Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi  (Przeczytany 28436 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Wowk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDi 2002r.
  • Miejscowość: Opole
[Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« dnia: Lipiec 24, 2011, 12:17:07 »
Witam, tak jak w temacie - przy kazdej nierownosci slychac skrzypienie w tylnym zawieszeniu, jak zgaszę silnik i pobujam tyłem to też jeszcze przez chwile można wywołać ten objaw.

Macie pomysł co to może być? Zawieszenie raczej miekkie, chociaz czy w 100% takie jak być powinno to też ciezko stwierdzic. Dodam, ze podczas szybkiego przejazdu przez jakas nierowność tylne zawieszenie dość glosno (tak mi sie wydaje w porownaniu do innych aut) pracuje.

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • ******
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [MK1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 24, 2011, 12:29:24 »
łozyska wahaczy do wymiany

Offline Patryk Wasilewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Estate '04
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 30, 2011, 04:50:40 »
Miałem tak samo... rozwiązanie znalazłem na citroen owners club uk ...Dość proste ale skuteczne:wpompowałem w tylnią belkę tyle smaru ile się dało i cisza...do tej pory -(jakieś 10tys km).  Pozdrawiam

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [MK1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 30, 2011, 11:54:16 »
Ja zrobiłem tak samo. Dopuki tył nie lata na boki z powodzeniem można tam nabić smaru
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [MK1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 30, 2011, 12:26:46 »
Koledzy ale gdzie dokładnie pompowaliście smar ? :)

Offline Sławomir Miłosz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 30, 2011, 20:40:12 »
Wkrótce pojawią się metaliczne stuki, to będzie sygnał, że łożyska tylnych wahaczy rozsypały się kompletnie, potem polecą całe wahacze. Nie ma możliwości smarowania łożysk, tylko wymiana.

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 30, 2011, 21:10:53 »
Teraz do wymiany kwalifikują się łożyska. Gdy zaniedbasz to i pojeździsz dłużej to łożyska wyrobią się w wahaczach i oprócz łożysk będziesz musiał wymienić jeszcze wahacze.

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 01, 2011, 10:24:29 »
szukałem na forum ale nie mogę znaleźć, czy wymiana tych łożysk jest trudna ? czy można to zrobić w domowych warunkach ? może ktoś ma jakiś manual ?

pa2008

  • Gość
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 01, 2011, 19:08:17 »
Polecam wymianę łozysk póki nie wyszły z wahaczy, ja na takich przejeździłam ok 5tys km ale nie polecam, potem faktycznie juz nie na łozyskach koniec (2x180+150zł) ale jeszcze koszt wahaczy trzeba doliczyć :-) A roboty jest sporo... lepiej powierzyc doświadczonemu zakładowi.

Offline Sławomir Miłosz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 02, 2011, 18:14:40 »
Wymiana łożysk nie należy do przyjemnych napraw. Minimum to garaż, kanał i solidne narzędzia, przede wszystkim T55 do odkręcenia drążka stabilizatora. Wszystkie potrzebne informacje znajdziesz na forum. Poczytaj o demontażu wahaczy i o naprawie.

Offline Adam Majowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 204
  • Skąd: Piekary Śląskie k.Katowic
  • Posiadany samochód: Mercedes W204 C300
  • Zainteresowania: Modelarstwo
  • Miejscowość: Piekary Śląskie k.Katowic
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 02, 2011, 22:29:56 »
U mnie też zawieszenie skrzypiało.
Zakupiłem 2 komplety do regeneracji belki.
Wymiana nie należy do najłatwiejszych. Warto kupić 2 bity NEO T55 jak mówi poprzednik (miałem stahlasona i poddał się po pierwszej śrubie).
Trzeba zdjąć koło, tarczę hamulcową, zacisk hamulca, drążek stabilizatora i wyciągnąć wahacz (warto pozbyć się ciśnienia z układu, np lexią). Ja wybijałem wszystkie części młotkiem, nie było to łatwe ale nie mam dostępu do prasy. Podczas rozbierania zapamiętaj co i jak było złożone ;)
W razie problemów możesz pisać na PW albo maila.
Diagnostyka Peugeot/Citroen (Lexia/PP2000)
Naprawa, modyfikacje i strojenie LPG (KME, STAG)
Pozdrawiam, Adam

Offline Patryk Liber

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 295
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 1.6 HDi 2014r 115 KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 03, 2011, 10:55:14 »
Jak będziesz się słuchał pseudo-fachowców którzy proponują wpompowywanie smaru a nie wymianę to możesz źle skończyć :D  Jeśli słyszysz skrzypienie z tylnej belki to twoje łożyska w najlepszym wypadku wyglądają tak ja te na zdjęciu. Odpowiedz sobie czy smar coś pomoże

Offline Krzysztof Zimny

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Leszno
  • Posiadany samochód: C4 Cactus 1.6 BlueHDI
  • Miejscowość: Leszno
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 09, 2011, 21:56:56 »
Czy te łożyska trzeba wymieniać parama (strona prawa i lewa). U mnie od czasu do czasu słyszany jest metaliczny dźwięk z tyłu od strony kierowcy (tylko na postoju zauważyłem podczas wysiadania itp.). Dźwięk przypomina jakby jakieś lekkie blachy lub drut tarł o siebie i jakby to było gdzieś na zewnątrz. Czy to będą łożyska. Samochód ma 112tyś przebiegu.
Były: Xantia 1.8 16v LPG, C5 MKII 2.0 HDi, C5 X7 1.8 16v LPG, C5 X7 2.0 LPG AL4

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 10, 2011, 01:04:07 »
tak,wszystko wskazuje na łożyska a na tym nie warto oszczędzać. A niby proste ale potrafi dać popalić .

Offline Jarek Strokosz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Jaworze
  • Posiadany samochód: citroen C5 SX kombi 2002r 2.0 16V
  • Miejscowość: Jaworze
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 14, 2011, 08:12:55 »
Pytanko- w wolnej chwili wezmę się za wymianę łożysk w wahaczu, tylko mam pewną wątpliwość- nigdzie nie znalazłem informacji na temat ustawiania luzu na łożyskach, wolałbym się upewnić przed rozebraniem auta :) Jakim momentem skręcić łożyska?
Kiedyś:
- Fiat 126p 1993r
- Ford fiesta GHIA 1.25 16V 1996r
- Fiat Brava 1.4 12V 1996r
- Ford Mondeo kombi GHIA 1.8TD 2000r
Obecnie:
- Citroen C5 kombi SX 2.0 16V 2002r
- Citroen SAXO 1.1 2000r (autko żony) :)

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 14, 2011, 09:30:03 »
Manuale jakie znalazłem

Offline Jarek Strokosz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Jaworze
  • Posiadany samochód: citroen C5 SX kombi 2002r 2.0 16V
  • Miejscowość: Jaworze
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 21, 2011, 08:16:31 »
Hejka.

Wczorajsze popołudnie (i pół nocy) spędziłem u kumpla w garażu w kanale na walce z tylnymi wahaczami... Niestety czasu zabrakło i jedyne co zrobiliśmy to poodkręcaliśmy wszystko i przeczyścili- jak to mój kumpel powiedział "każda śruba to walka..." bo faktycznie wszystko było potwornie zapieczone (odkręcenie zacisku to był horror pomimo porządnych narzędzi). W wielu autach już grzebałem, ale tak zapieczonych śrub dawno nie widziałem... Ale do sedna- na zdjęciu które dodałem widać miejsce, w którym siłownik łączy się z wahaczem- pytanko- jak go wyjąć z wahacza... po usunięciu zawleczki po prostu się go wyciąga czy jak- u mnie siedzi mocno i do tego jest tam dużo rdzy.... Czy najpierw odkręcić wahacz? Czy po zdjęciu wahacza nie będzie problemu z jego ponownym montażem? (chodzi o to czy jak usunę wahacz to czy siłownik nie wysunie się na maxa)
Nadmienię tylko, że przed demontażem auto maksymalnie opuściłem i odkręciłem korek od zbiornika żeby ciśnienie zeszło- czy to wystarczy? Mam zawieszenie h3+ (czyli z funkcją SPORT).
 I jeszcze jedno- czy trzeba całe auto podnieść czy np jak robię lewą stronę to tylko lewe tylne koło do góry? Ze względu na pracę jestem w stanie robić to tylko popołudniami, a jak widać jedno popołudnie nie starczyło nawet na jedną stronę...
Kiedyś:
- Fiat 126p 1993r
- Ford fiesta GHIA 1.25 16V 1996r
- Fiat Brava 1.4 12V 1996r
- Ford Mondeo kombi GHIA 1.8TD 2000r
Obecnie:
- Citroen C5 kombi SX 2.0 16V 2002r
- Citroen SAXO 1.1 2000r (autko żony) :)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 21, 2011, 09:35:46 »
Powinienes podnieś tył z obu stron. Po spuszczeniu cisnienia wachaczem powinno sie dać poruszać góra-dół. Jeśli nie da się to musisz odkręcić odpowietrznik na środkowej tylnej sferze i spuścic płyn lds aż da się poruszać wachaczem.  Z reguły to ok. 0,5L. Jak wachacz bedzie miał luz to siłownik wyjdzie z mocowania w wachaczu z tym, że raczej musisz ściagnać całą gume bo założenie samej końcówki to mission impossible (u mnie sie porwała) i raczej kupic nowego typu opaski bo te stare bardzo trudno jest z powrotem założyć. O siłownik nie masz sie co obawiać bo ten końcowy element (trzpień) można wyjać całkiem z siłownika. Jeśli wyjąłeś zawleczkę to musi wyjść.

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 22, 2011, 11:27:08 »
u mnie pojawia się ten sam problem, moje pytanie brzmi, czy warto bawić się w zamienniki ? czy oryginały ? może któryś z kolegów mógłby przesłać fotki tych łożysk bo nie mam pojęcia jak to ustrojstwo wygląda...

Offline Tomasz Kornak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Skąd: Lębork
  • Posiadany samochód: Citroen C2
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia, ogólno pojęte nowinki techniczne
  • Miejscowość: Lębork
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 22, 2011, 20:31:41 »
niedawno byłem na wymianie linki od gazu.

Mechanik spojrzał na to i powiedział, żeby się nie bawić w smary i różnego rodzaju ... pseudo naprawy.

Zestaw naprawczy kosztuje w okolicy 40 zł :-) (podobnie jak do fiata, czy puga )... to zestaw jakiś tulejek, czy łożysk na całą ośkę :-)

w 100 zł powinnyśmy się zmieścić z wymianą cytryniarze :-)

ja sam niedługo podjadę z tym.
Pamiętaj kierowco!

"Gdy z tyłu jest siwo, do gara leci nie tylko paliwo"

--------------------------------------------------------------

Offline Jarek Strokosz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Jaworze
  • Posiadany samochód: citroen C5 SX kombi 2002r 2.0 16V
  • Miejscowość: Jaworze
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 23, 2011, 08:59:31 »
Cytuj



Zestaw naprawczy kosztuje w okolicy 40 zł :-)


Whow... cena rozwala.... w komplecie na jedną stronę są dwa łożyska + dodatki, cena 40zł nie zwiastuje odpowiedniej jakości... ja dałem za komplet na jedną stronę około 100zł co już wydawało mi się niską ceną. Wolę nie oszczędzać na częściach- nie chciałoby mi się tego kolejny raz rozkręcać...
Kiedyś:
- Fiat 126p 1993r
- Ford fiesta GHIA 1.25 16V 1996r
- Fiat Brava 1.4 12V 1996r
- Ford Mondeo kombi GHIA 1.8TD 2000r
Obecnie:
- Citroen C5 kombi SX 2.0 16V 2002r
- Citroen SAXO 1.1 2000r (autko żony) :)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 23, 2011, 10:02:01 »
za 40 pln to pewnie wytrzyma z 6 miesięcy albo i nie (niektórzy po takiej wymianie juz po tygodniu mieli skrzypienie), cena za wymiane za obie strony zaczyna się od ok. 300PLN plus części, zestaw dobrej jakości to koszt ok. 120 PLN za stronę.

Offline Kamil Kozak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Daihatsu Applause II 1.6 16v
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 23, 2011, 13:15:26 »
Za jeden zestaw płaciłem 170 zł + 150 złwymiana jednej strony. Na jednym ze znanych portali aukcyjnych:-) jest sprzedawca, chyba z Gorzowa Wlkp., który oferuje zestawy za 60 parę złotych. Gdy miałem dylemat co zrobić, dzwoniłem do niego i powiedziałem otwarcie, że potrzebuję zestaw, który po roku się nie rozsypie. Powiedział , że nie da mi gwarancji jakości produktu (choć ustawowo i tak to przysługuje) na dłuższy czas, gdyż są to części najniższej jakości.
Odradzam najtańszy zestaw, myślę, że od 100 zł można znaleźć coś konkretnego. Ja kupowałem w Inter-Cars zestaw firmy 4max.
Był:
Daihatsu Applause 1.6 16v 1994 r.
Ford Escort 1.6 16v LPG 1995 r.
Fiat Brava 1.2 16v 2000 r.
Citroen C5 2.0 HDI 2002 r.
Jest:
Daihatsu Applause II 1.6 16v 1999 r.
Seat Cordoba 1.6i 1995 r.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 23, 2011, 14:09:31 »
ja kupowałem po 120/szt w jadeximie zestawy, które idą do ASO, w tej chwili juz nie pamietam nazwy zestawu, ale łożyska były timken.

Offline Kamil Kozak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Daihatsu Applause II 1.6 16v
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [Mk1] Tylne zawieszenie skrzypi
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 24, 2011, 00:29:20 »
Timken to bardzo dobre łożyska- byłem przy wymianie i specjalnie spojrzałem na łożysko, było fabryczne nigdy nie wymieniane ( był wybity 2002 r.) marki Timken.
Był:
Daihatsu Applause 1.6 16v 1994 r.
Ford Escort 1.6 16v LPG 1995 r.
Fiat Brava 1.2 16v 2000 r.
Citroen C5 2.0 HDI 2002 r.
Jest:
Daihatsu Applause II 1.6 16v 1999 r.
Seat Cordoba 1.6i 1995 r.