Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Stuki w zawieszeniu po prawej stronie.  (Przeczytany 1367 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Krzyżak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 490
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C4 GP 1.6HDi FAP, Citroen C5 (X7) tourer 2.0 HDi 138(140) KM FAP 2012r
  • Miejscowość: Polska
Stuki w zawieszeniu po prawej stronie.
« dnia: Kwiecień 22, 2023, 00:21:46 »
Witam
Czy ktoś spotkał się z problemem stukającego zawieszenie ?-  a konkretnie chodzi o to , ze tzw trzepaczki nic nie wykryły za to puk-stuk występuje. Dźwięk jest dziwny gdyż cisza jest na nierównościach za to pojawia się przy bardzo małych prędkościach przy hamowaniu czy ruszaniu ( wykluczylem już przeguby osi napędowej) czasami słychać przy lekko skręconych kołach .Myślę może to sworznie - ale jak je sprawdzić skoro "trzepaczki" nie wykryły luzu?.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Stuki w zawieszeniu po prawej stronie.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 22, 2023, 00:30:59 »
Takie dziwne odgłosy potrafi dawać mocowanie kłów do sanek, odkręć, posmaruj i dokręć a może stukają klocki.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Krzysztof Krzyżak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 490
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C4 GP 1.6HDi FAP, Citroen C5 (X7) tourer 2.0 HDi 138(140) KM FAP 2012r
  • Miejscowość: Polska
Odp: Stuki w zawieszeniu po prawej stronie.
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 22, 2023, 07:10:44 »
Takie dziwne odgłosy potrafi dawać mocowanie kłów do sanek, odkręć, posmaruj i dokręć a może stukają klocki.
....kłów do sanek tzn?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Stuki w zawieszeniu po prawej stronie.
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 22, 2023, 10:34:29 »
Klasyka, pewnie jest uszkodzona tylna tuleja dolnego wahacza. To jest zawsze pierwszy trop.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Krzysztof Krzyżak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 490
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C4 GP 1.6HDi FAP, Citroen C5 (X7) tourer 2.0 HDi 138(140) KM FAP 2012r
  • Miejscowość: Polska
Odp: Stuki w zawieszeniu po prawej stronie.
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 22, 2023, 11:06:17 »
Klasyka, pewnie jest uszkodzona tylna tuleja dolnego wahacza. To jest zawsze pierwszy trop.
zdiagnozowana przyczyną- stuka puka tuleja wahacza ta z przodu .

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Stuki w zawieszeniu po prawej stronie.
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 22, 2023, 11:56:58 »
To do wymiany obie i po obu stronach dla spokoju.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Krzysztof Krzyżak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 490
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C4 GP 1.6HDi FAP, Citroen C5 (X7) tourer 2.0 HDi 138(140) KM FAP 2012r
  • Miejscowość: Polska
Odp: Stuki w zawieszeniu po prawej stronie.
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 22, 2023, 12:01:07 »
To do wymiany obie i po obu stronach dla spokoju.
A czy ta tylna jest do dostania bo w katalogu to integralną część wahacza

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Stuki w zawieszeniu po prawej stronie.
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 22, 2023, 12:13:43 »
Jest tylko są dwa rodzaje i musisz sprawdzić, która jest u ciebie. Poniżej oba rodzaje na przykładzie Meyle:
1. obie śruby przelotowe https://allegro.pl/oferta/meyle-tuleja-wahacza-przod-citroen-c5-iii-12508723216
2. tylko jedna śruba na przelot https://allegro.pl/oferta/tuleja-wahacza-citroen-przod-c5-08-le-pr-tylna-me-13448712795
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Krzysztof Krzyżak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 490
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C4 GP 1.6HDi FAP, Citroen C5 (X7) tourer 2.0 HDi 138(140) KM FAP 2012r
  • Miejscowość: Polska
Odp: Stuki w zawieszeniu po prawej stronie.
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 22, 2023, 12:25:07 »
Jest tylko są dwa rodzaje i musisz sprawdzić, która jest u ciebie. Poniżej oba rodzaje na przykładzie Meyle:
1. obie śruby przelotowe https://allegro.pl/oferta/meyle-tuleja-wahacza-przod-citroen-c5-iii-12508723216
2. tylko jedna śruba na przelot https://allegro.pl/oferta/tuleja-wahacza-citroen-przod-c5-08-le-pr-tylna-me-13448712795
Wielkie dzięki mam 2 przelotowe śruby , a czy jest  problem założyć tą tylna bo zdjąć pewnie to nie problem?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 22, 2023, 13:06:00 wysłana przez Krzysztof Krzyżak »

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Stuki w zawieszeniu po prawej stronie.
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 22, 2023, 13:15:17 »
Trzeba dobrze nasmarować wahacz i dobrać odpowiednią tulejkę żeby nabić nową. To wszystko.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Krzysztof Krzyżak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 490
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C4 GP 1.6HDi FAP, Citroen C5 (X7) tourer 2.0 HDi 138(140) KM FAP 2012r
  • Miejscowość: Polska
Odp: Stuki w zawieszeniu po prawej stronie.
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 22, 2023, 13:25:03 »
Trzeba dobrze nasmarować wahacz i dobrać odpowiednią tulejkę żeby nabić nową. To wszystko.
tą od przodu to wiem, że tak trzeba zrobić a tylna - rozumiem smar i wciskanie ? :-)a podpowiesz po co jest ta dodatkowa tuleja bo nie wiem czy Lemforder tez sprzedaje z tą dodatkowa "podkładką"?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Stuki w zawieszeniu po prawej stronie.
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 22, 2023, 13:32:41 »
Tak, pisałem o tylnej. Przednią wciśniesz dobrym imadłem, młotek i tulejka potrzebne są przy tylnej.
Przy demontażu starej tylnej zrób sobie zdjęcie jak jest ustawiona w stosunku do wahacza żeby tak samo nabić nową, bo potem korekta nie jest możliwa.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Krzysztof Krzyżak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 490
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C4 GP 1.6HDi FAP, Citroen C5 (X7) tourer 2.0 HDi 138(140) KM FAP 2012r
  • Miejscowość: Polska
Odp: Stuki w zawieszeniu po prawej stronie.
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 22, 2023, 13:36:34 »
Tak, pisałem o tylnej. Przednią wciśniesz dobrym imadłem, młotek i tulejka potrzebne są przy tylnej.
widzę i czytam ,że masz duża wiedze to jeszcze pytanko: kolega mówił ,że z prawej strony aby wyciągnąć ta śrubę od przedniej tulejki nie trzeba wyciągać czy tez luzować półosi czy to prawda?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Stuki w zawieszeniu po prawej stronie.
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 22, 2023, 14:16:44 »
Chyba raczej trzeba ale nie pamiętam bo robiłem to dość dawno. Poza tym ja mam C5 bez hydro i amory prężą w dół razem z półosią. Może w hydro jest trochę lepiej pod tym względem.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Krzysztof Krzyżak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 490
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C4 GP 1.6HDi FAP, Citroen C5 (X7) tourer 2.0 HDi 138(140) KM FAP 2012r
  • Miejscowość: Polska
Odp: Stuki w zawieszeniu po prawej stronie.
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 22, 2023, 14:33:16 »
Chyba raczej trzeba ale nie pamiętam bo robiłem to dość dawno. Poza tym ja mam C5 bez hydro i amory prężą w dół razem z półosią. Może w hydro jest trochę lepiej pod tym względem.
ja tez mam sprężyny

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Stuki w zawieszeniu po prawej stronie.
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 22, 2023, 15:43:05 »
To na 90% po obu stronach musisz podziałać z półosiami.

Ten dodatkowy krążek jest podkładką pomiędzy wahacz a tuleję. Zobaczysz stary to będziesz wiedział o co chodzi.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Stuki w zawieszeniu po prawej stronie.
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 23, 2023, 08:01:55 »
Ja robiłem u siebie te tuleje i niestety bez demontażu półosi się nie obeszło (wymieniałem całe wahacze, przy moim szczęściu tuleje bym źle nabił a nie mam nawet porządnego imadła). Ta śruba wkręcana z góry za chiny ludowe nie chciała wyjść a kombinowałem na różne sposoby. Mam hydro. Tak namodziłem że musiałem dać półoś do wymiany manszety bo łbem śruby uszkodziłem gumę. W autach z automatyczną skrzynią jest spoko w manualu wyjęcie półosi spowoduje wyciek oleju ze skrzyni :)

Offline Krzysztof Krzyżak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 490
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C4 GP 1.6HDi FAP, Citroen C5 (X7) tourer 2.0 HDi 138(140) KM FAP 2012r
  • Miejscowość: Polska
Odp: Stuki w zawieszeniu po prawej stronie.
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 28, 2023, 07:39:06 »
Wymienione: przednia i tylna i nastała cisza :-), z lewej nie ruszam bo jest cisza.Pozostalo tylko zrobić zbierznosc bo kiera jest przestawiona lekko .