Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Stożek w 2.0 16V XU10JP z klimą.  (Przeczytany 1845 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz Ilicki

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 942
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 2.0 BlueHDi 14r., Pug 306 1.6 8v 00r., Xsara Picasso 1.8 16v 04r.
  • Miejscowość: Warszawa
Stożek w 2.0 16V XU10JP z klimą.
« dnia: Listopad 15, 2011, 08:50:37 »
Gdzie optymalnie się sprawdzi stożek w silniku XU10JP? Wersja z klimą, czyli pompa wspomagania na górze:)

I jeżeli ma ktoś doświadczenia, to jakiej firmy filtr "daje radę"?

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: Stożek w 2.0 16V XU10JP z klimą.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 16, 2011, 18:50:45 »
w śmietniku ewentualnie w bagażniku
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Mariusz Ilicki

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 942
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 2.0 BlueHDi 14r., Pug 306 1.6 8v 00r., Xsara Picasso 1.8 16v 04r.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Stożek w 2.0 16V XU10JP z klimą.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 16, 2011, 19:27:26 »
albo u Ciebie w d... domu :P

Poważnie pytam bo mam zmasakrowaną puchę w oryginalnym dolocie...

Offline Piotr Chutnik

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 250
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0 16v+LPG (2007r)
  • Miejscowość: Łódź
Re: Stożek w 2.0 16V XU10JP z klimą.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 16, 2011, 19:35:00 »
Z tego co piszą o tych filtrach to efekt jest raczej tylko "dźwiękowy".  Mimo wszystko jeżeli już zdecydujesz się na filtr stożkowy to raczej kup taki z obudową (widziałem coś takiego na allegro) do której można podłączyć dolot powietrza z okolicy dołu zderzaka lub przez atrapę podobnie jak to było w xsarach. Chodzi o to by powietrze dochodzące do silnika było w miarę chłodne (na suw wejdzie go więcej zimnego niż rozgrzanego), a co za tym idzie "gęściejsze".  Posiadacze filtrów stożkowych zasilanych powietrzem z komory silnika po rozgrzaniu czują osłabienie po początkowym krótkim okresie dynamicznej jazdy. Dodatkowo silnik pali trochę więcej. No i czym większa średnica dolotu tym lżej ma zasysać.
Każda modyfikacja daje satysfakcję z robienia jej.
Powodzenia w dłubaniu.  ;-)
z cytrynek były: ZX i Xantia 1,8 16v (oba z LPG); Xsara Picasso 1,8+lpg

  • Gość
Re: Stożek w 2.0 16V XU10JP z klimą.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 17, 2011, 20:42:40 »
Mariuszo tylko że na stożek wybulisz 250zł - taki który będzie filtrował. Do tego osłona termiczna i powinno być ok. Jak chcesz się bardziej pobawić to dziura w przednim zderzaku i nadmuch.

U Ciebie z wywalonym katem na wyższych obrotach możliwe że jakiś efekt będzie.