Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mkI] Szybkość reakcji korektora wys.  (Przeczytany 954 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
[mkI] Szybkość reakcji korektora wys.
« dnia: Marzec 29, 2012, 20:43:31 »
Zaobserwowałem dziś coś dziwnego (chyba). Mianowicie jak wysiadam z samochodu to przedni korektor wysokości reaguje d razu, tzn po zwolnieniu obciążenia auto idzie nieco w górę i dosłownie w tej samej sekundzie słychać syknięcie i przód opada do początkowej pozycji. Natomiast tył zostaje jeszcze z 5 sekund i dopiero opada.

Jeżeli w czasie jazdy korektor reaguje tak wolno to pewnie może być przyczyną nagłej twardości tyłu, mimo iż czasem jest miękki.

Czy to przedni czy tylny korektor działa nieprawidłowo? A może to elektrozawory na pompie?

Ewentualnie czy czyszczenie korektora może coś pomóc w tym temacie?
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Offline Adam Majowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 204
  • Skąd: Piekary Śląskie k.Katowic
  • Posiadany samochód: Mercedes W204 C300
  • Zainteresowania: Modelarstwo
  • Miejscowość: Piekary Śląskie k.Katowic
Re: [mkI] Szybkość reakcji korektora wys.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 29, 2012, 22:39:25 »
U mnie działa od razu po wyjściu z samochodu więc raczej to przód dobrze reaguje, tył nie.

Pozdrawiam
Diagnostyka Peugeot/Citroen (Lexia/PP2000)
Naprawa, modyfikacje i strojenie LPG (KME, STAG)
Pozdrawiam, Adam

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: [mkI] Szybkość reakcji korektora wys.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 29, 2012, 22:46:59 »
Dzięki, też mi się tak wydaje, zwolniona reakcja w czasie jazdy powoduje niepotrzebne utwardzanie związane z wysokością.

Specjalnie dziś przed progiem zwalniającym zatrzymałem się i dwa razy przepompowałem samochód z dołu do samej góry. Przeszedł przez próg zwalniający jakby go nie było, mięciutko. A codziennie jak go przejeżdżam normalnie z marszu to tyłek o mało nie podskoczy do góry.

Tylko pytanie, czy czyszczenie coś pomoże czy trzeba szukać drugiego korektora. A w ogóle jak go sprawdzić i ewentualnie przeczyścić? Jeszcze się w to nie wgłębiałem.
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Offline Adam Majowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 204
  • Skąd: Piekary Śląskie k.Katowic
  • Posiadany samochód: Mercedes W204 C300
  • Zainteresowania: Modelarstwo
  • Miejscowość: Piekary Śląskie k.Katowic
Re: [mkI] Szybkość reakcji korektora wys.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 29, 2012, 22:52:16 »
Proszę nie biczować ale wymieniałeś płyn w zawieszeniu?
Stary (ciemny) jest gęstszy i wolniej przepływa co może częściowo odpowiadać za podskakiwanie tyłka, niestety nie rozwiązuje to problemu zwolnionej reakcji z tyłu.
Diagnostyka Peugeot/Citroen (Lexia/PP2000)
Naprawa, modyfikacje i strojenie LPG (KME, STAG)
Pozdrawiam, Adam

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: [mkI] Szybkość reakcji korektora wys.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 29, 2012, 22:59:18 »
Szczerze mówiąc nie wymieniałem, dolewałem tylko ostatnio i to aż litr.

Pewnie będę wymieniał przy okazji wymiany przewodu idącego od pompy wspomagania w dół przy chłodnicy.

Ale co do podskakiwania to coś chyba jest na rzeczy z tą niewłaściwą wysokością tyłka. Jeżeli walnięta byłaby sfera to podskakiwałby zawsze. Zresztą zaobserwowałem jeszcze że podczas jazdy tył jest prawie zawsze jak podczas ustawienia <40km/h, a przód prawidłowo. Częściowo też wyjaśnia mi to za nisko świecące światła.

Ale dobra, nie będę ciągnął bo to temat rzeka. Ciekawi mnie tylko czy korektor do wyrzucenia czy da się go zreanimować poprzez czyszczenie?
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Offline wojciech szefner

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: C5 2001 2.0 16V, wcześniej xsara 2000 1.6
Re: [mkI] Szybkość reakcji korektora wys.
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 21, 2012, 20:20:00 »
Jeżeli tył ci wystaje definitywnie i jest widoczna różnica pomiędzy przodem, to wystarczy nieco poluzować śrubę trzymającą kolektor na drążku i delikatnie go obrócić. Co do świateł to się zgadza, ale ustawić je możesz również za pomocą śruby:)