Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Czyszczenie egr 2.2 hdi [MKI]  (Przeczytany 4356 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Glowa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 87
  • Skąd: Leics
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Expensive 2.2 HDi Auto
  • Miejscowość: Leics
Czyszczenie egr 2.2 hdi [MKI]
« dnia: Marzec 28, 2012, 02:51:42 »
Witam, mam pytanie odnosnie egr-a. Czy podczas czyszczenia trzeba sciagac cala chlodnice egr? Czy wystarczy tylko wyczyscic sam zawor i ta rurke od dolotu? Ogolnie jak sie do tego zabrac bo z tego co widze to dostep masakra. Ogolnie czym to czyscic i co czyscic? Rozpuszczalnik da rade? Czy czyms "delikatniejszym".

Dzieki za wszelkie indtrukcje :-)
Najbardziej wiarygodny test na określenie temperamentu - żółte światło na sygnalizatorze :o)

Offline Andrzej Grzybowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2003r
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Czyszczenie egr 2.2 hdi [MKI]
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 28, 2012, 15:19:28 »
A co Ci się dzieje z tym EGR-em. Jakie masz objawy.  Ja gdzieś czytałem ,  że to się ciężko czyści i w większości przypadków jest nieskuteczne.

Offline Krzysztof Glowa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 87
  • Skąd: Leics
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Expensive 2.2 HDi Auto
  • Miejscowość: Leics
Re: Czyszczenie egr 2.2 hdi [MKI]
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 28, 2012, 16:53:00 »
Objawy standardowe APF i ABS ASR nie dzala. Auto przechodzi w stan awaryjny dostaje totalnego mula. Odkrecilem ta rurke od dolotu i w srodku mam jakies 4-5mm przeswitu. Po zaslepieniu calkowitym tej rurki blad wyskakuje, ale auto przestalo mulic. Poczytalem troche i duzo osob twierdzi, iz to zdaje egzamin. Niestety zadnego manuala nikt nie zamiescil, wiec szukam pomocy.
Najbardziej wiarygodny test na określenie temperamentu - żółte światło na sygnalizatorze :o)

Offline Andrzej Grzybowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2003r
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Czyszczenie egr 2.2 hdi [MKI]
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 28, 2012, 17:05:53 »
Spróbuj zaślepić ten EGR ,   tzn. zaślep ten wężyk który doprowadza podciśnienie sterujące do zaworu. Zaślep też króciec na zaworze.  Ja po takim zabiegu żadnych błędów ani mulenia nie mam.  Jeśli zawór jest szczelny (zamknięty) w stanie spoczynku (bez podciśnienia)  to taki zabieg przywraca sprawność samochodu.

Offline Krzysztof Glowa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 87
  • Skąd: Leics
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Expensive 2.2 HDi Auto
  • Miejscowość: Leics
Re: Czyszczenie egr 2.2 hdi [MKI]
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 28, 2012, 17:19:02 »
Mam zaslepiony z jednej strony, ale mam wrazenie iz sam zawor sie zawiesil i dla tego mi blad wywala, ale auto jedzie dalej i nie traci mocy, ale ma mega turbo dziure ktorej wczesniej nie mialo.
Najbardziej wiarygodny test na określenie temperamentu - żółte światło na sygnalizatorze :o)

Offline Andrzej Grzybowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2003r
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: Czyszczenie egr 2.2 hdi [MKI]
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 28, 2012, 23:11:30 »
Jeśli zawór się zawiesił to znaczy , że cały czas wpuszcza spaliny do kolektora ssącego i zmniejsza ilość tlenu w powietrzu napełniającym cylindry. Będzie ciężko z uszczelnieniem tego zaworu.  Możesz  spróbować wstawić zaślepkę  ze stali nierdzewnej przed zaworem.

Offline Wojciech Sorek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 383
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V AL4+LPG 2004
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: Czyszczenie egr 2.2 hdi [MKI]
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 29, 2012, 21:02:08 »
Podłączam się pod temat. Znajomy ma taki problem ze swoim 2.2HDI, że jadąc chwile z prędkością obrotową silnika 2000rpm włącza się AF, turbina się wyłącza, brak mocy itd.

Zmieniliśmy zaworki sterujące EGR i na jakieś 50km się poprawiło. Ale teraz temat wyskoczył od początku.

Auto ma 220tys, to chyba czyszczenie EGR jest mu potrzebne.

A może trzeba dolać tego czegoś do FAP? tylko ile i gdzie?