Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi  (Przeczytany 28549 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #75 dnia: Lipiec 06, 2012, 17:58:48 »
Tył czuję że idzie sztywnej, przód miękko ale to pewnie dla tego że od razu wymieniany miałem siłownik prawy przód bo opadło mi auto na postoju.
Znikły trzaski i piski na nierównościach.
Ogólnie jak zobaczyłem łożyska to nie ma co słuchać ludzi którzy mówią że można tam wcisnąć smaru....debilizm....

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #76 dnia: Lipiec 06, 2012, 18:37:13 »
Cytuj

Jacek Gaj napisał:
hmm...

a jak po zmianie tylnych łożysk?


Właśnie to miałem robione, nowe łożyska wchodzą w skład zestawów naprawczych tylnych wahaczy.
Tył piszczał, skrzypiał i stukał ale auto dobrze się prowadziło.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Jacek Gaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 393
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2018 Citroen C-Elysee 1.6
  • Zainteresowania: fotografia, motoryzacja, kolarstwo, koszykówka, turystyka
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #77 dnia: Lipiec 08, 2012, 14:04:03 »
Cytuj

Andrzej Walczyński napisał:
Cytuj

Jacek Gaj napisał:
hmm...

a jak po zmianie tylnych łożysk?


Właśnie to miałem robione, nowe łożyska wchodzą w skład zestawów naprawczych tylnych wahaczy.
Tył piszczał, skrzypiał i stukał ale auto dobrze się prowadziło.


Racja, przepraszam, ale nie wiem czemu ubzdurało mi się, że robiłeś przód. Upały szkodzą ;)

Alarm odwołany, samochód prowadzi się bardzo stabilnie i chyba mi się wydawało po prostu...
Dawniej C5, teraz C-Elysee

Offline dariusz Bielawski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Lwówek Śląski
  • Posiadany samochód: MkII C5 3.0 V6 2005 BREAK BVA LPG stag 300 ISO
  • Miejscowość: Lwówek Śląski
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #78 dnia: Lipiec 10, 2012, 10:30:55 »
podłączają się do tematu mam 93 tys. przebiegu  i dopiero uczę się tego auta
a więc przy ostrzejszej jeździe  słychać przy skręcie w lewo jak w w kole tylnym coś stuka jest ono wtedy odciążone  (podobne stukanie jak  przy drążku stabilizacyjnym) szukałem jakiegoś punktu zaczepienia nic, byłem w stacji diagnostycznej gięli wyginali i tez nic nie stwierdzili na końcu powiedzieli, po przebadaniu amortyzatorów, że pewnie to jest przyczyną  i winą jest zawieszenie pneumatyczne

Offline Jacek Gaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 393
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2018 Citroen C-Elysee 1.6
  • Zainteresowania: fotografia, motoryzacja, kolarstwo, koszykówka, turystyka
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #79 dnia: Lipiec 10, 2012, 13:03:58 »
Jest to miarowe stukanie z częstotliwością zbliżoną do tej z jaką obraca się koło? Czy raczej wolne stuki-puki? Zmieniałeś piasty w kole? Może jest już zużyta i coś tam sobie za dużo miejsca wolnego w środku znalazło? ;)

Gwoli sprostowania, w C5 jest zawieszenie hydropneumatyczne (za tłumienie odpowiada zarówno płyn hydrauliczny jak i gaz). Nie ma amortyzatorów tylko siłowniki :)

Pedantyczna gadka, ale nie lubię jak np. jakiś ekspert na stacji mi zaczyna prawić o zaletach mojego "pneumatycznego" zawieszenia itp... ;)
Dawniej C5, teraz C-Elysee

Offline Waldemar Kruszka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Posiadany samochód: citroen C4 Picasso1,6HDI
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #80 dnia: Lipiec 10, 2012, 13:21:30 »
Sprawdż czy nie spuchły zaciski hamulcowe i przez to ocierają o felgę.

Offline Jacek Gaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 393
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2018 Citroen C-Elysee 1.6
  • Zainteresowania: fotografia, motoryzacja, kolarstwo, koszykówka, turystyka
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #81 dnia: Lipiec 10, 2012, 14:29:35 »
Właśnie!
Może klocki lekko obcierają o tarczę, która ma lekkie bicie i stąd pukanie.
Dawniej C5, teraz C-Elysee

Offline dariusz Bielawski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Lwówek Śląski
  • Posiadany samochód: MkII C5 3.0 V6 2005 BREAK BVA LPG stag 300 ISO
  • Miejscowość: Lwówek Śląski
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #82 dnia: Lipiec 11, 2012, 09:39:54 »
stukanie jest porównywalne do łącznika stabilizatora kiedy jedziemy po dziurach, jak pisałem dzieje się to tylko w jednym kole tylko  wtedy kiedy auto w zakręcie mocno przechylone jest na druga stronę a te jedzie po dziurach

może nie jest to tak bardzo dokuczliwe bo nie zawsze naciągam przepisy ruchu drogowego :D  ale naczytałem się trochę na forum o tych łożyskach no i
próbowałem dzisiaj bujać tyłem obciążać nic nie stuka ani nie piszczy

Offline Patryk Krykwiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: DRAWNO
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0 HDI 2002
  • Miejscowość: DRAWNO
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #83 dnia: Wrzesień 04, 2012, 16:49:09 »
Witam, poszukuje jakiegoś warsztatu w woj. zachodniopomorskim(ew. północna część woj. lubuskiego, wielkopolskiego), który podjął by się wymiany nieszczęsnych łożysk za w miarę rozsądną cenę. Jeśli ktoś zna jakiś warsztat proszę o info. Z góry dziękuje.

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #84 dnia: Wrzesień 05, 2012, 11:08:46 »
Cytuj

Patryk Krykwiński napisał:
Witam, poszukuje jakiegoś warsztatu w woj. zachodniopomorskim(ew. północna część woj. lubuskiego, wielkopolskiego), który podjął by się wymiany nieszczęsnych łożysk za w miarę rozsądną cenę. Jeśli ktoś zna jakiś warsztat proszę o info. Z góry dziękuje.


na minimum 750 zł musisz się nastawić....albo zrób u druciarza za 400zł a później wydasz tyle ile trzeba :)

Offline Patryk Krykwiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: DRAWNO
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0 HDI 2002
  • Miejscowość: DRAWNO
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #85 dnia: Wrzesień 05, 2012, 20:48:14 »
O to właśnie chodzi, że chce to zrobić w miarę porządnie i nie chce żadnego Pana Miecia pseudo mechanika tylko szukam jakiegoś sprawdzonego warsztatu, który zrobi to dobrze a nie zedrze jak za nowe C5. Wczoraj dzwoniłem do warsztatu do Piły, to jak facet zaczął mi rzucać cenami rzędu 2000-2500 za stronę to mało zawału nie dostałem :D

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #86 dnia: Wrzesień 06, 2012, 13:31:12 »
To taniej ci wyjdzie do nas na Śląsk przyjechać i zrobić....a i tydzień wakacji będziesz miał....a wszystko w tej cenie :)

Offline Henryk Krukowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI Exclusive 2007
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #87 dnia: Wrzesień 22, 2012, 11:08:17 »
A może ktoś zna dobry warsztat w okolicach Tarnobrzega, bo w ASO Citroen w Stalowej woli zaśpiewali mi 1700zł za wymianę łożysk tylnej belki

Offline Janusz Chatliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Mierzyn
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi MkII
  • Miejscowość: Mierzyn
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #88 dnia: Wrzesień 22, 2012, 17:55:51 »
Witam! Na poczatku tego tematu była mowa o podkładkach dystansowych łozyskowania wahacza. Z mojego doswiadczenia wynika ze, podkładka jest bardzo ważna ale grubość jej zależy od regulacji całości łożyskowania. Ja musiałem u siebie włożyć podkładkę o 0,3mm grubszą od tej co znalazłem w środku starego łożyska (0.5mm). Do regulacji łożyskowania jest specjalny przyrząd, ja go nie posiadam i dlatego musiałem sobie radzić inaczej. Po pierwsze jest ważny wymiar zewnętrzny po włożeniu całego zestawu do wahacza u mnie było to 198,5mm. Ważna jest też długość tulei wewnętrznej, moja miała 188,3mm w sumie po nałożeniu na tuleję osłon łożyska miałem 198,4 , to jest o 0,1mm mniej niż powinno być. Ja poradziłem sobie z tym wszystkim tak: średnicę starej tulei wewnętrznej zmniejszyłem papierem ściernym tak by móc łatwo wsunąć na nią wewnętrzne bieżnie łożysk i osłony łożysk, wsadziłem do wnętrza wahacza  bieżnie zewnętrzne i całość złożyłem bez uszczelniaczy (założone uszczelniacze uniemożliwiają wyczucia luzu łożysk) skręcając całość śrubą 14mm. Okazało się że, mam za duży luz na łożyskach. Zakładając różnej grubości podkładki, dokręcałem nakrętkę śruby ściągającej 14mm do momentu aż łożysko ciężko się obracało, wtedy popuszczałem ćwierć obrotu nakrętkę i mierzyłem długość całości aż uzyskałem wymiar 198,5mm. Po wszystkim rozebrałem całość, zamontowałem nową tuleję wewnętrzną  (też o długości 188,3) wraz z uszczelniaczami  i całość zamontowałem w samochodzie skręcając śrubę 16mm momentem 14 kNm. Podkładki regulacyjne zestaw (30x22) kupiłem w serwisie Citroena za 68zł.
Może się mylę i tylko u mnie była podkładka regulacyjna za ciennika, może to było powodem że, po 45 tysiącach km przebiegu zaczęło chrobotać w wahaczu po lewej stronie (szlag trafił jedno łożysko, pękł koszyk trzymający rolki). Wymianę łożyskowania wahacza robiłem w garażu bez kanału z samochodem ustawionym na kobyłkach (kupionych w supermarkecie) a do pomiarów wykorzystywałem suwmiarkę 300mm (kupioną na Allegro, zwykłe przeważnie mają 150mm). Całość wiedzy o wymianie łożyskowania tylnego wahacza Citroena C5 MkI i II znalazłem w opisach znaleźnych na tym forum i internecie.
Pozdrowienia dla wszystkich odważnych!
Janusz