Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Chwilowy spadek napięcia ładowania  (Przeczytany 2817 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Rzepkowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 239
  • Skąd: Łobez
  • Posiadany samochód: Citroen C4 GP 1.8 16V 2008 manual
  • Miejscowość: Łobez
Chwilowy spadek napięcia ładowania
« dnia: Styczeń 05, 2014, 00:17:10 »
Witam
Przed zimą postanowiłem sprawdzić napięcie ładowania. Podłączyłem miernik i przez kilkanaście dni sprawdzałem ładowanie podczas jazdy. Od razu zauważyłem, że napięcie ładowania po odpaleniu silnika na wolnych obrotach wynosiło około 13,8 - 14.1V, by po kilku minutach jazdy podnieść się do wartości 14,4 - 14,5V. Potem jak długo bym nie jechał i z jakimi prędkościami napięcie nie zmieniało się. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu sytuacja się powtarza. Dzisiaj jednak po odpaleniu silnika okazało się, że wogóle nie ma ładowania (nie włączyła się kontrolka braku ładowania, nie było żadnego komunikatu). Po około minucie jazdy napięcie wskoczyło na około 14V i już ładowało. Sytuacja ta powtórzyła się jeszcze 2 razy. Nie miałem czasu sprawdzić czy po następnych kilku minutach wskakuje na 14,5V.
Dodam jeszcze, że od kliku miesięcy, kilka sekund po odpaleniu silnika zaczyna lekko stukać z lewej strony silnika (patrząc od przodu). Trwa to kilka minut i ucicha. Wyraźniej odgłos ten pojawia się po włączeniu np. świateł czy klimy. Jeszcze sprawdzę jutro, ale wydaje mi się, że jak nie było ładowania to nie stukało.
Jakieś sugestie ?

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: Chwilowy brak ładowania
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 06, 2014, 10:04:11 »
Koło pasowe na wale korbowy może tak stukać.

U mnie teraz też pojawił się jakiś problem z ładowaniem po uruchomieniu zimnego silnika. Jak popracuje ze 2 minuty auto jedzie bardzo dobrze. Natychmiastowe ruszenie z miejsca powoduje gaśnięcie silnika. Przy dodawaniu gazu miga elektryka.
Stawiam na problemy z napędem paska alternatora u mnie. Dokładnie to słabej jakości pasek, który rot temu założyłem przy akcji wymiany koła pasowego na wale.

Offline Piotr Rzepkowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 239
  • Skąd: Łobez
  • Posiadany samochód: Citroen C4 GP 1.8 16V 2008 manual
  • Miejscowość: Łobez
Re: Chwilowy brak ładowania
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 06, 2014, 14:44:20 »
Przysłuchałem się dzisiaj dokładnie i ten dźwięk dochodzi z alternatora i jest to takie nieregularne cykanie pojawiające się w nieregularnych odstępach na wolnych obrotach. Jak nie ma ładowania lub po zwiększeniu obrotów jak jest ładowanie, dźwięk nie pojawia się/zanika. Dzisiaj ładowanie raz pojawiło się chwilę po odpaleniu silnika, a drugi raz dopiero po przejechaniu kilku km. Jak już załapie ładuje cały czas powyżej 14V. Nic nie miga, silnik chodzi równo i dynamicznie od początku, żadnych komunikatów, kontrolka od ładowania na zapłonie świeci, później czy jest ładowanie, czy nie ma nie świeci. Jak nie ma pomysłów to jutro czas rozejrzeć się elektromechanikiem.

W trakcie usterki alternator daje 11,5V, a po włączeniu świateł mijania 11,3V, dodanie gazu nie zwiększa napięcia. Włączyła się też po raz pierwszy kontrolka ładowania. Wychodzi na to, że włącza się gdy napięcie na aku spadnie w okolicę 11V.

Reaumując, alternator daje za niskie napięcie ładowania lecz co jakiś czas, szybciej lub później po odpaleniu, załącza się i już cały czas ładuje z prawidłowym napięciem.

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: Chwilowy spadek napięcia ładowania
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 07, 2014, 18:06:18 »
Sprzęgło na alternatorze?
masz możliwość sprawdzenia czy wirnik pracuje cały czas , także gdy alternator nie ładuje.

Objaw z kontrolką pasuje do zawieszającej się szczotki regulatora też.

Offline Robert Magiera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Tarnów
Re: Chwilowy spadek napięcia ładowania
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 07, 2014, 20:40:05 »
W poprzednim aucie miałem podobnie.Z początku kontrolka błyskała sporadycznie,potem częściej aż się zapaliła ciągle.Okazało się ,że szczotki na regulatorze się kończyły aż się skończyły i ładowanie padło definitywnie,więc u Ciebie może być podobnie. Daj znać jak dojdziecie co jest na rzeczy.

Gachu

  • Gość
Re: Chwilowy brak ładowania
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 13, 2014, 21:28:42 »
Cytuj

Karol Chyla napisał:
Koło pasowe na wale korbowy może tak stukać.

U mnie teraz też pojawił się jakiś problem z ładowaniem po uruchomieniu zimnego silnika. Jak popracuje ze 2 minuty auto jedzie bardzo dobrze. Natychmiastowe ruszenie z miejsca powoduje gaśnięcie silnika. Przy dodawaniu gazu miga elektryka.
Stawiam na problemy z napędem paska alternatora u mnie. Dokładnie to słabej jakości pasek, który rot temu założyłem przy akcji wymiany koła pasowego na wale.

stukanie koła jest nie do pomylenia, tu słychać sprzęgło alternatora a to że pitoli się ładowanie to wina szczotek

Offline Piotr Rzepkowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 239
  • Skąd: Łobez
  • Posiadany samochód: Citroen C4 GP 1.8 16V 2008 manual
  • Miejscowość: Łobez
Re: Chwilowy spadek napięcia ładowania
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 14, 2014, 13:26:25 »
Z braku dostępu do szybkiej regeneracji/naprawy alternatora bez zbędnego przestoju samochodu kupiłem używkę za 80zł, którą założyłem i ładowanie działa - na wyjściu alternatora 14,38V. Brak też stukania, co także utwierdziło mnie w tym o czym pisaliście wyżej, że stuki były od sprzęgła alternatora. Teraz na spokojnie zobaczę co go tam bolało i zakończę temat.

Gachu

  • Gość
Re: Chwilowy spadek napięcia ładowania
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 14, 2014, 19:44:32 »
jeśli będziesz chciał go naprawiać to nie zdejmuj ślizgów (pierścieni których dotykają szczetki) bez zciągacza bo mozesz nie dać rady, zakładane sa na gorąco a pewnie są wytarte. W moim tak było.

Offline Piotr Rzepkowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 239
  • Skąd: Łobez
  • Posiadany samochód: Citroen C4 GP 1.8 16V 2008 manual
  • Miejscowość: Łobez
Re: Chwilowy spadek napięcia ładowania
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 16, 2014, 13:12:52 »
Naprawa zakończyła się wymianą szczotek, komutatora, obu łożysk i koła pasowego ze sprzęgiełkiem. Łączny koszt naprawy z częściami 270zł. Demontaż/montaż altka własnymi siłami.