niestety od kilku dni problem wzmożonego szarpania silnikiem powrócił i to nie tylko na 3 biegu ale także w innych zakresach obrotów. A wczoraj doświadczyłem takiego przypadku że zaczęło bardzo szarpać po czym pojawił mi się dobrze znany komunikat ANTY POLLUTION FAULTY i auto straciło moc - nie było w stanie ruszyć z miejsca. Wyłączyłem go, załączyłem i pojechałem z komunikatem na ekranie i zapaloną kontrolką silnika. Musze gdzieś się udać na szczytanie kodów błędów ale mniemam wzorem poprzednich swoich przypadków że będą to pewno komunikaty zbyt bogata/uboga mieszanka.

NIE KUPUJCIE SAMOCHODU Z TYM SILNIKIEM !!!!!!!!!
BĄDŹCIE ROZSĄDNI !!!!
ASO WAM NIE POMOŻE !!!!!!!!!!!!

Offline Marcin S.

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 94
  • Posiadany samochód: C5 1,6 THP AT6
Re: [Mk3] Silnik 1.6 THP
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 07, 2012, 23:00:45 »
To faktycznie daje do myslenia na temat tych silnikow. Pod koniec 2010 wyszla II generacja tego silnika - podobno poprawiona. Czy faktycznie poprawiona to sie okaze.  Tutaj wiecej szczegolow na temat wprowadzonych modyfikacji: http://www.3008.ru/engines/petrol/ (tlumacz google moze byc przydatny). Zreszta podobne problemy mial silnik TSI. Jesli samochod z tym silnikiem to z przedluzona gwrancja na 5 lat.