Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] Płyn chłodzący - wyskakujący komunikat niski poziom płynu  (Przeczytany 16673 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Pawlak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Ustroń
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDI 2001r.
  • Miejscowość: Ustroń
Witam Wszystkich,


Mam autko od stycznia i odkąd go kupiłem wciąż wyskakuje komunikat o niskim poziomie płynu.


W układzie jest koncentrat z wodą 1:1 układ odpowietrzałem już kilkakrotnie w trzech miejscach czyli - na chłodnicy, na termostacie i na przewodach od nagrzewnicy.

Płynu ubywa minimalnie bo na chłodnicy się troszkę poci (ułamany uchwyt koło odpowietrznika i delikatnie wypycha) ale minimalnie.

Podczas każdej jazdy nawet do 2km wyskakuje niski poziom płynu ale po zatrzymaniu samochodu i odkręceniu korka okazuje się że jest ok ciśnienie obniża się i komunikat znika.

Co może mu dolegać?

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [MkI] Płyn chłodzący - wyskakujący komunikat niski poziom płynu
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 13, 2012, 23:20:11 »
Mi się wydaje,że właśnie przez ten ubytek,czujnik głupieje.Kup poxipol i zaklej tą dziurę i będziesz miał spokój,szybko ci zwiąże.Pozdro

Offline Wojciech Pawlak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Ustroń
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDI 2001r.
  • Miejscowość: Ustroń
Re: [MkI] Płyn chłodzący - wyskakujący komunikat niski poziom płynu
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 16, 2012, 21:43:22 »
Już podkleiłem co nieco ale nie całkiem szczelnie muszę poprawić bo pod klejem troszku siąpi.

Co do komunikatów : nie jestem poliglotą ale tyle umie przeczytać poza tym wcześniej miałem PUGa z tym samym motorem i znam te komunikaty po części, także tu nie ma problemu zreszta czujnik poziomu spryskiwaczy dynda na kablu.

Czy jeśli jest nadmiar płynu to też będzie wrzeszczało że brak?
jak przestałem dolewać to się uspokoiło i na trasie 200km był spokój.

Czy zrobi różnicę jak zmienię ten koncentrat z woda na płyn?

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: [MkI] Płyn chłodzący - wyskakujący komunikat niski poziom płynu
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 17, 2012, 09:01:07 »
Czyby uszczelka pod głowicą? Czy po odkręceniu korka jest znaczne obniżenie ciśnienia w układzie? Odkręć korek i poobserwuj czy w wodzie nie robią się bąbelki. U mnie zaczynało się podobnie - wody ubywało po troszeczku, po jakimś czasie ciśnienie w układzie tak wzrastało, że robiła się poduszka powietrzna i pompa wody przestawała "pobudzać" krążenie i temperatura wzrastała błyskawicznie.

Sprawdź też czy wąż między chłodnicą a termostatem robi się sztywny (przy zakręconym korku).
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Wojciech Pawlak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Ustroń
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDI 2001r.
  • Miejscowość: Ustroń
Re: [MkI] Płyn chłodzący - wyskakujący komunikat niski poziom płynu
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 19, 2012, 07:53:32 »
A wiec tak: cisnienie jest dosyć duże po odkręceniu korka aczkolwiek nie wiem czy za duże czy takie jak powinno być.
Wąż pomiedzy termostatem a chłodnicą nie jest całkiem sztywny, czuć ciśnienie ale poddaje się pod naciskiem ręki. (zaznaczam że chłodnica ma malutką dziurke i syczy tam).
W wodzie widać jedynie babelki jak sie odkreci korek i po kilkudziesieciu sekundach jest juz normalna woda nic się nie dzieje.

Acha jeszcze jedno czasem przy odkręcaniu korka potrafi cisnienie wywalic wode poza korek tak okolo 20ml

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MkI] Płyn chłodzący - wyskakujący komunikat niski poziom płynu
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 19, 2012, 09:57:00 »
Cytuj

Wojciech Pawlak napisał:

Acha jeszcze jedno czasem przy odkręcaniu korka potrafi cisnienie wywalic wode poza korek tak okolo 20ml


Oczywiście pamiętasz, że płynu na zimnym silniku nie uzupełniasz do "MAX"? :)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: [MkI] Płyn chłodzący - wyskakujący komunikat niski poziom płynu
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 19, 2012, 12:14:51 »
Zalep dokładnie wszystkie nieszczelności i jeździj. Jeżeli mimo szczelności układu będą pojawiać się błędy sprawdź czujniki, jeżeli OK, to szukał bym przyczyny w głowicy. Ja od czasu gdy zauważyłem że płyn zaczyna znikać do momentu remontu jeździłem prawie rok (70 kkm). :-) u mnie spaliny dostawały się do wody, woda nie przenikała do oleju ani olej do wody.
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Mirosław Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 535
  • Skąd: Swiętochłowice
  • Posiadany samochód: miałem Cytrynki
  • Miejscowość: Swiętochłowice
Re: [MkI] Płyn chłodzący - wyskakujący komunikat niski poziom płynu
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 19, 2012, 12:31:30 »
To, że w układzie chłodzenia współczesnych silników samochodowych występuje nadciśnienie jest zjawiskiem całkowice normalnym. Tzw. otwarte układy chłodzenia to już przeszłość. A otwierającym korki zbiorników wyrównawczych przy gorących silnikach życzę szczęścia i zdrówka.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MkI] Płyn chłodzący - wyskakujący komunikat niski poziom płynu
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 19, 2012, 12:33:24 »
Cytuj

Mirosław Piechocki napisał:
A otwierającym korki zbiorników wyrównawczych przy gorących silnikach życzę szczęścia i zdrówka.


Wystarczy życzenie otwierania tego ostrożnie i najlepiej z użyciem szmaty/rękawic. ;)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: [MkI] Płyn chłodzący - wyskakujący komunikat niski poziom płynu
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 19, 2012, 13:12:14 »
Cytuj

Mirosław Piechocki napisał:
To, że w układzie chłodzenia współczesnych silników samochodowych występuje nadciśnienie jest zjawiskiem całkowice normalnym. Tzw. otwarte układy chłodzenia to już przeszłość. A otwierającym korki zbiorników wyrównawczych przy gorących silnikach życzę szczęścia i zdrówka.

To oczywiste że we współczesne silniku są chłodzone układem ciśnieniowym, nikt temu nie przeczy, natomiast jeżeli do układu chłodzenia zaczynają dostawać się spaliny, ciśnienie wzrasta, przewody puchną, płyn z racji tego że jest cięższy wchodzi do rozszerzonych przewodów gumowych natomiast w zbiorniku jest powietrze (spaliny). Pojawia się komunikat o braku płynu. Odkręcenie korka powoduje "spuszczenie" nadciśnienia i powrót płynu do zbiornika, komunikat znika, można jechać dalej. I tak w kółko. Można nie dokręcać korka co by ciśnienie schodziło na bieżąco jednak będzie uciekać razem z wodą (parą).

Wojtek na wstępie napisał

Cytuj

Podczas każdej jazdy nawet do 2km wyskakuje niski poziom płynu ale po zatrzymaniu samochodu i odkręceniu korka okazuje się że jest ok ciśnienie obniża się i komunikat znika.


przez co moja sugestia odnośnie uszczelki/głowicy
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Wojciech Pawlak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Ustroń
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDI 2001r.
  • Miejscowość: Ustroń
Re: [MkI] Płyn chłodzący - wyskakujący komunikat niski poziom płynu
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 19, 2012, 22:22:03 »
Pokleje to i będę obserwował.

Dziwi mnie jedyne fakt że nawet na zimnym motorze jade 2km(po mieście) wyjeżdżam na dwu-pas jade 100km tak około 110Km/h czsem podeptałem mu pod 170km/h na odcinku 20km i komunikat znika i wszystko jest ok.


Dam znać co zaobserwuje.  Dzięki za podpowiedzi :-)

Offline Wojciech Pawlak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Ustroń
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDI 2001r.
  • Miejscowość: Ustroń
Re: [MkI] Płyn chłodzący - wyskakujący komunikat niski poziom płynu
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 22, 2012, 19:48:49 »
Witam ponownie,

problem jest dalej dodam tu że:


pompa wody nowa, korek na zbiorniczku wyrównawczym nowy, wentylator działa, weżyk powrotu cieczy ma przelot, układ odpowietrzony, olej czysty (niema kremu z wody), chłodnica szczelna rozgrzewa się cała czyli nie jest przytkana,  z wody nie czuć spalin nie robią się też bąble, temperatura silnika w normie i wskazówka temp. nie skacze, z tłumika nie leci para  a cisnienie wciąż wysokie węże jak kamień i komunikat brak wody po odkreceniu korka woda wraca i jest ok.

Komputer nie pokazuje żadnych błedów (lexia) jedynie wyskakuje kontrolka niski poziom płynu chłodzącego i STOP.


Na trasie komunikat zanika w mieście wyskakuje non stop


Panowie gdzie jeszcze szukać przyczyn czy to napewno głowica lub uszczelka?

Marek_S

  • Gość
Re: [MkI] Płyn chłodzący - wyskakujący komunikat niski poziom płynu
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 22, 2012, 20:20:24 »
chyba uszczelka albo pęknięta głowica .. do wyboru do koloru

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkI] Płyn chłodzący - wyskakujący komunikat niski poziom płynu
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 22, 2012, 21:27:58 »
Cytuj

Wojciech Pawlak napisał:
Acha jeszcze jedno czasem przy odkręcaniu korka potrafi cisnienie wywalic wode poza korek tak okolo 20ml


To znak, że istnieje powietrze/spaliny w układzie - po odkręceniu korka rozprężający się gaz wypycha płyn.
Marek to prorok...oberwuj,odpowietrzaj, do czasu aż będzie tworzyć "grube" korki powietrzne w układzie,zacznie skakać temperatura.

Offline Wojciech Pawlak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Ustroń
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDI 2001r.
  • Miejscowość: Ustroń
Re: [MkI] Płyn chłodzący - wyskakujący komunikat niski poziom płynu
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 23, 2012, 06:48:06 »
Tylko jest jedno małe ale do proroka, nie mówię że nie masz racji bo każdy przypadek jest inny ale miałem wcześniej PUG-a 607 i sytuacja ta sama a po wymianie uszczelki nic sie nie zmieniło pozatym że byłem chudszy o 5700zł wiec wolałbym konkrety od prorokowania. A ze zbiorniczka nie czuć spalin tylko ulatuje gorąca para.

Ma ktoś może namiar na śląsku cieszyńskim do warsztatu który robi pomiar na obecność spalin w układzie chłodzenia?


Dodam że auto sie nie przegrzewa na trasie moge spokojnie jechać 170km/h i temperatura w normie

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: [MkI] Płyn chłodzący - wyskakujący komunikat niski poziom płynu
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 23, 2012, 11:14:48 »
Wojtku, Jeżeli masz pękniętą uszczelkę pod głowicą / głowice nie koniecznie odrazu silnik będzie Ci się przegrzewał. Ja jeździłem prawie rok, szukając przecieku (też woda po troszeczku znikała). (znaczy się mając nadzieje że to przeciek a nie uszczelka) dopiero po kilkudziesięciu kkm węże zaczęły tak puchnąć że się ich nie dało ścisnąć, kolejno ilość powietrza w układzie była tak duża że pompa zamiast wody pompowała powietrze. I wtedy temperatura rośnie błyskawiczne. Dolałem wody, odkręciłem korek i powolutku dojechałem do warsztatu - koszt imprezy 3300 zł - robota z częściami (z tym że przy okazji wymieniłem rozrząd, i musiałem wymienić 1 wtrysk ponieważ nie udało się go w całości wykręcić) - widać 2.2 w tym wieku tak już ma. Jak będziesz robił uszczelkę to przy okazji zwróć uwagę na koło pasowe. Mnie dziś ściągnęła laweta z jego powodu, a to ponoć też typowa usterka dla 2.2
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Re: [MkI] Płyn chłodzący - wyskakujący komunikat niski poziom płynu
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 24, 2012, 15:42:50 »
Przerabiam wlasnie podobny temat z tym, ze u mnie jedynie ubywa delikatnie plynu i na wolnych obrotach czuc jak bardzo delikatnie szarpie. Po wnikliwej analizie forum moje podejrzenia padly na wymiennik ciepla przy EGR. Ktorys  kolegow pisal ze zrobil bypass i objawy ustapily. A tak na marginesie to zastanawia mnie jaka funkcje ow wymiennik spelnia.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Waldemar Matczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Zduńska Wola
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001 r
  • Miejscowość: Zduńska Wola
Re: [MkI] Płyn chłodzący - wyskakujący komunikat niski poziom płynu
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 24, 2012, 15:48:42 »
Też mi ubywał płyn też sie robiło nadciśnienie. Wymiana uszczelki pod glowica u mnie pomogło. Teraz mam spokój.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [MkI] Płyn chłodzący - wyskakujący komunikat niski poziom płynu
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 25, 2012, 17:51:06 »
Cytuj

artur patrzykat napisał:
Przerabiam wlasnie podobny temat z tym, ze u mnie jedynie ubywa delikatnie plynu i na wolnych obrotach czuc jak bardzo delikatnie szarpie. Po wnikliwej analizie forum moje podejrzenia padly na wymiennik ciepla przy EGR. Ktorys  kolegow pisal ze zrobil bypass i objawy ustapily. A tak na marginesie to zastanawia mnie jaka funkcje ow wymiennik spelnia.


To jest chłodnica spalin w układzie recyrkulacji.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Wojciech Pawlak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Ustroń
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDI 2001r.
  • Miejscowość: Ustroń
Re: [MkI] Płyn chłodzący - wyskakujący komunikat niski poziom płynu
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 26, 2012, 09:54:48 »
Witam,

Panowie jedna rzecz która zmienia postać sprawy to to że temperatura na zewnątrz obnizyła się i kłopoty z wodą ustały!!! A więc kolejne analizy i konferencje poprzedzone badaniami wzrokowymi na których to ustaliłem iż prawdopodobną przyczyną może być wentylator chłodnicy.

Co prawda działa ale jak zauważyła moja Pani jakoś słabo czyli możliwe że nie wystarczająco!!!

w moim PUGu 607(poprzednik) z tym samym motorem i chyba tym samym układem chłodzenia, wentylator miał 3 pozycje nadmuchu i na trzeciej było słychać go jak helikopter, natomiast w cytrynce jakby chodzi tylko na pierwszej pozycji, czyli możliwe że nie może schłodzić wody.

Może się myle ale trzeba to zbadać więc proszę jeśli ktoś ma schemat lub wiedzę:

-gdzie znajde czujniki temperatury kolejnych faz wentylatora.
-gdzie bezpieczniki
-przekaźniki
-schemacik
-czy na lexii da się przeprowadzić test wentylatora?

Ps. czy ten wymiennik ciepła może robić takie cuda z moim autem? wszelkie dodatkowe sugestie mile widziane.

ameno

  • Gość
Re: [MkI] Płyn chłodzący - wyskakujący komunikat niski poziom płynu
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 26, 2012, 12:01:59 »
Cytuj

Wojciech Pawlak napisał:

-gdzie znajde czujniki temperatury kolejnych faz wentylatora.
-gdzie bezpieczniki
-przekaźniki
-schemacik
-czy na lexii da się przeprowadzić test wentylatora?

BSI steruje wentylatorem
Bezpiecznik jeden w komorze silnika, nie pamiętam który, chyba jeden z tych wielkich schowany pod BSM
przekaźniki TU POKAZANE
Lexią można przetestować działanie wentylatora

Offline Przemysław Orłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 3.0 24 Pallas
  • Zainteresowania: Wszystko co można rozebrać i popsuć
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkI] Płyn chłodzący - wyskakujący komunikat niski poziom płynu
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 26, 2012, 16:01:33 »
Jak by ci się nie wyrabiał wentylator to chyba byś zobaczył na wskazówce temp na desce rozdzielczej że auto się przegrzewa .
Zresztą odczytaj lex.. temperatury z czujnika płynu chłodniczego, będziesz wiedział czy temp jest większa niż powinna .
BX 1,4 85 rok zoltar.
CC 900
Alfa Romeo 146 1,4 TS
XM 2,1 TD 1997 zielony-metalik + szyber dach
C5 II 2.0i Pb

Offline Tomasz Kowalski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2003r. 110 KM model: RHZ
  • Zainteresowania: Elektronika i motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa oraz Różan
Odp: Re: [MkI] Płyn chłodzący - wyskakujący komunikat niski poziom płynu
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 16, 2021, 04:49:31 »
Witam,

Panowie jedna rzecz która zmienia postać sprawy to to że temperatura na zewnątrz obnizyła się i kłopoty z wodą ustały!!! A więc kolejne analizy i konferencje poprzedzone badaniami wzrokowymi na których to ustaliłem iż prawdopodobną przyczyną może być wentylator chłodnicy.

Co prawda działa ale jak zauważyła moja Pani jakoś słabo czyli możliwe że nie wystarczająco!!!

w moim PUGu 607(poprzednik) z tym samym motorem i chyba tym samym układem chłodzenia, wentylator miał 3 pozycje nadmuchu i na trzeciej było słychać go jak helikopter, natomiast w cytrynce jakby chodzi tylko na pierwszej pozycji, czyli możliwe że nie może schłodzić wody.

Może się myle ale trzeba to zbadać więc proszę jeśli ktoś ma schemat lub wiedzę:

-gdzie znajde czujniki temperatury kolejnych faz wentylatora.
-gdzie bezpieczniki
-przekaźniki
-schemacik
-czy na lexii da się przeprowadzić test wentylatora?

Ps. czy ten wymiennik ciepła może robić takie cuda z moim autem? wszelkie dodatkowe sugestie mile widziane.


Temat bardzo stary lecz mnie też dotknął problem z wyskakującym komunikatem o niskim poziomie płynu, lecz w moim przypadku był płyn, innym razem płynu było za mało nie było żadnej sygnalizacji że jest go za mało a winnym okazał się niesprawny czujnik poziomu płynu chłodzącego.


http://sp5mxf.com/naprawa-czujnika-poziomu-plynu-chlodzacego-psa-9642434480-g-cartier-z-citroen-c5/



Citroen C5 2.0 HDI silnik 110 KM (80 KW) model: RHZ (DW10ATED) 03.2001-08.2004r