Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] 2.2HDI problem FAP  (Przeczytany 3251 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXCLUSIVE Break 2.2HDi Automat 2001
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
[Mk1] 2.2HDI problem FAP
« dnia: Styczeń 02, 2012, 22:33:01 »
Witam
sprawdzając ostatnio ACITA wieloryba napotkałem na błędy, jak w załączonym obrazku

Mile widziane podpowiedzi od czego zacząć poszukiwania ,
 dodam że nie jest to wina braku płynu EOLYS bo jest i to sporo ,
 FAPa wyjąłem i wymyłem wykonałem telekodowanie i błąd pozostał ,
 kabelki (te idące pod autem do zbiorniczka) na pierwszy rzut oka są ok  (przejść nie sprawdzałem nie wiem gdzie są pozostałe łączenia prócz tego przy zbiorniczku)


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 587
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 02, 2012, 22:57:41 »
na początek sprawdź bezpieczniki w bsi, jeden z nich jest od pompki, jak masz fejs to możesz zadać test pomki i bedziesz wiedział czy działa,

Offline Tomasz Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXCLUSIVE Break 2.2HDi Automat 2001
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 03, 2012, 07:29:20 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
na początek sprawdź bezpieczniki w bsi, jeden z nich jest od pompki, jak masz fejs to możesz zadać test pomki i bedziesz wiedział czy działa,


Test pompki robiłem nie udana próba wyszła (nie da się przeprowadzić wywala błąd)
Pewnie będzie to zabawne ale bezpieczników nie sprawdzałem :) (nawet do głowy mi nie przyszło że pompka dodatku ma swój bezpiecznik)


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 587
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 03, 2012, 10:07:37 »
z tego co pamiętam to do pompki jest taki większy - ok. 20A

Offline Tomasz Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXCLUSIVE Break 2.2HDi Automat 2001
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 03, 2012, 12:49:21 »
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki wzrokowo (wyjąłem obejrzałem i wsadziłem ) wszystkie są ok w opisie w instrukcji widnieje jako bezpiecznik F4 15A powiązany jest z alarmem i modułem drzwi szyby się otwierają po wyjęciu bezpiecznika F4 już nie co też wskazuje na to że bezpiecznik jest sprawny
Trzeba szukać dalej tylko gdzie ?


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 587
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 03, 2012, 15:51:46 »
Jak bezpiecznik jest dobry i pompa dostaje napięcie to niestety pozostaje wymiana zbiorniczka. Pracą pompy steruje kalkulator dodatku, który znajduje się w okolicach progu prawych tylnych drzwi. Można go tez sprawdzić.

Offline Tomasz Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXCLUSIVE Break 2.2HDi Automat 2001
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 03, 2012, 16:36:13 »
Czy pompka dostaje napięcie nie wiem , bo przy teście pompki zadanym z interfejsu wyskakuje błąd (nie słychać cyknięcia)
Artur: jesteś w stanie podesłać schemat łączenia wtyczki przy zbiorniczku do innego złącza ?? bo chyba jest to gdzieś przy zbiorniku z paliwem pod siedzeniem ale nie jestem pewien


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 587
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 04, 2012, 09:34:28 »
Nie mam schematu elektrycznego, ale pompa zasilana jest z kalkulatora dodatku więc logicznym się wydaje, że tam się kończy ten przewód. Pompę dodatku możesz sprawdzić na krótko - odpiąć wtyczkę i podłaczyć napięcie:
Styk3: (+12V)
Styk4:  (-)

Offline Tomasz Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXCLUSIVE Break 2.2HDi Automat 2001
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 07, 2012, 10:19:44 »
Popa sprawdzona bezpośrednio do Aku. Działa cyka
Znalazłem za to że na wtyczce od pompki jest napięcie 8,5V
,pytanie czy to normalne ??dodam iż te napięcie jest przy wyłączonym zapłonie, Może ktoś z kolegów sprawdzić na swoim aucie ?
Najlepsze dojście jest pod siedzeniem z tyłu wiązka opisana nr SL990801 Gniazda wtykowe 5 i 6 odpowiedzialne za pompę FAP


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 587
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 07, 2012, 13:18:56 »
Sprawdź sobie wszystkie bezpieczniki również te w BSM pod maską, ale miernikiem. Jeśli bezpieczniki są w porządku to masz padnięty kalkulator dodatku. Napięcie powinno być 12V i pojawić się przez 5s od przekręcenia kluczyka oraz przez ok. 2 minuty po zatankowaniu powyżej 10L, odpaleniu i zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

Offline Tomasz Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXCLUSIVE Break 2.2HDi Automat 2001
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 14, 2012, 14:38:50 »
Wymienilel kalkulator dodatku, dalej to samo napięcie występuje 8,5V ,w dalszym ciagu nie można wykonać testu pompki


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 587
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 14, 2012, 18:41:55 »
a sprawdziłeś wcześniej jakie napięcie dochodzi na kalkulator? może gdzieś nie ma masy,

Offline Tomasz Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXCLUSIVE Break 2.2HDi Automat 2001
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 14, 2012, 19:46:54 »
Wydaje mi się ze masa jest , bo gdy odlacze kalkulator wywala błędy ze korek wlewu paliwa otwarty i mało płynu fap


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 587
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: (MK1) 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 14, 2012, 20:22:17 »
Myślę, że jak nie znasz się dobrze na elektryce to lepiej podjedź do jakiegoś warsztatu elektrycznego aby Ci to posprawdzali. Zapłacisz 50 Pln a zaoszczędzisz sporo czasu.

Offline Tomasz Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXCLUSIVE Break 2.2HDi Automat 2001
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 04, 2012, 17:13:44 »
Problem rozwiązany
Pompka dodatku walnięta
Po wymianie wszystko ok


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 587
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 06, 2012, 09:27:50 »
Czyli nie do końca sprawdziłeś czy pompka działa. Wymieniłeś cały zbiornik?

Offline Tomasz Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXCLUSIVE Break 2.2HDi Automat 2001
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 06, 2012, 13:06:27 »
Sprawdzałem czy to pompka tylko pomyliłem pompkę z wtryskiwaczem :)
Dopiero jak dostałem schemat (podziękowania dla kolegów z [color=ff0000]piii[/color].fora.pl) doszedłem co jest co
Tak wymieniłem zbiorniczek cały , mam jeszcze z tym mały problem gdyż jak daje test wtryskiwacza nie słychać szczelania (nie trzeba jakoś odpowietrzyć albo coś w tym rodzaju ??)
Dodatkowo mam błąd po przekroczeniu 130km/h wywala ESP i poprawa jakości spalin z interfejsu odczytuje coś takiego :
Kod Usterki 0245
http://img190.imageshack.us/img190/7640/wtryskr.jpg
http://img828.imageshack.us/img828/1512/wtrysk1.jpg


Offline Jarosław Bulik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Bedburg Niemcy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2002r 2.2HDI
  • Miejscowość: Bedburg Niemcy
Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 06, 2012, 15:41:32 »
Czeka się zdaje się że sprawdzenie podciśnienia w cytrusie :-)

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 628
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: citroen C5 X7, 2.0 HDi 163 KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 06, 2012, 17:39:06 »
Cytuj

Tomasz Szewczyk napisał:
Sprawdzałem czy to pompka tylko pomyliłem pompkę z wtryskiwaczem :)
Dopiero jak dostałem schemat (podziękowania dla kolegów z [color=ff0000]piii[/color].fora.pl) doszedłem co jest co
Tak wymieniłem zbiorniczek cały , mam jeszcze z tym mały problem gdyż jak daje test wtryskiwacza nie słychać szczelania (nie trzeba jakoś odpowietrzyć albo coś w tym rodzaju ??)
Dodatkowo mam błąd po przekroczeniu 130km/h wywala ESP i poprawa jakości spalin z interfejsu odczytuje coś takiego :
Kod Usterki 0245
http://img190.imageshack.us/img190/7640/wtryskr.jpg
http://img828.imageshack.us/img828/1512/wtrysk1.jpg

 Sprawdź działanie przepustnicy SWIRL
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I

Offline Tomasz Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXCLUSIVE Break 2.2HDi Automat 2001
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 06, 2012, 18:24:31 »
Darek: właśnie o tym myślałem ale nie mogę jej znaleźć, wiem ze jest z tej samej strony co aku. przy silniku gdzieś na dole ale moje oko nie widzi tego :)
A jak SWILa sprawdzić czy jest ok ?
Element nr17??


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 587
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 07, 2012, 21:46:39 »
SWIRL składa się z elektrozaworu (2) podającego podciśnienie na siłownik (3), który steruje klapą przepustnicy (23). Osobiście sprawdził bym elektrozawór sterujący turbo (8) i szczelność podciśnienia od akumulatora podciśnienia (6) do siłownika zmiennej geometrii turbiny (11)

Offline Tomasz Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXCLUSIVE Break 2.2HDi Automat 2001
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 07, 2012, 23:21:10 »
Super schemat.
Tak jak myślałem są aż 4elektrozawory , znalazłem narazie dwa ale dzięki temu schematowi dojde który jest który
Pytanko wszystkie 4 elektrozawort są takie same??


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 587
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 08, 2012, 16:51:37 »
elektrozaworów jest 5,  3 są razem na podszybiu i jeden na obudowie filtra powietrza i są one takie same. Od SWIRLA (na bloku silnika) jest inny.

Offline krzysztof cisowa

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: gdynia uk
  • Posiadany samochód: peugeot 508 mcp 1.6 e-hdi, C5 2.2 hdi automat 2005
  • Miejscowość: gdynia uk
Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 08, 2012, 17:21:25 »
przepraszam że w dubluję temat, ale tu chyba odpowiedniej będzie.  po myciu (prawdopodobnie) fap, wyskajuje cały czas błąd " domieszkowanie oleju napędowego. wskażnik paliwa" tak występuję w kalkulatorze wtrysku. co może być przyczyną, może coś źle wklepałem dot. wymiany fap w lexii?

Offline Krzysztof Glowa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 87
  • Skąd: Leics
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Expensive 2.2 HDi Auto
  • Miejscowość: Leics
Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 10, 2012, 19:29:19 »
Witam, czy owe elektrozawory mozna jakos wyczyscic/zregenerowac?
Najbardziej wiarygodny test na określenie temperamentu - żółte światło na sygnalizatorze :o)