Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] "check engine oil".... i nie odpala, a olej jest !!!  (Przeczytany 4974 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Pieniążek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 2005 2,2 BREAK
  • Miejscowość: Gdańsk
[Mk2] "check engine oil".... i nie odpala, a olej jest !!!
« dnia: Wrzesień 21, 2011, 18:11:31 »
Dziś rano auto odpaliło na chwilę ( może z 15 sek) po czym zgasło i pojawił się komunikat ...... teraz auto kręci ale nie chce zapalić.... i ciągle komunikat. odłączyłem na chwilę akumulator i sprawdziłem poziom oleju - na bagnecie idealnie połowa!!  Czujnik padł czy co? póki co nie mam za bardzo jak podłączyć komputera do auta :( wcześniej opisywałem w temacie "2.2hdi kopci zimny" o perypetiach z porannym dymieniem... od paru dni już było bez kopcenia ale za to dziś komunikat o oleju :( każda porada na wagę złota :)

Offline Tomasz Kornak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Skąd: Lębork
  • Posiadany samochód: Citroen C2
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia, ogólno pojęte nowinki techniczne
  • Miejscowość: Lębork
Re: [MkII] "check engine oil".... i nie odpala, a olej jest !!!
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 21, 2011, 22:39:54 »
Nie jestem pewien, ale do głowy przychodzi mi tylko jedna rzecz na chwilę obecną - czujnik położenia wału? bądź coś w tym stylu (czujnik położenia czegoś).

Jeżeli silnik ma złe dane to nie odpali.

A napisz kolego - kręci normalnie ale nie odpala tak?
Pompa chodzi tak?
Nie ma błedów z immo?
Pamiętaj kierowco!

"Gdy z tyłu jest siwo, do gara leci nie tylko paliwo"

--------------------------------------------------------------

Offline Krzysztof Pieniążek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 2005 2,2 BREAK
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: [MkII] "check engine oil".... i nie odpala, a olej jest !!!
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 22, 2011, 16:53:56 »
z tego co gadałem dziś z różnymi specami to obstawiają czujnik ciśnienia oleju. W sobotę powinienem mieć Lexie i czas żeby ewentualnie zrobić obejście czujnika. Dochodzi do niego zdaje się jeden przewód więc to zwykły prezostat. Na logikę powinien być podawać masę na sterownik jak jest ciśnienie.
Silnik kręci normalnie ale nie odpala i pojawia się komunikat "oil" . Nie wiem o jaką pompę chodzi ale jeśli o zawieszenie to działa normalnie, co do pompy olejowej to nie bardzo wiem jak sprawdzić ? :/ błędów z IMMO nie zaobserwowałem :( póki co zachowuję pełen spokój ;)

Offline Tomasz Kornak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Skąd: Lębork
  • Posiadany samochód: Citroen C2
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia, ogólno pojęte nowinki techniczne
  • Miejscowość: Lębork
Re: [MkII] "check engine oil".... i nie odpala, a olej jest !!!
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 22, 2011, 20:28:14 »
Hm... Z tym komunikatem:

Check engine oil... podpowiem tyle, że odpowiada za to czujnik poziomu oleju - na długim bagnecie schowanym w przypadku silnika 2.0 hdi od ściany grodziowej.

U mnie pojawia sie czasem komunikat o poziomie oleju, ale wiem że czujnik poziomu jest do wymiany. Poza tym nie wpływa on na pracę pojazdu.


Co do diagnozy to... ja sam myslalem do niedawna, że bez komputera się nie obejdę - niestety, nawet jak coś naprawisz lub coś się samoczynnie naprawi - to i tak musisz skorzystać raz, żeby usunąć błedy  a dwa- żeby po prostu odczytać .

Zatem czekaj na komputer... no i pisz... - ja się zapytam przy okazji jak spotkam - znajomego mechaniora.

Jeżeli czegoś konkretnego się dowiem - dam znać.
Pamiętaj kierowco!

"Gdy z tyłu jest siwo, do gara leci nie tylko paliwo"

--------------------------------------------------------------

Offline Krzysztof Pieniążek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 2005 2,2 BREAK
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: [MkII] "check engine oil".... i nie odpala, a olej jest !!!
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 22, 2011, 21:45:06 »
w sumie to jak patrze na listy komunikatów które nasze cytrynki potrafią generować to wcale bym sie nie obraził gdyby były dwa osobne komunikaty : engine oil level i engine oil pressure  ;) wiele by to myślę ułatwiło :) teraz tak myślę że moja pierwsza myśl o czujniku ciśnienia mogła być nie trafiona i może faktycznie trzeba się przyjrzeć czujnikowi poziomu :) pierwsze co jutro sprawdzę to czy się przewód od czujnika gdzieś nie rozpitolił :)

Offline Krzysztof Pieniążek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 2005 2,2 BREAK
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: [MkII] "check engine oil".... i nie odpala, a olej jest !!!
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 24, 2011, 11:46:00 »
niestety kabelka nie udało mi się zorganizować na weekend :( natomiast dziś wsiadłem do auta i o dziwo brak komunikatu o oleju :) delikatnie próbowałem odpalić i prawie ... prawie załapał po czym cisza...... teraz już nie ma komunikatów żadnych tylko świeci SERVICE na desce... po za tym ubyło płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Może jednak uszczelka pod głowicą? może próbował sprężyć wodę i szlag trafił cały silnik ? ... a taki ładny samochodzik był.....

Offline Krzysztof Pieniążek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 2005 2,2 BREAK
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: [Mk2] "check engine oil".... i nie odpala, a olej jest !!!
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 06, 2011, 19:26:04 »
no i trochę wiem więcej :)
woda znalazła się w misce olejowej i będzie dalsze poszukiwanie przecieku :(
po zlaniu wody z miski, czujnik poziomu pokazał 50% i auto z oporami ale odpaliło :) jakoś tak nierówno ale odpaliło. Chwilę później zaczęło dymić na biało. Podłączona [color=ff0000]piii[/color] przy teście Wtrysków pokazało że jeden z nich drastycznie odstaje od reszty (korekcja wydatku) 1. -2,5  2. - 2,3   3. -0,5  4. -4,98!! i jakoś tak słabo reagował na dodanie gazu. Przy zwiększeniu obrotów auto gasło.  Jutro pewnie będzie kontrola sprężania 4 cylindra i testowanie (ew. regeneracja wtryskiwacza) . Udało się go wyjąć bez żadnego problemu.
Jeszcze jak auto jeździło byłem na sprawdzaniu uszczelki pod głowicą i test nie wykazał obecności CO2 w wodzie, ale zastanawiam się czy nie miało na to wpływu to, że był przeprowadzony na gorącym silniku? Może gorący się jakoś doszczelnił? A to że dymił na zimnym silniku to właśnie efekt wody w komorze spalania?
ogólnie teraz skupiam się na pomiarze sprawności cylindra z podejrzanym wtryskiem. Jeśli po regeneracji wtrysku i pomiarze ciśnienia w cylindrze wyniki korekty wydatku w lexii się uspokoją i silnik nie będzie skakał i gasł, to pozostanie mi dalsze poszukiwanie przecieku wody. Jakoś tak coraz bardziej skłaniam się to zdjęcia głowicy..... sprawdzę ją na szczelność i będzie nowa uszczelka najwyżej....

Offline Mariusz Szawernoga

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: wrocław
  • Posiadany samochód: C4 II 1.6 HDI i trochę innego sprzętu
  • Zainteresowania: samochody , fotografia
  • Miejscowość: wrocław
Re: [Mk2] "check engine oil".... i nie odpala, a olej jest !!!
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 06, 2011, 21:47:41 »
woda ...... . znaczy uszczelka głowicy . reszta to pokłosie uszczelki, jak było 2 litry płynu to mocno przegrzany może się okazać . myślę że może warto poszukać motoru ?
"Ludzie nadal będą używać koni. Samochód to tylko ciekawostka, przelotna moda"

Offline Krzysztof Pieniążek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 2005 2,2 BREAK
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: [Mk2] "check engine oil".... i nie odpala, a olej jest !!!
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 06, 2011, 21:53:04 »
nie wykluczam i tego rozwiązania :(

Offline Adam Majowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 204
  • Skąd: Piekary Śląskie k.Katowic
  • Posiadany samochód: Mercedes W204 C300
  • Zainteresowania: Modelarstwo
  • Miejscowość: Piekary Śląskie k.Katowic
Re: [Mk2] "check engine oil".... i nie odpala, a olej jest !!!
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 07, 2011, 21:33:45 »
Jeśli w silniku zrobiło się tzw. mleko po pozbyciu się usterki musisz przepłukać silnik wlewając nowy, czysty (może być tani) olej i odpalając silnik na bardzo krótki czas. Dopiero gdy za którymś razem zlejesz normalny olej (bez wody) powinieneś zalać właściwy.
Diagnostyka Peugeot/Citroen (Lexia/PP2000)
Naprawa, modyfikacje i strojenie LPG (KME, STAG)
Pozdrawiam, Adam

Offline Krzysztof Pieniążek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 2005 2,2 BREAK
  • Miejscowość: Gdańsk
Re: [Mk2] "check engine oil".... i nie odpala, a olej jest !!!
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 09, 2011, 19:53:41 »
póki co ściągmy głowicę :( oj będzie się działo ;)