Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h ROZWIĄZANIE  (Przeczytany 8179 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
[Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h ROZWIĄZANIE
« dnia: Czerwiec 12, 2011, 16:23:50 »
Witajcie, potrzebuję pilnej odpowiedzi:

Pacjent: mkII break 2.0 HDI bez FAP
Okoliczności: 250km (2 tygodnie temu) wymiana koła dwumasowego ze sprzęgłem, mechanicy podnieśli na service - sami o tym wiedzieli.

Co się stało: auto jeździło po odebraniu bardzo ładnie, nic się z nim nie działo. Dzisiaj w trakcie jazdy wyświetliło komunikat "Suspension faulty max v speed :90 km/h ". Auto jest ustawione na właściwym poziomie (może trochę niżej). Jeździ, ale z zapalonym service. Reakcją na przyciski jest przekreślona ikona podnoszenia z informacją, że odmawia wykonania rozkazu.
Zgasiłem, odpaliłem, wszystko uruchomiło się właściwie. Opuściłem, zgasiłem, sprawdziłem czy jest płyn i jest na właściwej wysokości. Potem odpaliłem i co prawda nie wyświetlało service, ale nie chciał się podnosić. Przycisk w bagażniku też nie działał. Po chwili zaczęło wszystko działać. Wróciłem do domu - po 5 kilometrach znów ta sama informacja. Pompa działa, ale samochód nie reaguje na przyciski podnoszenia i mówi, że jest usterka. Po zgaszeniu działa prawidłowo, podnosi się i opuszcza, ale zakładam, że znów wywali komunikat o błędzie.
Przez tydzień auto będzie czekało na mój powrót, potem oddam je do mechanika - pytanie czy do tych, co go robili, bo to oni coś zepsuli (choć wiedzieli o podnoszeniu!), czy raczej do ASO prosto?
Co to może być, bo pompa działa!

dzięki

ps. w wyszukiwarce znalazłem tylko tematy o podobnym komunikacie, ale o tym ani słowa.

Offline Piotr Doktor

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Posiadany samochód: citroen c5 2005r 1,8b / corsa 95r
  • Zainteresowania: motoryzacja,sport,
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
Re: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 16, 2011, 14:23:35 »
witam.Mi taki komunikat pokazuje się srednio co 2 miesiące,ale w innych okolicznosciach.Po jakiejs trasie, gasze samochod,che go zamknac a on nie reaguje.Swieca sie kierunkowskazy a nie chce sie zamknac.Po przekreceniu stacyjki zero odzewu.Wyskakuje ten komunikat 90km/h, migaja kontrolki od zawieszenia i service.Wszystko wraca do normy jak odlacze kleme od akumulatora. I tak co 2 miesiace. I co za [color=ff0000]piii[/color]a.

C5 2005r 1,8b

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
Re: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 16, 2011, 15:51:06 »
Uff, już myślałem, że tylko ja mam ten problem - rzeczywiście, przez prawie dwa dni w czasie wymiany nie miał aku. Może to to? tylko co z tym zrobić...
Czy jest jakiś reset kompa?
we wtorek jadę do citroserwisu  na zakopiańską w poznaniu na kompa i ewentualną naprawę.

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
Re: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 21, 2011, 11:20:43 »
sorry, ale muszę podbić, bo sprawa pilna. Na kompie wychodzi
"usterka nieznana" albo "nie ustalona", już nie pamiętam. Co to może być? podnosi się, opuszcza, a potem nagle przestaje reagować.

Mechanik od zamachu twierdzi, że "odpięli jedynie wtyczkę od centralnego potencjometru na tylnej osi, ale ją podłączyli". Mechanik z citroserwisu twierdzi że nie ma centralnego potencjometru a już tym bardziej na tylnej osi.

Ratujcie, pls.

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
Re: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 03, 2011, 10:52:26 »
Na wstępie przepraszam, że piszę pod swoim postem, ale temat zawiły, post by zniknął w czeluściach forum, a ja się dalej zmagam z zawieszeniem.

Z błędem z tematu i zapalonym SERVICE byłem już w ASO - nie raz. Za pierwszym razem komputer pokazał błąd przedniego potencjometru wysokości nadwozia. Wymiana kosztowała mnie 250pln (plus diagnoza). Dzień po wyjeździe z ASO ponownie błąd z tematu. Tym razem komputer pokazał tylny potencjometr. Wymiana, kolejne pieniążki.

Po wymianie obu wyjechałem nad morze - licząc, że wszystko jest już ok. 400 metrów od domu błąd z tematu. Zgasiłem, poczekałem 30 sekund, odpaliłem i przez następne 300 kilometrów ani razu się nie zapalił. Następnego dnia powrót - zapalał się za każdym razem po zgaszeniu auta, najdalej po 2-3 kilometrach drogi. Łącznie z 10 razy, potem już nie próbowałem. Dzisiaj auto przejechało 40km i się nie włączył błąd.
Auto zostawiam w poniedziałek w ASO - zapowiedzieli sprawdzenie całej instalacji elektrycznej, bo ich zdaniem to może powodować błędy. Czujniki wymienią na moje stare, bo najwyraźniej nic im nie dolegało.

PYTANIE:
czy ktoś ma coś na ten temat do powiedzenia? jakieś pomysły, gdzie i co się zepsuło? uszkodziło?

Na kompie wychodzi jeszcze jedna dziwna rzecz - za każdym razem komputer pokazuje błąd "zbyt niski poziom płynu hamulcowego" - ale tylko komputer, bo samochód mnie o tym nie informuje. Elektryk w ASO podrapał się w głowę i stwierdził, że nie ma pojęcia, o co chodzi.

POMOCY!!!


ps. po błędzie blokuje zawieszenie - auto robi się twarde, ale na odpowiedniej wysokości. Nie ogranicza też prędkości, spokojnie można 140 na autostradzie jechać.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 598
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 03, 2011, 13:05:17 »
To wygląda na jakieś zwarcie lub brak styku. Odłączyłbym aki i porozpinałbym wtyczki od czujników z przodu i z tyłu, wtyczkę do pompy hydro i potraktowałbym to kontaktem. Przy okazji sprawdziłbym wiązkę idącą do pompy koło lampy - czasami jest przetarta i robi się zwarcie. Sprawdziłbym czy wszystkie przewody masowe są dobrze poprzykręcane bo po wyjęciu skrzyni to może być różnie. Trzeba przejrzeć istalację elektryczną w tamtych okolicach gdzie była ingerencja przy wyciąganiu skrzyni. Jeżeli wyskakuje błąd płynu hamulcowego to trzeba sprawdzić czujnik i okablowanie do niego. Jednym słowem sporo dłubaniny i najlepiej byłoby podjechać do elektryka co ma pojęcie o C5. Niektóre rzeczy jeśli masz kanał i jakieś pojęcie o elektryce i mechanice możesz sprawdzić sobie sam.

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
Re: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 03, 2011, 13:13:33 »
w aso przeczyścili te wszystkie wtyczki o których piszesz i nałożyli na nie taki przejrzysty "smar", uprzednie psikając kontaktem. I ciągle wywala błąd - bez żadnej prawidłowości.

Gdzie dochodzi masa do nadwozia?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 598
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 03, 2011, 13:28:45 »
Na lewym błotniku i prawym chyba też. Trzeba posprawdzać przewody i wtyczki koło skrzyni biegów oraz wiązkę pompy hydro.

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
Re: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 04, 2011, 20:36:10 »
czy gdyby masa nie stykała, nie wyskakiwałyby też inne błędy?
auto w aso, zobaczymy, co dalej. Wtyczki były czyszczone dokładnie, przedmuchiwane i obkładane smarem jakimś. I nic.

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
Re: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 05, 2011, 18:59:48 »
Witam
piszę jeszcze raz po swoim postem, za co przepraszam, ale zaczynam się załamywać.

Dzisiaj ASO zaproponowało wymianę pompy - bo nie są pewni, co to może być. Dla przypomnienia - co pewien czas włącza się błąd z tematu, usztywniając zawieszenie. Mimo wymiany obu czujników wysokości nadwozia i przeczyszczeniu starannym wtyczek sytuacja się powtarza. Po zgaszeniu wszystko działa normalnie - raz 300 kilometrów, raz 4 kilometry, a innym razem 20.

Czy to możliwe, żeby uszkodzona była pompa i dawała takie niespecyficzne objawy? Że czasem długo chodzi, a potem nagle przestaje, ale po zgaszeniu i odpaleniu działa dalej? Uratujcie proszę moje 4000 za pompę z wymianą:(((

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
Re: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 12, 2011, 20:28:23 »
Reanimuję temat - trupa.
Garść nowych objawów - przypomnę że jest po wymianie obu czujników zawieszenia i wtyczki pompy - wszystko w ASO citroena!!! W celu uruchomienia zawieszenia wystarczy zgasić silnik i po 20-30 sekundach odpalić go ponownie. Ślad po błędzie jest widoczny jedynie w komputerze diagnostycznym.

*   W czasie jazdy auto ma za nisko przód lub za wysoko tył - w każdym razie drastycznie skraca mi to zasięg świateł.
*   Czasem auto podnosi się w czasie jazdy i trzyma się podniesione nawet przy 80-100 (szybciej nie jechałem) - wystarczy kliknąć i opada na normalne i jedzie dalej
*    Po opuszczeniu auta na glebę nie reaguje na strzałki. Jak go zgaszę i odpalę, wykonuje polecenie zadane przed zgaszeniem - czyli wystarczy odpalić, a on leci w górę np. na serwisowe, jak kliknę trzy razy.
*    Ostatnio przejechał poznań - kraków bez wywalenia błędu, a po zakopanym blokował zawieszenie błędem  z tematu chyba 5 razy na 20km.
*     Każda zabawa guzikami podnoszenia prowadzi dość szybko albo do braku reakcji na guziki (postój) albo do wywalenia błędu (np. opuszczenie na światłach na glebę z nadzieją, że się podniesie sam)


W związku z tym mam następujące pytanie:
czy istnieje możliwość, że:
*    skrzywione zostało miejsce, w którym montowane są czujniki zawieszenia, przez co ma ciągle zły odczyt?
*    blokuje się któryś (jeśli istnieją w układzie!!!) elektrozawory i robi się draka przez to
*    pompa jest od 10 000km już ponad tak zmęczona, że co pewien czas odmawia posłuszeństwa (bez zwiększania regularności występowania uszczelki!!!)

Pomóżcie proszę, bo tracę już do niego serce. W serwisie chcą wymieniać pompę - tylko czy to coś da? Pompa działa przecież


ps. Ponieważ nie ma żadnych standardowych sytuacji, kiedy zapala się błąd, szukam wszelkich możliwych wyjaśnień. Czy w kombi po zgaszeniu silnika tył po nawet lekkim obciążeniu opada na glebę?

PS2 - Proszę, nie kasujcie tego tematu. może się znajdzie ktoś, kto mi pomoże:(

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 422
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 12, 2011, 20:52:57 »
Podstawa, to trzeba sprawdzić siłowniki czy nie przeciekają, skoro piszesz, że tył opada po zgaszeniu silnika.

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
Re: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 13, 2011, 05:22:14 »
mogę zrobić to samemu? I jak? Płynu nic a nic nie ubywa w zbiorniczku.

Offline Artur Rylich

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: C5 II SX 2.0 HDI 2005; C3 I Exclusive 1.6 PB+LPG 2002
  • Miejscowość: Toruń
Re: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 13, 2011, 10:40:26 »
Może to trochę na wyrost ale z tego co pamiętam to potencjometr od zawieszenia połączony jest mechanicznie ze stabilizatorem.
Sprawdź czy stabilizator i łączniki stabilizatora nie mają jakichś luzów. Jeśli są poważne luzy na samym stabilizatorze to jest szansa że przy jeździe po zróżnicowanym terenie (twoje Zakopane z wcześniejszego postu) stabilizator wpada w wibracje lub nienaturalnie się przemieszcza i komputer od zawieszenia nie wie co się dzieje z samochodem i wrzuca zawieszenie w tryb serwisowy.

Nie jestem mechanikiem więc to tylko przypuszczenia, ale myślę że jak nie wiadomo co jest nie tak, można sprawdzić i to.

Pozdrawiam
BHole
Kiedyś: CX 2000 "Czrwony Smok", CX 25 TRD Limousine "Zielona Potwora", SAXO 1.5D "Saxofon"
Aktualnie: C5 II SX 2.0 HDI "Szary Wieloryb"; C3 I Exclusive 1.6 PB+LPG

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 422
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 13, 2011, 14:23:20 »
Cytuj

Robert Urbański napisał:
mogę zrobić to samemu? I jak? Płynu nic a nic nie ubywa w zbiorniczku.
                                                             Płynu nie będzie ubywać ponieważ siłowniki są wyposażone w układ który ewentualne przecieki odprowadza z powrotem do zbiornika. Objawy które opisujesz według mnie mogą świadczyć o uszkodzonym siłowniku (siłownikach)  Opadający tył skutkuje częstym włączaniem pompy (piszesz zmęczona pompa) Pojawiający się komunikat o niesprawności zawieszenia może być właśnie spowodowany nienormalną pracą pompy.

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
Re: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 13, 2011, 14:52:33 »
Cytuj

Artur Rylich napisał:
(...)
Sprawdź czy stabilizator i łączniki stabilizatora nie mają jakichś luzów. Jeśli są poważne luzy na samym stabilizatorze to jest szansa że przy jeździe po zróżnicowanym terenie (twoje Zakopane z wcześniejszego postu) stabilizator wpada w wibracje lub nienaturalnie się przemieszcza i komputer od zawieszenia nie wie co się dzieje z samochodem i wrzuca zawieszenie w tryb serwisowy.

(...)
BHole


sprawdzę to jak najszybciej, chociaż łączniki stabilizatorów wymieniłem 20K temu na nowe lemfordery - ale możliwe, że coś tam się dzieje - sprawdzę to właśnie.

Co do zmęczenia pompy - nie piszę, że jest zmęczona, bo od 10K km robi to samo - powinna już paść na amen:) np. przejechałem ostatnio 700km bez zatrzymywania się z samochodem załadowanym 4 osobami z wyposażeniem wakacyjnym plus motorower z '59 w bagażniku - i ani razu się nie włączyło - dopiero 400 metrów od domu:(

czy mogę te siłowniki sprawdzić samemu?

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 422
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 13, 2011, 15:07:15 »
Możesz sam sprawdzić który siłownik przecieka. Wjedż na kanał (najazd) Przygotuj sobie tak na wszelki wypadek jakieś naczynie...  Zdejmij z siłownika (obojętne, prawy, lewy) rurkę z tworzywa (druga od przodu)  Jeżeli się leje proporcjonalnie do opadania auta  z króćca po zdjętej rurce, to ten jest uszkodzony, jeżeli ze zdjętej rurki, to przeciwny. Płynu który wycieknie nie powinno się ponownie używać.

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
Re: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 14, 2011, 19:06:03 »
Dzisiaj zwariował w czasie jazdy - tył był na właściwej wysokości, a przód leżał na glebie i nie reagował na przyciski ani na 100km/h - dziwne uczucie. Po zgaszeniu się podniósł - na zgaszonym silniku. Potem go odpaliłem, przejechałem trochę i się podniósł i usztywnił w serwisowym. Na przyciski oczywiście nie zareagował. Zgasiłem, wtedy wykonał operację zadaną przyciskiem przed zgaszeniem. Odpaliłem, ruszyłem i... po 500m. wywalił błąd zawieszenia.

Chyba wzorem naszych przodków żyjących w średniowieczu oczyszczę jego duszę ogniem. Jeśli niewiele z niego zostanie, znaczy że diabeł go opętał i ogień go przepędził:)

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 422
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 14, 2011, 19:55:43 »
Nie odprawiaj guseł, tylko właż pod auto i zrób co napisałem. Wyświetlaczowi za bardzo nie wierz, bo zrobiłem kiedyś "eksperyment" i wyjąłem bezpiecznik od pompy BHI żeby zobaczyć co się będzie działo. I pełne zaskoczenie...  wyświetlacz pokazywał wszystkie komunikaty normalnie, tak jakby pompa pracowała.

Offline Andrzej Kaczor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 3.0 V6 '02 LPG >260 Kkm
  • Miejscowość: Kraków
Re: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 14, 2011, 21:07:18 »
A mnie się wydaje że przy tak różnym zachowaniu, braku regularności, warto się zainteresować komputerem zawieszenia, możliwe że cała wina leży po jego stronie.
Andrzej
Galeria mojej C5 http://tiny.pl/zg1n


.

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
Re: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 16, 2011, 08:23:28 »
w przyszłym tygodniu będę w okolicy ASO, już się wstępnie umówiłem na wymianę pompy - bo elektronika ponoć zintegrowana.

Offline Karol Cerek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II 1.8i 16V; C3 III 1.2 Selection
  • Zainteresowania: nowe technologie i materiały, Cytrusy
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 18, 2011, 12:13:39 »
O podobnych problemach jest w tym wątku

http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=76356&post_id=769619#forumpost769619

Ale i tu wklejam moją odpowiedź.


"To jeszcze ja dodam swoje kilka groszy z dnia wczorajszego.

Samochód jeździł normalnie, hydro normalnie działało. W pewnym momencie opuściłem samochód na najniższy poziom i dalej nie chciał się podnieść.
Jadąc po pewnym czasie wyskakiwał błąd jak u wszystkich w tym wątku (błąd zawieszenia, jazda max. 90 km/h).

Po wyłączeniu silnika i odczekaniu aż się wszystko powyłącza i odpaleniu na nowo, błędu nie było.
Ale jadąc sytuacja się powtarzała.

Bezpieczniki koło kierownicy były OK. Po dotarciu do domu trafiłem na ten wątek... i mnie natchnęło
Dostałem się do bezpieczników MAXi pod maską (w instrukcji o nich mowy nie ma )
Padnięty był bezpiecznik 40A (pierwszy od prawej).

Szybka wycieczka do FEU VERT - zestaw 5 szt. dokładnie takich bezpieczników firmy HICO - 24,99zł.

Były też zestawy z innymi "amperami"

Po wymianie wszystko wróciło do normy."
C5 II 1.8i 16V, 2007r. (SX + dodatki [vel Impress], Gris Aluminium)
C3 1.2 2014 (Selection + Pakiet Miejski, Rubin Red)

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
Re: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 18, 2011, 19:20:21 »
"Dostałem się do bezpieczników MAXi pod maską"

Gdzie to jest? Znaczy "pod maską" to rozumiem, jednak nie mam pojęcia, o które chodzi. Pod plastikową osłoną "nad" akumulatorem wszystkie sprawdziłem - tam nic się nie dzieje złego.

Offline Karol Cerek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II 1.8i 16V; C3 III 1.2 Selection
  • Zainteresowania: nowe technologie i materiały, Cytrusy
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 18, 2011, 20:25:23 »
Cytuj

Robert Urbański napisał:
"Dostałem się do bezpieczników MAXi pod maską"

Gdzie to jest? Znaczy "pod maską" to rozumiem, jednak nie mam pojęcia, o które chodzi. Pod plastikową osłoną "nad" akumulatorem wszystkie sprawdziłem - tam nic się nie dzieje złego.


To są bezpieczniki "nad' akumulatorem, tak jak napisałeś. Po zdjęciu pokrywy masz widoczną szynę z bezpiecznikami i podłączonymi wtyczkami.

Całą szynę musisz podnieść. Jest ona zablokowana zatrzaskami/ząbkami: jeden z prawej strony (na krótszym boku), jeden u góry i jeden na dole. Jak wzrokiem "oblecisz" krawędzie, to zauważysz gdzie są.

Po zwolnieniu zatrzasków, podnosisz trochę do góry i z przodu widać bezpieczniki (o ile pamiętam 40, 60 i 80 A).

U mnie przepalił się pierwszy od prawej (40A).
C5 II 1.8i 16V, 2007r. (SX + dodatki [vel Impress], Gris Aluminium)
C3 1.2 2014 (Selection + Pakiet Miejski, Rubin Red)

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 422
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: [Mk2] Suspension faulty max v speed :90 km/h
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 18, 2011, 20:47:28 »
Jeżeli silnik pompy pracuje, to po co sprawdzać bezpiecznik? Ten bezpiecznik jest tylko i wyłącznie do silnika pompy. Wymiana działającej pompy też nie ma sensu dopóki nie sprawdzisz siłowników. No, ale jak ktoś chce iść okrężną drogą i w koszty, to nie poradzę. Pozdrawiam