Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Po zgaszeniu nie chce odpalić  (Przeczytany 1301 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Karol Lipka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Xantia, Xsara VTS, C2 i tyle z Citroenów:)
  • Miejscowość: Wrocław
[Mk1] Po zgaszeniu nie chce odpalić
« dnia: Sierpień 26, 2011, 10:18:46 »
Citroen C5 2,0 HDi 2003 zdarzyło się kilka razy ze auto po zgaszeniu nie chce odpalić. Problem wygląda następująco i nie występuje zawsze zdarzyło się z 5-6 razy po zgaszeniu auto bardzo długo trzeba kreci żeby zapaliło a większości przypadków nie odpala. Jak auto nie odpala podłączyłem się [color=ff0000]piii[/color] i pokazał błąd "niskie ciśnienie paliwa" co było by logiczne bo jak się później okazało nie chodzi pompa paliwa w baku.Próba stukania i pukania w nią nic nie dały, odpinałem czujniki na listwie żeby wejść w tryb awaryjny lecz także bez skutku. Bezpieczniki ok pomogło w końcu odpięcie na 5 minut akumulatora auto odpaliło od strzału i jeździ aż w końcu znowu stanie... Filtry i akumulator jest nowy niema żadnych błędów oprócz jw. Co o tym myślicie? wygląda tak jak by coś odcinało pompę paliwa i pomaga reset akumulatorem ale przez co jest spowodowany to głupieje proszę was o porad może ktoś się spotkał z czymś takim.
Były Zx 16V i volcany, Xantie 2,1TD i 3,0; Xm 3,0. C5 mk I 2,0 i 2,2 HDI C5 mk III  1,6 i 2,0 HDI 2009.

Offline Karol Lipka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Xantia, Xsara VTS, C2 i tyle z Citroenów:)
  • Miejscowość: Wrocław
Re: MK1 2.0 HDi Po zgaszeniu nie chce odpalić
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 05, 2011, 21:28:24 »
Jak na razie do wymiany pompa paliwa w baku (może się zacina?). Założymy zobaczymy :) Chyba ze macie jakieś lepsze pomysły...
Były Zx 16V i volcany, Xantie 2,1TD i 3,0; Xm 3,0. C5 mk I 2,0 i 2,2 HDI C5 mk III  1,6 i 2,0 HDI 2009.

Offline Adam Majowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 204
  • Skąd: Piekary Śląskie k.Katowic
  • Posiadany samochód: Mercedes W204 C300
  • Zainteresowania: Modelarstwo
  • Miejscowość: Piekary Śląskie k.Katowic
Re: MK1 2.0 HDi Po zgaszeniu nie chce odpalić
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 05, 2011, 22:12:55 »
U mnie zgasł raz, już nie odpalił. Winna była pompa wysokiego ciśnienia.
Diagnostyka Peugeot/Citroen (Lexia/PP2000)
Naprawa, modyfikacje i strojenie LPG (KME, STAG)
Pozdrawiam, Adam

Offline Tomasz Kornak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Skąd: Lębork
  • Posiadany samochód: Citroen C2
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia, ogólno pojęte nowinki techniczne
  • Miejscowość: Lębork
Re: MK1 2.0 HDi Po zgaszeniu nie chce odpalić
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 05, 2011, 22:43:50 »
pompa paliwa ? Ło matko!

a sprawdź lepiej chłopie czy tam napięcie dochodzi a nie już pompę obwiniasz!

Ja ci podpowiem, sprawdz środkowy przekaźnik (tą kostkę) pod maską...i dociśnij różowy kabelek.

Wg mnie... niedługo będziesz miał efekt wypalonego styku :-) więc popraw to już za wczasu :-)

Ps. to tylko moje zdanie. Nic Ciebie to nie kosztuje i nie kupuj pompy paliwa... no chyba, ze napięcie jest.. to co innego...
Pamiętaj kierowco!

"Gdy z tyłu jest siwo, do gara leci nie tylko paliwo"

--------------------------------------------------------------

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [Mk1] Po zgaszeniu nie chce odpalić
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 06, 2011, 09:49:21 »
jak będziesz sprawdzał czy na pompie jest napięcie i na mierniku pokaże 12V to podłacz jeszcze żarówkę 10-20W/12V i sprawdź co się dzieje, czasami na mierniku pokazuje OK, ale styk jest za słaby aby cos pociągnać pod obciążeniem,

Offline Tomasz Kornak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Skąd: Lębork
  • Posiadany samochód: Citroen C2
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia, ogólno pojęte nowinki techniczne
  • Miejscowość: Lębork
Re: [Mk1] Po zgaszeniu nie chce odpalić
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 06, 2011, 23:05:28 »
Racja kolego, słuszna uwaga - sam sobie zanotuję :-)
Pamiętaj kierowco!

"Gdy z tyłu jest siwo, do gara leci nie tylko paliwo"

--------------------------------------------------------------

Offline Karol Lipka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Xantia, Xsara VTS, C2 i tyle z Citroenów:)
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [Mk1] Po zgaszeniu nie chce odpalić
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 13, 2011, 21:23:34 »
A wiec tak faktycznie styk był przeżarty. Pompa poszła i tak nowa oryginalna bo była założona jakaś podróbka, która poszła w śmietnik. I w związku z tym ze zdałem swoja C5 mk III jeżdżę ta mk I 2.0 HDi i wszystko gra. Teraz muszę zawalczyć z niedziałającym klaksonem bo nie wytrzymuje bez niego :) I Bardzo dziękuje koledze Tomkowi za podpowiedz!
Były Zx 16V i volcany, Xantie 2,1TD i 3,0; Xm 3,0. C5 mk I 2,0 i 2,2 HDI C5 mk III  1,6 i 2,0 HDI 2009.

Offline Tomasz Kornak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Skąd: Lębork
  • Posiadany samochód: Citroen C2
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia, ogólno pojęte nowinki techniczne
  • Miejscowość: Lębork
Re: [Mk1] Po zgaszeniu nie chce odpalić
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 20, 2012, 22:38:12 »
Oj tam oj Tam :)  zauważyłem, ze to bolączka 2.0 Hdi kolejna z wielu pierdołowatych... a szkoda, że francuzy nie zadbały o takie szczegóły... bo to rzeczywiście odstrasza od C5tki...

sam stając w szczerym polu miałem ochotę ją po prostu sprzedać - a tu sie okazało to... co u Ciebie :) banał !

szerokości przyczepności i bezawaryjności mobilku!
Pamiętaj kierowco!

"Gdy z tyłu jest siwo, do gara leci nie tylko paliwo"

--------------------------------------------------------------

Offline Andrzej Małaczek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Kadłubek
  • Posiadany samochód: citroen c5 2.0HDI
  • Miejscowość: Kadłubek
Re: [Mk1] Po zgaszeniu nie chce odpalić
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 22, 2012, 14:31:11 »
Dzięki za podpowiedź. Wyjąłem kostkę i z niej różowy kabelek. Właśnie tam  nie było styku. Ścisnąłem blaszki w środku wsówki i zmontowałem. Po włączeniu zapłonu pompka się odezwała i Cytryna odpaliła bez problemu.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.