Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Automat padł  (Przeczytany 2107 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Hering

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Starogard Gdański / Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 Hdi 136KM
  • Zainteresowania: motocykle, koszykówka
  • Miejscowość: Starogard Gdański / Tczew
[Mk1] Automat padł
« dnia: Sierpień 26, 2011, 13:43:01 »
Witam, od jakiegoś czasu miałem problemy z automatyczną skrzynią biegów, potrafiła ona sobie wskoczyć w tryb awaryjny w czasie wyprzedzania lub jazdy pod ostrą górkę. Rada była taka żeby wymienić w niej elektrozawory i olej. Kiedy wczoraj byłem w drodze do warsztatu na jednym ze skrzyzowań auto nie reagowało na pedał gazu i zaskakiwało dopiero po chwili, tak kilka razy z rzędu, jakoś doczłapałem się do serwisu skrzyń automatycznych ( Sosnowski Gdańsk) i samochód im zostawiłem. Dzisiejsza diagnoza mnie trochę przeraziła, remont kapitalny skrzyni(koszt podobno około 4 tyś. zł. ) podobno był jakiś wyciek, brakowało w niej około 2,5 litra oleju...po dolaniu jest niby lepiej, ale do pewnego momentu olej wycieka ciurkiem, w poniedziałek mają zrobić jeszcze jedną diagnostyke komputerową i dac konkretną odpowiedź...sam nie wiem czy kazac im auto robić czy też brać i próbować szczęścia w innym warsztacie, boje sie jednak, że zapłace im teraz za diagnostykę, rozebranie skrzyni pojade gdzieś indziej i koszta będą się dublowały...nie wiem co robić, a szkoda trochę ładować 4 tysiące w auto warte pewnie z 12...

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk I] Automat padł
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 26, 2011, 13:50:33 »
sprzedaj na części . to zależy co chcesz z nim dalej robić

Offline Michał Hering

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Starogard Gdański / Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 Hdi 136KM
  • Zainteresowania: motocykle, koszykówka
  • Miejscowość: Starogard Gdański / Tczew
Re: [Mk I] Automat padł
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 26, 2011, 13:59:22 »
Cytuj

Marek Spychalski napisał:
sprzedaj na części . to zależy co chcesz z nim dalej robić


łatwo mówić...chciałem jeździć, a na części to wiesz..sprzedam 5 częsci i ani auta mieć nie będę ani odpowiedniej gotówki i do tego złom na podwórku...

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk I] Automat padł
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 26, 2011, 15:54:20 »
Przykre, ale tak to już jest. Robocizna i części kosztuje tyle samo przy aucie za 10 tys i przy takim za 60 tys. Więc argument pt. "1/3 auta" nie ma tu zastosowania.

Podstawa, żebys dowiedział się co wchodzi w skład tych 4 tys. Bo kompletny remont skrzyni powinien wyraźnie przekroczyć ta kwotę.

Kompletny remont rozumiem jako wymianę elektrozaworów, regeneracje konwertera, wymianę tarczek, hamulców tasmowych, oleju, filtra. Są na tym forum ludzie ktorzy robili remont kompletny, więc mam nadzieję, ze przypomną, jesli o czymś zapomniałem.

Jesli weryfikacja wykaże że niektóre z tych części są w dobrym stanie, to koszta idą odpowiednio w dół.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk I] Automat padł
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 26, 2011, 21:12:19 »
Cytuj

Andrzej Walczyński napisał:
Przykre, ale tak to już jest. Robocizna i części kosztuje tyle samo przy aucie za 10 tys i przy takim za 60 tys. Więc argument pt. "1/3 auta" nie ma tu zastosowania.

Podstawa, żebys dowiedział się co wchodzi w skład tych 4 tys. Bo kompletny remont skrzyni powinien wyraźnie przekroczyć ta kwotę.

Kompletny remont rozumiem jako wymianę elektrozaworów, regeneracje konwertera, wymianę tarczek, hamulców tasmowych, oleju, filtra. Są na tym forum ludzie ktorzy robili remont kompletny, więc mam nadzieję, ze przypomną, jesli o czymś zapomniałem.

Jesli weryfikacja wykaże że niektóre z tych części są w dobrym stanie, to koszta idą odpowiednio w dół.


Dobry serwis zrobi jeszcze regenerację kompletnego układu sterującego i praktycznie wszystkich uszczelnień skrzyni, poskłada wszystko, skalibruje, przejedzie z 200-500km i da co najmniej roczną gwarancję bez limitu kilometrów. Niestety, taka operacja to wydatek co najmniej 6 tys. zł, ale masz potem spokój na długie lata.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Michał Hering

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Starogard Gdański / Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 Hdi 136KM
  • Zainteresowania: motocykle, koszykówka
  • Miejscowość: Starogard Gdański / Tczew
Re: [Mk I] Automat padł
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 08, 2011, 11:16:01 »
No i auto podobno w sobote do odbioru, koszt podobno 2800(inny warsztat niz ten na poczatku), podobno regeneracja konwertera, tarczki do wymiany, olej...niby elektrozawory byly ok, koles daje gwarancje na swoja robote wiec zobaczymy, do do sosnowskiego to zniechecil mnie tekst kierownika warsztatu, kiedy ja powiedzialem, ze nie pocieszył mnie telefonem o kosztach naprawy to on stwierdził, ze nie jest od pocieszania a od naprawiania skrzyń...żałosne...

Offline Piotr Piechowiak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk I] Automat padł
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 08, 2011, 12:07:28 »
a nie taniej będzie kupić używaną skrzynię? lunb jakiegoś rozbitka czy angola z dobrą skrzynia skrzynie zabrać a resztę sprzedać na części?

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk I] Automat padł
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 08, 2011, 14:11:00 »
Cytuj

Paweł Piechowiak napisał:
a nie taniej będzie kupić używaną skrzynię? lunb jakiegoś rozbitka czy angola z dobrą skrzynia skrzynie zabrać a resztę sprzedać na części?


A jaką masz gwarancję, że 2 dni po włożeniu takiej używki coś nie padnie? Dobrze wykonany remont skrzyni (a co do takiego za 2800 to mam jednak wątpliwości) powinien dać gwarancję na co najmniej 100.000km, do tego dochodzi jeszcze gwarancja mechanika, nowy olej, wymiana wszystkich bardziej zużytych części. Niestety, jeśli chodzi o C5 MkI, to nie grzeszyły one dobrymi automatami. Ani AL4 ani ZF 4HP20 nie są rewelacyjnymi ani bardzo trwałymi konstrukcjami i 140-170kkm to przeważnie graniczny bezawaryjny przebieg. Po remoncie robią spokojnie drugie tyle. Owszem, to kosztuje, ale taka jest cena spokoju. No i weź jeszcze pod uwagę to, że poprawne włożenie automatu do auta żeby to działało długo tak jak trzeba to nie jest takie hop siup jak w manualu. Do tego trzeba wszystko jeszcze zgrać elektronicznie. Dobry mechanik za samo to potrafi 1000-2000 skasować.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Piotr Piechowiak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk I] Automat padł
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 08, 2011, 15:03:42 »
Cytuj

Grzegorz Różycki napisał:
Cytuj

Paweł Piechowiak napisał:
a nie taniej będzie kupić używaną skrzynię? lunb jakiegoś rozbitka czy angola z dobrą skrzynia skrzynie zabrać a resztę sprzedać na części?


A jaką masz gwarancję, że 2 dni po włożeniu takiej używki coś nie padnie? Dobrze wykonany remont skrzyni (a co do takiego za 2800 to mam jednak wątpliwości) powinien dać gwarancję na co najmniej 100.000km, do tego dochodzi jeszcze gwarancja mechanika, nowy olej, wymiana wszystkich bardziej zużytych części. Niestety, jeśli chodzi o C5 MkI, to nie grzeszyły one dobrymi automatami. Ani AL4 ani ZF 4HP20 nie są rewelacyjnymi ani bardzo trwałymi konstrukcjami i 140-170kkm to przeważnie graniczny bezawaryjny przebieg. Po remoncie robią spokojnie drugie tyle. Owszem, to kosztuje, ale taka jest cena spokoju. No i weź jeszcze pod uwagę to, że poprawne włożenie automatu do auta żeby to działało długo tak jak trzeba to nie jest takie hop siup jak w manualu. Do tego trzeba wszystko jeszcze zgrać elektronicznie. Dobry mechanik za samo to potrafi 1000-2000 skasować.



Taka jak po naprawie raz już miałem naprawiana skrzynie po roku padła po niej wymieniłem na inna i było dobrze. Ciekaw po takim remoncie na ile dostaniesz gwarancji od fachowca na 100.000? to dobry fachowiec musi być bo tak to czasami masz przy nowym samochodzie.
jeśli kupi angola lub rozbitka to jeszcze może zyskać tyle ze to się rozłoży w czasie jak resztę sprzeda na części.
Pomijam fakt ze jeśli to nie jest zaufany fachowiec to może jeszcze sprawdzić u innego może nie jest potrzebny remont.

Piszesz o włożeniu ze to już problem a tu dojdzie rozebranie.

Ja osobiście z doświadczenia swojego i znajomych wiem ze remontu skrzyni i silnika bym nie robił. Fabryczne to fabryczne

Ale to tylko moje zdanie;)

Offline Michał Hering

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Starogard Gdański / Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 Hdi 136KM
  • Zainteresowania: motocykle, koszykówka
  • Miejscowość: Starogard Gdański / Tczew
Re: [Mk1] Automat padł
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 08, 2011, 15:19:07 »
nie straszcie mnie ludzie, bo ja na razie sie ciesze, że bede mial naprawiona skrzynię :)

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk I] Automat padł
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 08, 2011, 16:15:14 »
Cytuj

Paweł Piechowiak napisał:
Ja osobiście z doświadczenia swojego i znajomych wiem ze remontu skrzyni i silnika bym nie robił. Fabryczne to fabryczne
Ale to tylko moje zdanie;)


Niby racja tylko że fabrycznych z małym przebiegiem nie kupisz, nasze Cytrynki maja już przecież swoje lata, to skąd te skrzynie brać ?.
Skrzynie te maja właściwośc, że większośc z nich przed 200.000 km wymaga mniejszego lub wiekszego remontu i tyle - tak jak pisał Grzegorz.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk1] Automat padł
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 08, 2011, 17:56:34 »
Kiedyś się robiło remonty silników i było OK . Fakt że to 200 000 to kawałek drogi . Moja w miarę dobrze chodzi ale na razie przymierzam się do dynamicznej wymiany oleju . Używka jak widziałem na allegro  to około 3500 czy warto ? wątpię .

Offline Michał Hering

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Starogard Gdański / Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 Hdi 136KM
  • Zainteresowania: motocykle, koszykówka
  • Miejscowość: Starogard Gdański / Tczew
Re: [Mk1] Automat padł
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 19, 2012, 16:51:02 »
Skrzynie mam naprawioną, koszt naprawy wyszedł 3500zł, niby dużo, ale to tak naprawde pierwsza powazniejsza usterka po 5 latach i prawie 100tyś przebiegu tym autem, wszystko pracuje super, ale zauważyłem trochę wyższe spalanie oleju napędowego, wg tankowania średnia wychodzi 7,5 litra/100km, a wczesniej było prawie jakiś litr mniej przy podobnej jeździe...wiem, że to dziwne i pewnie nie ma nic wspólnego ze skrzynią, ale może wiecie co może być tego przyczyną...

Offline Grzegorz Jasinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 972
  • Skąd: Leipzig / Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C4GP 2.0 HDi Aut. Excl. +Peugeot 301 1.6VTi
  • Miejscowość: Leipzig / Gorzow Wlkp.
Re: [Mk I] Automat padł
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 20, 2012, 13:16:07 »
Cytuj

Michał Hering napisał:
Cytuj

Marek Spychalski napisał:
sprzedaj na części . to zależy co chcesz z nim dalej robić


łatwo mówić...chciałem jeździć, a na części to wiesz..sprzedam 5 częsci i ani auta mieć nie będę ani odpowiedniej gotówki i do tego złom na podwórku...


Bardzo dobrze powiedziane!!! :):)

Pozatym auto
Kupic latwo, sprzedac....... sami wiecie.

Offline Tomasz Stanek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 714
  • Skąd: Nottingham, UK
  • Posiadany samochód: Nissan Leaf 24KWh C4 Grand 2.0 HDI AM6
  • Miejscowość: Nottingham, UK
Re: [Mk1] Automat padł
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 20, 2012, 15:07:00 »
Cytuj

Michał Hering napisał:
Skrzynie mam naprawioną, koszt naprawy wyszedł 3500zł, niby dużo, ale to tak naprawde pierwsza powazniejsza usterka po 5 latach i prawie 100tyś przebiegu tym autem, wszystko pracuje super, ale zauważyłem trochę wyższe spalanie oleju napędowego, wg tankowania średnia wychodzi 7,5 litra/100km, a wczesniej było prawie jakiś litr mniej przy podobnej jeździe...wiem, że to dziwne i pewnie nie ma nic wspólnego ze skrzynią, ale może wiecie co może być tego przyczyną...


Tak sobie myślę, ze może po remoncie skrzynia płynniej działa przez co jest większe spalanie. Jak podzespoły były zużyte i braki w oleju, to poślizg mniejszy i mniejsze straty. Takie moje domysły. Generalnie możliwe, ze spalanie wróciło do normy?
Bylo:
C4 2.0 HDI 16V
C3 1.4 HDI 8V
Renault 19 1.6i
C4 1.6 HDI SX [110]