Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana poduszek silnika 2.0 hdi  (Przeczytany 29360 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Gachu

  • Gość
Wymiana poduszek silnika 2.0 hdi
« dnia: Grudzień 06, 2011, 15:48:14 »
robiłem to osobiście dwa tygodnie temu ale dopiero teraz mam czas aby to opisać

oprócz trzech nowych poduszek warto kupić nowe łożysko podporowe (ina 38 zł ale są i tańsze) prawej półosi oraz uszczelniacz do skrzyni biegów (simering - cena 30 zł)

Górna poduszka silnika - Teknorot cena 44 zł, Corteco 120 zł, w razie konieczności nalezy wymienić tłumik drgań wzdłużnych silnika sasic 38 zł (poduszka w kształcie U, gróbsza strona tego tłumina do tyłu cieńsza do przodu)
zaczynamy od góry czyli górna poduszka silnika ta obok rozrządu

narzędzia potrzebne to klucz torx t55, klucz nasadowy 18 do odkręcenia poduszki, podnośnika typu żaba i kawałek deski (10x20 cm)

operację zaczynamy od podstawienia podnośnika pod miskę olejową na wysokości sprężarki klimy, na łapę podnośnika nakładamy deskę tak aby opierała się na mocowaniu sprężarki i kancie miski olejowej, delikatnie unosimy silnik

następnie odkręcamy nakrętkę trzymającą łapę silnia do poduszki (klucz 18), następnie kluczem torx odkręcamy trzy śruby mocujące łapę do silnika, aby wyjąć łapę z komory silnika musimy unieść troszkę silnik do góry, po usunięciu łapy odkręcamy ręką poduszkę i przykręcamy nową (również ręcznie)

reszta montażu odbywa się w kolejności odwrotnej
czas to max 20 minut

Poduszka skrzyni biegów - Sasic cena 25 zł twarda, Corteco 47 zł miękka ta polecam

potrzebne: podnośnik, deska, klucze nasadowe 13 i 18

zaczynamy od odłączenia akumulatora bo musimy zdemontować komputer, przekaźnik pompy i świec oraz przewody zasilające razem z plastikowym wspornikiem, wszytko trzymają dwie śruby na klucz 13

gdy już wymontujemy wspornik ukarze się nam poduszka skrzyni biegów, podstawiamy podnośnik pod skrzynię i lekko ją podpieramy, następnie odkręcamy środkową nakrętkę (klucz 18) i powoli opuszczamy skrzynie w dół tak ok 5 cm, odkręcamy samą poduszkę od nadwozia i wkładamy nową. Teraz uwaga od dołu w poduszce znajduje się tulejka którą musimy przełożyć do nowej poduszki.

montaż już jest łatwy

czas : 20 minut

Dolna poduszka silnika - Sasic cena 25 zł twarda, Corteco 42 zł miękka i tą polecam

tu zaczynają się schody bo potrzebny jest podnośnik słupowy lub kanał  

potrzebne klucze: nasadka 34, 19, 18 , 16, 13, 11, klucz dynamometryczny

pracę zaczynamy od okręcenia nakrętki półosi mocującej przegub w piaście - nasadka 34

następnie demontujemy koło, odkręcamy sworzeń wahacza oraz końcówkę drążka kierowniczego

spuszczamy olej ze skrzyni biegów, klucz 19

musimy rozłączyć półoś w przegubie wewnętrznym, w tym celu delikatnie rozginamy opaskę (jeśli zrobimy to delikatnie i jej nie zniszczymy nie trzeba jej będzie wymieniać na nową) i demontujemy jedną cześć półosi

kolejnym krokiem jest odkręceni śruby mocujących łapę silnika do wspornika który z kolei przykręcony jest do sanek zawieszenia klucze 19,

w końcu możemy odkręcić trzy śruby które mocują podporę d bloku silnia, dwie dolne są dość łatwo dostępnie górna wymaga trochę kombinowania, musimy odkręcić mechanizm impulsatora licznika nasadka 13 3 śruby, jeśli wszystko jest odkręcone możemy zacząć wyciągać podporę wraz z półosią, w tym celu pomagamy sobie płaskim śrubokrętem podważając
 łapę i delikatnie wysuwamy półoś ze skrzyni i impulsatora

jak mamy podporę na wierzchu musimy zdemontować stare łożysko półosi. Jest ono przykręcone dwoma śrubami (nasadka 11), półoś delikatnie wybijamy, samo łożysko jeśli nie zejdzie przy lekkiej perswazji młotka możemy przeciąć szlifierką kątową, nowe nabijamy przy pomocy rurki (ważne: można uderzać tylko w środkową bieżnię łożyska)

kolejnym krokiem jest wymiana poduszki którą można wykonać na prasie lub nie, ja to robiłem bez prasy ale nie polecam tej metody osobą niewprawionym bo można zniszczyć to i owo (ważne: nowa poduszka musi być zamontowana tak jak stara czyli kierunek podpór gumowych musi być zachowany)

montaż polega na wykonaniu wszystkich czynności w odwrotnej kolejności i na koniec należy wlać olej do skrzyni biegów

czas wymiany ok 3-4 godzin i to dość mocno się sprężając, ogólnie wymiana tej poduszki jest najbardziej pracochłonna i nie dziwcie się że mechanik śpiewa za nią min. 200 zł, przy okazji tej roboty można wymienić uszczelniacz prawej półosi

fotek niestety nie robiłem gdyż to była brudna robota i zabawa z lustrzanką była by troszkę ryzykowna a niestety małpki już nie posiadam

Offline Andrzej Hrehorów

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 105
  • Skąd: Zgorzelec
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2,0 HDi 2005r.
  • Miejscowość: Zgorzelec
Re: Wymiana poduszek silnika 2.0 hdi
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 08, 2011, 09:17:12 »
Bardzo fajny opis.Teraz już wiem jak się dobrać do poduszki skrzyni.Jeśli chodzi o dolną to robiłem to bez wyciągania wspornika półosi.Demontujemy z kanału łącznik pomiędzy poduszką a podwoziem.Wycinamy ostrym nożem gumę z wnętrza poduszki.U mnie była prawie cała zerwana ,więc poszło szybko.Żeby wyjąć zewnętrzny pierścień poduszki dobrze jest go przeciąć brzeszczotem do metalu.Po przecięciu robi się lużny w obudowie i łatwo go wybić.(wkrętak ślusarski + młotek).Przecieramy gniazdo poduszki papierem ściernym ,żeby nowa gładko nam weszła.Ja do wprasowania poduszki użyłem ściągacza zrobionego z tylnej osi rowerowej ze względu na wytrzymałość.(pierwsza próba z użyciem zwykłej śruby M 8 skończyła się zerwaniem gwintu)Potrzebne będą jeszcze duże podkładki ok fi 75.Przekładamy śrubę przez nową poduszkę i jej gniazdo od strony skrzyni biegów.Na śrubę od strony przegubu wew. nakładamy podkładkę i nakręcamy nakrętkę.Z przeciwnej strony zakładamy drugą podkładkę i nakrętkę.Dobrze by było gdyby ta podkładka miała taki kształt , żeby nie opierała się na wewnętrznej tulei poduszki.Skręcając nakrętki będziemy wciskać poduszkę.Można ją trochę posmarować smarem.Trzeba zwracać uwagę na to żeby nie skosić poduszki w otworze.Ja ,żeby było lżej podgrzałem obudowę opalarką .

Offline Kamil Szczepocki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2,0 HDI 90KM 2003r.
  • Zainteresowania: Motoryzacja Mechanika
  • Miejscowość: Police
Re: Wymiana poduszek silnika 2.0 hdi
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 20, 2012, 22:23:19 »
Można prosić o zdjęcia w któryc miejscach sa te wszystkie poduszki??

Offline Tomasz Murat 'Gruby'

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Celejów
  • Posiadany samochód: Citroen xsara picasso 2000 1.6 8V+LPG
  • Zainteresowania: Ogólnie pojęta motoryzacja
  • Miejscowość: Celejów
Re: Wymiana poduszek silnika 2.0 hdi
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 24, 2014, 08:35:31 »
Odswieze sprawe. Przymiezam sie do wymiany poduszek i znalazlem oferte poliuretanowej dolnej poduszki silnika. Czy ktos ma doswiadczenia z montazu i uzytkowania takiej poduszki bo cenowo jest przystepna i latwa w montazu ale jak sie bedzie zachowywac w praktyce nie mam pojecia.

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Wymiana poduszek silnika 2.0 hdi
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 02, 2015, 19:21:05 »
Dzięki Bogumił za kompleksowy opis. chyba się podejmę  ;)

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 935
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Odp: Wymiana poduszek silnika 2.0 hdi
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 02, 2015, 23:09:56 »
Do diesla zakladalem poliuretan. Plomby z zebow wylecieć chcialy. Jak bedzie w benzyniaku- nie wiem. Chcesz to odsprzedam taniej niz zaplacilbys w Olkuszu. Montaz rzeczywiscie bajecznie prosty w porownaniu z metalowo gumową tulejka. Jednak odglosy nie do opisania.

Offline Tomasz Kujawa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 417
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara picasso 1.6 NFV 95KM 2002r
  • Zainteresowania: Wszystko po troszku.
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Wymiana poduszek silnika 2.0 hdi
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 10, 2016, 23:08:57 »
hej niedługo będe brał się za wymianę górnej poduszki silnika, mam pytanie czy śruby muszę dociągać już jak auto będzie stalo na kołach czy można jak silnik jesCze będzie na żabie podparty? I jeszcze jedno. Ile miej więcej unieść silnik na żabie do demontażu poduszki?
Był  Citroen zx 1.4 1993r,Peugeot 306 1.4 1995r,Citroen zx 1.4 1997r break
Jest Citroen xsara picasso 1.6 bp/lpg 2002r
Citroen xsara picasso 1.6 bp 2002r
Citroen xsara picasso 1.6 16v 2006r bp/lpg

Offline Jacek Badura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 538
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: Wymiana poduszek silnika 2.0 hdi
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 11, 2016, 20:33:44 »
Śrubę dociągnij jak już opuścisz silnik. A silnik na żabie tylko podeprzyj, bo jak podniesiesz za wysoko to jest ryzyko zerwania gumy na podporze półosi.
rodzinne toczydełka:
było C3 1.1

jest Xsara Picasso 1.6i 110 Sx
jest też C4 Picasso 2.0 HDi 150 exclusive

Offline Adam Chmura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Piła
  • Posiadany samochód: Xara Picasso 2004 1.8
  • Zainteresowania: Wędkarstwo
  • Miejscowość: Piła
Odp: Wymiana poduszek silnika 2.0 hdi
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 17, 2017, 10:05:06 »
Mam pytanie o poduszkę skrzyni jest owalna od dołu i czy pytał musi być w osi samochodu czy trzeba poduszkę lekko skręcić żeby nie była w osi na łezkach bo po wymianie wydaje mi się że jest gorzej niż na starej poduszce

Wysłane z mojego HUAWEI P7-L10 przy użyciu Tapatalka


Offline Rafał Gąsior

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk II
Odp: Wymiana poduszek silnika 2.0 hdi
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 01, 2017, 13:40:00 »
(ważne: nowa poduszka musi być zamontowana tak jak stara czyli kierunek podpór gumowych musi być zachowany)

No właśnie, jaki to kierunek? Mam już trzecią poduszkę (tę dolną - środkową), tym razem Lemfordera i jest lekka tarka. Możliwe, że w warsztacie założyli ją w innym kierunku. Chciałbym sprawdzić, czy jest założona prawidłowo, czy może porostu guma jest ciut za twarda.