Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk III] Spadek obrotów przy przyspieszaniu na IV biegu  (Przeczytany 6520 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Aleksander Krupiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5, 2.0HDi, 2010
  • Miejscowość: Kraków
[Mk III] Spadek obrotów przy przyspieszaniu na IV biegu
« dnia: Marzec 11, 2012, 22:14:40 »
Witam,

Szukałem po forum, ale nie mogłem jakoś takiego tematu znaleźć, a sprawa jest dla mnie dość poważna i zamierzam złożyć reklamację. Proszę o poradę, żeby mi w ASO kitu nie wciskali.

Otóż mój Mk 3 to 2010 2.0 HDi 136 KM. Przejechane mam niecałe 25 kkm. Sprzęgła nigdy nie przypaliłem - to pewne, jeżdżę praktycznie po mieście i raczej spokojnie.
Natomiast przy dłuższych przejazdach mam taki objaw: przy ok. 2 tys. obrotów na IV biegu, przy wciśnięciu pedału gazu w podłogę, wskazówka idzie w górę obrotów i potem przy ok, 2,4-2,6 k spada, tak jakby przy określonym momencie obrotowym przyłożonym przy dużym oporze, sprzęgło uślizgiwało.
Zaznaczam, że problemu nie ma gdy np. przyspieszam przy wyższych prędkościach między 3-4 tys. obr./min., wtedy gdy de facto moment obrotowy na sprzęgle jest mniejszy (bo obroty są większe - proszę wyprostować jeśli się mylę).
Problemu tego w miejskiej jeździe nie odczuwam - po prostu nie przyspieszam na IV biegu, bo wtedy przecież jedzie się już grubo powyżej ograniczenia prędkości w mieście.

Tutaj na forum kiedyś widziałem chyba ktoś miał taki problem, ale nijak wyszukiwaniem nie mogłem tematu znaleźć, proszę o link ewentualnie.

Natomiast na fejsbuku znalazłem gościa, który miał ten problem też, w ogóle był niezadowolony z Mk III i napisał mi że ten problem wynikał u niego z tego, że ponoć była nieszczelność w silniku i olej dostał się na tarcze sprzęgła i dlatego niby uślizgiwało. Tak mu mechanicy z ASO powiedzieli, ale ile w tym prawdy? Człowiek twierdził że mu to na gwarnancji zrobili.

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [Mk III] Spadek obrotów przy przyspieszaniu na IV biegu
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 12, 2012, 14:34:39 »
Z tego co wiem na temat sprzęgieł, to jeżeli się uślizguje to obroty silnika rosną a nie spadają. Ten przypadek natomiast wygląda tak jakby silnik dostał dodatkowe obciążenie a nie uślizg sprzęgła.
To taka odpowiedź trochę na "chłopski rozum", tym bardziej, że kilka razy w żywocie jechałem już autem ze ślizgającym się sprzęgłem ale obroty zawsze rosły a nie spadały. No ale to jest Citroen i nowoczesność "w domu i zagrodzie" to być może się mylę.
Pozdrawiam.
P.S. Proszę o info po naprawie.

Offline Artur Rylich

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: C5 II SX 2.0 HDI 2005; C3 I Exclusive 1.6 PB+LPG 2002
  • Miejscowość: Toruń
Re: [Mk III] Spadek obrotów przy przyspieszaniu na IV biegu
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 12, 2012, 16:23:00 »
Hmm... Jak spadają obroty to raczej nie sprzęgło tak jak pisał kolega Michał.

Co mi przychodzi do głowy to ASR/ESP i sterowanie turbiną.

Na 4 biegu zaczyna już działać "overboost" czyli dodatkowe 20 Nm do maksymalnego momentu obrotowego, może to powodować po prostu uślizgiwanie się kół, a wszędobylskie systemy bezpieczeństwa przycinają moc byś mógł odzyskać kontrolę nad autem.

Gruga opcja to "overboost" dający zbyt duże ciśnienie na dolocie które to z kolei powoduje częściowe odcięcie turbiny i w efekcie spadek obrotów.

Ale jak to zwykle na forum się mawia "Zrób diagnostykę komputerową (niekoniecznie w ASO), podaj wyniki, to pojawią się konkretne odpowiedzi" inaczej to będzie wróżenie z fusów :)

Pozdrawiam
BHole
Kiedyś: CX 2000 "Czrwony Smok", CX 25 TRD Limousine "Zielona Potwora", SAXO 1.5D "Saxofon"
Aktualnie: C5 II SX 2.0 HDI "Szary Wieloryb"; C3 I Exclusive 1.6 PB+LPG

Offline Wojciech Paluch

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 MK III 2.0 HDI 140
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [Mk III] Spadek obrotów przy przyspieszaniu na IV biegu
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 12, 2012, 22:35:33 »
Oczywiście że sprzęgło. Ślizga sie do 2600  i spada, bo już nie ma takiego momętu obrotowego i wraca pewnie gdzieś na 2200 2300 obrotów.

Offline Robert Pałys

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: C4 B7 1,4 VTI
  • Miejscowość: Elbląg
Re: [Mk III] Spadek obrotów przy przyspieszaniu na IV biegu
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 12, 2012, 23:24:33 »
Witam
To jest raczej uślizg sprzęgłą tylko teraz pytanie z jakiego powodu. Albo dwumasa albo docisk sprzęgłą. .
Były: Citroen Xsara 1.6 SX 99r, Citroen C5 1.8X 2003r, Citroen C5 [Mk II] 1,6 HDi Tendance 2005r., Citroen C5 [Mk III] 2,0 HDi 136kM Dynamic 2008r, Citroen C5 MkIII 2.0HDI 163kM Seduction Gris Haria 2010, Citroen C4 1.6HDI 2007, Citroen C3 1.4VTI 2011
Jest:  C4 B7 1,4 VTI+ .....

Offline Wojciech Paluch

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 MK III 2.0 HDI 140
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [Mk III] Spadek obrotów przy przyspieszaniu na IV biegu
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 12, 2012, 23:31:12 »
Na 90% sprzęgło. Miałem takie same objawy, co prawda nie w c5, ale w peugeocie 406 przed wymianą sprzęgła.

Offline Aleksander Krupiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5, 2.0HDi, 2010
  • Miejscowość: Kraków
Re: [Mk III] Spadek obrotów przy przyspieszaniu na IV biegu
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 13, 2012, 15:19:11 »
Tzn. to że obroty spadają a nie wzrastają uzasadniłbym komputerem - po prostu gdy komputer widzi gwałtowny wzrost obrotów to obniża obroty silnika, zupełnie jak ESP przy uślizgu kół. Komputer analizuje położenie pedału, prędkości kół, wału, wartości wtrysku etc. i z tego mu wychodzi że trzeba obroty obniżać.

Uciążliwy ten objaw jest na trasie, bo sterując autem z tempomatu i dodając 15 km/h przyciskiem komputer zrywa tempomat (zamiast przyspieszać auto gwałtownie zmienia przyspieszenie w dół, czyli czuć szarpnięcie). Po prostu nie da się przyspieszać tempomatem.

Dziękuję za link.

Na marginesie: jeśli wezmę na czas naprawy auto zastępcze, to jeśli wymigają się od gwarancji to będę musiał płacić jak za woły, czy tak? Pytam bo mam zapasowe auto służbowe ale pali okrutne ilości paliwa.

Offline Oskar Klein

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 867
  • Skąd: Chotomów
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 156 2.0 TS 155 PS; Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 PS
  • Miejscowość: Chotomów
Re: [Mk III] Spadek obrotów przy przyspieszaniu na IV biegu
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 14, 2012, 18:07:25 »
@Alek: Jak to się nie da przyspieszyć na tempomacie? U nas działa normalnie.
była: Xsara Break SX 1.6i 2001
była: C5 Tourer 1.8i Dynamique 2008
jest: Alfa Romeo 156 2.0 TS De-lux Pack 1999
jest: C5 Tourer 2.0 HDI Exclusive 2015

Offline Aleksander Krupiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5, 2.0HDi, 2010
  • Miejscowość: Kraków
Re: [Mk III] Spadek obrotów przy przyspieszaniu na IV biegu
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 15, 2012, 12:49:12 »
Wygląda to tak:
Jadę 75 km/h na tempomacie. Wciskam przycisk + i trzymam by ustawić 110 na przykład. Auto zaczyna przyspieszać i w pewnym momencie czuć szarpnięcie i tempomat się wyłącza.
Gdybym przyspieszał "nogą" to widać by było spadek obrotów jak wcześniej opisałem. Jak kolega napisał, jest to wada, ale jeśli u Ciebie nie występuje to Ciebie to nie masz problemu.

Offline Piotr Myśliwy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: C5 MkIII, 2.0 HDi, Confort 2008
Re: [Mk III] Spadek obrotów przy przyspieszaniu na IV biegu
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 15, 2012, 19:32:04 »
Dokładnie te same objawy - uślizgujące się sprzęgło na IV biegu, po odpaleniu turbiny. Sprzęgło wymienione po 60 tys.km, teraz mam 100 tys. i pierwsze objawy "powtórki z rozgrywki". Strasznie niebezpieczne przy wyprzedzaniu. Podobno to jakiś "feler" z dociskiem. Ostatnio objawy ustały - jakby docisk zaczął działać poprawnie, ale sprzęgło co się przypaliło, to już nie odrośnie. Napisz, co Ci będą wciskać w serwisie, podobno problem jest znany, tylko zamiatany pod dywan.
A może ktoś wie coś więcej lub lepiej?

Offline Piotr Lupin

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 MK III Dynamique 2.0 HDi sedan
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [Mk III] Spadek obrotów przy przyspieszaniu na IV biegu
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 15, 2012, 23:10:29 »
Cytuj

Piotr Myśliwy napisał:
Dokładnie te same objawy - uślizgujące się sprzęgło na IV biegu, po odpaleniu turbiny. Sprzęgło wymienione po 60 tys.km, teraz mam 100 tys. i pierwsze objawy "powtórki z rozgrywki"....


Przy ok. 60 tys. km przebiegu: na 6 (!) biegu ale przy 2 tys. obr. (ok. 120 km/h) przy mocnym wciśnięciu pedału gazu widać było wzrost obrotów bez przyrostu prędkości (uślizg sprzęgła). Po chwili, gdy sprzęgło łapało tarcie auto zaczynało przyspieszać adekwatnie do obrotów.
Efekt ten występował praktycznie tylko przy takich jak opisane warunkach. Robiłem wiele prób przy niższych biegach i prędkościach i nic. Tylko przy szybkiej jeździe na wysokich biegach.
To jest typowy objaw początku ślizgania się sprzęgła. Wymieniono mi na gwarancji. Tak jak tobie. Martwi mnie jednak ponowne pojawienie się tego efektu. Gwarancja przecież się skończy i co wtedy? Co 50-60 tys. wymiana sprzęgła?

Oj...
Pozdrawiam,
Fantomas
---------
Jeździłem czym się dało.

Offline Mirosław Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 535
  • Skąd: Swiętochłowice
  • Posiadany samochód: miałem Cytrynki
  • Miejscowość: Swiętochłowice
Re: [Mk III] Spadek obrotów przy przyspieszaniu na IV biegu
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 16, 2012, 07:03:03 »
Nie ma czegoś takiego jak przedłużona gwarancja w Citronie. Są tylko tzw. kontrakty. Dobrze przeczytaj waruniki (łącznie z tekstem małą czcionką i pod gwiazdeczkami) aby po czasie nie okazało się, że tzw. kontrakt to tylko chwyt marketingowy (podobnie jak 7 letnia gwarancja pewnego automobilu).

Offline Piotr Lupin

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 MK III Dynamique 2.0 HDi sedan
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [Mk III] Spadek obrotów przy przyspieszaniu na IV biegu
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 16, 2012, 10:10:12 »
Cytuj

Mirosław Piechocki napisał:
Nie ma czegoś takiego jak przedłużona gwarancja w Citronie. Są tylko tzw. kontrakty. Dobrze przeczytaj waruniki (łącznie z tekstem małą czcionką i pod gwiazdeczkami) aby po czasie nie okazało się, że tzw. kontrakt to tylko chwyt marketingowy (podobnie jak 7 letnia gwarancja pewnego automobilu).


Niekoniecznie tak. Wykupiłem kontrakt serwisowy na dwa dodatkowe lata. To był słuszny zakup, a serwis naprawiał bez dyskusji wszystko, z czym do nich przyjechałem. Z obsługi ASO W Szczecinie jestem bardzo zadowolony. Co nie zmienia faktu, że wolabym rzadziej się z nimi spotykać...
Pozdrawiam,
Fantomas
---------
Jeździłem czym się dało.

Offline Michał Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Posiadany samochód: c5 II
Re: [Mk III] Spadek obrotów przy przyspieszaniu na IV biegu
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 16, 2012, 16:45:55 »
Witaj w klubie (sprzęgieł)
Mam co prawda Mk2 z 2007r Ale miałem dokładnie taki sam problem.
Czyli Sprzęgło ślizgało w okolicach 2,2-2,5 obr po czym łapało i obroty spadały
Auto kupiłem fabrycznie nowe przebieg u mnie z tego co pamiętam ok 35tyś nigdy nie przypalone i nie katowane
Myślę auto na gwarancji niech robią a tu fakturką-  aby auto obedrać musiałem zapłacić,
Po kilku miesiącach i kilku pismach do Citroena oddali 50%
(w serwisie najpierw wciskali ze przypalone potem zużyte)
Co ciekawe Autko ma teraz 120tyś i jest nadal ok wiec fabryczne sprzęgło było do D...Y no ale jak to Ma...om wytłumaczyć??

Offline Robert Pałys

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: C4 B7 1,4 VTI
  • Miejscowość: Elbląg
Re: [Mk III] Spadek obrotów przy przyspieszaniu na IV biegu
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 16, 2012, 23:31:46 »
Witam
No to widać koledzy że faktycznie ten problem jest znany w serisie bo kilka osób miało wymieniane te elementy. Z informacji którą posiadam  to docisk który założono mi do poprzedniej MKIII 2.0 136kM byl już innej konstrukcji. Nie jestem w stanie powiedzieć czy obecnie jest dobrze bo od roku posiadam nową C5 z silnikiem 2.0 163kM i mam nadzieje że w tej wersji docisk jest już odpowiedni
Były: Citroen Xsara 1.6 SX 99r, Citroen C5 1.8X 2003r, Citroen C5 [Mk II] 1,6 HDi Tendance 2005r., Citroen C5 [Mk III] 2,0 HDi 136kM Dynamic 2008r, Citroen C5 MkIII 2.0HDI 163kM Seduction Gris Haria 2010, Citroen C4 1.6HDI 2007, Citroen C3 1.4VTI 2011
Jest:  C4 B7 1,4 VTI+ .....

Offline Piotr Lupin

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 MK III Dynamique 2.0 HDi sedan
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [Mk III] Spadek obrotów przy przyspieszaniu na IV biegu
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 19, 2012, 21:44:23 »
Cytuj

Michał Kowalski napisał:
Witaj w klubie (sprzęgieł)
Mam co prawda Mk2 z 2007r Ale miałem dokładnie taki sam problem.
Czyli Sprzęgło ślizgało w okolicach 2,2-2,5 obr po czym łapało i obroty spadały....


Jednego tutaj nie rozumiem: dlaczego Citroen nie uporał się z tym problemem wcześniej, skoro występował on już w poprzednim modelu C5? Nie zauważyli tego?

Nie sądzę.
Pozdrawiam,
Fantomas
---------
Jeździłem czym się dało.

Offline Sebastian Kabziński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0HDI 140KM
  • Miejscowość: Łódź
Re: [Mk III] Spadek obrotów przy przyspieszaniu na IV biegu
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 20, 2013, 09:53:15 »
Witam,

niestety i mnie dopadła owa przypadłość - uślizg sprzęgła przy przyśpieszaniu na 4,5,6 biegu w okolicach 2500 obrotów. Po postach kolegów widzę że to dość częsty przypadek, u mnie to się pojawiło przy 50kkm przebiegu. Auto z 2010 r.

Koledzy jakiej firmy sprzęgło kupić żeby nie powtórzyła się znowu ta sytuacja? Wymieniać też od razu dwumasę?

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk III] Spadek obrotów przy przyspieszaniu na IV biegu
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 20, 2013, 18:27:32 »
dlaczego sie nie uporał ? proste tanio taniej jeszcze taniej ... to nie czasy beczki mercedesa czy golfa I