Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja  (Przeczytany 80008 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Choiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 254
  • Skąd: Łańcut
  • Posiadany samochód: Peugeot 406 coupe, Citroen C4 VTR, Citroen Xantia kombi, Suzuki XF650 Freewind.
  • Miejscowość: Łańcut
Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« dnia: Lipiec 05, 2011, 19:13:21 »
Narzędzia potrzebne:
Torx 20
ostry nóż
lutownica, kalafonia, cyna
mały płaski śrubokręt
próbnik prądu 12v
miernik prądu
izolacja
przekaźnik

Odkręcamy osłonę pod kierownicą - dwie śruby torx 20
Wyjmujemy schowek po lewej stronie zakrywający bezpieczniki mocniejszym pociągnięciem.
odkręcamy 5 śrub torxów 20


Przy skręcaniu pamiętajcie że wkręty się różnią. Te z rzadszym gwintem (rys2) są do osłony pod kierownicą.


Pod spodem przyczepiona jest osłona materiałowa do osłony plastikowej za pomocą trzech zapinek - ściągamy je za pomocą śrubokręta.
Odciągamy osłonę i zdejmujemy kostki z przycisków od sterowania lusterkami itd...

Ściągamy kostkę z drzwi odkręcając pierścień i patrząc na nią od przodu pin o który nam chodzi będzie znajdować się na dole. Jedni piszą że jest to prawy a inni że lewy dlatego utnijcie sobie kawałek przewodu i połączcie jeden z tych pinów z masą (śruba od nawiasu drzwi) i powinien odezwać się zamek. Inne źródła piszą o tym że to biały kabel - u mnie zielony.


Teraz przydatnym urządzeniem będzie miernik, (szukanie przewodu po symbolu nie zdało tu egzaminu bo nie chciało mi się wypatrywać) który ustawiamy na sprawdzanie obwodu zamkniętego. Wpychamy jeden koniec miernika do pinu w kostce a drugim szukamy. Powinien być tu ( u mnie tak właśnie jest). Jest to kostka u góry także trzeba się powykrzywiać żeby ją zobaczyć. Inne źródła piszą że jest to niebieska kostka - i tu pudło.


 wyciągamy kostkę zwalniając blokadę, rozcinamy trututkę i wyciągamy szynę z pinami (nie miałem tak cienkiego miernika żeby grzebać w gnieździe a nie chciało mi się kombinować :) ) no i szukamy tego kabla.


Przecinamy ten kabelek i ja żeby było wygodniej dolutowałem do każdego końca jeszcze po kawałku przewodu aby po włączeniu wtyczki wygodniej mi się testowało a potem lutowało.

Mamy już wszystko na wierzchu więc szukamy teraz +. Wśród kabli znalazłem kostkę z jednym brązowym kablem luźno wiszącą gdzie właśnie był prąd.


Przyczepiamy przekaźnik ( ja znalazłem u góry dziurę więc przynitowałem ją do niej).


Dalej postępujemy z instrukcją dodaną do sterownika. U mnie było tak:


Od sterownika - Zmostkowałem czarny (masa) z żółto białym i żółtym i podczepiłem pod masę auta - jedna ze śrub u góry.

+ czerwony od sterownika podłączamy do plusa w samochodzie i do tego samego plusa podłączamy kawałek kabla który przylutowujemy do przekaźnika do nóżki 86
Biały ze sterownika - odpowiedzialny za zamykanie mostkujemy z kablem od wtyczki do BSI (u nas zielony) i przylutowujemy do przekaźnika do nóżki 87a.
Biało czarny ze sterownika odpowiedzialny za otwierania idzie do nóżki 85
Kabel idący od drzwi który przecięliśmy podpinamy pod nóżkę 30. Wychodzimy z samochodu i bawimy się pilotem - powinno wszystko działać.
Było: Wartburg, Polonez,VW Passat, Audi 100, Ford Sierra, Citroen Xantia, Lancia Kappa, Mercedes 123, Honda Accord, Citroen AX, Citroen XM II, Renault Twingo, BMW 520 E39, Citroen Xsara, Citroen Xsara Picasso.

Offline Sławomir Koliński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 567
  • Skąd: Słubice
  • Miejscowość: Słubice
Re: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 05, 2011, 19:49:06 »
Dzięki Łukasz za instrukcję. Jak widać co inne Picasso, to inne kolory kabli. :-( Rozumiem, że rozbierałeś kostkę przy drzwiach kierowcy, czy tak? Bo ktoś wcześniej pisał, że podłączał się do kabelków prowadzących do drzwi pasażera (ponoć po wyjęciu schowka jest dobry dostęp do kabli).
colins

Offline Łukasz Choiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 254
  • Skąd: Łańcut
  • Posiadany samochód: Peugeot 406 coupe, Citroen C4 VTR, Citroen Xantia kombi, Suzuki XF650 Freewind.
  • Miejscowość: Łańcut
Re: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 06, 2011, 17:47:15 »
W sumie nie trzeba jej rozbierać tylko ściągasz z tyłu tą gumową harmonijkę i masz kable na wierzchu. Wiesz.. też tak myślałem żeby nie szukać kabla w kabinie tylko z tej kostki puścić ale jestem zbyt nerwowy i myślę że jak bym musiał przedrzeć się z tym kablem do kabiny przez wiązkę to po puszczeniu paru ku.... bym coś urwał.
Było: Wartburg, Polonez,VW Passat, Audi 100, Ford Sierra, Citroen Xantia, Lancia Kappa, Mercedes 123, Honda Accord, Citroen AX, Citroen XM II, Renault Twingo, BMW 520 E39, Citroen Xsara, Citroen Xsara Picasso.

Offline Adam Lissewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Skąd: Chojnice
  • Posiadany samochód: xsara picasso 2,0 HDI 2001r
  • Miejscowość: Chojnice
Re: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 24, 2011, 21:59:28 »
Witam.
Miałem właśnie "przyjemność" instalowania dodatkowego sterownika centralnego zamka. Instrukcja znalesiona wyżej była niezbędna jednak zastosowałem wersje bez dodatkowego przekaźnika. w załączniku schemat podłączenia, reszta jak temacie.
Pozdrawiam Adam

Offline arkadiusz wróblewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: brodnica
  • Posiadany samochód: citroen xsara picasso 1.8 16v
  • Miejscowość: brodnica
Re: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 03, 2013, 11:33:34 »
Witam ,mam zamiar zamontować centralkę firmy PROXIMA.Z Waszej instrukcji wynika że wystarczy przeciąć jeden przewód i wpiąć do niego centralkę,czy tak?

Offline Stefan Ostrowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Choroszcz
  • Posiadany samochód: xara picasso 1.8, C3 1.4 HDI, C4 GP 2.0HDI
  • Miejscowość: Choroszcz
Re: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 05, 2013, 17:16:37 »
A może próbował ktoś podłączyć pod dodatkowy sterownik centralnego zamka - otwieranie bagażnika z pilota?
Mój sterownik  ma taką możliwość ale nie wiem gdzie to podłączyć.

Offline Sebastian Saj

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Cotroen Xara Picasso
  • Zainteresowania: Wędkarstwo
  • Miejscowość: Polska
Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 08, 2015, 11:28:57 »
                        Adam Lissewski  Jak podłączyłeś sterownik bez tego przekaźnika dodatkowego  po mam problem z tym podłączeniem a nie widzę twojego załącznika o którym pisałeś ?


Już widzę jest a da się podłączyć jakoś bezpośrednio do kabli przy samy siłowniku bez dostawania się do BSI i bez dodatkowego przekaźnika bo nie rozumiem po co jeszcze jest on potrzebny.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2015, 11:52:11 wysłana przez Sebastian Saj »

Offline Tomasz Witek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: Xara Picasso silnik 2.0 HDi, rok2004
  • Miejscowość: Bytom
Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 30, 2015, 23:23:52 »
witam
Przeczytałem tą instrukcje i załamałem się, bo jestem elektrykiem (niepraktykującym od 25 lat) a nie do końca zrozumiałem o co chodzi. Usiadłem przy aucie na 2 dni i zrobiłem "centralny" na 3 sposoby. Postaram się je opisać.

przygotowania.
Jak kolega wspominał, najlepiej dobrać się do wtyki pomiędzy karoserią a drzwiami od strony pasażera. tak czy siak, musimy odkręcić wtykę, zdjąć gumowy peszel od strony karoserii i w nim poprowadzić 2 dodatkowe przewody. W brew pozorom jest to łatwe. Ja bez żadnego rozkręcania wetknąłem drut od strony kabiny pasażerskiej, tak aby wlazł w otwór i wyszedł w... nadkolu, okolicach zawiasów, a następnie  wydobyłem go na zewnątrz i przepchnąłem przez gumowy peszel (płyn do naczyń zwiększa poślizg). Jeśli cokolwiek jest niejasne - piszcie - wyjaśnię, zrobię fotki.
Zasilanie do alarmu zabrałem sobie od radia. Sam alarm/centralny dałem powyżej radia, poniżej nawiewów. Jest tam taka blacha która aż się prosi aby do niej się przykręcić, albo zamocować na opaskach zaciskowych (ja dałem jeszcze taśmę dwustronnie klejącą)
Potrzebne będą miernik, mała żaróweczka z kabelkami albo opornik 100 ohm.  Dlaczego żaróweczka albo opornik? Dla bezpieczeństwa. Jeśli cokolwiek zewrzecie do masy, to może się to skończyć upaleniem czegoś drogiego. Jeśli to "coś" zewrzecie do masy przez żaróweczkę - zaświeci się, albo opornik, poparzy Wam palce. Tak czy inaczej wspomniane "coś" będzie o 200 punktów bezpieczniejsze. Każde poniższe "łączymy do masy", (albo do 12V) ma być wykonane przez żaróweczkę albo opornik

1. na wtyczce od strony auta szukamy miernikiem pina na dole na którym jest jakieś podejrzane napięcie w okolicach 3V. Powinny być takie dwa. (Jeśli jest jeden - proszę przejść do kolejnego punktu.) Łączymy do masy dolny - zamki powinny się zamknąć. Łączymy górny - zamki powinny się otworzyć. Proste prawda? Nie całkiem. Dolny co prawda otwiera, bez łaski, ale górny otwiera przy zwarciu do masy na 0.1 sekundy, ale już przy zwarciu 0.8 sekundy otwiera i ZAMYKA!. Tak więc trzeba w każdym przypadku sprawdzać jaki długi impuls idzie od zakupionego sterownika/alarmu i czy zadziała czy nie. jak zadziała - problem z głowy, jak nie zadziała  czytaj następny punkt.

2. Otwieranie - zwarcie dolnego do masy zamykanie - brak. Popatrz ponad radio (umnie po lewej) czy masz przycisk z kłódką? Taki do otwierania i zamykania? Jeśli tak, to super, bo jego możesz zastosować do zamknięcia auta! Tak więc trzeba rozebrać troszkę auta (4 śrubki) wyjąć przycisk (2 zaczepy góra dół) wyjąć wtyczkę. Miernikiem szukamy około 10-11V i na ten pin podajemy masę i zamek się zamyka. sprawa rozwiązana. Jeśli nie masz  wspomnianego klawisza przejdź do kolejnego punktu

3. Pozostaje skorzystać z rad z pierwszego (przyklejonego) postu. Postaram się  jednak wyjaśnić jak to działa. Otóż otwieraniem i zamykaniem steruje JEDEN kabel. Śmiesznie, ale tak jest. Tak więc  otwieranie następuje wtedy gdy na krótko podamy masę. (na chwilę zewrzemy kabel do masy). No ale jak uzyskać zamykanie na tym samym kablu? Nie da się podać napięcia na niego, bo już takowe jest. Da się przesłać informacje o zamknięciu przerywając obwód (kabel) na krótko. Aby przerwać obwód na krótką chwile niezbędny jest przekaźnik. Niema w handlu Alarmów/sterowników centralnego z jednym przekaźnikiem. Wiec kupisz sterowanie/alarm z dwoma i jeden będzie.... niekonieczny (zbędny, ale nie przeszkadzający), albo kupisz bez przekaźników i jeden przekaźnik będziesz musiał założyć (najtańszy ze sklepiku elektronicznego). Tak czy siak, dwa nowe kabelki w peszlu załatwią sprawę. W tym peszlu trzeba będzie przeciąć jeden (dolny +3V) kabelek, i do każdego z końców dolutować po jednej żyle nowego przewodu, reszta to prosta zabawa w połączenia w okolicy alarmu/sterownika. Oto schemat znaleziony na angielskim forum, on doskonale wyjaśnia jak co podłączyć.
http://postimg.org/image/48ac2gyb9/
Jest jeszcze jeden potencjalny problem. Mój  alarm ma taką funkcję: jeśli po 30 sekundach od otwarcia pilotem, żadne drzwi nie zostaną otwarte, nastąpi automatyczne zamknięcie. Może fajne dla blondynek, ale mnie tylko utrudnia pracę. Tak więc musiałem jakoś powiadomić alarm że drzwi zostały otwarte. Nie miałem już ochoty szukać tego pinu we wtyczce (Wy jak najbardziej możecie, najlepiej we wszystkich 5 drzwiach (ha-ha)) ale ja przeciągnąłem kabelek od lampki nad lusterkiem (banalne w wykonaniu) i jak tylko lampka się zapala (+12V), to alarm jest oszukiwany że otwarłem drzwi.

Pozdrawiam
Tomasz72

jeśli cokolwiek jest niejasne, napiszcie.

Offline Tymon Nowak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Koszalin
  • Posiadany samochód: Xara Picasso
  • Miejscowość: Koszalin
Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 25, 2015, 11:33:19 »
Witam

Super temat dopiero co zakładałem u siebie dodatkową centralkę , z tą instrukcją może do 30 minut , później tylko poskładać i gotowe .

Pozdrawiam .

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 11, 2015, 21:08:42 »
I ja dzisiaj podłączyłem uniwersalny sterownik zamka.
Założony Noxon T5- 65 zł.
Zanim poszedłem do auta to w domu na stoliku zmontowałem sobie wstępnie kostkę i instalację wg. opisu Adama Lissewskiego.
Czyli schemat z postu 21:


W aucie najdłużej schodzi z odkręceniem plastików.
Samo podłączenie to nie więcej jak 20 minut. No bo ile można wlutowywać 4 przewody i zakładać termokurczki na połączenia. U mnie po opuszczeniu BSI na zawiasie , przewód sterujący zamkiem znajduje się w widocznej na poniższych fotkach niebieskiej wtyczce. Przewód jasnobrązowy i miał numer 117. Przy okazji przelutowałem sporo połączeń na płycie BSI i ogólnie oczyściłem ją troszkę. Było sporo dziwnego nalotu i widocznej korozji lutu.
Nareszcie auto można zamknąć i otworzyć z dużej odległości i bez kombinowania.
Schemat podany przez Adama jest prosty i szybki w realizacji. Niepotrzebne przewody z instalacji sterownika po prostu usunąłem przez wyjęcie pinów z kostki sterownika.
Dzięki za porady.
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2015, 21:30:23 wysłana przez Karol Chyla »

Offline Adam Tomaszewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Kujawsko-pomorskie
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 16V SX
  • Miejscowość: Kujawsko-pomorskie
Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 12, 2016, 13:49:27 »
A ja mam pytanko jaki sterownik centralnego zamka nie drogi kupic do mojej cytrynki

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 12, 2016, 21:25:45 »
A po co dokładać kolejny przekaźnik sterowany przekaźnikami ze sterownika ?
Sterowniki centralnego mają wbudowane przekaźniki które po sygnale zewrą z masą sygnał zamknięcia bądź otwarcia zamków. W samym sterowniku nóżki przekaźnika bądź kabelki na zewnątrz wystarczy zmostkować z masą.
Te co zakładam to w środku mostkuję i do elektroniki auta podłączam tylko cztery przewody: plus, masa, zamykanie i otwieranie.
Żadnych przewodów nie ucinam/przecinam.
W autach grupy PSA sterowanie zamka jest przy pomocy dwóch przewodów w innych markach jednym więc mój przedstawiony sposób tylko do cytrynek i beżotów, ewentualnie renówek.
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Adam Tomaszewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Kujawsko-pomorskie
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 16V SX
  • Miejscowość: Kujawsko-pomorskie
Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 13, 2016, 10:58:06 »
Czy to musi byc na 4drzwi czy na 2 jaki najlepiej model kupie na allegro 

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 13, 2016, 21:22:20 »
Czy to musi byc na 4drzwi czy na 2 jaki najlepiej model kupie na allegro 
Sterownik steruje istniejącą instalację i nie ma rozgraniczenia czy 2 czy 4 czy 6 drzwi.
Sterowniki są już od 45 zł.
Kwestia wyglądu pilocików.
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Adam Tomaszewski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Kujawsko-pomorskie
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 16V SX
  • Miejscowość: Kujawsko-pomorskie
Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 14, 2016, 12:56:06 »
oki dzięki za informacje

Offline Ryszard Harbatowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 91
  • Skąd: Sulęcin
  • Posiadany samochód: Citroen Hdi 2000
  • Miejscowość: Sulęcin
Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 20, 2016, 19:55:38 »
Panowie mam problem z tylnymi drzwiami nie chcą się zamknąć.A jak się zamkną to się blokują i trzeba je otworzyć od środka.Czy może to być wina sterownika.

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 21, 2016, 00:20:52 »
Bardziej mechanika. Coś albo zamarzło, albo zardzewiało.

Offline Ryszard Harbatowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 91
  • Skąd: Sulęcin
  • Posiadany samochód: Citroen Hdi 2000
  • Miejscowość: Sulęcin
Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 21, 2016, 14:58:04 »
jak znajdę przyczynę to napisze

Offline Wojciech Budkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Tomaszów Mazowiecki
  • Posiadany samochód: Citroen xsara picasso 1.8 16 v 2002 r.
  • Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki
Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 06, 2016, 09:44:46 »
Witam serdecznie.
Panowie powiedzcie mi czy naprawdę da się założyć nowy centralny zamek do citroen a xsara picasso nie w pi na jąć się w BSD.
Pytam bo jestem po wizycie u elektryka, który powiedział mi ze się nie da bo fabryczny moduł komfortu stałe wysyła napięcie na siłowniki i nie da się wpiąć w nie nowa zewnętrzna centrala.  Bo u mnie rozsyła się moduł i nie czyta kodów z kluczyka.

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 07, 2016, 09:51:36 »
Witam serdecznie.
Panowie powiedzcie mi czy naprawdę da się założyć nowy centralny zamek do citroen a xsara picasso nie w pi na jąć się w BSD.
Pytam bo jestem po wizycie u elektryka, który powiedział mi ze się nie da bo fabryczny moduł komfortu stałe wysyła napięcie na siłowniki i nie da się wpiąć w nie nowa zewnętrzna centrala.  Bo u mnie rozsyła się moduł i nie czyta kodów z kluczyka.


Da się, zmień elektryka lub dobrze poczytaj powyższe posty.
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 09, 2016, 10:01:05 »
Da się. W instalację auta podłączasz 4 przewody i wszystko śmiga aż miło.

Offline Sławomir Cabała

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 619
  • Skąd: Garwolin
  • Posiadany samochód: . .Czytaj podpis
  • Miejscowość: Garwolin
Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 31, 2016, 22:18:14 »
Że tak zapytam (znajomy ma takie auto) gdzie jest centralka sterująca zamkami??
Prosił mnie żebym mu podłączył centralny i czytając ten temat dochodzę do wniosku że najlepiej jest jednak tam poszukać podłączenia. I kolejne pytanie czy picasso ma opcję Comfort?
XM 91r 2.0 I LPG orga 5324 zmienił właściciela
XM 90r 3.0 V6 automat LPG orga 4903
XM 92r 2.1 turboD12 automat orga 5852

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 31, 2016, 23:20:27 »
Sterowanie jest częścią systemu bsi. Caly modol komfortu w cytrynach to wlasnie bsi. Kwestia jak jest skonfigurowany.
Co do pytania gdie sie wpiac. W poscie #10 sa moje fotki. To nic innego jak opuszczone na zawiasie bsi czyli ogolnie mowiac skrzynka z bezpiecznikami w kabinie. Ja wpialem sie w jeden przewod w niebieskiej wtyczce. Moje auto jest z 2002r. Jak bedzie to wyglądać u klegi nie wiem. Mogą byc pewne roznice szczegolnie jezeli ma auto po 2004r.

Offline Sławomir Cabała

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 619
  • Skąd: Garwolin
  • Posiadany samochód: . .Czytaj podpis
  • Miejscowość: Garwolin
Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 01, 2016, 11:38:24 »
Dzięki za odpowiedź, za kilka dni kolega przyprowadzi samochód to zobaczę jak to wygląda.
XM 91r 2.0 I LPG orga 5324 zmienił właściciela
XM 90r 3.0 V6 automat LPG orga 4903
XM 92r 2.1 turboD12 automat orga 5852

Offline Tomasz Brzeski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Radom
  • Posiadany samochód: peugeot 406
  • Zainteresowania: sport
  • Miejscowość: Radom
Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 31, 2017, 19:42:41 »
Witam
Czy wg poniższego schematu centralny będzie działać, sygnalizacja kierunkam też???
Pozdr