Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Diravi - jak rozłożyć?  (Przeczytany 20658 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Diravi - jak rozłożyć?
« dnia: Kwiecień 05, 2012, 21:22:48 »
Czy ktoś rozbierał z was to cudo, na ile to skomplikowana operacja i na co zwrócić uwagę?  Niestety nie nacieszyłem się za długo regeneracja wykonaną u Vorbrota. Dziurawi… znaczy się ten.. Diravi znów leje na potęgę co wyszło przy okazji wyjmowania silnika. W tłoczyskach po zdjęciu osłon (popękanych de facto ) ukazały się mym oczom dość spore rysy. W Pruszkowie jest chromowania techniczna i chcę do nich pojechać na konsultację czy da się coś z tym jeszcze zrobić. Przy okazji chciałbym zobaczyć jak środek się trzyma.  

Pytanie po za tematem: Jak wy wyciągacie maglownice to bez wyjmowania silnika?! Ja myślałem, że szału dostanę a miałem wszystko na wierzchu.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Diravi - jak rozłożyć?
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 05, 2012, 23:13:28 »
Nie wiem :D






Nigdy nie zaglądałem śmierci w tyłek.
Ale chętnie się dowiem.

Offline Paweł Ziemniewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 709
  • Skąd: Reda/Gdynia
  • Posiadany samochód: GSA X3 1980, Peugeot 607 2.2HDi 2002
  • Zainteresowania: wszelakie
  • Miejscowość: Reda/Gdynia
Re: Diravi - jak rozłożyć?
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 10, 2012, 12:53:55 »
Ja rozbierałem i wymienialem  uszczelnienia. nie jest to skomplikowane , odkrecasz dwie sruby sciągające konce cylindra, nastepnie zsuwasz jedną z cześci - a jak nie idzie to lekko popoukujesz mlotkiem plastikowym.
Nalezy uważać przy składaniu - szczególnie na tulejki teflonowe i uszczelnienia na tłoku - aby nie uszkodzić ich przy składaniu - a nie trudno o to , wystarczy minimalnie przechylić jeden z elementów i już masz pęknięty lub zgniecioną tulejkę lub oring.
Paweł Ziemniewicz
[email protected] / www.citrozlot.pl
Citroen GSA X3'80, Peugeot 607 2.2 HDi '02
Były:GSA 1.3'81,Evasion 2.0CT'97,XM 2.1TD 91,93,XM 3.0V6'95,CX 2.5TRD'86,BX 1.8TRD'90, BX 1.4'91

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Diravi - jak rozłożyć?
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 10, 2012, 16:21:34 »
Ostatnio przeglądałem schematy i nie wydawało mi się to zbyt skomplikowane urządzenie:) A czy dobierałeś się może zaworków-sterowania? Niestety brat kiedyś jechała autem, spadł mu powrót i wlał do LHMu jakiś syf do uszczelniania wspomagania, pomyślał, że to będzie dobre, bo LMHu nie mieli na stacji. Teraz podczas wyciągania po zdjęciu powrotu przy "sterowaniu" Diravi zobaczyłem, że wykapuje z niego maź... bardzo podobna do butaprenu gęstością i kolorem. Ostatnimi czasy wspomaganie chodziło dość ciężko więc może coś się "zakleiło".

Offline Paweł Ziemniewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 709
  • Skąd: Reda/Gdynia
  • Posiadany samochód: GSA X3 1980, Peugeot 607 2.2HDi 2002
  • Zainteresowania: wszelakie
  • Miejscowość: Reda/Gdynia
Re: Diravi - jak rozłożyć?
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 10, 2012, 19:49:59 »
mechanizm odsrodkowy jest dosc prosty i rozłożenie i złożenie go  nie jest skomplikowane, poprostu zapamietac co gdzie było i z czym sie łączyło

samo sterowanie też nie jest skomlikowane , musisz zwrocic uwagę na położenie mimośrodu do centrowania kierownicy.
Pózniej i tak pozostanie ci ustawienie pozycji srodkowej kierownicy za pomocą linki
Paweł Ziemniewicz
[email protected] / www.citrozlot.pl
Citroen GSA X3'80, Peugeot 607 2.2 HDi '02
Były:GSA 1.3'81,Evasion 2.0CT'97,XM 2.1TD 91,93,XM 3.0V6'95,CX 2.5TRD'86,BX 1.8TRD'90, BX 1.4'91

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Diravi - jak rozłożyć?
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 24, 2012, 12:59:40 »
Mimośród mnie wziął z zaskoczenia, bo przy rozbieraniu krył się  pod kołami zębatymi zamaskowany smarem, nie zwróciłem specjalnie uwagi na ich położenie i wyciągnąłem go razem z kołami jako, że osadzony jest na jednym wałku. I teraz pytanie, czy można jakoś ustalić jest położenie.. są jakieś znaki? ustawienie pamiętam tak +/-. Mam jeszcze pytanie o uszczelkę na tłoczysku czy jest jakiś magiczny sposób na nią aby ja zdjąć? Po zewnętrznych stronach są dwa plastikowe pierścienie, w środku guma i o ile się nie mylę teflon. Te plastikowe pierścienie są nie do ruszenia, średnica ich jest taka jak rowka, w którym siedzą, a jest on dość głęboki.

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Diravi - jak rozłożyć?
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 08, 2012, 23:19:55 »
Dla potomnych. Są otwory ustalające zębatki i mimośród. Uszczelkę zaznaczoną na zdjęciu w poprzednim poście,  z którą miałem problemy wyciąga się w dość prosty sposób, a mianowicie trzeba wyjąć tłoczysko złapać kluczem z jednej strony listwę zębatą z drugiej za koniec grubszej części , dokładniej prostokątny element z otworem na drążek i  po prostu rozkręcić  element. Tylko niech ktoś nie łapie za samo tłoczysko bo jak zrobią się rysy na jego powierzchni to kaplica. Bardzo ważna rzecz na którą warto zwrócić uwagę. Na załączonym zdjęciu zaznaczyłem dwie zębatki , po między którymi znajduje się zaworek lub „regulator ”. Pod każdą z zębatek znajdują się podkładki , mogą wyglądać jak jedna gruba ze względu na to, że są sklejone smarem (tak jak to u mnie było). Nie pomylcie ich, ani przypadkiem nie pozamieniajcie. Niestety  ja zorientowałem się dopiero po wrzuceniu wszystkiego do benzyny jak podkładki się zaczęły się oddzielać od siebie. Jest ich kilka w tym takie o grubości mniej więcej 0,01mm. Z tego co zauważyłem i wywnioskowałem grubość ich ma wpływ na położenie zaworka. Niestety ja miałem już pozamiatane tak więc, jaki będzie efekt poskładania na oko okaże się po uruchomieniu auta:/

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Diravi - jak rozłożyć?
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 08, 2012, 23:29:53 »
Hihi wywyleklem ostatnio diravi z cala maglownica ze szrota i cieplem na magazyn "przyda sie", cala maglownica na dwoch srubach, kto by pomyslal. Moze tez sie za nia zabiore :) przecieraj szlaki Wojtku, przecieraj :)

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Diravi - jak rozłożyć?
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 08, 2012, 23:31:55 »
Wszystko przetarte, wbrew pozorom nie skomplikowana robota, o ile nie będzie komplikacji przez te podkładki:)

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Diravi - jak rozłożyć?
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 09, 2012, 11:21:36 »
Odebrałem właśnie tłoczysko z chromowania (teraz nie ma najmniejszej ryski :D ).  Zaznaczyłem na zdjęciach gdzie trzeba złapać aby rozkręcić część, oraz ring który trzeba wymienić, a jest trochę schowany. Jeśli go nie wymienimy ciśnienie z układu będzie uciekać.

Offline Tomasz Dobrzański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 461
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 12V Exclusive '95, Jeep WJ V8, Kawasaki Zephyr 550, był BX mk1 w różnych wcieleniach, CX 25GTI '85
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Diravi - jak rozłożyć?
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 25, 2012, 12:35:08 »
Wojtku,

Czy mógłbyś napisać jak sprawuje się twoja przekładnia po naprawie?

Gdzie kupowałeś uszczelki i ile kosztowało chromowanie?

Pozdrawiam
Tomek
http://garazadama.blogspot.com zdjęcia z mojego garażu i okolic

Offline Paweł Ziemniewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 709
  • Skąd: Reda/Gdynia
  • Posiadany samochód: GSA X3 1980, Peugeot 607 2.2HDi 2002
  • Zainteresowania: wszelakie
  • Miejscowość: Reda/Gdynia
Re: Diravi - jak rozłożyć?
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 25, 2012, 22:07:23 »
http://tnij.org/diravi - tu o tym piszę - sa adresy i wszystko co trzeba
Paweł Ziemniewicz
[email protected] / www.citrozlot.pl
Citroen GSA X3'80, Peugeot 607 2.2 HDi '02
Były:GSA 1.3'81,Evasion 2.0CT'97,XM 2.1TD 91,93,XM 3.0V6'95,CX 2.5TRD'86,BX 1.8TRD'90, BX 1.4'91

Offline Jędrzej Patelski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 727
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2oo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Diravi - jak rozłożyć?
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 25, 2012, 23:22:02 »
Cytuj

Paweł Ziemniewicz napisał:
http://tnij.org/diravi - tu o tym piszę - sa adresy i wszystko co trzeba


A jaki koszt chromowania? Sama wymiana uszczelnień chyba nie zawsze daje pożądany rezultat.
http://tinyurl.com/xmpower
Ojciec: XM V6 12V [ZPJ] 96'
Brat: XM Break V6 24V [ES9J4] 97'
Był: XM V6 24V [ZPJ4] 96', XM 2.0 8V 93'

Offline Tomasz Dobrzański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 461
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 12V Exclusive '95, Jeep WJ V8, Kawasaki Zephyr 550, był BX mk1 w różnych wcieleniach, CX 25GTI '85
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Diravi - jak rozłożyć?
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 26, 2012, 09:37:05 »
Dzięki Paweł, namiary od Ciebie już mam dawno zapisane, ciekaw byłem czy Wojtek kupował te same uszczelki.

W mojej przekładni też już były wymienione* uszczelnienia i cieknie nadal. Dlatego się pytam o to chromowanie. Ciekawe jak trwałe będzie to chromowanie tłoczyska.

*wymienione - tak twierdzi mechanik który wziął pieniądze za naprawę od poprzedniego właściciela :). Ja twierdzę że przekładnia nie była demontowana, więc ewentualnie mógł wymienić jedną trzecią uszczelek siłownika.
http://garazadama.blogspot.com zdjęcia z mojego garażu i okolic

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Diravi - jak rozłożyć?
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 26, 2012, 23:25:55 »
Tak więc niestety nie jestem w stanie jeszcze powiedzieć jak dział, bo Xm przechodzi u mnie generalkę i leci wszystko co jest do wymiany, silnik jeszcze nie jest włożony.
Uszczelki zamawiałem w GG trading, wystarczy powiedzieć , że do wspomagania do Xm-a i będą wiedzieli o co chodzi, a na wszelki wypadek w wątku poświęconym uszczelkom załączyłem skan rozpiski z uszczelkami, wystarczy pokazać i wszystko będzie jasne. Dzień czekania i 180zł. Teraz mogę powiedzieć, że dobrze jest wydać około 40zł dodatkowo i wziąć na wszelki wypadek dodatkowo po pierścieniu teflonowym do każdej uszczelki (uszczelka składa się z gumy i teflonu są to jakby dwie części. Takich uszczelek mamy 3).  [color=ff0000]****[/color]stwo bardzo łatwo uszkodzić przy składaniu, ja zmarnowałem 2 komplety tych pierścieni:/. Ogólnie po rozbiórce wszystkiego tak jak pisałem wyżej mogę stwierdzić, że sama wymiana uszczelek nic nie da, zwłaszcza, że z tłoczyskiem styka się teflon, nieco większa rysa i po zabawie jest.  Rozbierając  Diravi, które wcześniej oddawałem na wymianę uszczelek odkryłem, że jeden z pierścieni teflonowych został przycięty  ( nie przecięty) przy składaniu i podejrzewam, że lalo gorzej niż przed wymianą. Chyba tylko na zasadzie placebo wydawało mi się, że działa lepiej.

 A teraz chromowanie…  zrobiłem to za 700zł. Podejrzewam, że można taniej ale to zależy od tego ile kto ma czasu i jakie znajomości, bo to zależy od dwóch „fachowców” i tego ile który weźmie… temat wygląda następująco:
Przed chromowaniem powierzchnię tłoczyska trzeba zabielić (jak to panowie określali) czyli tokarz musi zdjąć niewielką ilość materiału aby zlikwidować rysy i dopiero tłoczysko trafia do chromowania, po chromowaniu, ponownie trzeba oddać tłoczysko do tokarza aby stoczył je na odpowiedni wymiar. Ja oddałem to do zakładu przy osiedlu Niedźwiadek, a dokładniej ul. Orłów Piastowskich 69 w Warszawie. Jest to zakład zajmujący się obróbką różnej maści i Ci panowie współpracują z chromownią znajdującą się przy Tesco w Piastowie. Wygodne jest to o tyle, że oddajemy to do zakładu zajmującego się obróbką i oni już wszystko załatwiają, odbieramy gotowe. Czekałem około 4 dni.

Co do trwałości chromowania. Nie jest to chrom jak na zderzakach, a chrom techniczny. "Chromowanie techniczne ma wiele zastosowań takich jak utwardzenie powierzchni (70Hrc) i zmniejszenie powierzchni tarcia siedmiokrotnie co wiąże się ze znacznym wydłużeniem żywotności elementu.
Regeneracja wyrobionego elementu (podniesienie wymiaru nawet o 0,5mm warstwy -1mm na średnicy)" Jest to cytat ze strony internetowej. \

W chromowni sprawdzali czy na tłoczysku był chrom, wynik był negatywny tak więc chromowanie powinno de facto wydłużyć żywotność wspomagania.

Offline Tomasz Dobrzański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 461
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 12V Exclusive '95, Jeep WJ V8, Kawasaki Zephyr 550, był BX mk1 w różnych wcieleniach, CX 25GTI '85
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Diravi - jak rozłożyć?
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 27, 2012, 10:03:07 »
Dzięki za wyczerpującą informacje.

Ja też się porozglądam za jakimś zakładem gdzie można to załatwić.
Myślę że firmy które się zajmują regeneracją siłowników hydraulicznych mają spore doświadczenie w tym temacie i może uda się znaleźć trochę taniej.
Można też poszukać wśród firm które naprawiają amortyzatory motocyklowe (lagi)

Pozdrawiam
Tomek
http://garazadama.blogspot.com zdjęcia z mojego garażu i okolic

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Diravi - jak rozłożyć?
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 27, 2012, 10:36:20 »
Z pewnością takie firmy mogą zrobić to taniej. Ja niestety nie miałem czasu na szukanie, bo zmieniałem garaż i musiałem jak najszybciej postawić xm-a na koła, aby chociaż wtoczył mi się na lawetę:)

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Diravi - jak rozłożyć?
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 23, 2012, 18:11:45 »
Wujek Dobra Rada radzi. Przy skręcaniu tłoczyska zwróćcie uwagę na to na ile wkręcona jest szpilka w element po stronie grubszej rury (drugie zdjęcie post 10).  Przy składaniu nie pomyślałem o tym i teraz okazuje się, że nie mogę do końca przykręcić drążka kierowniczego, zostaje połowa gwintu. Jedyna rada ponowne wyjęcie i rozebranie wszystkiego…. co zostało już uczynione, masakra taki szczegół a tyle roboty :/

Offline Janusz Mendrala

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Kraków/Wodzisław
  • Posiadany samochód: Był XM3.0 i Xsara 1,4 Jest Xsara Pikuś 1.8 + C4 (Żony)
  • Zainteresowania: wszelakie
  • Miejscowość: Kraków/Wodzisław
Re: Diravi - jak rozłożyć?
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 04, 2013, 09:33:05 »
Właśnie z nastaniem niskich temperatur mi pociekło z Diravi - niestety tym razem już bardzo. Czy da się jakoś, choćby częściowo dobrać do uszczelnień (prawa strona) bez wyjmowania całej przekładni?
Jasiu
Pozdrowionka

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Diravi - jak rozłożyć?
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 04, 2013, 11:01:30 »
niestety bez wyjęcia tłoczyska a co za tym idzie rozebrania wspomagania nic się nie zrobi

Offline Tomasz Dobrzański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 461
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 12V Exclusive '95, Jeep WJ V8, Kawasaki Zephyr 550, był BX mk1 w różnych wcieleniach, CX 25GTI '85
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Diravi - jak rozłożyć?
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 26, 2014, 21:18:20 »
Dodam kilka swoich zdjęć i uwag... w krótce







http://garazadama.blogspot.com zdjęcia z mojego garażu i okolic

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Diravi - jak rozłożyć?
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 26, 2014, 21:29:48 »
Coś chyba nie działa...
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Jan Walczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 109
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 mk1
  • Miejscowość: Łódź
Re: Diravi - jak rozłożyć?
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 23, 2014, 22:16:33 »
Wiadomo jak sprawuje się przekładnia po naprawie ? U mnie uszkodził się samo powrót i kierownica wraca leniwie, teraz zmieniła sama pozycję do jazdy na wprost (muszę używać siły by ustawić kierownicę w pozycji 0stopni.  Ogólnie wspomaganie zachowuje się dziwnie od 1/2 roku, czasami ma poprawy czasami pogorszenie ale ostatnio było już bardzo źle ;) Wyjmowaliście 3.0 bez kanału ?

Offline Artur Zamozny

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 902
  • Skąd: Herne DE
  • Posiadany samochód: XM 3.0V6-BX-C5mk1-C5mk1fl-C5x7-C6
  • Zainteresowania: TAK są
  • Miejscowość: Siewierz
Re: Diravi - jak rozłożyć?
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 26, 2014, 11:29:48 »
Ja wyjmowałem 2 razy V6 bez kanału ale ten starszy 12 zaworowy.Jest to do zrobienia ale trzeba mieć porządne podnośniki i kobyłki co by autko nie spadło na głowę bo i tak trzeba się wczołgać pod spód.
No i dobra wciągarka do wyjęcia zwierza.Nie muszę przypominać że wyciąga się kpl jednostke wraz ze skrzynią biegów

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Diravi - jak rozłożyć?
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 11, 2021, 08:05:29 »
Po wielu latach mogę odpowiedzieć na wątek... wspomaganie działa elegancko i nie cieknie. Remont Xma "trochę" eskalował i się przeciągneło :)