Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: stuki z prawej przedniej strony  (Przeczytany 19862 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Kosowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90KM 2002
  • Miejscowość: Łódź
stuki z prawej przedniej strony
« dnia: Czerwiec 12, 2011, 00:31:05 »
Witam,
Od kilku dni mam nurtujący mnie problem ze stukaniem z prawej przedniej strony. Stuki słychać coraz bardziej ale najlepiej podczas wolnej jazdy (15-20km/h) po małych nierównościach. Oczywiście przy szybszej jeździe też słychać ale potrzeba się wsłuchać. Gdy auto stoi, nawet przy mocnym i energicznym naciskaniu i bujaniu prawego przodu nic nie słychać. Dzieje się to tylko podczas jazdy. Dodam, że 10tys temu wymieniłem kpl. amortyzatorów z przodu z łożyskami, bałwankami, osłonkami itd. Co to może być? I ile mnie to może kosztować?

Offline Tomasz Kawka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 69
  • Posiadany samochód: C4GPII 2.0 HDI
Re: stuki z prawej przedniej strony
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 12, 2011, 13:27:46 »
Łącznik stabilizatora może stukać. Cena łącznika od 20zł wzwyż.

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Re: stuki z prawej przedniej strony
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 12, 2011, 15:40:20 »
najlepiej byloby podniesc auto i poruszac kolem, wtedy bedzie wiadomo. To moze byc lacznik, ale to moze tez byc swozen wahacza, albo koncowka drazka kierownicznego. Albo pare innych rzeczy.
Te elementy stukaja inaczej, ale przez internet to juz ciezko wytlumaczyc roznice. sprobuj podjechac przy zerowej predkosci pod kraweznik tym kolem, jesli bedzie wyraznie stukac, to najprawdopodobniej lacznik stabilizatora.
Jak bedziesz wymienial jeden to obejrzyj dokladnie drugi. Wymienia sie niekoniecznie parami, ale dosc czesto jest tak ze padaja w krotkim odstepie czasu. jesli koncowka drazka kierowniczego to wymien pare.
Jesli nie czujesz sie sam zeby zdjagnozowac, to podjedz do mechanika, sprawdzenie czesto nic nie kosztuje.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Artur Pijanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Posiadany samochód: XP'09 1.6i 16v
Re: stuki z prawej przedniej strony
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 13, 2011, 21:20:55 »
Wg objawów opisanych przez autora wątku - łącznik drążka stabilizatora, cena kilkadziesiąt zł, pięć minut roboty. Mi padły po 3 tys. km (!)

Offline Grzegorz Jasinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 972
  • Skąd: Leipzig / Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C4GP 2.0 HDi Aut. Excl. +Peugeot 301 1.6VTi
  • Miejscowość: Leipzig / Gorzow Wlkp.
Re: stuki z prawej przedniej strony
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 19, 2011, 19:48:23 »
albo wachacze

Offline Pawel Wieczorek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 927
  • Skąd: Konin Polska/ Leicester Anglia
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1,8 16V 01 była XantiaBreak 1,8 8v,Xsara 1,4 8v
  • Zainteresowania: Motoryzacja, numizmatyka, wedkarstwo
  • Miejscowość: Konin Polska/ Leicester Anglia
Re: stuki z prawej przedniej strony
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 23, 2011, 11:44:40 »
Tosię podepną do tematu..
Kupiłem niedawno samochód i w poprzednim przegladzie wyczytałem o małym luzie na elementach gumowych wahacza..
Teraz mam pytanie - czy wymeinne sa same koncówki wahacza czy trzeba cały wahacz?

Cały wahacz u mnie to koszt okolo 50 funtów plus vat czyli okolo 280 zł...  ale czy lepszy bedzie oryginał z wymienionymi koncówkami czy nowy cały - jakis zamiennik?

Pewnie ze strony mechanika - czyli mnie lepiej wymienic całość...
Moje Picasso 1,8 16V były: Xantia 1,8 8V Estate,  Xsara 1,4 8V Forte i wiele innych nie <<

Offline Piotr Kusyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 81
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C4 GP 2.0HDI 138KM 2009r., Ford Fiesta 1,4 100KM 2011 było Peugeot 206 1,4 2003r., XSARA PICASSO 2.0HDI Comfort 2002r., Matiz jakiś tam
  • Zainteresowania: rowerek :)
  • Miejscowość: Puławy
Re: stuki z prawej przedniej strony
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 08, 2011, 07:24:35 »
Witam
Mam problem podobny dotyczy lewej strony. Dźwięk dobiegający z lewej strony przypomina dźwięk zgniatanej butelki plastikowej, tak jakby ktoś ją wsadził ją w sprężynę i tam sobie gdzieś trzeszczy, po równym problemu nie ma. Problem dotyczy większych prędkości powyżej około 70km/h i dotyczy jazdy po nierównościach na naszych polskich kochanych drogach. Byłem już z tym problemem parę razy u mechanika, wymieniono: wahacze, łożyska i poduszki mcpersona, wymieniono obie sprężyny, obie były pęknięte. Amorki nie są spocone, na stacji wyszły dobrze, łącznik stabilizatora jest ok, zdaniem mechanika nie ma się co czepiać kolumny całej, ale dźwięk jest bardzo denerwujący i wkurzający.
Może ktoś coś podpowie?
może łożyska wadliwe? może źle zamontowane ? ma ktoś jakieś doświadczenie ?
kusol

Offline Tomasz Kosowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90KM 2002
  • Miejscowość: Łódź
Re: stuki z prawej przedniej strony
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 18, 2011, 14:05:55 »
Witam,
Dziękuję Wszystkim za zainteresowanie tematem i podpowiedzi.
Po waszych sugestiach, podniosłem auto, zdjąłem prawe koło i okazało się, że to faktycznie łącznik stabilizatora.
Przy okazji zrobiłem kilka fotek, na których widać jak jego górna część się rozleciała.
Kupiłem nowy (firma MOOG - 45pln) i postanowiłem wymienić go sam. Niestety nie jest to taka łatwa sprawa, a przynajmniej tak było w moim przypadku. O ile odkręcenie jego dolnej części odbyło się bez przeszkód, o tyle górna część to była masakra.
- Po pierwsze - wszystko było tak zapieczone i zardzewiałe, że pomogła jedynie coca-cola (znany wszystkim najlepszy odrdzewiacz)
- Po drugie - do odkręcenia górnej części potrzebny był klucz imbusowy, który należy włożyć w środek gwintu (od strony, niewidocznej na moich zdjęciach). Chodzi o to, aby zblokować go w taki sposób, żeby możliwe stało się odkręcenie nakrętki i rozłączenie łącznika stabilizatora od amortyzatora. I tu się zaczął u mnie problem. Rok temu wymieniałem amortyzatory i na 99% mechanik, który to robił, tak "zjechał" wejście na imbus, że nie blokował on gwintu. Wszystko kręciło się w kółko. Ciąłem więc ręcznie brzeszczotem, a następnie z pomocą klucza hudraulicznego jakoś to odkręciłem. Masakra. (Zajęło mi to ze 3h).
- Po trzecie - po zdjęciu starego łącznika stabilizatora, oczywiście wahacz ze wszystkim poszedł w dół. Aby móc założyć nowy łącznik musiałem użyć drugiego podnośnika i podlewarowć wahacz na odpowiednia wysokość.
Tak czy inaczej w końcu dałem radę
Teraz nic nie stuka i jest cichutko.
Swoją drogą myślę, że ten mechanik co wymieniał mi amortyzatory nie dokręcił łącznika z przyczyny, z której ja nie mogłem go odkręcić. Przez to łącznik w swojej górnej części miał mały luz i się w końcu rozleciał.

Offline Ryszard Hubert

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2,0 HDi
  • Miejscowość: Kraków
Re: stuki z prawej przedniej strony
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 11, 2011, 09:44:46 »
witam,y

mam problem ze stukami w przednim zawieszeniu.
stuki pojawily sie po wymianie lacznikow stabilizatora (byly juz wybite).
Stuki pojawiaja sie przy skreconych kolach jak np zjezdzam na boczna droge lub posesje zarowno z prawej jak i lewej strony (z lewej - od kierowcy stuki sa wieksze).

bylem u mechanika co mi wymienial laczniki i mowi ze nic nie widac co by moglo powodowac stuki.
popatrzyl na czly zawias oraz na poduszki i nic.

Prosze o pomoc co to moze byc - moze ktos juz cos podobnego mial, nie chce wymienic pol zawieszenia zeby diagnozowac.
Dodam ze stuki sa coraz glosniejsze.

pozdrawiam
krapic

Offline Piotr Kusyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 81
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C4 GP 2.0HDI 138KM 2009r., Ford Fiesta 1,4 100KM 2011 było Peugeot 206 1,4 2003r., XSARA PICASSO 2.0HDI Comfort 2002r., Matiz jakiś tam
  • Zainteresowania: rowerek :)
  • Miejscowość: Puławy
Re: stuki z prawej przedniej strony
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 11, 2011, 12:16:11 »
a łożyska na mcpersonach sprawdzałeś?
kusol

Offline Ryszard Hubert

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2,0 HDi
  • Miejscowość: Kraków
Re: stuki z prawej przedniej strony
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 11, 2011, 12:25:37 »
sprawdzone w sposob rozbujania auta na postosju z przodu i bez stuków.
czy sa jeszcze jakies inne sposoby sprawdzenia lozyska bez demontazu?
krapic

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Re: stuki z prawej przedniej strony
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 13, 2011, 23:23:13 »
przy kreceniu kierownica na postoju lub w czasie wolnego jechania powinno dawac objawy. bujaniem niczego nie sprawdzisz bo to halasuje w momencie krecenia kierownica.

Natomiast jesli piszesz ze objaw pojawil sie po wymianie lacznikow, to pytanie - wczesniej go nie bylo czy stukajace laczniki go zagluszaly? Stuki przy skrecaniu to w zasadzie

 - lozyska mcpersona (ale powinno to dawac objaw rowniez przy kreceniu kierownica na postoju),
- przeguby polosi (tutaj mechanik powinien byc w stanie to wymacac, no i troche dziwne zeby obie polosie stukaly,
- koncowki drazkow kierowniczych, ale jak wyzej, jelsi mechanik macal zawieszenie to powinien to znalesc. No objawy byloby niekoniecznie tylko przy skrecaniu.
- maglownica/przekladnia kierownicza. ale rowniez tutaj powinno stukac przy lekkim ruszaniu kierownica, wjezdzaniu na krawezniki i generalnie czesciej niz to opisales.
 
Jesli nie sprawdzil takich podstawowych rzeczy to zmien mechanika. W samym zawieszeniu to akurat stuka niewiele - laczniki ktore wymieniales i wahacze (swoznie lub tuleje).
A i to raczej na dziurach niz przy skrecaniu.

Dalej to juz gdybanie i rozbieranie auta na czesci - lozyska piast, lozyska oporowe polosi przy skrzyni itd, itd.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Ryszard Hubert

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2,0 HDi
  • Miejscowość: Kraków
Re: stuki z prawej przedniej strony
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 16, 2011, 21:33:39 »
mozliwe ze wczesniej stuki byly tylko zagluszane zostaly przez łaczniki stabilizatorów.
Dzisiaj probowalem dynamicznie krecic kierownica na postoju i kicha - nie ma żadnych stuków.
Dzis rano zauwazyłem że jak wyjeżdzałem z parkingu i zaczolem skrecac z lewo to odrazu zaczelo mi stukac (wyjazd z parkingu bez kraweznikow itp - płaska droga).
Poloska sprawdzona za zasadzie ostrego gazu w zakretach - tutaj tez bez stuków.
Moce faktycznie cos z maglownica - podajade do innego mechanika i niech sprawdzi zawias i najwyzej podpowiem mu o maglownicy.
Rowniez zauwazylem ze stuki sa o wiele mniejsze jak np zjezdzam z drogi na posescje na luzie - nie wiem co moze miec to wspolnego ale jest.

pozdrawiam
krapic

Offline Dariusz Kuźniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Posiadany samochód: c4 Picasso 1.6 e-hdi MCP 2012
Re: stuki z prawej przedniej strony
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 18, 2011, 09:46:43 »
Witam kolegów. Też w XP mojej żony stukało. Myslałem, że to łączniki, ale w tym czasie robiłem przegląd rejestracyjny i wyszła tuleja tylna wahacza lewego przód + końcówka drążka /przebieg 91 tkm./. Wcześniej sprawdzałem bujając, szarpiąc kierownicą i nic nie było słychać. Dopiero podczas "turlania się" było słychać głuche bum bum. Cały koszt z robocizną - 200 złotków - łączniki tym razem były OK.

Offline Ryszard Hubert

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2,0 HDi
  • Miejscowość: Kraków
Re: stuki z prawej przedniej strony
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 25, 2011, 20:17:14 »
W koncu trafilem na jakiegos mechanika ktory cos tam zdiagnozował.
Szukał dość długo i powiedzial ze mam niewielkie luzy na dolnym sworzniu na wachaczu podczas skreconych kołach (z obu stron).
Posprawdzal pozostale rzeczy i oki - tuleje, laczniki, gumy itd.

Pytanie - czy tak maly luz moze faktycznie powodowac dosc glosne stukanie podczas zjazdu ulicy w np jakas boczna droge?

Pytam sie bo nie chce w ciemno wydac na nowe wachcze pare zlotych a okaze sie ze stuki nadal.

Dodatkow mam pytanie, gdzie mozna dostac dobre a zarazem tanie wachacze - rozbieznosc cenowa na allegro jest od 100 - 300 zl.

pozdrawiam

dopisano 29.10

Dzisiaj ponownie sprawdzalem skad moga dochodzic stuki i zauwazylem ze jak krecilem kierownica raz w lewo raz w prawo cos tam slychac bylo ze stuków.
Wiec pada jeszcze pytanie czy jednak to nei lozysko kolumny MP.

Moje pytanie - jak w citroenie dobrac sie do kolumny - jak ja zdemontowac i czy sporo jest przy tym roboty.
Prosze o jakas porade albo instruktarz.

pozdr.
krapic

Offline Ryszard Hubert

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2,0 HDi
  • Miejscowość: Kraków
Re: stuki z prawej przedniej strony
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 05, 2011, 20:31:30 »
Czas leci a widze ze troche kiepsko z porada jak dobrac sie do łożyka kolumny McPer.

Jezei ktos cos wie albo robil z tym prosze o porade, chodzi mi o demontaz i montaz amortyzatora oraz poduszki i lozyska kolumny MCper.

 z gory dziekuje
krapic

Gachu

  • Gość
Re: stuki z prawej przedniej strony
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 06, 2011, 08:45:07 »
robota bardzo prosta

musisz zdjąć wycieraczki (klucz 16)
potem odpiąć plastikowe podszybie
każda kolumna od góry jest przykręcona trzeba śrubami na klucz 10
na dole musisz odkręcić sworzeń wahacza i potem dwie śruby którymi przykręcony jest amortyzator żeby go wyciągnąć
ja już wyjmiesz kolumnę z auta potrzebne będą 2 ściski do sprężyn i możesz zabierać się do odkręcenia górnego mocowania sprężyny, jak już to zrobisz zdejmujesz poduszkę i masz łożysko na wierzchu

czas pracy to ok 30 minut na jedną stronę

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: stuki z prawej przedniej strony
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 07, 2011, 09:39:23 »
Cytuj

Tomasz Kosowski napisał:
.....
- Po drugie - do odkręcenia górnej części potrzebny był klucz imbusowy, który należy włożyć w środek gwintu (od strony, niewidocznej na moich zdjęciach). Chodzi o to, aby zblokować go w taki sposób, żeby możliwe stało się odkręcenie nakrętki i rozłączenie łącznika stabilizatora od amortyzatora. I tu się zaczął u mnie problem. Rok temu wymieniałem amortyzatory i na 99% mechanik, który to robił, tak "zjechał" wejście na imbus, że nie blokował on gwintu. Wszystko kręciło się w kółko. Ciąłem więc ręcznie brzeszczotem, a następnie z pomocą klucza hudraulicznego jakoś to odkręciłem. Masakra. (Zajęło mi to ze 3h).
.....

Potwierdzam słowa Tomasza że delikatne stuki na poprzecznych nierównościach dobrze słyszalne przy małych prędkościach - to zużyty łącznik stabilizatora. Ja w piątek wymieniłem u siebie i już nic nie stuka.
Problem jest z odkręceniem jak pisze Tomasz. Jeśli ktoś planuje sam wymienić to proponuję zakupić cienką tarczę do szlifierki kątowej i delikatnie odciąć nakrętkę. Nie jest to trudne i schodzi dosłownie parę minut. Na początku chciałem odkręcić ale gniazdo imbusowe do zablokowania szybko się wyrobiło i pozostała gumówka.
Zakupiłem przez internet łączniki polskiej firmy JGR po tym jak przeczytałem pozytywy na forum C4P.
Koszt to 22zł za sztukę plus przesyłka. Łącznik ten nie blokuje się przy zakręcaniu imbusem a normalnym kluczem płaskim od strony gałki. Polecam.
Pozdrawiam! :-)  ;-)

Offline Ryszard Hubert

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2,0 HDi
  • Miejscowość: Kraków
Re: stuki z prawej przedniej strony
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 15, 2011, 22:19:10 »
Dzisiaj zabrałem sie za demontaz amortyzatora i na wstepie natrafilem na problem.
Wybicie dolnej gałki (sworznia) - postepuje zgodnie z logika tj. odkrecam srube mocujaca sworzen z piasta, nastepnie podwazam breszka i tu problem.
Sworzen wychodzi ok 1cm i koniec.
Nawet nie drgnie zeby dalej zeszla i wyskoczyla z gniazda pisaty.

Moje pytanie - czy tam jest jakies dodatkowe zabezpieczenie?
Jak w inny sposób dobrać sie do tego - moze jakis ukryty patent?:-)

Myslałem zeby podniesc całą kolumne do gory i moze wowczas cos pomoze ale nie mam gdzie podeprzec (pod wachacz nie bo to wlasnie jego potrzebuje zdemontowac)

Dodatkowo zauważyłem skrecajac spowrotem że gałka (sworzen) nie ma być wcisnięta na maxa do gniazda. zeby sruba weszla owa galka musi zostac wyciagnieta ok 3-5mm i dopiero wowczas wchodzi - czy tak jest wszedzie?

W poprzednim samochodzie (opel omega) sworzen wciskało sie na maxa (poprzez podnoszenie podnosnikiem) i wchodzila sruba.

Dodatkowo mam problem z wyjsciem amortyzatora z gniazda piasty.
Jak Bogumil pisal zeby wykrecic 2 sruby mocujace amor tak u mnie byla tylko jedna sruba, odkrecilem ja, rowniez odkrecilem 3 sruby u gory i kicha, nawet nie drgal amor (mozeliwe ze jak uda sie wybic sworzen do pojdzie lzej ale jakos nie wyglada na to)
Pytanie - czy mozna delkatnie scisnac amor jakimis kleszaczmi i sporobwac go przekrecic i moze wowczas wyjdzie> czy jak scisne kleszczami moze spwodowac to uszkodzenia samego amora?

Prosze o porade i pomoc.
Z uwagi na zawzietosc zdecydowalem ze nie popuszcze zawieszeniu w moim autku i bede do skutku samemu probowac to wymontowac :-)
krapic

Offline Dariusz Kulewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 431
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi '05, C-4 GP 1,6 HDi '10
  • Miejscowość: Police
Re: stuki z prawej przedniej strony
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 16, 2011, 10:03:52 »
Nie ma żadnych dodatkowych zabezpieczeń na sworzniu po prostu gdy go próbujesz wyjąć on się przesuwa ukośnie względem gniazda i masz problem z wyjęciem. Ja to tak długo z tym walczyłem aż wyszedł podnosiłem lewarkiem (lewarek podparty pod tarczą hamulcową) troszkę do góry zawieszenie. Jak składałem to ja celowałem sworzniem w otwór a kolega nacisnął nogą na wahacz i wszedł bez problemu. Najgorzej wyjąć pierwszy raz. Jak wyjmiesz sworzeń wahacza to spryskaj gniazdo amortyzatora odczekaj wtedy delikanie w miesjcu gdzie jest ściśnięto to gniazdo śrubą wbij coś co delikatnie rozszerzy gniazdu i wtedy z góry młotkiem próbuj zbić z amortyzatora (może być tak że lepiej będzie wypiąć półoś tego nie pamiętam) a górne sruby odkręć dopiero jak wyciągniesz na dole amortyzator.
Darek

Offline Grzegorz Żebrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 269
  • Skąd: .
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1,6 8V 95 KM Pb '05
  • Miejscowość: .
Re: stuki z prawej przedniej strony
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 02, 2014, 15:20:08 »
Witam.
U mnie również puka z prawej przedniej strony. Wymieniłem amortyzator, swożeń końcówki drążka i łączniki stabilizatora, swożeń w wahaczu i nadal puka, wymieniłem tuleje na wahaczu. Co może być przyczyną owego pukania. Byłem również na stacji diagnostycznej na szarpakach i diagnosta nic nie wykrył.

Offline Błażej Grotowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 721
  • Skąd: Radomsko
  • Posiadany samochód: C3 mk III 1.2T
  • Zainteresowania: fotografia, motoryzacja, podroze, zegarki, historia
  • Miejscowość: Radomsko
Re: stuki z prawej przedniej strony
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 02, 2014, 18:39:17 »
Ileż ja się w Xantii łączników nawymieniałem:) O dziwo w XP póki co cichutko ale na naszych drogach długo nie wytrzymają nawet najlepsze. Niestety często z kupnem dobrego łącznika (w księżnej najlepsze wytrzymały około 40 tysięcy km.) jest jak z loterią. Cena wcale nie musi tu oznaczać jakości. Fabryczne w różnych markach potrafią wytrzymać 30 tysięcy.
Był GSA 1.2. Była Xantia 1.9 TD Hydractive. Jest Xsara Picasso 1.6 HDI& C3 mkIII

Offline Marcin Stankowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 434
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM
  • Miejscowość: Kraków
Re: stuki z prawej przedniej strony
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 04, 2014, 16:53:42 »
Cytuj

Ryszard Hubert napisał:
witam,y

mam problem ze stukami w przednim zawieszeniu.
stuki pojawily sie po wymianie lacznikow stabilizatora (byly juz wybite).
Stuki pojawiaja sie przy skreconych kolach jak np zjezdzam na boczna droge lub posesje zarowno z prawej jak i lewej strony (z lewej - od kierowcy stuki sa wieksze).

bylem u mechanika co mi wymienial laczniki i mowi ze nic nie widac co by moglo powodowac stuki.
popatrzyl na czly zawias oraz na poduszki i nic.

Prosze o pomoc co to moze byc - moze ktos juz cos podobnego mial, nie chce wymienic pol zawieszenia zeby diagnozowac.
Dodam ze stuki sa coraz glosniejsze.

pozdrawiam

proponuje zdjąć podszybie i podjechćc de machanika co ma klucz pneumatyczny aby od góry dokręcić McPerson-y. U mnie to pomogło i stuki ustały

Offline Przemysław Drewniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Bielsko - Biała
  • Posiadany samochód: Jest: Xsara Picasso 1,6i 16V 2006r Exclusive Był: Citroen AX 1,5D '95r.
  • Zainteresowania: motoryzacja,komputery,internet,sport
  • Miejscowość: Bielsko - Biała
Re: stuki z prawej przedniej strony
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 04, 2014, 16:22:52 »
Witam

Miałem to samo ........ stuki .. stuki ...
a na przeglądzie NIC !!

Wymieniłem ( po 125 tyś km ) : Łączniki Stabilizatora , Końcówki Drążków Kierowniczych i łożysko podpory półosi prawej + dużo smaru na to łożysko i wokół .

       = CISZA :) :)


Pozdro.
11,6 L /100km J.Miejska :(