Witam! Na poczatku tego tematu była mowa o podkładkach dystansowych łozyskowania wahacza. Z mojego doswiadczenia wynika ze, podkładka jest bardzo ważna ale grubość jej zależy od regulacji całości łożyskowania. Ja musiałem u siebie włożyć podkładkę o 0,3mm grubszą od tej co znalazłem w środku starego łożyska (0.5mm). Do regulacji łożyskowania jest specjalny przyrząd, ja go nie posiadam i dlatego musiałem sobie radzić inaczej. Po pierwsze jest ważny wymiar zewnętrzny po włożeniu całego zestawu do wahacza u mnie było to 198,5mm. Ważna jest też długość tulei wewnętrznej, moja miała 188,3mm w sumie po nałożeniu na tuleję osłon łożyska miałem 198,4 , to jest o 0,1mm mniej niż powinno być. Ja poradziłem sobie z tym wszystkim tak: średnicę starej tulei wewnętrznej zmniejszyłem papierem ściernym tak by móc łatwo wsunąć na nią wewnętrzne bieżnie łożysk i osłony łożysk, wsadziłem do wnętrza wahacza bieżnie zewnętrzne i całość złożyłem bez uszczelniaczy (założone uszczelniacze uniemożliwiają wyczucia luzu łożysk) skręcając całość śrubą 14mm. Okazało się że, mam za duży luz na łożyskach. Zakładając różnej grubości podkładki, dokręcałem nakrętkę śruby ściągającej 14mm do momentu aż łożysko ciężko się obracało, wtedy popuszczałem ćwierć obrotu nakrętkę i mierzyłem długość całości aż uzyskałem wymiar 198,5mm. Po wszystkim rozebrałem całość, zamontowałem nową tuleję wewnętrzną (też o długości 188,3) wraz z uszczelniaczami i całość zamontowałem w samochodzie skręcając śrubę 16mm momentem 14 kNm. Podkładki regulacyjne zestaw (30x22) kupiłem w serwisie Citroena za 68zł.
Może się mylę i tylko u mnie była podkładka regulacyjna za ciennika, może to było powodem że, po 45 tysiącach km przebiegu zaczęło chrobotać w wahaczu po lewej stronie (szlag trafił jedno łożysko, pękł koszyk trzymający rolki). Wymianę łożyskowania wahacza robiłem w garażu bez kanału z samochodem ustawionym na kobyłkach (kupionych w supermarkecie) a do pomiarów wykorzystywałem suwmiarkę 300mm (kupioną na Allegro, zwykłe przeważnie mają 150mm). Całość wiedzy o wymianie łożyskowania tylnego wahacza Citroena C5 MkI i II znalazłem w opisach znaleźnych na tym forum i internecie.
Pozdrowienia dla wszystkich odważnych!
Janusz