Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mk1 2001] urwane cięgno zmiany geometrii turbiny  (Przeczytany 1067 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Faruga

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 843
  • Skąd: Skoczów / Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: c4GP b+g 2008 1,8 16v ***C3 MK1 2003 1,4HDI
  • Miejscowość: Skoczów / Bielsko-Biała
[mk1 2001] urwane cięgno zmiany geometrii turbiny
« dnia: Październik 16, 2011, 14:03:04 »
Witam, mam problem, otóż przy silniku mam zerwane cięgno, które reaguje po przekroczeniu 2100 obr/min i pociąga za pewną dźwigienkę. Czy cięgno takie jest elementem wymiennym? jaki jest jego kod, gdzie to można kupić i jak się to fachowo nazywa?

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: [mk1 2001] urwane cięgno zmiany geometrii turbiny
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 16, 2011, 21:21:11 »
Cytuj

Łukasz Faruga napisał:
Witam, mam problem, otóż przy silniku mam zerwane cięgno, które reaguje po przekroczeniu 2100 obr/min i pociąga za pewną dźwigienkę. Czy cięgno takie jest elementem wymiennym? jaki jest jego kod, gdzie to można kupić i jak się to fachowo nazywa?
można to kupić w serwisie za ok 120 zł.Ja przynajmniej tyle płaciłem do swojego 2,2 HDi.Trochę ciężko jest wymienić, ale można.Na rysunku to nr 12. Aha to nie jest cięgło zmiany geometrii turbiny tylko cięgło dodatkowych kanałów przepustnicy SWIRL, chyba ,że mówimy o różnych rzeczach.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Łukasz Faruga

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 843
  • Skąd: Skoczów / Bielsko-Biała
  • Posiadany samochód: c4GP b+g 2008 1,8 16v ***C3 MK1 2003 1,4HDI
  • Miejscowość: Skoczów / Bielsko-Biała
Re: [mk1 2001] urwane cięgno zmiany geometrii turbiny
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 19, 2011, 19:26:01 »
Cytuj

Dariusz Niedziółko napisał:
 Aha to nie jest cięgło zmiany geometrii turbiny tylko cięgło dodatkowych kanałów przepustnicy SWIRL, chyba ,że mówimy o różnych rzeczach.


Hmm, a czy działa to w ten sposób, że auto jest żwawsze z tym działającym elementem? Gdyż mój problem polega na tym, że bez niego nie umiem przekroczyć dynamicznie 3500 obr, i auto jest leniwsze przy przyspieszaniu...

Na chwilę obecną połączyłem owe cięgno opaskami (prowizorka) i póki co sprawdza się..

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: [mk1 2001] urwane cięgno zmiany geometrii turbiny
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 19, 2011, 21:18:36 »
Dokładnie tak i występuje jeszcze często przeładowanie turbiny. Myślę ,że ta prowizorka będzie długo działała :-). Ja z taką prowizorką jeździłem z pół roku, ale lubię mieć wszystko tak jak należy i w końcu się zabrałem za wymianę na nową.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5