Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Picasso #2 -2.0 HDi FL  (Przeczytany 4898 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Wesołowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 85
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Peugeot 207 1.4 HDi '09 / Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDI, MCP 2010///// było: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi '05, Peugeot 407 2.0 HDI '05, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI '99
  • Zainteresowania: architektura
  • Miejscowość: Kraków
Picasso #2 -2.0 HDi FL
« dnia: Wrzesień 10, 2011, 22:26:54 »
Witajcie - nie zdążyłem jeszcze zrobić własnych zdjęć, bo byłem zajęty usuwaniem drobnych denerwujących usterek no i oczywiście jeżdżeniem tym wdzięcznym pojazdem :) Mój roczny synek również docenia zalety picasso, bo w końcu ze swojego fotelika widzi innych użytkowników drogi, a złożone do przodu oparcie przedniego fotela pasażera pozwala podziwiać ruch samochodowy z przodu. Do rzeczy: Szukałem samochodu ok miesiąca - tym pojechałem do aso na sprawdzenie i potem myślałem jeszcze o nim przez 2 tygodnie.

Jest to samochód krajowy, pierwszy właściciel, rok produkcji 2004 ale model 2005, pierwsza rejestracja w styczniu 2005.
Silnik 2.0 HDi 90KM, wersja po FL, chromiki i lakierowane wszystko na zewnątrz. Fabrycznie przyciemniane szyby, fabryczne stalowe felgi, ale za to jasny środek, brązowy kokpit, ESP, wszystkie szyby elektryczne, klimatronik, tempomat i hak. Z nowych dla mnie rzeczy - fabryczna roleta tylnej szyby i blokada skrzyni biegów.

Zakup się udał po zbiciu ceny w komisie - drobne niedociągnięcia:
- nie działa spryskiwacz-przód
- "poci się silniki i skrzynia"
- brak odboi gumowych tylnej belki w zawieszeniu
- luz na kierownicy
- połamana kratka nawiewu
- malowane miejsce nad tylnym kołem w okolicy korka wlewu paliwa, sklejona pokrywa korka wlewu paliwa.

Z plusów dodatnich: w obu schowkach pod nogami prezenty - hak demontowalny oraz klucz i podnośnik - już nie w tym debilnym miejscu na kole zapasowym. Kolejnym wręczonym mi prezentem była książka serwisowa oraz stos faktur na wszystko co było w tym aucie robione - od akcji serwisowych, przez wymianę przedniej szyby (kamień?) przeglądy, i wszystko co wiązało się z eksploatacja samochodu - kilka faktur w roku, różne aso, na każdej przyrastający przebieg.

Po przejażdżce już jako właściciel dostrzegłem jeszcze odpryski (2) na przedniej szybie - nic się z nimi dalej nie dzieje, głośno działająca pompka paliwa w baku - przy zapalaniu, ciężko chodzący lewarek zmiany biegów (ale bez luzów). Denerwuje mnie jeszcze luz na kierownicy - ale wydaje mi się, że sprawdzę jej przykręcenie, bo to chyba tu coś hałasuje.

Kratkę nawiewu naprawiłem drugiego dnia - demontaż jajka z kokpitu, rzucenie okiem na mechanizm wybierania lewarka zmiany biegów - skoro już jest widoczny.... - kratkę poskładałem w 5 minut - działa ślicznie.

Dziś wieczorem wziąłem się za pompkę spryskiwacza - standardowo gumka spuchła w pompce i nie przesuwała się w pozycję podawania wody na przód - szybki tuning i działa. Przy okazji popatrzyłem na proste podłużnice, zero rdzy, ładnie złożone osłony nadkoli i osłona pod silnikiem.
Całość naprawy robiłem w garażu i żeby nie ułamać lusterka wykrzywiłem je w drugą stronę. Po odpaleniu zapłonu lusterko zaczęło buczeć - okazało się, że mam elektrycznie składane lusterka!!!!!!!! potem szybkie zerknięcie w instrukcje - jak się je składa - i wielki banan na twarzy - kocham ten samochód.

Jeszcze pod tylnymi kołpakami kryją się hamulce tarczowe.

Generalnie nadziwić się nie mogę i wydaje mi się, że autko naprawdę będzie mi służyć długo a poprzedni właściciel dbał o nie bardzo. Silnik chodzi równo, w przyszłym tygodniu mam wizytę u mechanika na pasek rozrządu, luzy w kierownicy, filtry i płyny oraz pompkę w baku.

Poprzednie picasso z 2001 roku było dużo uboższe.... ale i tak było najlepszym samochodem z jakim miałem styczność....

W głowie mam projekt wyprodukowania rozpórki kielichów przedniego zawieszenia - zdam relacje fotograficzną jak się ją uda zmontować.

Offline Kuba Rosa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 772
  • Skąd: Teresin
  • Posiadany samochód: 308 SW 1,6 BlueHDI 120 KM
  • Miejscowość: Teresin
Re: Picasso #2 -2.0 HDi FL
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 11, 2011, 10:06:59 »
Łukasz, ładna maszynka - fajny kolor!
Ale z tyłu masz tarcze hamulcowe? To mnie zaskoczyło, bo nie wiedziałem, że wychodziły CXP z tarczówkami na tylnej osi..
Niech służy tak długo jak będzie potrzebna!

Offline Łukasz Wesołowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 85
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Peugeot 207 1.4 HDi '09 / Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDI, MCP 2010///// było: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi '05, Peugeot 407 2.0 HDI '05, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI '99
  • Zainteresowania: architektura
  • Miejscowość: Kraków
Re: Picasso #2 -2.0 HDi FL
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 11, 2011, 11:06:33 »
znalazłem w katalogu - tarcze tylne do samochodów wyposażonych w ESP

Offline Łukasz Wesołowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 85
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Peugeot 207 1.4 HDi '09 / Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDI, MCP 2010///// było: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi '05, Peugeot 407 2.0 HDI '05, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI '99
  • Zainteresowania: architektura
  • Miejscowość: Kraków
Re: Picasso #2 -2.0 HDi FL
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 11, 2011, 12:40:17 »
Cytuj

Łukasz Wesołowski napisał:
znalazłem w katalogu - tarcze tylne do samochodów wyposażonych w ESP
najwcześniej w środe mieli termin na rozrząd, pompe, układ kierowniczy i płyny+filtry.

Offline Łukasz Wesołowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 85
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Peugeot 207 1.4 HDi '09 / Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDI, MCP 2010///// było: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi '05, Peugeot 407 2.0 HDI '05, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI '99
  • Zainteresowania: architektura
  • Miejscowość: Kraków
Re: Picasso #2 -2.0 HDi FL
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 14, 2011, 21:49:21 »
No i po wymianie :) Pompa jak na złość przestała hałasować, nie sieje błędami w komputerze, rozrząd nowy wraz z pompą wody, stuki w zawieszeniu okazały się... niedokręconą kierownicą.... Jest jeszcze jeden problem. Komputer ma ustawione ryglowanie się centralnego zamka po ruszeniu - a nie robi tego... podobnie jest z odpiętymi pasami - nie ma sygnału dźwiękowego że są niezapięte. Musze sprawdzić bezpieczniki, czy coś sie nie spaliło....całość kosztowała 870 PLN - z czego 50 komputer, 50 dokręcenie kierownicy. Musze również pomyśleć o wymianie ciężko chodzących linek między lewarkiem zmiany biegów a skrzynią - cięgna przy skrzyni nie stawiają oporu. W poniedziałek jadę w trasę 400 km, zobaczymy jak się spisze picasso na szosie :)

Offline Jacek Badura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 538
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Re: Picasso #2 -2.0 HDi FL
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 14, 2011, 22:55:07 »
to pikuś ma sygnalizację nie zapiętych pasów ?? mi nic nie piszczy :-(

dziwiło mnie to bo c3 mam z rocznika 04 i ma sygnalizację a pikuś 06 i jej nie ma ...
rodzinne toczydełka:
było C3 1.1

jest Xsara Picasso 1.6i 110 Sx
jest też C4 Picasso 2.0 HDi 150 exclusive

Offline Łukasz Wesołowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 85
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Peugeot 207 1.4 HDi '09 / Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDI, MCP 2010///// było: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi '05, Peugeot 407 2.0 HDI '05, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI '99
  • Zainteresowania: architektura
  • Miejscowość: Kraków
Re: Picasso #2 -2.0 HDi FL
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 14, 2011, 23:29:51 »
wydaje mi się, że poprzedni pikuś 2001 miał tą sygnalizację...

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: Picasso #2 -2.0 HDi FL
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 15, 2011, 00:01:04 »
Cytuj

Łukasz Wesołowski napisał:
wydaje mi się, że poprzedni pikuś 2001 miał tą sygnalizację...

Nic mi nie wiadomo aby roczniki 2001 miały takową sygnalizację
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Adam Siwa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 HDi 92 kM 08.2010
  • Miejscowość: Katowice
Re: Picasso #2 -2.0 HDi FL
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 15, 2011, 01:30:32 »
mój z 2010 nie ma sygnalizacji i dobrze
choć zawsze zapinam to na parkingu przynajmniej mnie nie denerwuje

Offline Marcin Janczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 492
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1.6 hdi, Renault Megane Grandcoupe 1.6 sce
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Picasso #2 -2.0 HDi FL
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 15, 2011, 13:51:48 »
Ooooooooo co widzę - przecież to mój samochód :) a może nie - ale kolor ten sam :)

Offline Filip Nowak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: kalisz
  • Posiadany samochód: XSARA PICASSO 2.0HDI 2001
  • Miejscowość: kalisz
Re: Picasso #2 -2.0 HDi FL
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 19, 2011, 14:51:40 »
a czy autoryglowanie jest tylko w wer po lifcie ??
ps bardzo ładny pikuś  :)

Offline Łukasz Wesołowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 85
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Peugeot 207 1.4 HDi '09 / Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDI, MCP 2010///// było: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi '05, Peugeot 407 2.0 HDI '05, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI '99
  • Zainteresowania: architektura
  • Miejscowość: Kraków
Re: Picasso #2 -2.0 HDi FL
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 19, 2011, 16:05:30 »
Dziękuję :) Niestety to ryglowanie nie działa - pewnie go nie ma :( Pikuś zrobił już przy mnie 1000 km - denerwują mnie piszczenia plastików, i wsłuchuje się w dziwną wibrację (jakby szarpnąć naprężoną gumę) - występuje na włączonej klimatyzacji przy przyspieszaniu... Z drobnych rzeczy został mi jeszcze do opanowania hak, którego nie mogę zamknąć kluczem oraz głośno opuszczający mechanizm szyby kierowcy. W sobotę uporałem się z instalacją CB - wrzucę do odpowiedniego działu jak nadrobię zaległości foto. W czwartek wymiana linek lewarka zmiany biegu i to chyba tyle z palących problemów...

Offline Dariusz Kulewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 431
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi '05, C-4 GP 1,6 HDi '10
  • Miejscowość: Police
Re: Picasso #2 -2.0 HDi FL
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 19, 2011, 22:59:50 »
Przytrzymaj przycisk ryglowania drzwi i poczekaj aż będzie sygnał i puść oczywiście przy włączonym zapłonie jak chcesz wyłączyć automatyczne ryglowanie to tak samo.
Darek

Offline Łukasz Wesołowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 85
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Peugeot 207 1.4 HDi '09 / Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDI, MCP 2010///// było: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi '05, Peugeot 407 2.0 HDI '05, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI '99
  • Zainteresowania: architektura
  • Miejscowość: Kraków
Re: Picasso #2 -2.0 HDi FL
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 20, 2011, 21:05:15 »
działa :) dziękuję bardzo

Offline Filip Nowak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: kalisz
  • Posiadany samochód: XSARA PICASSO 2.0HDI 2001
  • Miejscowość: kalisz
Re: Picasso #2 -2.0 HDi FL
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 20, 2011, 21:18:15 »
a u mnie nie więc chyba tylko w fl

Offline Dariusz Kulewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 431
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi '05, C-4 GP 1,6 HDi '10
  • Miejscowość: Police
Re: Picasso #2 -2.0 HDi FL
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 21, 2011, 15:18:37 »
Cytuj

Filip Nowak napisał:
a u mnie nie więc chyba tylko w fl

Filip w moim poprzednim pikusiu też nie działało może to w młodszych rocznikach działa
Darek

Offline Łukasz Wesołowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 85
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Peugeot 207 1.4 HDi '09 / Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDI, MCP 2010///// było: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi '05, Peugeot 407 2.0 HDI '05, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI '99
  • Zainteresowania: architektura
  • Miejscowość: Kraków
Re: Picasso #2 -2.0 HDi FL
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 21, 2011, 17:23:08 »
nie wiem czy dodatkowo w bsi komputerem nie trzeba wlaczyc. u mnie jest taka oozycja w komputerze
-------------------------------------------
Wymienione cięgna zmiany biegów - oryginał 600 - ale widziałem i za 480 na aledrogo. Jak wsiadłem, to z przyzwyczajenia przyłożyłem dużo siły do lewarka skrzyni - a tu zaskoczenie... już dawno tak gładko w niczym biegów nie zmieniałem.... wchodzą jak w masło :)