Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] 2.2HDi kopci zimny  (Przeczytany 3162 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline krzysztof cisowa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 133
  • Skąd: gdynia uk
  • Posiadany samochód: peugeot 508 mcp 1.6 e-hdi, C5 2.2 hdi automat 2005
  • Miejscowość: gdynia uk
[Mk2] 2.2HDi kopci zimny
« dnia: Wrzesień 13, 2011, 08:56:53 »
witam , opiszę problem który mam od momentu kupna samochodu, gdy odpalę auto po dłuższym postoju kopci (jasny biały dym) i nierówno pracuję (jakby na 3 gary). odjawy te ustąpia gdy auto na postoju złapie temperature ( około 50 C) lub co teraz zauważyłem i BARDZO DZIWNE przejadę samochodem chociażby 3 metry ( przestawię na parkingu auto kawałem, stane i juz nie kopci i pracuje równo mimo że jest zimnysilnik). Podejrzewam wtrysk , ale czemu jak przejadę autem kilka metrów ustaje kopcenie .

Proszę o sugestie , dodam że ciepłe auto pracuję OK, nie ubywa płynu i oleju. Kopa ma, spalanie na trasie około 6,5 (załadowany)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 309
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkII] 2.2 kopci zimny
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 13, 2011, 10:31:27 »
jasny biały dym to nie jest od wtrysków, tylko raczej woda lub olej z turbo. Wlej jakiś STP do czyszczenia układu wtryskowego i zalej dobrym paliwem i zobacz czy pomoże. Jeśli nie ubywa płynu chłodniczego to raczej nie z układu chłodzenia. Sprawdź sobie również świece żarowe. Z załaczonych skanów wynika, że pierwszy wtrysk wyraźnie odstaje od reszty tylko nie pamiętam czy korekta na minus to jest źle czy na plus. Najlepiej podjedź do jakiegos diagnosty. Byc może wtrysk się zawiesza, trzeba by jeszcze zrobić pomiary w czasie jazdy. Korekta na wtrysku nie zawsze świadczy o uszkodzonym wtrysku, czasem może byc problem z cylindrem więc najlepiej zamienić wtryski miejscami i zobaczyc co to dało. Warto tez zmierzyć cisnienie na cylindrach.

Offline Tomasz Kornak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Skąd: Lębork
  • Posiadany samochód: Citroen C2
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia, ogólno pojęte nowinki techniczne
  • Miejscowość: Lębork
Re: [MkII] 2.2 kopci zimny
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 13, 2011, 20:38:25 »
hm... kolego Arturze, jesteś pewien - że "środki czyszczące" będą służyć silniczkom na CR?
Pamiętaj kierowco!

"Gdy z tyłu jest siwo, do gara leci nie tylko paliwo"

--------------------------------------------------------------

Offline Piotr Sobczak

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkII] 2.2 kopci zimny
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 13, 2011, 22:50:04 »
Oczywisce, nawet serwisy autoryzowane posiadaja w swojej ofercie takie dedykowane srodki.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 309
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkII] 2.2 kopci zimny
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 14, 2011, 09:55:15 »
Ja zwykle stosuje to 2-3 razy w roku lub jak mi zaczyna falować na wolnych obrotach po jakims gorszym paliwie, chociaż staram się tankować na sprawdzonych stacjach. Ostatnio byłem na Ukrainie i po 2 tankowaniach tam zaczęło się lekkie falowanie i nie ustępowało po tankowaniu w Polsce. Zalanie STP koncentrat do wtrysków załatwiło sprawę.

Offline krzysztof cisowa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 133
  • Skąd: gdynia uk
  • Posiadany samochód: peugeot 508 mcp 1.6 e-hdi, C5 2.2 hdi automat 2005
  • Miejscowość: gdynia uk
Re: [MkII] 2.2 kopci zimny
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 14, 2011, 13:26:28 »
jaki stp zalewacie?

Offline Piotr Sobczak

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkII] 2.2 kopci zimny
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 14, 2011, 14:48:31 »
Czarna flaszka STP z naklejka zawierajaca opis "Formuła do Czyszczenia Wtryskiwaczy Diesla" lub "Diesel Injector Cleaner".
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V

Offline Krzysztof Pieniążek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 2005 2,2 BREAK
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: [MkII] 2.2 kopci zimny
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 15, 2011, 19:16:44 »
Witam
Ja też mam od paru dni podobny objaw.
Pozwólcie że opiszę jak było i jest :)
Otóż auto 2.2 HDI 2005r kombi automat przebieg 96 tys.
użytkuję go od 2,5 roku i działa pięknie :) wymieniam olejm filtry i łączniki stabilizatora raz (wiadomo jak wyglądają drogi).
Tydzień temu wieczorem wystartowałem z parkingu przejechałem może z kilometr i nagle stojąc na światłach widzę z wydechu chmurę jasnego dymu :O . zgasiłem silnik, przestało dymić, odpaliłem na nowo i już nie dymiło. Dalej było ok tylko jak dojechałem to wentylator chodził. Po chwili przestał. Rano następnego dnia rano: po ok minucie od odpalenia i ruszeniu z miejsca chmura dymu! przejechałem może z 500 m i przestało. Akurat musiałem jechać w trasę więc sprawdziłem olej i pojechałem. po około 200km podniosła się gwałtownie temperatura wody. zatrzymałem się i patrzę... silnik w sumie jakiś super gorący nie byl ino w zbiorniczku wyrównawczym gotowała się woda. pomyślałem że może płyn już jest stary jak smok więc poczekałem aż ostygnie i pomału pojechałem dalej. Ze dwa razy jeszcze auto studziłem, a po dotarciu na miejsce jakoś w zbiorniczku nie było już płynu. Zdziwienie było wielkie jak z trójnika pod chłodnicą spuściłem 1,8 l płynu!!!! szok!!!! a nie widać przecieku!!! nic mokrego nie widać. Przyznam się że wcześniej nie sprawdzałem poziomu płynu ( bo się nie grzał) a czujnik jest jakoś fabrycznie odłączony. zalałem go świeżym płynem (7l) i udałem się spowrotem w stronę domu. Bez żadnego dymienia dojechałem 365km, bez utraty mocy, jadąc "pełną parą" żadnego przegrzewania. zauważyłem że ubyła może szklanka płynu. Olej nie wzrósł, żadnej emulsji na korkach. Następnego dnia wszystko bez zarzutu. Płynu ubywa minimalnie ale ubywa i nic pod autem nie widać żeby ciekło i na zimnym i na gorącym silniku. Wczoraj rano znowu kłęby dymu...... przez ok. 1 km a potem spokój. Wieczorem przyjechał na chwilę kumpel z Lexią i sprawdzał na szybko czujniki i wszystko niby ok. Wlazł w zakładkę regeneracja FAP i po 2 min rozgrzewania wszedł na 4000 obrotów i wtedy dwa bloki mieszkalne zginęły we mgle....... jak T52 na poligonie..... wyłączyłem auto i padła diagnoza że to turbina ?!
Koledyz pojechali a ja zacząłem się zastanawiać czy aby napewno. Dziś rano odpaliłem i pomalutku (do 1600 obr) pokulałem się nie dymiąc do znajomego warsztatu. Tam za pomocą magicznych fiolek na korku zbiorniczka wyrównawczego wykluczyłem spaliny z układu chłodzenia więc wygląda na to że uszczelka i głowica żyje. Mechanik stwierdził też że wg niego Turbo też żyje bo na 3000 obr. nie słychać hałasu ani nie zaczyna dymić.....
sugerował że może olej jakoś idzie przez gumki zaworowe czy przez popychacze czy jakoś tak, a ubytku wody szukać przy pompie gdzie płyn odparowuje ?!  już nie wiem czego szukać i gdzie ....... może ktoś też coś zasugeruje mądrego? jechać sprawdzać wtryski?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 309
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkII] 2.2 kopci zimny
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 16, 2011, 11:24:13 »
obstawiam jednak uszczelke pod głowicą

Offline Krzysztof Juchniewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Audi A6 C5
  • Zainteresowania: sport, zabawa oraz gry
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [MkII] 2.2 kopci zimny
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 16, 2011, 12:41:30 »
Tak jak mowi Artur, moim zdaniem to uszczelka. Przerabialem to kilka razy w roznych pojazdach i za kazdym razem te same objawy czyli gotowanie plynu i bialy dym. Nowa uszczelka i planowanie glowicy - przynajmniej ja tak robilem.

Offline Krzysztof Pieniążek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 2005 2,2 BREAK
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: [MkII] 2.2 kopci zimny
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 16, 2011, 16:58:57 »
hmmm ale gość co robił sprawdzenie szczelności mówił że jak test wyjdzie pozytywnie to nie ma co ruszać uszczelki..... natomiast dziś wydaje mi się że stracił nieco na mocy. Póki co nie dymi i jeździ.... szukałem płynu pod dywanikami w razie gdyby ciekło z nagrzewnicy ale sucho jest. Olej nie rośnie. Dziś zacząłem się zastanawiać czy turbina nie ma jakiegoś związku z wodą?

Offline krzysztof cisowa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 133
  • Skąd: gdynia uk
  • Posiadany samochód: peugeot 508 mcp 1.6 e-hdi, C5 2.2 hdi automat 2005
  • Miejscowość: gdynia uk
Re: [MkII] 2.2 kopci zimny
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 16, 2011, 21:16:30 »
to trochę inne objawy niż u mnie , bo mi się nigdy nie gotuje ani żadnego płynu nie ubywa tylko zimny kopci.

Offline krzysztof cisowa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 133
  • Skąd: gdynia uk
  • Posiadany samochód: peugeot 508 mcp 1.6 e-hdi, C5 2.2 hdi automat 2005
  • Miejscowość: gdynia uk
Re: [MkII] 2.2 kopci zimny
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 17, 2011, 15:25:11 »
wtrysk wymieniłem na inny (ten co był wyślę do regeneracji ) wyszedł bez problemu. oto jakie teraz parametry pokazuje [color=ff0000]piii[/color] troche lepiej zobaczę jak będzie palił
ps . czy wtryski są połączone jakoś parami np jak 1-szy ma -5 to czy 2-gi będzie wyrównywałi i bedzie miał +5 (mimo to że jest dobry? a i czy dobrze sie orientuję że wtrysk nr 1 jest od skrzyni biegów?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 309
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkII] 2.2 kopci zimny
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 17, 2011, 21:44:03 »
Jeśli wymieniałeś to chyba powinieneś wiedzieć najlepiej :)
Parametry wyglądają dużo lepiej - niższe cisnienie paliwa i mniejsza wartość zadana paliwa plus dużo mniejsze korekcje na wszystkich wtryskach. Mnie się wydawało, że wtryski liczy się od rozrządu, ale może w różnych autach jest inaczej. Kiedyś mechanik mi mówił jak jest w C5 2.2 hdi, ale w tej chwili już nie jestem pewien.

Offline krzysztof cisowa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 133
  • Skąd: gdynia uk
  • Posiadany samochód: peugeot 508 mcp 1.6 e-hdi, C5 2.2 hdi automat 2005
  • Miejscowość: gdynia uk
Re: [MkII] 2.2 kopci zimny
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 18, 2011, 08:10:55 »
mi też się zawsze wydawało się że od rozrządu jest 1-szy, ale czytalem że w hdi od skrzyni (teraz jestem głupi  już sam nie wiem)?????

wie ktos coś może na temat kodowania wtrysków? witam dzisiaj wymieniłem jeden wtrysk boscha 0445110036 , i mam ogromną prosbe do Was o informacje o kodowaniu tego wtrysku. dużo czytalem i jedni mówią że tych wtrysków się nie koduje , inni że po kodowaniu silnik dobiero zaczyna pracować prawidłowo.  o jaki kod chodzi w telekodoiwaniu wtrysku , skąd go wziąść?  chodzi chyba o kod ima, czy moje wtryski wogóle go mają?? wielkie dzięki z góry i bardzo proszę o pomoc.
ps nie widzę na wtrysku żadnego kodu poza dużą cyferką 2 i dwoma.numerami

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 309
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkII] 2.2 kopci zimny
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 18, 2011, 11:00:42 »
Jeśli chodzi o kolejność wtrysków to wygląda na to, że udało Ci się wymienić 1 wtrysk więc powinieneś wiedzieć który to był :)
Odnośnie kodowania to w 2.2 hdi tylko muszą się zgadzać nr na wtrysku. Nie słyszałem aby trzeba było je kodować jak to jest w fordzie np. Dodatkowo jeśli wtrysk wymaga kodowania to bardzo kiepsko pracuje jeśli się go nie zakoduje. Niektórzy wkładają niekodowane wtryski, właczają silnik na parę godzin i podobno komputer po jakims czasie sam je zakoduje. Jeśli u Ciebie chodzą w porządku, nie kopcą i nie hałasują to jest OK i nie wymaga on raczej dodatkowego kodowania. Możesz jeszcze odłaczyć aku na jakąś godzinkę (nie wiem czy do wymiany odłaczałeś). Po korekcie widać, że pracują prawidłowo a przynajmniej dużo lepiej niż poprzednio. Czy zalałeś jakis specyfik do czyszczenia wtrysków? Efekty widać dopiero po wyjeżdżeniu całego baku. Możesz jeszcze zrobić test przelewowy, który można zrobic samemu. Odłaczasz wężyki od przelewów z każdego wtrysku i podłaczasz je do małych pojemniczków np. na mocz ok. 150ml. Zaślepiasz powrót do filtra i właczasz silnik na 1-3 min. na biegu jałowym. Różnica w pojemniczkach nie powinna przekraczać 30%.

Offline krzysztof cisowa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 133
  • Skąd: gdynia uk
  • Posiadany samochód: peugeot 508 mcp 1.6 e-hdi, C5 2.2 hdi automat 2005
  • Miejscowość: gdynia uk
Re: [MkII] 2.2 kopci zimny
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 18, 2011, 15:48:37 »
tak wiem już na pewno 1-szy jest od skrzyni, dobrze pamiętałem. prosiłbym o wiecej info , gdzie jest ta uszczelka i jak się ja wymienia, czy już cos zpierdo..lem bo wtrysk wymieniąłem a uszczelki nie widzialem (czy już spadła na tłok czy co??) a silnik już odpalalem

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 555
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: citroen C5 X7, 2.0 HDi 163 KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: [MkII] 2.2 kopci zimny
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 18, 2011, 19:35:31 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
Jeśli wymieniałeś to chyba powinieneś wiedzieć najlepiej :)
Parametry wyglądają dużo lepiej - niższe cisnienie paliwa i mniejsza wartość zadana paliwa plus dużo mniejsze korekcje na wszystkich wtryskach. Mnie się wydawało, że wtryski liczy się od rozrządu, ale może w różnych autach jest inaczej. Kiedyś mechanik mi mówił jak jest w C5 2.2 hdi, ale w tej chwili już nie jestem pewien.

Według mnie tylko jeden parametr się poprawił , tzn mniejsza korekcja na wtrysku. Spójrz na ciśnienie pompy po wymianie wtryskiwacza, spadło z 300 do 250 (jeżeli dobrze widzę) , a to świadczy , że wymieniony wtryskiwacz przelewa zbyt dużo.Według mnie w tamtym wtryskiwaczu miałeś walniętą końcówkę , a w tym leży przelew. Może z dwóch zrób jeden sprawny.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I

Offline krzysztof cisowa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 133
  • Skąd: gdynia uk
  • Posiadany samochód: peugeot 508 mcp 1.6 e-hdi, C5 2.2 hdi automat 2005
  • Miejscowość: gdynia uk
Re: [MkII] 2.2 kopci zimny
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 21, 2011, 19:52:57 »
witam, wczoraj byłem w serwisie bo już sam rozkładam ręce ale po wizycie w serwisie to już cały padam , wstepna diagnoza 4x wtrysk około 1000 funtów a potem będą dalej szukać ? godzin x 85 funtów. koszty przerosna wartość auta. silnik chodził zimny jak traktor 50 letni, po wymianie jednego wtrysku jest ciut ciut lepiej , wczoraj też sam sprawdzałem korekty i robiłem test przelewowy oto wyniki

temperatura 86 stopni
obroty 803
czas trwania testu 5 minut

1 wtrysk - 31 ml / 5 minut
2 wtrysk - 30 ml / 5 minut
3 wtrysk - 42 ml / 5 minut
4 wtrysk - 40 ml/ 5 minut
 jak oceniacie te przelewy


teraz jestem po wymianie miedzianych uszczelek pod wtryskami oto korekty
1-szy   +0,51 mm3/raz
2-gi      -1,41 mm3/raz
3-ci     +1,06 mm3/raz
4-ty     -0,12 mm3/raz  teraz chyba korekty wyglądaja nie najgorzej ??
i tu nagranie jak chodzi zimny

http://www.youtube.com/watch?v=HR7INX0dK-0

co sądzicie o wszystkim do kupy?//

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 555
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: citroen C5 X7, 2.0 HDi 163 KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: [MkII] 2.2 kopci zimny
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 21, 2011, 20:50:27 »
Ciężko jest usłyszeć coś innego niż klekotanie, ale taki metaliczny stukot to wina szklanek.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • ******
  • Wiadomości: 4 952
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [MkII] 2.2 kopci zimny
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 21, 2011, 21:58:46 »
a jak wyglada kwestia świec żarowych i ich sterowania?

Offline krzysztof cisowa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 133
  • Skąd: gdynia uk
  • Posiadany samochód: peugeot 508 mcp 1.6 e-hdi, C5 2.2 hdi automat 2005
  • Miejscowość: gdynia uk
Re: [MkII] 2.2 kopci zimny
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 21, 2011, 22:00:26 »
przekaźnik i swiece ok grzeją
ps ten klekot to szklanki??

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 309
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkII] 2.2 kopci zimny
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 22, 2011, 10:27:38 »
powinienes nagrac moment odpalania zimnego silnika. Wtedy będzie wiadomo czy silnik pali normalnie czy nie. Z nagrania słychac że silnik chodzi równo, ale przebija się jakis metaliczny klekot, na odległość się tego nie zdiagnozuje. Dodatkowo zdejmij pasek osprzętu aby wyeliminować klekot od kólka pasowego lub jakiegoś uszkodzonego łożyska.

Offline Damian Haltof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: C5 MK1 Break EXCLUSIVE 2.2 HDi .02
  • Miejscowość: Lubliniec
Re: [MkII] 2.2 kopci zimny
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 29, 2011, 21:56:12 »
Gościu EGR Sprawdź
Za 500 zł Ci go wyłączę i zaślepię - nie będzie kopcił - będzie tak jak by go nie było
Bąka już nie puści
Citroen C5 MK1 2.2 HDi 2002 Break EXCLUSIVE
Citroen C5 MK1 2.0 HDi 2004 Break
Citroen C5 MK2 1.8 16V 2006
PEUGEOT 406 2.0 HDi 2000
PEUGEOT Partner 2.0 HDi 2002 ZENITH
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 jtd CF3
SIERRA MK1 RS 500 Cosworth
[URL=http://i...

Offline krzysztof cisowa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 133
  • Skąd: gdynia uk
  • Posiadany samochód: peugeot 508 mcp 1.6 e-hdi, C5 2.2 hdi automat 2005
  • Miejscowość: gdynia uk
Re: [Mk2] 2.2HDi kopci zimny
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 30, 2011, 13:37:57 »
co w nim wyłączysz jak to jest mechaniczny EGR??? podciśnienie zdejmiesz i jego zaślepisz?