Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk II) Tylny wachacz  (Przeczytany 2121 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
[Mk II) Tylny wachacz
« dnia: Grudzień 18, 2011, 15:42:04 »
Witam wszystkich ,
Wczoraj wymieniłem sworzeń w przednim zawieszeniu , ale przy okazji zauważyłem pękniętą osłonę z tyłu.
Czy ktoś może zdiagnozować co jest do wymiany i czy można z tym przejeździć do nowego roku , albo jazda z tym może spowodować jeszcze większe szkody?

Pozdrawiam

PS

Te mokre to woda z kałuży nie LDS :)

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [Mk II) Tylny wachacz
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 18, 2011, 21:10:12 »
Popychacz jest już zardzewiały więc nie radzę. Wleci piach i po gładzi cylindra, o ile już nie nie wleciał. Jeśli siłownik wygląda ok to razem z osłoną gumową kup nową opaskę bo starej nie udało się nikomu chyba na tym forum ponownie założyć. Nowa jest wielokrotnego użytku. Poza tym czy poruszasz się po płynnym asfalcie? ;) Strasznie to wszystko brudne.

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: [Mk II) Tylny wachacz
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 18, 2011, 22:10:19 »
Czy wymiana tej osłony gumowej wymaga jakichś szczególnych zdolności? Mam na myśli też czy wymaga wyjęcia siłownika?
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [Mk II) Tylny wachacz
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 19, 2011, 05:18:20 »
Dzięki za odpowiedz Podpinam się pod pytanie kolegi , naprawde to zwykły brud , zdjęcie zrobiłem zaraz po przyjeździe ze stacji , ale jak wjadę na podnośnik wszystko dokladnie umyję i zobaczymy
Pozdrawiam

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [Mk II) Tylny wachacz
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 19, 2011, 07:13:26 »
O ile uda się wyciągnąć agrafkę to nie jest to skomplikowane i pracochłonne. Przeważnie agrafka siedzi mocno. Jeśli się nie uda to wówczas chyba najprościej odkręcić siłownik (+może przewód ciśneniowy). Popychacz nie jest przyczepiony do siłownika.

Można jeszcze odkręcić wahacz ale wówczas trzeba mieć kanał i poradzić sobie ze śrubą wahacza.

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: [Mk II) Tylny wachacz
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 19, 2011, 10:21:35 »
Dziękuję za info. W przypadku wyjęcia siłownika/popychacza trzeba spuszczać płyn z układu? Bo zakładam że przy odkręcaniu przewodu ciśnieniowego trzeba będzie to zrobić.

 No niestety ja również zauważyłem u siebie lekkie peknięcie tej gumy, ale nie przy opasce tylko tak mniej więcej na środku. Najgorzej że nie wiem ile z tym jeżdzę, ale popychacz nie jest jeszcze zardzewiały więc może niedługo.
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [Mk II) Tylny wachacz
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 19, 2011, 11:15:11 »
Witam, a jak się fachowo ten popychacz nazywa?

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [Mk II) Tylny wachacz
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 19, 2011, 11:41:24 »
Cytuj

Bartosz Palusiński napisał:
Witam, a jak się fachowo ten popychacz nazywa?

Nie znam innej nazwy. Chcesz go zmieniać? Wyczyść z rdzy, nasmaruj w przegubie do wnętrza osłony daj 25 ml LDS-u.
Ciśnienie w układzie przed robotą trzeba spuścić odpowietrznikiem wcześniej opuszczając auto na sam dół.

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: [Mk II) Tylny wachacz
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 19, 2011, 11:52:37 »
No dzięki, po Świętach się za to zabiorę.

 A jeszcze prośba, jak fachowo nazywa się ta guma i gdzie toto kupić bo w autolandzie jak powiedziałem "gumowa osłona siłownika tylnego" to zrobili takie oczy że aż się wystraszyłem :):):)
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [Mk II) Tylny wachacz
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 19, 2011, 13:47:55 »
Cytuj

Maciej Słowik napisał:
No dzięki, po Świętach się za to zabiorę.

 A jeszcze prośba, jak fachowo nazywa się ta guma i gdzie toto kupić bo w autolandzie jak powiedziałem "gumowa osłona siłownika tylnego" to zrobili takie oczy że aż się wystraszyłem :):):)

Szukaj w sklepach z częściami do francuzów lub w ASO - nie kosztuje dużo.

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [Mk II) Tylny wachacz
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 19, 2011, 15:30:51 »
Jedź do ASO tam dostaniesz,powiesz im,że chcesz osłonę na tylny siłownik,dodatkowo weź sobie opaskę,bo nie pamiętam czy to był zestaw czy osobno.

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: [Mk II) Tylny wachacz
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 19, 2011, 15:58:27 »
Ok, dzięki za info. W razie problemów z wymianą odezwę się w tym temacie. pozdr.
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [Mk II) Tylny wachacz
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 19, 2011, 16:00:57 »
Dzwoniłem do ASO koszt 32,07  nr części 527264 NAzywa się to "element cylinderka zawieszenia tył "

Pozdrawiam

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: [Mk II) Tylny wachacz
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 19, 2011, 20:50:12 »
Super, dzięki za info. Podjadę do swojego ASO może będą mieli.
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [Mk II) Tylny wachacz
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 19, 2011, 20:57:35 »
u mnie nie mieli , ale zamówili mi , będę  miał na środę :)
Powodzenia

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [Mk II) Tylny wachacz
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 21, 2011, 14:53:15 »
Witam , guma w ASO 32,07 zł ostatecznie kosztowała , wymiana 30 min , najgorzej z tymi opaskami , dziadostwo straszne , zamiast tego paski plastikowe .
Pozdrawiam

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: [Mk II) Tylny wachacz
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 21, 2011, 18:55:28 »
Do wymiany musiałes wyjmować siłownik? Napisz coś bo ja po Świętach też będę robił.
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [Mk II) Tylny wachacz
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 21, 2011, 19:25:40 »
Witam , odkręć sferę podkładająć wiadro bo trochę  płynu się wyleje , wyciągnij zawleczkę , i gotowe :) wystarczy wymienić gumę .
Jedyny problem to druciane zabezpieczenie , niestety nie przetrwało zdejmowania , a w ASO powiedzieli że takich nie mają .

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: [Mk II) Tylny wachacz
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 21, 2011, 20:24:00 »
Odkręcanie sfery nie ma sensu jeżeli nie demontujesz siłownika, bo to samo osiągniesz odkręcając odpowietrznik w trójniku na środku belki. Poza tym odkręcenie sfery bez odpowiedniego klucza jest trudne.