Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mkI] katalizator czy strumienica  (Przeczytany 5243 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline karol pudło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: c5mkI 2.0 16V 2001+LPG
  • Miejscowość: katowice
[mkI] katalizator czy strumienica
« dnia: Marzec 19, 2012, 23:16:05 »
W zimę często padał mi kat.tzn wywalało bład (default catalizator)i obroty bardzo falowały. różne opinie słyszałem o wymianie kata na stumienice ale pytam Was jak to wygląda moze ktoś z was robił taką operacje.
Jak potem zachowują się sondy.Jak się zachowuje cały motor.
I jakie koszta takiej srumienicy.tzn co tam montowaliście.

pozdrowionka.
Sex i wydobycie!!!

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
Re: [mkI] katalizator czy strumienica
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 20, 2012, 09:48:32 »
Też jestem przed decyzją, co robić z katalizatorem. Z tego co się dowiedziałem, to na pewno będą problemy z sondami po wywaleniu kata. Z racji tego, że nowy katalizator jest bardzo drogi, a używanych praktycznie nie można dostać, postanowiłem drążyć temat pozbycia się go raz na zawsze. Póki co doszedłem do tego, że pomocne tutaj mogą być emulatory sondy lambda, które montuje się przy instalacjach LPG. W puszkę po wyprutym katalizatorze planuję wstawić strumienicę. Będę jeszcze zbierał wiedzę, a zabieg planuję za jakieś 3 tygodnie. Po wszystkim zdam raport.

Offline karol pudło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: c5mkI 2.0 16V 2001+LPG
  • Miejscowość: katowice
Re: [mkI] katalizator czy strumienica
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 20, 2012, 10:11:35 »
kto gdzieś kiedyś pisał że ma wypruty kat i wszystko działa.Oczywiście antipolution swieci ale bez trybu awaryjnego wiec nie wiem jakich wyników sie można spodziewać.
taki emulator to nie jest droga sprawa a jak załatwi problem to było by ok.Tylko nie chce wymieniać metodą prób i błędów.

Dajcie znaka jak coś bedzieice wiedziec wiecej.
Sex i wydobycie!!!

Offline Józef Ortyl

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 430
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: C5 3.0i V6 Exclusive Mk1 BVA
  • Zainteresowania: motoryzacja ,elektronika,lotnictwo
  • Miejscowość: Mielec
Re: [mkI] katalizator czy strumienica
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 20, 2012, 10:25:51 »
Zapoznaj się z postami  Andrzeja Kaczora na tym forum,może  coś  Ci się wyjaśni.Ma dobre pomysły.
Posiadane dotychczas pojazdy:Fiat125P,Polonez1,5,Polonez1,6 CARO,Honda Accord 2,0 , Renault 5,Nubira 1,6 ,Leganza 2,0 :-)  :-)  :-)

Offline Stanislaw Bujak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 93
  • Skąd: Wejherowo
  • Posiadany samochód: Był: Citroen BX 1.4 TGE 1990;XM, 2.0 1991, Injection; Citroen C5, V6, 2003r., 207 KM manual. Jest: Nissan Maxima 3.0, 200KM, a33, automat.
  • Miejscowość: Wejherowo
Re: [mkI] katalizator czy strumienica
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 20, 2012, 14:47:45 »
Witam.
Sprawdz kolego cewki zaplonowe i swiece; u mnie wlasnie cewka byla powodem "zalania" katalizatora i jego uszkodzenia oraz szarpanej pracy silnika.
Mam troszke inny silnik ale pewnie cewke tez w swoim znajdziesz :-)
Wymienilem cewki na Valeo (uwazaj: nie Sagem!) i wklad przedniego katalizatora - tylko ten padl; pozostale dwa byly ok.
Znalazlem w necie oferte na kompletnego kata (850zl netto) ale i tez firme, ktora produkuje wklady katalizatora do kazdego praktycznie auta. Do mojej cytrynki wklad kosztowal okolo 500zl plus montaz.
Usun przyczyne (uszkodzone cewki, swiece), wymien wklad kata i wszytko bedzie ok :-)
Kontakt do producenta kata: http://www.polonez-kat.com.pl/
Pozdrawiam :-)
https://drive.google.com/drive/folders/1Hzz00yFkspTuCtAnZ74dRQ-F2A?usp=sharing
Był: Citroen BX 1.4 TGE '90; Citroen XM 2.0 8V Injection '90; Citroen C5 3.0 V6 '03 207KM.
Jest: Nissan Maxima QX 3.0 V6 a33 '03 200KM automat.

Offline karol pudło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: c5mkI 2.0 16V 2001+LPG
  • Miejscowość: katowice
Re: [mkI] katalizator czy strumienica
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 20, 2012, 16:31:05 »
Stanisław wielkie dzięki za podpowiedz.Przemyśle to  ale już mam info że strumienica ok 250 + emulator 50 i wszystko powinno działac.
A świece to mam napewno do wymiany.
Jak sprawdzic cewke.
Sex i wydobycie!!!

Offline Wojciech Sorek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 383
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V AL4+LPG 2004
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: [mkI] katalizator czy strumienica
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 20, 2012, 16:34:15 »
Cewke sprawdzisz tylko podmieniając na inną. Nawet jeżeli opór się zgadza to nie oznacza, że nie ma przebicia.

Offline karol pudło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: c5mkI 2.0 16V 2001+LPG
  • Miejscowość: katowice
Re: [mkI] katalizator czy strumienica
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 20, 2012, 16:38:37 »
ale u nnie teraz wszystko wporzo.W zime przy dużuch mrozach wyskakiwał błąd kata no i jak jest zimny silnik kiedy auto stoi 2-5 nin na luzie.
teraz nawet antipolution zgasł i zapala sie sporadycznie ale wiem ze coś jest na rzeczy i trzeba zadziałać.Mam jeszcze jedna cewke żadnej róznicy wiec albo dwie dobre albo obie strzelone.
Napewno jest jakiś sposób na pomiar czyn cewka jest ok.
Sex i wydobycie!!!

Marek_S

  • Gość
Re: [mkI] katalizator czy strumienica
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 20, 2012, 22:04:35 »
emulator nic nie da , sonda druga dziła tak ze CL ma ok 0,5 V napiecia a oscyluje 0-1V przy OL

Offline Adrian Groniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Pawłowice
  • Posiadany samochód: Audi A6 C5 2.5 TDi 180KM Quattro tiptronic
  • Miejscowość: Pawłowice
Re: [mkI] katalizator czy strumienica
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 21, 2012, 10:30:19 »
ja wyprułem kata....zamiast strumienicy założyłem początkowo tłumik(na strumienicy troche głośniejszy jest) ale druga sonda wywalała jednak błąd ( tryb awaryjny sie nie włączał) no i troche kopcił.

Ostatnio kupiłem katalizator uniwersalny (500 zł) zamontowałem go i wszystko smiga tak jak powinno, błąd sie nie pokazuje, spaliny tez mniej czuć

Offline karol pudło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: c5mkI 2.0 16V 2001+LPG
  • Miejscowość: katowice
Re: [mkI] katalizator czy strumienica
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 21, 2012, 12:35:14 »
Mam na uwadze uniwersalnego kata. rozważe to.
Adrian a gdzie wymieniałeś kata.Mozna to zrobić samemmu czy potem trzeba cos zaadoptować poprzez np Lexie i jakie paramety tego kata (czy tylko chodzi o pojemność)
Sex i wydobycie!!!

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: [mkI] katalizator czy strumienica
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 21, 2012, 18:13:51 »
Nie wiem jak w innych silnikach, ale w V6 wystarczy po prostu wypiąć sondy zakatowe i koniec z AF po wsze czasy.

Offline Dariusz Żurawski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 080
  • Skąd: Oława
  • Posiadany samochód: C5 V6 BVM / C3 1.4
  • Zainteresowania: RC, foto, moto
  • Miejscowość: Oława
Re: [mkI] katalizator czy strumienica
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 21, 2012, 19:52:11 »
Ciekawe co piszesz Jacku. Sugerujesz żeby je poprostu odpiąć elektrycznie i ECU nie będzie walił błędami??
Żurek
GG #371288

Offline Aleksy Joć

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Wiatrowiec
  • Posiadany samochód: Xantia 1.8 8V 94r+LPG STAG 300 C5 3.0 V6 2001 EXCLUSIVE +LPG STAG 300 PREMIUM
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wiatrowiec
Re: [mkI] katalizator czy strumienica
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 01, 2012, 18:09:31 »
W v6...?..odłącz a AF ci oczy wypali..
Mechanio :evil:Diagnostyka

Offline Jacek Anioł

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 723
  • Skąd: Bieruń/Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus LS430,Audi S4 B5,C5 V6;Xsara VTS2.0;ZX Volcane;Xantia V6 Activa;Xantia TCT Activa;BX DKZ Kombi
  • Zainteresowania: fizyka
  • Miejscowość: Bieruń/Katowice
Re: [mkI] katalizator czy strumienica
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 01, 2012, 18:20:52 »
Aleksy jeśli nie odłączałeś to nie siej zamętu tu na forum.

Offline Karol Lipka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Xantia, Xsara VTS, C2 i tyle z Citroenów:)
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [mkI] katalizator czy strumienica
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 01, 2012, 18:46:53 »
Ja w swojej C5 dawno temu jak rozpadał się katalizator wywaliłem go, a następnie zmierzyłem i kupiłem uniwersalny. Katalizator uniwersalny zmieścił się bez żadnego problemu miedzy dwoma sondami i jeździ po dziś dzień bez żadnego problemu. Koszt operacji 3 a może i 4 lata temu 350 pln razem z robota u tłumikarza.
Były Zx 16V i volcany, Xantie 2,1TD i 3,0; Xm 3,0. C5 mk I 2,0 i 2,2 HDI C5 mk III  1,6 i 2,0 HDI 2009.

Offline Adrian Groniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Pawłowice
  • Posiadany samochód: Audi A6 C5 2.5 TDi 180KM Quattro tiptronic
  • Miejscowość: Pawłowice
Re: [mkI] katalizator czy strumienica
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 01, 2012, 19:38:20 »
Cytuj

karol pudło napisał:
Mam na uwadze uniwersalnego kata. rozważe to.
Adrian a gdzie wymieniałeś kata.Mozna to zrobić samemmu czy potem trzeba cos zaadoptować poprzez np Lexie i jakie paramety tego kata (czy tylko chodzi o pojemność)


kata wymieniałem sam, musiałem tylko wylot kata przerobić z 65mm na 55mm. potem kasowanie błędu zwykłym programem diagnostycznym (nie musi to byc [color=ff0000]piii[/color].

co do parametrów kata (to moze z braku doświadczenia) przemierzyłem stary by tylko wszedł na długość. Kupiłem krótszy ale ilośc wkładu jest mniej wiecej taka sama jak w oryginale ( z tym ze oryginał pełni tez dużą role tłumika)...dlatego moje auto jest ciut głosniejsze ale odczuwa sie to powyzej 150 km/h

Nie ukrywam ze robiłem to metodą prób i błędów no ale działa, i błąd sie nie wyświetla i sporo mniej kopci

Offline Dariusz Żurawski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 080
  • Skąd: Oława
  • Posiadany samochód: C5 V6 BVM / C3 1.4
  • Zainteresowania: RC, foto, moto
  • Miejscowość: Oława
Re: [mkI] katalizator czy strumienica
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 01, 2012, 19:50:43 »
Kurczę jakoś nie wyobrażam sobie wymiany kata w tym aucie. O ile do przedniego jest jeszcze jakiś dostęp to tylny to już masakra..
Żurek
GG #371288

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [mkI] katalizator czy strumienica
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 23, 2012, 12:26:31 »
Cytuj

Adrian Groniak napisał:
ja wyprułem kata....zamiast strumienicy założyłem początkowo tłumik(na strumienicy troche głośniejszy jest) ale druga sonda wywalała jednak błąd ( tryb awaryjny sie nie włączał) no i troche kopcił.

Ostatnio kupiłem katalizator uniwersalny (500 zł) zamontowałem go i wszystko smiga tak jak powinno, błąd sie nie pokazuje, spaliny tez mniej czuć


Możesz podać namiary na sprzedawcę kata, a jak masz albo pamiętasz dokładne wymiary jakie powinny być aby wszystko pasowało...?

Offline Szymon Gehrke

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 286
  • Posiadany samochód: citroen C6 2,7 HDI '2006
Re: [mkI] katalizator czy strumienica
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 24, 2012, 15:41:24 »
Jacku - możesz coś szerzej powiedzieć na temat odpięcia tych sąd za katem w V6?

Robiłeś to sam, czy tylko przekazujesz wiadomość?

Jestem ciekawy, bo u mnie ciągle wywala check'a, bo jeden kat mam już wydłubany.......

Offline Adrian Groniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Pawłowice
  • Posiadany samochód: Audi A6 C5 2.5 TDi 180KM Quattro tiptronic
  • Miejscowość: Pawłowice
Re: [mkI] katalizator czy strumienica
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 24, 2012, 17:27:11 »
Cytuj

Emil Uzunow napisał:
Cytuj

Adrian Groniak napisał:
ja wyprułem kata....zamiast strumienicy założyłem początkowo tłumik(na strumienicy troche głośniejszy jest) ale druga sonda wywalała jednak błąd ( tryb awaryjny sie nie włączał) no i troche kopcił.

Ostatnio kupiłem katalizator uniwersalny (500 zł) zamontowałem go i wszystko smiga tak jak powinno, błąd sie nie pokazuje, spaliny tez mniej czuć


Możesz podać namiary na sprzedawcę kata, a jak masz albo pamiętasz dokładne wymiary jakie powinny być aby wszystko pasowało...?



musze sie skontaktowac ze znajomym bo on mi to załatwiał kata. Co do wymiarow to nie pamietam. Najlpeszy jednak kanał do zrobienia pomiarów bo na podniesieniu to bez sensu jest...