Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MK2 Siłowniki Bagażnika  (Przeczytany 1764 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dczun

  • Gość
MK2 Siłowniki Bagażnika
« dnia: Luty 02, 2012, 08:37:41 »
Czy ostatnie ostre mrozy mają wpływa na trzymanie klapy bagażnika przez siłowniki. Dzisiaj zauważyłem, że klapa bagażnika mi opada co się przedtem nie zdążało.
Chciałem wrzucić parę cięższych rzeczy do bagażnika i miałem z tym problem.

Offline Maciej Tafliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 268
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: C5 2.0i 16V 2006 r.; C4 1.6i 16V 2005 r.
  • Miejscowość: Toruń
Re: MK2 Siłowniki Bagażnika
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 02, 2012, 09:09:21 »
Mam to samo. Jak temperatura spada tak poniżej -10, wtedy klapa nie trzyma się sama na górze.

dczun

  • Gość
Re: MK2 Siłowniki Bagażnika
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 02, 2012, 09:16:00 »
OK, dzięki za odp. jak po mrozach wróci do normy to nie ma problemu.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: MK2 Siłowniki Bagażnika
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 02, 2012, 10:27:30 »
Typowa bolączka już w MkI. Przy niskich temperaturach siłowniki nie trzymają, natomiast jak jest ciepło problem znika do następnej zimy.

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: MK2 Siłowniki Bagażnika
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 02, 2012, 10:58:03 »
Emil to nie jest typowa bolączka MK1 to jest typowa bolączka wszystkich samochodów z siłownikami klap,nie ważne czy to opel czy volkswagen wszystkie padają,wiem bo miałem już parę aut i było to samo,miałem też nawet nówki założone i zjawisko było podobne.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: MK2 Siłowniki Bagażnika
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 02, 2012, 11:41:58 »
Cytuj

Grzegorz Sługocki napisał:
Emil to nie jest typowa bolączka MK1 to jest typowa bolączka wszystkich samochodów z siłownikami klap,nie ważne czy to opel czy volkswagen wszystkie padają,wiem bo miałem już parę aut i było to samo,miałem też nawet nówki założone i zjawisko było podobne.


Bez przedy. Ojciec w Ibizie 2007r. nie ma tego problemu, a auto nie zawsze stoi w garażu. Napisałem, że to typowa bolączka od modelu MkI, bo temat dotyczył MkII - tak więc, w końcu na każdego przyjdzie pora. Ciekawe jak to jest w MkIII ?

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: MK2 Siłowniki Bagażnika
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 02, 2012, 11:44:59 »
Zdarzają się wyjątki ale ja na nie nie trafiłem,co auto to siłowniki albo nie trzymały albo powolnie opadały.

dczun

  • Gość
Re: MK2 Siłowniki Bagażnika
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 02, 2012, 12:04:26 »
Kolega z pracy ma  Volvo S40 i auto stoi przed blokiem ale mówi że siłowniki działają zawsze, dzisiaj też a rano mieliśmy -21 stopni

Offline Tomasz Kornak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Skąd: Lębork
  • Posiadany samochód: Citroen C2
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia, ogólno pojęte nowinki techniczne
  • Miejscowość: Lębork
Re: MK2 Siłowniki Bagażnika
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 02, 2012, 15:57:32 »
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
Typowa bolączka już w MkI. Przy niskich temperaturach siłowniki nie trzymają, natomiast jak jest ciepło problem znika do następnej zimy.


to mnie pocieszyłeś :) bo... już myślałem, że coś nie tak z tym moim cytrynem :)


Swoją drogą... sprawdzał ktoś ile ta klapa waży? kolos !
Pamiętaj kierowco!

"Gdy z tyłu jest siwo, do gara leci nie tylko paliwo"

--------------------------------------------------------------

Offline Karol Kozłowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 945
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 2004r. Renault Latitude 2.0DCi 2011r.
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Re: MK2 Siłowniki Bagażnika
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 02, 2012, 16:21:43 »
Cytuj

Damian Czuń napisał:
Kolega z pracy ma  Volvo S40 i auto stoi przed blokiem ale mówi że siłowniki działają zawsze, dzisiaj też a rano mieliśmy -21 stopni

Mi też opada... klapa bagażnika oczywiście :evil:
W Volvo to on ma klapkę w porównaniu do nas, S40 to sedan...



Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: MK2 Siłowniki Bagażnika
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 02, 2012, 16:46:59 »
Problem z siłownikami klapy w C5 Break jest ogólnie znany. Jest na tym forum obszerny wątek z numerami seryjnymi tych silowników (3 producentów), oraz fotki z instrukcją montażu, trzeba ściagać podsufitkę niestety. Cena tych siłownikow to okolo 250-300 PLN/szt.
Jesli znajdę dziś chwile to poszukam tego wątku, chyba że ktoś zrobi to szybciej.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: MK2 Siłowniki Bagażnika
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 02, 2012, 17:20:51 »
Mam nowe siłowniki (Break) i nie opadają. Tak w ogóle, to czy temat dotyczy HB, czy Breaka?

Offline Maciej Szcząchor

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 966
  • Skąd: Kosakowo k/Gdyni
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 HDi 163 KM BVM 2013r. & DS3 1.6 e-HDi
  • Zainteresowania: el-bzdury
  • Miejscowość: Kosakowo k/Gdyni
Re: MK2 Siłowniki Bagażnika
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 02, 2012, 17:40:20 »
Cytuj

Marek Kaszycki napisał:
Mam nowe siłowniki (Break) i nie opadają. Tak w ogóle, to czy temat dotyczy HB, czy Breaka?


No właśnie.
U mnie w Breaku przy -14 klapa nie opada.
Mieć interfejs diagnostyczny, a umieć się nim posługiwać to dwie skrajne rzeczy;-)

BX, 2x Xantia, C3, C2, 3x C5

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: MK2 Siłowniki Bagażnika
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 02, 2012, 19:40:33 »
Znalazłem wątek z fotostory o tych siłownikach:
Tutaj
U mnie nie trzymają już poniżej +5 stopni. Przy takich mrozach jak teraz, to jakby ich w ogóle nie było.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: MK2 Siłowniki Bagażnika
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 02, 2012, 19:51:38 »
U mnie kij od miotły już od 0stopni
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

dczun

  • Gość
Re: MK2 Siłowniki Bagażnika
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 03, 2012, 09:53:34 »
Temat dotyczył HB

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Re: MK2 Siłowniki Bagażnika
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 03, 2012, 10:27:16 »
Dzisiaj -22°C i klapa nie opadła -- ale nowe siłowniki założone dwa miesiące temu.

Ale temat i tak dotyczy HB, więc raczej nie ma o czym mówić -- HB ma dużo mniejsze siłowniki, które przenoszą ciężar zupełnie inaczej. Są stare i zużyte, więc trzeba wymienić.

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: MK2 Siłowniki Bagażnika
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 03, 2012, 12:29:25 »
Problem w kombi jest w konstrukcji. Siłowniki działają na małym ramieniu. Gdyby siłownik miał większe ramie to klapa zostawałaby na swoim miejscu po ręcznym podniesieniu jej do pozycji maksymalnej.

Miało być ładnie. Siłowniki miały być niewidoczne i producent wpadł na "genialny" pomysł. Gdyby zrobił standardowo to siłowniki od szyby byłyby widoczne.

Takie samo rozwiązanie jest w niektórych BMW kombi - ten sam problem.

Offline Mirosław Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 535
  • Skąd: Swiętochłowice
  • Posiadany samochód: miałem Cytrynki
  • Miejscowość: Swiętochłowice
Re: MK2 Siłowniki Bagażnika
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 03, 2012, 16:14:18 »
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
Cytuj

Grzegorz Sługocki napisał:
Emil to nie jest typowa bolączka MK1 to jest typowa bolączka wszystkich samochodów z siłownikami klap,nie ważne czy to opel czy volkswagen wszystkie padają,wiem bo miałem już parę aut i było to samo,miałem też nawet nówki założone i zjawisko było podobne.


Bez przedy. Ojciec w Ibizie 2007r. nie ma tego problemu, a auto nie zawsze stoi w garażu. Napisałem, że to typowa bolączka od modelu MkI, bo temat dotyczył MkII - tak więc, w końcu na każdego przyjdzie pora. Ciekawe jak to jest w MkIII ?


A ja się zgodzę z Grzegorzem. Masa klapy, konstrukcja mocowania robią swoje. Nie wiem czy wiecie, że większość europejskich producentów samochodów amortyzatory gazowe kupuje w Polsce.