Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: MK III Błędy P2131 i P2133 co mogą mieć wspólnego z komunikatem Depollution system faul  (Przeczytany 27105 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Płowy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: POLSKA
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi-16V 138 FAP
  • Miejscowość: POLSKA
Witam mam mały problem w C5 MKIII 2.0 HDI a mianowicie już kilka razy zdarzyło się że fura podczas jazdy straciła moc a nawet całkowicie stanęła zapaliły się lampki  i komunikat Depollution system fault  po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu wszystko wracało do normy
Po podpięciu do komputera wyskoczyły taki błędy
Kod błędu P2131
Oraz:
Kod błędu P2133
Są to błędy związane z ogranicznikiem prędkości  i pedałem gazu moje pytanie czy to może mieć coś wspólnego z ogólnym błędem  związanym z poprawą jakości spalin
Może ktoś już z tym walczył
Najbardziej obawiam się ze kiedyś zatrzyma mi się w najmniej oczekiwanym momencie np. przy włączaniu się do ruchu  i może być nieciekawie

Offline Michał Hajduk

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 145
  • Skąd: Łańcut
  • Posiadany samochód: Superb, DS3 Racing, CX, Zaz
  • Miejscowość: Łańcut
Tak mi się wydaję że trzeba pojechać do DIAGNOSTY co się na tym zna i zdiagnozuje problem... samo podpięcie do komputera i odczytanie kodów błędów sam widzisz ile daje...
Superb Kombi 1.5 TSi '19
DS3 Racing '12
CX 2.0 Leader '84
Zaz Zaporożec 968A '74
Onegdaj,
C5 X7 2.9 V6 '09 "Mrucza", Xantia V6 Activa '99 "Czajnik"(R.I.P.), BX 2.0 HDi "JedynyTaki", C4 2.0VTS,

Offline Grzegorz Płowy

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: POLSKA
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi-16V 138 FAP
  • Miejscowość: POLSKA
Michał znasz jakiegoś dobrego szpeca w naszych okolicach czyli  Rzeszowa
byłem u Warzyboka ale posłał mnie na serwis bo nie ma aktualizacji do swojego kompa i nie czyta mu  błędów
w C5 (X7)

Offline Michał Hajduk

  • Specjalista
  • ******
  • Wiadomości: 145
  • Skąd: Łańcut
  • Posiadany samochód: Superb, DS3 Racing, CX, Zaz
  • Miejscowość: Łańcut
Odezwij się do mnie na PW.
A w ASO nie jest źle:-) bywam tam po 8 godzin dziennie:-)
Superb Kombi 1.5 TSi '19
DS3 Racing '12
CX 2.0 Leader '84
Zaz Zaporożec 968A '74
Onegdaj,
C5 X7 2.9 V6 '09 "Mrucza", Xantia V6 Activa '99 "Czajnik"(R.I.P.), BX 2.0 HDi "JedynyTaki", C4 2.0VTS,

Offline Paweł Sieczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer 2.0HDi RHR
  • Miejscowość: Warszawa
Podpinam się pod ten wątek, mam identyczny problem, tzn wyrzuca trwałe błędy P2131 i P2133, dodatkowo P1607. Problem wstępuje podczas jazdy na tempomacie i np wciśnięcia pedału gazu. Silnik wchodzi w tryb awaryjny i wyświetla się komunikat "depollution system faulty".


Po skasowaniu błędów kontrolka silnika gaśnie, a tempomat znów działa. Aż do kolejnego razu.


Czy ktoś przerabiał podobny temat?

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Miałem P2131 i P1607 ale żadnych komunikatów nie miałem, auto normalnie jeździło, tempomat i ogranicznik też. Dowiedziałem się o tych błędach przez podpięcie apki FAPlite. nic z nimi nie robiłem a teraz się już nie pojawiają.

Offline Paweł Sieczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer 2.0HDi RHR
  • Miejscowość: Warszawa
No właśnie, u mnie jest dodatkowo P2133, opisane jako "obwód przerwany albo zwarcie z plusem".


Z informacji wyczytanych na forach, jest to kwestia uszkodzenia rezystorów na styczniku i przy odrobinie kombinacji można to naprawić. Czy ktoś może to potwierdzić?

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Strzelam- masz auto z 2008r?

Offline Paweł Sieczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer 2.0HDi RHR
  • Miejscowość: Warszawa
Dokładnie:) Ten rocznik miał z tym problem?


https://www.czesciauto24.pl/oen/9639779180#


Czy jeśli nie będzie możliwości naprawy stycznika, to potrzebuję tej części?

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Podpinam się pod ten wątek, mam identyczny problem, tzn wyrzuca trwałe błędy P2131 i P2133, dodatkowo P1607. Problem wstępuje podczas jazdy na tempomacie i np wciśnięcia pedału gazu. Silnik wchodzi w tryb awaryjny i wyświetla się komunikat "depollution system faulty".


Po skasowaniu błędów kontrolka silnika gaśnie, a tempomat znów działa. Aż do kolejnego razu.


Czy ktoś przerabiał podobny temat?
tu jest opisane podobne błędy i jak osunięto http://forum.auto.com.pl/viewtopic.php?t=189596
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Paweł Sieczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer 2.0HDi RHR
  • Miejscowość: Warszawa
Ok, czyli potwierdza się teoria, że problem jest w samym styczniku, a nie pedale gazu. Jednocześnie, nie widzę takiego stycznika jako samodzielnej części do kupienia nowej/ze szrota...

Offline Adrian Lis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi 136km
  • Miejscowość: Szczecin
Ja jakis czas temu mialem podobne problemu jadac autostrada na tempomacie auto potrafilo zgasnac i tzreba bylo uciekac na pobocze, okazalo sie ze u mnie byl winny BSI z tego co sprawdzilem to byly zimne luty. Zakupilem nowke w ASO za 200 pare zlotych i od tamtego czasu zero problemow.

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
siemka, posiłkując się tym manualem na R1 mam 6,3kohm, na R2-685ohm i R3 mam uszkodzony. Wiecie może jaki wlutować? Błędy mam P1607, P2131, P2133

Offline Paweł Sieczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer 2.0HDi RHR
  • Miejscowość: Warszawa
Czy ktoś ma pomysł, jak zdemontować pedał gazu? Dzisiaj próbowałem odkręcić, ale widoczne są tylko nakrętki, nakręcone na ruchomą śrubę, do której od drugiej strony nie ma dostępu. Więc kręcę w miejscu. Any ideas?;)

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
grzechotką przekoś śrubę i jednocześnie odkręcaj, mi się udało


Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
ogólnie to śruba od tyłu siedzi w gnieździe i jeśli odkręcasz i jednocześnie dociskasz to podczas odkręcania wysuwa się ta śruba z tego gniazda i zaczyna się kręcić

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: MK III Błędy P2131 i P2133 coz komunikatem Depollution system faul
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 24, 2017, 21:32:27 »
Czy ktoś ma pomysł, jak zdemontować pedał gazu? Dzisiaj próbowałem odkręcić, ale widoczne są tylko nakrętki, nakręcone na ruchomą śrubę, do której od drugiej strony nie ma dostępu. Więc kręcę w miejscu. Any ideas?;)
Może komuś się przyda jak sprawdzić ten guzik pod pedałem nie demontując go, odpinamy szara wtyczkę 48 pin na ECU, mierzymy oporność miedzy B3 i B4, pedał nie naciśnięty 6,29 kohm, pedał wciśnięty do podłogi z wyraźnym wciśnięciem guzika 373 ohm

Offline Paweł Sieczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer 2.0HDi RHR
  • Miejscowość: Warszawa
ogólnie to śruba od tyłu siedzi w gnieździe i jeśli odkręcasz i jednocześnie dociskasz to podczas odkręcania wysuwa się ta śruba z tego gniazda i zaczyna się kręcić


Dzięki, będę walczyć:)

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Ja bez wciśnięcia mam dobrze, a na wciśniętym mam 685ohm. W obwodzie z wciśniętym przyciskiem pracują 2 rezystory, jeden pokazuje 685 a drugi uszkodzony -nic. Co zrobić żeby było to 373ohm?

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: MK III Błędy wspólnego z komunikatem Depollution system faul
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 25, 2017, 08:41:38 »
Ja bez wciśnięcia mam dobrze, a na wciśniętym mam 685ohm. W obwodzie z wciśniętym przyciskiem pracują 2 rezystory, jeden pokazuje 685 a drugi uszkodzony -nic. Co zrobić żeby było to 373ohm?
R = (r1 * r2) / (r1 + r2)
czyli żeby było około 373ohm należy
R=(685x685) / (685+685)
R=469,225 / 1370
R=342 ohm
odp. należy przylutować opornik  zbliżony 685 ohm (taki jak już tam się znajduje)
Być może się pomyliłem więc trzeba samemu posprawdzać.
opór mierzony w wtyczce ECU będzie większy bo mierzymy razem z kablami dlatego ta różnica 373 a wynikowa 342
U Ciebie jest 685 bo działa szeregowo a nie równolegle.
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2017, 08:59:08 wysłana przez Marc Waldemar »

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Waldek twoja wiedza mnie zachwyca. Pozdrawiam


Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Zrobione i brak błędów. Wlutowalem rezystor 825ohm. Po wciśnięciu przycisku pokazało 378ohm. Dzięki Waldek jeszcze raz. Cała naprawa kosztowała 0.30pln i mój czas.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Masz jakieś fotki?

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
niestety zapomniałem zrobić, ale może jeszcze go wydłubię bo nie miałem silikonu żeby odizolować od wilgoci to porobię parę fotek.

Offline Arkadiusz Wojcieszak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Syców
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III
  • Zainteresowania: C5 C4 C3
  • Miejscowość: Syców
Ja mam podobny problem, swieci mi się kontrolka check engine i wyswietla błąd depollution system fault i auto nie ma pełnej mocy. W związku z tym jeśli wymienie cały pedał gazu usterka sie naprawi czy nadal będzie wyswietlać ten błąd i auto nie będzie miało mocy ?