Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?  (Przeczytany 5264 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
[MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« dnia: Marzec 17, 2012, 21:44:48 »
Dzisiaj z poziomu lexi chcieliśmy wyłączyć HA, niestety nie dało się tego zrobić. Czy zna ktoś na to sposób? Nie potrzebne mi to jest zupełnie w drogowym samochodzie, a kradnie komfort.

Marek_S

  • Gość
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 17, 2012, 21:50:41 »
pourywać przewody

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 17, 2012, 21:55:55 »
Po co kupujesz taki samochód jak wszystko dla Ciebie to złodziej komfortu?
Odpowiedni będzie Polonez albo Łada tam nic nie ma wspólnego z komfortem więc nic go nie będzie kraść.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 17, 2012, 22:07:24 »
Wyjecie bezpiecznika od pompy wszystko wyłączy będzie błąd zawieszenia.

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 17, 2012, 22:10:24 »
Po co piszesz takie posty?

Popełniłem błąd, duży błąd. Po prostu zepsuła się moja ukochana Activa V6 i musiałem coś kupić, kupiłem C5 V6 z braku czasu na wybredne wyszukiwanie, przekonał mnie przebieg i dobry stan techniczny.
Niestety, jako wierny marce użytkownik 9 Citroenów miałem prawo domniemywać, że i C5 V6 pozostanie dobrze wspominany, szczególnie w wersji Exclusive.
Niestety dlatego, że teraz wiem jak bardzo się pomyliłem.

C5 wystawiony już na sprzedaż, ale póki go nie sprzedam muszę się nim męczyć. Plus taki, że przynajmniej jeździ bezawaryjnie jak dotąd. O przeróbkach i dotykania go nie myślę do czasu jak muszę nim jechać, a jeżdżę codziennie, po prostu wkurza mnie ta tandeta.

Nadeszły ciepłe dni i Activa odżyje, w sumie to tylko jeden przewód siłownika sccar, który leży nawet w garażu, ale i tak moje myśli krążą wokół ZX12R lub 1100XX, na które obecnie intensywnie poluję.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 17, 2012, 22:11:01 »
Kolego Jacku, widzę że albo Twoja C5 to kłębek problemów albo sam szukasz dziury w całym. Kilka tematów założonych przez Ciebie z różnymi problemami. Jesteś z Katowic to podjedż na Kostuchnę do Roberta Bywalca on przeskanuje Twojego wieloryba. Swoją drogą , piszesz że jesteś "stary" cytrynowiec a po tematach można wnioskować jak by to był Twój pierwszy samochód.

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 17, 2012, 22:36:15 »
Kolego Irku wejdź na forum BX, ZX i Xantii i zobacz ile tam moich postów z problemami przez 10 lat użytkowania i pomyśl.

Tak, można powiedzieć, że 'stary ze mnie cytrynowiec', trochę zdrowia straciłem w garażach na tych cytryńcach, a na zloty do reala zdarzyło mi się wpadać zanim zaprojektowano Twój samochód.

Po jakich tematach wnioskujesz, że to mój pierwszy samochód? Że chcę mieć w nim normalne wspomaganie kierownicy? Że chcę mieć komfortowego hydropneumatyka, czy, że chcę zobaczyć która jest godzina na wyświetlaczu jadąc w słoneczny dzień?

Po prostu w C5 nie dłubałem dotychczas, mimo iż jednego już doszczętnie było mi dane rozebrać. Więc pytam tutaj o konkrety i co wynika?
Że nikt nie wie jak rozjaśnić w dzień wyświetlacz, nikt nie wie jak włączyć na stałe wspomaganie elektryczne, nikt nie wie dlaczego auto traci komfort, etc.

Gdzie mam iść po porady? Na streetracing niestety śmieją się z citroenów.

P.S. Moja C5 jest sprawna według wskazań pokładowych i diagnostyki lexi. Po prostu ten model im nie wyszedł. Nie chcę rozpoczynać bezsensownej dyskusji, ale jak uda się komuś wytłumaczyć mi jak można tak spieprzyć sterowanie radiem z kierownicy w C5 vs Xantia to stawiam mu skrzynkę wódki.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 17, 2012, 22:58:51 »
Po ilości Twoich postów mogę wnioskować, że od dłuższego czasu tutaj siedzisz. Zauważyłem, że jesteś niezadowolony z konstrukcji C5 - wszystko byś poprawiał. Wspomagania nie da się polepszyć włączając na stałe elektryczne, przyciemnianie wyświetlacza można wyłączyć w ustawieniach a zawieszenie najlepiej sprawdzić u dobrego mechanika. Faktem jest, że zawieszenie w Xsantii i w C5 bardzo się różnią od siebie (komfortem na plus xsanti), choć tutaj jest najnowsze HA3. Ja też miałem Xsantie i byłem trochę rozczarowany jazdą C5, ale to są dwa różne światy, inne technologie i nie ma co porównywać ich ze sobą. Cadillac też był kiedyś piękny, komfortowy, przyjemny a teraz plastik i elektronika... Poczytaj tematy od MkIII tam dopiero mają problemy. Pozdro.

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 17, 2012, 23:10:05 »
niezadowolony to chyba za mało powiedziane, po prostu wtopiłem kasę w to bagno.
To wspomaganie poprawię, kwestia czasu.
Ściemniania nie wiem jak się pozbyć nadal, mam francuską instrukcję obsługi.
Zawieszenie sprawne, u dobrego mechanika diagnozowane, a i sam nieco wiem o tym.

Jeździłem niedawno Safranem i trochę Vel Satisem. Powiem Ci, że przesiadka z Xm do C5, który niby miał być jego substytutem wypada bardzo blado, a w przypadku tych Renówek całkiem całkiem na korzyść Vel Satisa.

Jednej rzeczy nie poprawiłbym w C5: świateł, te ksenonowe reflektory świecą tak, że zastanawiam się po co komu soczewki?
Oświetlenie wnętrza też jest dobre :)

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 17, 2012, 23:26:07 »
No jeżeli w renówkach czujesz lepszy zawiech to chyba masz coś uszkodzone. W ustawieniach wyświetlacza, tam gdzie są kolory jest funkcja "noc" - automatyczne przyciemnianie. Może Twój wieloryb nie jest najgorszy ("bagno"), tylko Ty masz wobec niego za duże wymagania? Ja z mojego jestem zadowolony, choć początki też były trudne - kilka razy wizyta u mechanika bo też myślałem, że zawieszenie KO zbyt twarde. Najlepiej przejedż się inną sprawną C5 i będziesz miał porównanie.

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 17, 2012, 23:33:57 »
Dzięki, szukałem w ustawieniach, być może przegapiłem, ale nie zdarza mi się, poszukam.

I Safrane i Satis ma lepsze zawieszenie. Ciszej przejeżdża po dziurach i jest bardziej komfortowy. Przejedź się, też się zdziwiłem, jako hydromaniak. Czar prysł jednak, a C5 go dobija bezlitośnie, chociaż od dzisiaj, po wyłączeniu ESP mam zupełnie inny samochód.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 17, 2012, 23:44:33 »
Nie wiem o co kaman z tym ESP. Ja z ciekawości też to wyłączyłem kilka razy i nie zauważyłem żadnej różnicy. Może Ty masz HA3+ (sport) i jest jakaś różnica?

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 17, 2012, 23:59:46 »
ja też nie wiem co z tym jest, ale właśnie wróciłem z szybkiej przejażdżki po opustoszałych ulicach i c5 to zupełnie inne auto, poza tym, że nie na.....la tył na każdej dziurze i rzuca wtedy tyłem na boki to w ostrych łukach samochód stał się przewidywalny jak na autko przystało. W sumie teraz też zdarza się mu utwardzić tył, ale zdecydowanie rzadziej, wnioskuję, że to albo HA albo dohamowanie kół tylnych, których teraz nie ma co dohamowywać.

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 18, 2012, 00:01:30 »
nie wiem co tam mam, po prostu v6 z przyciskiem sport. Udało mi się rozjaśnić wyświetlacz, wcześniej przegapiłem to. Ale jak go teraz ściemnić jadąć na światłach faktycznie w nocy?

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 18, 2012, 00:08:01 »
Nie wiem jak jest w MkI ale w MkII do tego służy przycisk "dark". Jeżeli masz funkcję sport to jest to HA3+ na 6 sferach.

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 18, 2012, 00:11:38 »
nie znalazłem takiego przycisku. Nie może sterować jasnością wyświetlacza na podstawie czujnika zmierzchu? Napoleon w grobie się przewraca, trzeba być upośledzonym, żeby nie wykorzystać tego czujnika do takich celów.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 18, 2012, 00:19:32 »
Tak, czujnik zmierzchu jest do tego wykorzystany. Wraz z zapaleniem świateł (przy włączonej opcji noc) automatycznie wyświetlacz się przyciemnia.

Marek_S

  • Gość
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 18, 2012, 09:42:03 »
Rozbawiłeś mnie Jacku marudzeniem . Owszem C5 3v6 jest twardsza ale co ty porównujesz do Xanii ? To inna generacja aut . Prędkości inne , inne felgi i opony, inna masa . Jazda z prędkością 230 km/h i wrażenie przyklejonego auta . Xantia by poleciała ... Przerobienie układu wspomagania to drobnostka tylko po co ? Mnie na początku to zaskoczyło ale teraz to wg. mnie doskonały pomysł. Wyświetlacz kolorowy jakąś mi nie przeszkadza ja zawsze odczytam co na nim wyświetla . Jednak chyba powinieneś być programistą i napisać swój własny program obsługi wyświetlacza. Ja nie odczuwam różnicy jak wyłączę HA . Możliwe ze masz sterownik uszkodzony który nie raportuje błędów ale to inna bajka . Nie potrafią koledzy zrozumieć z sterownik zaraportuje błąd wtedy gdy programista go przewidział a nie tak jak to sobie naiwnie wyobrażają co poniektórzy że pii znajdzie luz na sworzniu kierownicy. Żeby wykryć niedomagania należy wpiąć się w gateway i obserwować . A wątpię żeby HA blokowało akurat tylne koła , czy pompa ABS się uruchamia i świeci kontrolka ?

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 18, 2012, 10:03:47 »
Przepraszam, nie wzrusza mnie Twój nastrój, moja C5 nie jest twardsza od mojej Xantii Activa dopóki z jakiegoś względu tył się utwardza w pewnych sytuacjach, których występowanie wyraźnie zmniejsza wyłączenia ESP.

Jeżeli dla Ciebie Xantia (szczególnie Activa)  'leci' powyżej 230 to już wiem, że nigdy powyżej 200 Xantią nie jeździłeś, albo miałeś ją zepsutą, rozumiem, że Twoja 2.0 8V aut leciała ponad 200 km/h?

Uprawiam zawody, z których jestem zadowolony, nie zamierzam zmieniać. Nie jestem takim ideałem jak Ty i niestety, fakt, że Ty wszystko dostrzegasz nie pomaga mi w dostrzeżeniu nieczego na moim wyświetlaczu.

Odnoszę wrażenie, że tak długo jak nie zrozumiesz, że poza Tobą ktoś może wiedzieć jak raportowane są błędy nie napiszesz tutaj nic konkretnego.

Nie zrozum mnie źle, napisałeś mi tutaj już kilka postów i żadnych konkretów, nie chcę Cię urazić, ale jeżeli nie masz ochoty napisać czegoś co mogłoby pomóc, to proszę Cię nie zaśmiecaj tego wątku Twoimi osobistymi spostrzeżeniami.

P.S. xantia inna masa? inne prędkości? felgi mam z C5 z oponami B Potenza 225/50r16 więc nie dodają Xantii komfortu.

Marek_S

  • Gość
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 18, 2012, 10:10:44 »
dziękuje za radę, już jak zobaczę że piszesz to się nie odezwę bo i po co i tak wiesz lepiej ... szkoda czasu na dyskusje z Tobą

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 18, 2012, 10:13:11 »
zawsze chętnie podyskutuję merytorycznie i zapraszam do takiej dyskusji, o to czego nie wiem pytam, znasz odpowiedź to proszę podpowiedz. Czy źle sformułowałem pytanie?
Właśnie, zaoszczędźmy swój czas.

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 18, 2012, 14:07:23 »
Ty to na poważnie chcesz wyłączyć HA (całe zawieszenie)?

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 18, 2012, 15:38:06 »
Po prostu chcę tak zdziałać, aby nie wchodził w tryb twardy, zawsze był miękki.

Idealnie byłoby gdyby był miękki stale do czasu wybrania trybu sport, gdzie by sobie mógł działać jak działa obecnie, ale w trybie normalnym, aby miał bana na wchodzenie w tryb twardy.

W sumie niby się to wydaje logiczne, a jednak.

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 18, 2012, 18:47:54 »
Ja również uważam, że niektóre funkcje automatyczne tego zawieszenia są bez sensu, np. podnoszenie się zawieszenia nawet  na małych nierównościach. Powoduje to utwardzenie i znaczne pogorszenie komfortu i wcale nie chroni przed uszkodzeniem podwozia, bo przecież podnosi się dopiero na dziurach (to nie działa jak radar) Dlatego tym autem czasami jeżdzi się bardzo komfortowo a innym razem zaś jak wozem drabiniastym. Zauważ jeszcze, że po kilkakrotnym przepompowaniu góra-dól przez jakiś czas jeżdzi się bardzo przyjemnie...

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MKI]Wyłączenie HA - możliwe i jak to zrobić?
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 18, 2012, 21:32:33 »
Cytuj

Jacek Anioł napisał:
nie wiem co tam mam, po prostu v6 z przyciskiem sport. Udało mi się rozjaśnić wyświetlacz, wcześniej przegapiłem to. Ale jak go teraz ściemnić jadąć na światłach faktycznie w nocy?


chyba mało dokładnie przejrzałeś menu. Na dole w srodku masz ustawienia jednostek, kolorów oraz jasności wyświetlacza. Można również przyciemnić i rozjaśnić wyświetlacz i całą deskę poprzez naciskanie ciągłe prawego przycisku na liczniku. Odnośnie automatycznego ściemniania to z tego co wiem uruchomienie świateł dziennych powoduje odłączenie czujnika zmierzchu (a przynajmniej tak było u mnie i paru innych kolegów). Wcześniej miałem automatyczną regulację jasności wyświetlacza, oczywiście trzeba było odpowiednio ustawić to w menu.