Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Dymi na niebiesko, ubywa oleju  (Przeczytany 8282 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Gil

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Kolbuszowa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM
  • Miejscowość: Kolbuszowa
Re: Dymi na niebiesko, ubywa oleju
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 08, 2011, 11:37:02 »
Już wszystko jasne. Silnik jest wyciągnięty i rozebrany. Okazało się, że korbowód jest ugięty. Dodtatkowo lekko przytarta jest krawędź tłoka. Gładzie cylindrów są równe i gładkie, nawet na tym z ugiętym korbowodem. Wał korbowy też jest ok, podobnie jak panewki. Mechanik radzi aby wymienić tłok i korbowód na używany, bo po założeniu nowego mogłaby być zbyt duża kompresja w stosunku do pozostałych cylindrów i silnik chodziłby nierówno. Oczywiście istnieje też możliwość wymiany wszystkich tłoków, ale nie stać mnie na taką imprezę (230 zł za jeden tłok).
Głowica jest ok. Krzywki nie są wytarte, zawory nie powypalane.
Zastanawia mnie tylko co może być przyczyną ugięcia korbowodu. tłok na pewno nie uderzył w zawory. Pozostaje tylko dostanie się do cylindra płynu w większej ilości. Tylko jakiego (woda, olej?) i jakim sposobem. Boję się, że przyczyna może nie zostac usunięta  i to się powtórzy.
Macie jakieś pomysły?

Offline Marcin Gil

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Kolbuszowa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM
  • Miejscowość: Kolbuszowa
Re: Dymi na niebiesko, ubywa oleju
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 29, 2011, 09:52:38 »
Witam po dłuższej przerwie.

Właściwie już doszedłem do porządku z moim Picasso.
Niestety koszty znacznie przewyższyły to co zakładałem początkowo. Zdecydowałem się na wymianę bloku silnika z wałem i tłokami (nie był rozbierany). Do takiej decyzji zmusiło mnie kilka nieprzyjemnych zbiegów okoliczności. Jak już wspomniałem wcześniej miałem ugięty korbowód. Chciałem wymienić razem z tłokiem na używkę, ale okazało się, że mam nieoryginalne tłoki. Miały troszke inny kształt i były krótsze o ok. 8 mm. Oczywiście łączna długość razem z korbowodem była właściwa (od denka do panewki). Niestety nigdzie nie udało mi się znaleźć ani używki ani nowego tłoka w takich wymiarach. MIałem więc do wyboru: wymiana wszystkich tłoków na nowe lub uzywki (razem z korbowodami), albo kupno bloku silnika. Zdecydowałem się na to drugie.
Łączny bilans wygląda następująco:

-blok silnika (bez głowicy) 1200 zł

-części (ok. 800zł):
 rozrząd (pasek, pompa, napinacz, rolka)
 łożysko dociskowe (było już wyraźnie słyszalne)
 koło "zębate" na wał napędzające pasek rozrządu (było ukruszone)
 uszczelki (pokrywa zaw., głowica, miska)
 płyny (chłodniczy, do wspomagania kier., olej+filtr)

- robocizna 900 zł

Części miałem taniej dzięki znajomemu ze sklepu, któremu jestem dozgonnie wdzieczny  
Robocizna też nieprzyzwoicie niska z powodu znajomości.
Na chwilę obecną auto jest sprawne, nie dymi, ładnie przyspiesza i bez problemu zapala (najniższa temperatura to -7 st. C). Miałem jeszcze "małe" problemy z biegami, bo spadał zaczep(?) linki lewarka zmiany biegów - ten od strony skrzyni biegów. Zakupiłem używkę za 30 zł (w sklepie kosztował 140 zł - chyba oryginał) iwłasnoręcznie wymieniłem  Koszmarny dostęp spowodował liczne otarcia i zadrapania  
Niestety kapie olej. Mam nadzieję, że nie przez któryś z simeringów. W końcu i z tym trzeba bedzie sie uporać.
Osobną kwestią jest trzeszczenie i stuki w tylnym zawieszeniu. Domyślam sie, że to tylna belka dogorywa. Jeśli ktoś zna warsztat z okolic Rzeszowa regenerujący belki byłbym wdzięczny :)

Pozdrawiam

Gachu

  • Gość
Re: Dymi na niebiesko, ubywa oleju
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 29, 2011, 16:46:58 »
w Rzeszowie są dwa warsztaty (POLECANE- bo oprócz nich jest jeszcze dwa) zajmujące się belkami jeden w Zaczerniu a drugi na Ropczyckiej, musisz zjechać w prawo na wysokości skrzyżowania Krakowskiej z dębicką to jest ulica ropczycka 5 auto tech jak chcesz telefon to odezwij się na PM - koszty to ok 900 do 1100 zł

odnośnie silnika to nie lepiej było kupić cały bez osprzętu ? w sumie tyle samo by cię wyszło a miałbyś wtryski, głowicę

Offline Marcin Gil

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Kolbuszowa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM
  • Miejscowość: Kolbuszowa
Re: Dymi na niebiesko, ubywa oleju
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 30, 2011, 10:43:10 »
Jeśli chodzi o silnik to nie tak łatwo znaleźć kompletny za taką cenę (w każdym razie w naszej okolicy). Ten który kupiłem był po sąsiedzku, a czas naglił. Został mi do sprzedania blok z wałem i pompą. Wystawiłem na aukcji ale na razie zero odzewu. Chyba będzie ciężko to pchąć.
Co do belki to skłaniałbym się ku Zaczerniu. Mam bliżej. Robią to od ręki, czy trzeba odstawić auto na dłużej? Niestety z braku kasy będę musiał to odłożyć do stycznia. Mam nadzieję, że belka wytrzyma do tego czasu. Zaczęła trzeszczeć jakieś 2 miesiące temu, może pojeździ jeszcze jeden :)

Gachu

  • Gość
Re: Dymi na niebiesko, ubywa oleju
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 30, 2011, 15:16:07 »
no wiesz ja kupuję u takiego pewnego gościa (linda100) na allegro handluje używkami i silnik z anglika ma za 1200 zł ale jeśli to nie idzie przez aukcje cena jest niższa, ja i nie tylko ja kupuje u niego wiele rzeczy pompy CR skrzynie biegów (mam warsztat) i nigdy się nie naciąłem a nawet jak przysłał mi pompe która nie była najlepsza za 2 dni miałem następną + kasa na odesłanie tamtej noi kwestia ceny 350 za sprawną pompe CR to chyba niewiele

w Zaczerniu odstawiasz rano a po południu jest do odbioru ale są kolejki

jacekczewa1

  • Gość
Re: Dymi na niebiesko, ubywa oleju
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 30, 2011, 15:45:20 »
potwierdzam kupowałem kika drobnych rzeczy do XP jak go jeszcze miałem :) natychmiastowa dostaw pełnowartościowych elementów ( zamek drzwi, taśma airbag, halogen ) i w bardzo przystepnych cenach

Offline Piotr Iwaniuk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Hajnówka
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 16V
  • Zainteresowania: Bieganie
  • Miejscowość: Hajnówka
Re: Dymi na niebiesko, ubywa oleju
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 17, 2012, 14:18:31 »
Szukałem szukałem i szukałem wśród postów na forum XP i znalazłem, na swoje nieszczęście sytuacje podobną do sytuacji kolegi Marcina, z tym tylko wyjątkiem, iz u mnie jest 1.8 z LPG. Jak na chwilę obecna też mam do wymiany pierścienie, które puszczały olej. A po kilkunastu godzinach będę wiedział czy tylko, czy może cały silnik do przekładki. I tak właśnie zaczynam szukać czegoś co pasowało by do mojej cytryny, która pewnego dnia zapaliła, zgasła i już nie chciała dalej kręcić. :-(