Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1]Demontaż i wymiana radia  (Przeczytany 8965 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
[Mk1]Demontaż i wymiana radia
« dnia: Październik 09, 2011, 15:22:00 »
Witam jeszcze raz bo wczorajszy watek został usunięty może ktos wie jak zabrać się do wymiany radia bo moje radyjko pada dzięki za jakiekolwiek odpowiedzi

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk1]Demontaż i wymiana radia
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 09, 2011, 20:17:06 »
A jakie masz radio? Bo tego już nie napisałeś.
Jak seryjne to odkręcaj śruby - nie ma tu żadnej filozofii, nic nie zepsujesz. Jak nie oryginalne to wyciągasz z kieszeni :D

  • Gość
Re: [Mk1]Demontaż i wymiana radia
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 09, 2011, 20:22:00 »
radio mam seryjne ale czytałem na jakimś forum że po odłączeniu radia zablokował się immobilajzer

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [Mk1]Demontaż i wymiana radia
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 09, 2011, 20:51:33 »
To nie czytaj "jakiegoś" forum tylko nasze:) Nic Ci się nie zablokuje.

  • Gość
Re: [Mk1]Demontaż i wymiana radia
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 09, 2011, 21:13:42 »
z tego co się orientuje to 2 kabelki od BSI nie należy podłaczać może ktoś wie jakiego koloru są te kabelki

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
Re: [Mk1]Demontaż i wymiana radia
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 09, 2011, 23:58:42 »
Aby zdemontować radio musisz odchylić/zdjąć plastikowe osłonki wokół przycisków po obu stronach radia (podważyć od dołu). Następnie zobaczysz dwie śruby (torx) które trzymają radio. Po ich odkręceniu radio masz już luźne i po prostu je wyciągasz. W kwestii podłączania nowego (innego niż oryginalne) radia, to musisz wiedzieć, że wtyczki ISO, które są w C5 nie są do końca zgodne ze standardem. Po podłączeniu niby wszystko działa i gra, ale koniecznie musisz odizolować/wypiąć dwa kabelki od BSI. Są to dwa skręcone ze sobą kabelki koloru białego i szarego. Jest jeszcze kwestia zamieniania kabelków zasilania +12V i podtrzymania, ale to dopiero jak będziesz miał kłopoty z podtrzymaniem pamięci w nowym radiu (nie zawsze ten problem występuje). W razie czego pytaj. Powodzenia!

  • Gość
Re: [Mk1]Demontaż i wymiana radia
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 12, 2011, 20:18:18 »
Witam radyjko zamontowane obyło się bez problemów DZIĘKUJĘ wszystkim za podpowiedzi

Offline Andrzej Jaroszczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi MCP Exclusive.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk1]Demontaż i wymiana radia
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 18, 2011, 20:54:44 »
Witam mam pytanie związane z odłączeniem tych dwóch kabelków od BSI a co się stanie jak ich  nie odłączymy bo ja u siebie nic nie odłączałem nic nie zmieniałem a radyjko gra trzyma pamięć i nic nie zauważyłem żeby było coś nie tak.

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
Re: [Mk1]Demontaż i wymiana radia
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 18, 2011, 21:17:52 »
Jak zauważyłeś niby nic się nie dzieje i wszystko gra, ale lepiej nie ryzykować tym, że Twoje nowe radio poda jakiś niechciany prąd do BSI. Nie mówię, że tak będzie, ale lepiej żeby nie było. Na wszelki wypadek lepiej się zabezpieczyć.

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [Mk1]Demontaż i wymiana radia
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 19, 2011, 11:04:28 »
Podepnę się tutaj, bo na "Car Audio" nikt nie odpowiada.
Mam takie pytanie czy można wstawić do MkI fabryczne radio z MkII albo MkIII (ono chyba gabarytowo jest lepsze) tak, żeby wszystko działało jak należy, a więc sterowanie z kierownicy i wyświetlacz? Ew. jakieś inne radio tak, żeby to wszystko działało. Zależy mi tu na Mp3, a w fabrycznym MKI tego nie ma.

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [Mk1]Demontaż i wymiana radia
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 19, 2011, 12:44:23 »
Cytuj

Łukasz Wiśniewski napisał:
Podepnę się tutaj, bo na "Car Audio" nikt nie odpowiada.
Mam takie pytanie czy można wstawić do MkI fabryczne radio z MkII albo MkIII (ono chyba gabarytowo jest lepsze) tak, żeby wszystko działało jak należy, a więc sterowanie z kierownicy i wyświetlacz? Ew. jakieś inne radio tak, żeby to wszystko działało. Zależy mi tu na Mp3, a w fabrycznym MKI tego nie ma.

Nie można. Nawet nie ma miejsca. w MKl2 jest 2DIN.

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
Re: [Mk1]Demontaż i wymiana radia
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 19, 2011, 22:22:30 »
W MkII też jest 1DIN, ale prawdą jest, że taka kombinacja nie przejdzie. Możesz kupić radio innej firmy, które będzie współpracowało z wyświetlaczem i sterowaniem Citroen'a, ale będzie to dosyć drogi sprzęt. Troszkę tańsza byłaby opcja z samym sterowaniem. Inną opcją jest zakup emulatora zmieniarki, czyli takiego małego box'a posiadającego sloty na karty pamięci i port usb na pendrive, który wpinasz w miejsce oryginalnej zmieniarki płyt CD, ale to też nie jest tanie rozwiązanie. Ja osobiście olałem kwestię sterowania i wyświetlacza, a dzięki temu mogłem sobie pozwolić na lepszy sprzęt audio.

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [Mk1]Demontaż i wymiana radia
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 19, 2011, 22:49:03 »
Kiedyś czytałem o tym boxie, ale myślałem, że może istnieje takie radio, które by współgrało z tymi systemami. Bo w MkII chyba to radio w ogóle jest większe, bo jest z cała ta konsolą, ale w MkIII chyba jest takiej wielkości jak w MkI, a obsługuje mp3.
A nie da się tego jakos w Lexii dopasować?

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
Re: [Mk1]Demontaż i wymiana radia
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 20, 2011, 00:54:27 »
Tego się nie da zrobić. To są inne połączenia, inne wiązki, inny system. Moim zdaniem w żaden sposób nie ogarniesz mp3 w Mk I na oryginalnych częściach PSA tak, żeby działał wyświetlacz i pilot.

Poprawka:
Sprawdziłem dokładniej temat. Jedyną opcją na to jest zamontowanie zestawu RT3 (czyli kolorowej nawigacji z końca produkcji Mk I) i aktualizacja softu. Wtedy może działać.