Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Nierówna praca silnika  (Przeczytany 4706 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
Nierówna praca silnika
« dnia: Sierpień 21, 2011, 00:12:27 »
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Pierwszy post czas zacząć. I oto stałem się posiadaczem CXP, mam cichą nadzieję, że szczęśliwym :-) Pierwszy problem mej cytrynki. Poranne uruchomienie silnika, wyczuwalne w kabinie telepotanie silnika. Po otwarciu maski widać nierówną pracę motoru. Dodam, iż gdy po uruchomieniu silnika automatycznie załącza się sprężarka klimatyzacji silnik gaśnie, jakby brakowało mu mocy na pokonanie dodatkowego oporu. Przy rozgrzanym silniku nadal nierówna praca silnika, załączona klima nie powoduje przyduszenia silnika. Tak na marginesie. Dwa kwadraciki na wskaźniku temperatury to optymalna temperatura pracy silnika w granicach 90 stopni C?, czy informacja o uszkodzonym czujniku temperatury?
Podłączenie komputera diagnostycznego wskazało dwa błędy. P1110 IMT Valve (3) i P1544 Idle Management (2) Błędy wykasowane, po ponownym odczycie brak. Silnik nadal ma nierówną pracę, może ciut mniej.
Pewne porównanie. Miałem możność prowadzenia Hondy HRV 1,6 16V. Moje odczucie jest takie, że ten samochód lepiej przyspieszył niż moja cytryna 1.8 16V Czy to wynika z jakiejś usterki w silniku mego auta?
Poproszę o pomoc i sugestie co do mego problemu. Dziękuję i pozdrawiam.

Gachu

  • Gość
Re: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 21, 2011, 10:15:12 »
to tak cewka do wymiany (przyjmuję że świece masz nowe) filtry (powietrza, paliwa)

więcej możesz poczytać na forum bo o cewkach trochę zostało napisane

poza tym jak juz byłeś na kopie to trzeba było sprawdzić parametry pracy w trybie live

  • Gość
Re: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 21, 2011, 21:10:26 »
Witaj Bogumił
Świec jeszcze nie wymieniałem, jakie polecasz producent, model. Filtry wymienione.
A co to za błędy?
Czy wskazania temperatury mam odpowiednie (dwa kwadraciki)
Link na temat cewek mogę prosić. Dziękuję.

Offline Leszek Lampart

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 662
  • Skąd: Rudna Mała
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picaso SX 1,6 16V 12.2005
  • Zainteresowania: sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Rudna Mała
Re: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 22, 2011, 08:27:27 »
Cytuj

Bartłomiej Jankowski napisał:
Witaj Bogumił
Świec jeszcze nie wymieniałem, jakie polecasz producent, model. Filtry wymienione.
A co to za błędy?
Czy wskazania temperatury mam odpowiednie (dwa kwadraciki)
Link na temat cewek mogę prosić. Dziękuję.

W Twoim modelu dwa kwadraciki oznaczają prawidłową temperaturę, a typy świec były podawane niedawno w innych wątkach - poszukaj.
Pozdrawiam! :-)  ;-)

  • Gość
Re: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 25, 2011, 19:22:12 »
Witam
Świece wymieniłem na NGK, takie polecono mi w Gordonie. Stare też były tej samej firmy. Stwierdzam, że w mniejszym stopniu czuć i widać wibracje silnika. Czy jak wymienię całą listwę z cewkami będzie ok?
Trzy świece były pokryte sadzą, czwarta miała rudawo brunatny nalot. O czym to świadczy?
Dzisiaj przy porannym uruchomieniu silnika, po kilku sekundach uruchamia się klimatyzator, silnik został od obciążenia przyduszony (zmniejszyły się obroty) ale nie zgasł. Co jest grane? Czy klima sama powinna się załączać? I te spadające obroty.

Gachu

  • Gość
Re: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 26, 2011, 07:53:20 »
coś jest nie tak bo jak włączy się klima to obroty powinny wzrosnąć o ok 150-200 obrotów, co włączenia się klimy to po uruchomieniu przełączyłeś na tryb eco ? czy zostawiłeś na auto ?

odnosząc się  do świec to ta 4 świeca była w porządku, tak powinna wyglądać świeca przy sprawnym układzie zapłonowych, okopcenie wskazuje na bogatą mieszankę lub słabą iskrę (cewki)

  • Gość
Re: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 27, 2011, 23:26:57 »
Witam. Co odpowiada za podwyższenie obrotów silnika przy właczonej klimie? Gdzie tego ustrojstwa szukac i czy to można wyczyścić? Czy przy wł. wstecznym biegu powinny być podwyższone obroty?

  • Gość
Re: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 30, 2011, 22:06:19 »
Witam
Czy w każdym jednym CXP uruchamia się automatycznie klimatyzacja w trybie Auto. W moim przypadku jest tak, iż niezależnie jak zostawię Off, Eco po nocy mam Auto AC. Powoduje to, tak jak wcześniej pisałem dławienie silnika. Dziś zauważyłem, że nie było efektu zaduszenia silnika - chłodny poranek. Co odpowiada za zwiększone obroty, czy jest jakiś element woskowy, gdzie mam tego szukać.
Czy szarpiący samochód przy ruszaniu świadczy o zużytym sprzęgle, docisku, wyciągniętej lince? Nie potrafię płynnie ruszyć bez szarpnięcia, pisku kół albo zaduszenia silnika. W robocie jeżdżę dieslem i może przyzwyczajenia są silniejsze. Może ktoś mi poradzi w powyższych kwestiach. A może benzyna mnie nie kocha :)

  • Gość
Re: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 07, 2011, 19:04:34 »
Witam
Może ktoś mi podpowie. Tak, jak wcześniej pisałem świece wymienione, cewka nowa Valeo założona, przepustnica czysta. A nadal są szopki. Poranny rozruch, chwilę pochodzi i gaśnie. Drugie uruchomienie to samo. Za trzecim razem silnik pracuje. Silnikiem lekko telepie, może poduchy już do wymiany. Po ośmio godzinnej przerwie powtórka, jak przy porannym rozruchu. Czy pozostaje już tylko serwis Citroena z ichniejszym programem do serwisowania? Czy może być tak, że sterownik od wtrysku padł? Mapa się rozjechała? Dzięki za pomoc.

Offline Adam Siwa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 HDi 92 kM 08.2010
  • Miejscowość: Katowice
Re: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 08, 2011, 09:03:55 »
Nie wiem z kim podłączałeś się pod komputer
Nie sztuką jest wykasować błędy a potem pytać co one oznaczają
Konkretna diagnostyka silnika z fachowcem i można szukać dalej

Ja osobiście sprawdziłbym pompę paliwa

  • Gość
Re: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 15, 2011, 21:27:46 »
Witam
Kolejna przesłanka do mojego problemu. Spadła ewidentnie temperatura a moja Cytryna odpala bez problemu. Brak przyduszania silnika, gaśnięcia. Nawet przy załączającej się klimie (3*C) nic co wcześniej pisałem się nie dzieje. Lekko trzęsący silnik - to pozostało. Czy to może być objaw padniętego czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym MAP Sensor?

  • Gość
Re: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 15, 2011, 22:10:42 »
witam,

ja z moją XP mam następujący problem
silnik mi nieco na wolnych faluje (tak rzuca trochę). Wymieniłem świece i objawy się zmniejszyły. Cewka dobra - nie mam na podmianę żeby wyeliminować ją na 100%. Stawiam albo na sondę albo na katalizator (komputer pokazuje błąd -starzenie się katalizatora- albo na jedno i drugie.
Teraz juz sam nie wiem co mam robić...wymieniać na ślepo? Koszty kata i cewki nie są takie małe.

  • Gość
Re: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 17, 2011, 20:24:51 »
Witaj Maciek.
Proponuję Ci wykręcić świece i obejrzeć je dokładnie. Jeśli mają nalot rudawo brunatny to cewka jest dobra, jeśli któreś świece są okopcone, czarny nalot sadzy to niestety cewka dała ciała. Ewentualnie wtryskiwana jest zbyt duża, bogata dawka paliwa. Może też być tak, że świece mają zbyt małą wartość termiczną (cieplną)
http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczegolach/swiece-zaplonowe/wlasciwosci-temperaturowe/wartosc-cieplna/

W Auto Data wyczytałem coś takiego: Rozwiązywanie problemów i wskazówki dotyczące napraw. Informacje serwisowe. Dotyczy samochodów; wszystkie modele z komputerem sterującym  silnikiem z oznaczeniem typu SL96-1 lub SL96-9
Treść zgłoszenia. Ograniczony komfort jazdy.Przyczyna. Uszkodzona cewka zapłonowa prowadzi do uszkodzenia komputera sterującego silnikiem. Sposób usunięcia. Sprawdzić wzrokowo tabliczkę typ na komputerze sterującym silnikiem. Zamontować nową wersję cewki zapłonowej. W razie potrzeby wymienić komputer sterujący silnikiem albo naprawić go.

  • Gość
Re: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 17, 2011, 20:46:51 »
Cytuj

maciej kazubek napisał:
witam,

ja z moją XP mam następujący problem
silnik mi nieco na wolnych faluje (tak rzuca trochę). Wymieniłem świece i objawy się zmniejszyły. Cewka dobra - nie mam na podmianę żeby wyeliminować ją na 100%. Stawiam albo na sondę albo na katalizator (komputer pokazuje błąd -starzenie się katalizatora- albo na jedno i drugie.
Teraz juz sam nie wiem co mam robić...wymieniać na ślepo? Koszty kata i cewki nie są takie małe.


Są pewne sposoby / metody sprawdzenia Katalizatora.
Tyle że trzeba dokładnie się na tym znać.
Mianowicie.
PO dłuższej jeździe na wysokich obrotach, katalizator powinien być gorący ale nie Czerwony. Przegrzewanie Kat. oznacza popękaną siatkę i przytkanie przelotu.
Można również popukać delikatnie drewnianym młoteczkiem w Kata i słuchać czy coś w środku nie brzęczy.
Najbardziej wiarygodnym sposobem jest stacja diagnostyczna gdzie sprawdzą analizatorem spaliny. to przy okazji sprawdzi kondycję silnika.

To tak w skrócie o KAT.

Jeśli chodzi o Cewkę, ostatnio przerabiałem to w Ford Couguar. Padła cewka, na wolnych obrotach silnik pracował powiedzmy w miarę normalnie, podczas przyspieszania, od około 1500 do 3000 obrotów było wrażenie jakby nie palił na jeden gar. Powyżej 3000 dalej było w miarę normalnie, tyle że auto nie miało mocy, no i co najważniejsze nie przepalona benzyna dostawała się do Katalizatora gdzie ulegała spalaniu, przez co cały układ wydechowy aż strzelał .

Mam nadzieję że to coś Ci to pomoże.

Podsumowując :
Jeśli masz padnięty Katalizator, to tylko wymiana i nic więcej się nie dzieje, ( poza większą emisją spalin)

Jeśli Cewka, może to doprowadzić do uszkodzenia katalizatora i sond Lambda.

Dodam że podpięcie pod kompa powinno wykazać również jakieś błędy na Sondzie. Jeśli na tej przed Kat, to Cewka
jeśli za Kat to wiadomo. KAT.

  • Gość
Re: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 17, 2011, 21:57:34 »
dzięki za podpowiedzi. byłem u kolegi w warsztacie i jak się podłączył pod kompa to powiedział mi takie coś, że na oscyloskopie "ta druga sonda nie nadąża za pierwszą, ma płaski wykres czasami tylko krzywa się zmienia". Nie widziałem tego na własne oczy powtarzam co mi powiedział.
w sumie to wolałbym żeby to była cewka....łatwiej i taniej wymienić.

Offline Łukasz Duda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Krobia
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1.6 BlueHDI 120 KM 2015r.
  • Miejscowość: Krobia
Re: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 09, 2011, 12:05:21 »
Przepraszam ze sie wtrace tutaj ale problem mam podobny co wyzej i pomyslalem ze moze tutaj otrzymam jakies sugestie.Po zapaleniu auta po ok. 3- 4 s. silnikiem telepie nawet po przełączeniu na gaz. Po wyjezdze z garazu silnik nie reaguje na pedał gazu (1 i 2 bieg) nie ma mocy samochów sie dławi. Dziwne dla mnie jest to ze po przejechaniu 1-2km na gazie jest wszytko ok:) po ponownym przełaczeniu na Pb niestety silnik sie dławi i telepie. Przypadłosc ta jest uciazliwa podczas ruszania w czasie jazdy na wyzszych biegach nie odczuwalna.Podczas dzisiejszej jazdy kontrolka silnika zaczeła migac przez około 1 min.Po diagnostyce błąd sondy lambdy za kat.
A teraz napisze co juz sprawdziłem i wymieniłem
- cewka podmieniona
- swiece nowe
- przepustnica kompletna podmieniona
- lewe powietrze wyelimonowane (uszczelki kolektora wymienione)
- cisnienie na pompie paliwa sprawdzone
- listwa wtryskowa wymieniona
- zawór EGR sprawdzony
- czujnik FTP temp sprawdzony
Mechanik juz rozkłada rece i nie ma opcji co moze jeszcze byc. Jutro jade do gazownika aby on srawdził czy ewentualnie ins gazowa ma wpływ na prace silnika w co watpie.
Pozdrawiam i dziekuje

Gachu

  • Gość
Re: Nierówna praca silnika
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 09, 2011, 17:15:24 »
skoro występuje błąd sondy to może sprawdź (kumaty mechanik) czy sonda pracuje poprawnie