maciej kazubek napisał:
witam,
ja z moją XP mam następujący problem
silnik mi nieco na wolnych faluje (tak rzuca trochę). Wymieniłem świece i objawy się zmniejszyły. Cewka dobra - nie mam na podmianę żeby wyeliminować ją na 100%. Stawiam albo na sondę albo na katalizator (komputer pokazuje błąd -starzenie się katalizatora- albo na jedno i drugie.
Teraz juz sam nie wiem co mam robić...wymieniać na ślepo? Koszty kata i cewki nie są takie małe.
Są pewne sposoby / metody sprawdzenia Katalizatora.
Tyle że trzeba dokładnie się na tym znać.
Mianowicie.
PO dłuższej jeździe na wysokich obrotach, katalizator powinien być gorący ale nie Czerwony. Przegrzewanie Kat. oznacza popękaną siatkę i przytkanie przelotu.
Można również popukać delikatnie drewnianym młoteczkiem w Kata i słuchać czy coś w środku nie brzęczy.
Najbardziej wiarygodnym sposobem jest stacja diagnostyczna gdzie sprawdzą analizatorem spaliny. to przy okazji sprawdzi kondycję silnika.
To tak w skrócie o KAT.
Jeśli chodzi o Cewkę, ostatnio przerabiałem to w Ford Couguar. Padła cewka, na wolnych obrotach silnik pracował powiedzmy w miarę normalnie, podczas przyspieszania, od około 1500 do 3000 obrotów było wrażenie jakby nie palił na jeden gar. Powyżej 3000 dalej było w miarę normalnie, tyle że auto nie miało mocy, no i co najważniejsze nie przepalona benzyna dostawała się do Katalizatora gdzie ulegała spalaniu, przez co cały układ wydechowy aż strzelał .
Mam nadzieję że to coś Ci to pomoże.
Podsumowując :
Jeśli masz padnięty Katalizator, to tylko wymiana i nic więcej się nie dzieje, ( poza większą emisją spalin)
Jeśli Cewka, może to doprowadzić do uszkodzenia katalizatora i sond Lambda.
Dodam że podpięcie pod kompa powinno wykazać również jakieś błędy na Sondzie. Jeśli na tej przed Kat, to Cewka
jeśli za Kat to wiadomo. KAT.